Internet of Things. Nowy paradygmat rynku
- Autor: Łukasz Sułkowski
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8085-584-7
- Data wydania: 2018
- Liczba stron/format: 254/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
55,00 zł
49,50 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49,50 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
10% taniej
Z roku na rok obserwuje się dynamiczny wzrost znaczenia problematyki cyfryzacji i wirtualizacji gospodarki. Technologia stała się siłą napędową współczesnego świata i przejawem egalitaryzmu. W efekcie Internet Rzeczy (Internet of Things – IoT), przestaje być jedynie futurystyczną wizją świata, modnym trendem wśród marketingowców czy ustrukturalizowanym wymysłem przedstawicieli branży IT. To ekosystem, w którym kluczową rolę pełnią czujniki, sensory i urządzenia, które mogą się wzajemnie komunikować, często bez udziału człowieka. Zyskują dzięki temu pewien poziom swoistej inteligencji stojącej u podstaw ich autonomicznych decyzji. Ale to człowiek, posiada umiejętność projektowania i łączenia poszczególnych elementów tego ekosystemu, pozostając wciąż jego nadrzędnym ogniwem.
Książka jest pierwszą na rynku publikacją stanowiącą opracowanie najważniejszych aspektów związanych z koncepcją Internetu Rzeczy napisaną przez polskich autorów. Prezentuje ona istotę IoT w sposób interdyscyplinarny. Pokazuje w jaki sposób Internet Rzeczy modyfikuje zachowania konsumentów, przedsiębiorstw i marek w różnych obszarach rynku (np. biznes, edukacja czy medycyna). Wskazuje, przy tym, najważniejsze kierunki zmian z jakimi będziemy się mierzyć w najbliższych latach, sugerując jednocześnie sposób w jaki można je zaakceptować i wykorzystać.
Recenzja
prof. dr hab. Czesław Zając:
Problematyka sztucznej inteligencji rozpatrywana przez pryzmat Internetu Rzeczy zyskuje na znaczeniu w praktyce i teorii zarządzania. Internet Rzeczy wywiera bowiem coraz silniejszy wpływ na funkcjonowanie współczesnych organizacji oraz rynków. Monografia stanowi kompleksowe i wielowymiarowe ujęcie tego zagadnienia w perspektywie rynkowej, dzięki interdyscyplinarnemu doborowi autorów poszczególnych rozdziałów. To wartościowy poznawczo dla teoretyków i praktyków materiał, obejmujący rzetelne warsztatowo analizy i oceny badanej problematyki w wymiarze teoretycznym i empirycznym.
prof. dr hab. Andrzej Pomykalski:
Monografia stanowi kompleksowy zbiór wiedzy, który jest pod wieloma względami oryginalny, o istotnych walorach merytorycznych. Wskazuje w sposób kompetentny szerokie spektrum metod analizy i oceny relacji Internetu Rzeczy z nauką i praktyką. Wyjaśnia uwarunkowania stymulujące i ograniczające rozwój IoT i jego wpływ na otaczający nas świat. Zawiera nowe spojrzenie na rynek oparty na odmiennych strukturach i segmentach.
Autor książki
Łukasz SułkowskiSpis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Internet Przedmiotów - konwersja naukowo-przemysłowa
Ryszard Romaniuk
Rozdział 2. Internet Rzeczy a cyfrowa transformacja - implikacje dla marketingu B2C
Grzegorz Mazurek
Rozdział 3. Internet of Things w funkcjonowaniu i rozwoju organizacji inteligentnych okresu transformacji cyfrowej
Piotr Adamczewski
Rozdział 4. Internet of Things - w poszukiwaniu przewagi konkurencyjnej
Łukasz Sułkowski, Dominika Kaczorowska-Spychalska
Rozdział 5. Wearable Technology w sferze Internet of Things - elektryfikacja XXI wieku
Anna Tarabasz
Rozdział 6. Miasto w dobie Internet of Things
Jacek Szołtysek
Rozdział 7. Uniwersytet jako otwarty projekt w świecie Internet of Things
Grzegorz Baran
Rozdział 8. Internet of Things - wykorzystywanie nowych technologii w ochronie zdrowia
Ewa M. Kwiatkowska
Rozdział 9. Internet of Things w branży motoryzacyjnej - nowe oblicze samochodu
Bartłomiej Stopczyński
Rozdział 10. Postrzeganie i użytkowanie technologii Internetu Rzeczy przez młodych konsumentów - wyniki badań
Radosław Mącik
Załącznik