• Internet of Things. Nowy paradygmat rynku

Internet of Things. Nowy paradygmat rynku

  • Autor: Łukasz Sułkowski
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-584-7
  • Data wydania: 2018
  • Liczba stron/format: 254/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 55,00 zł

    49,50 zł

  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49,50 zł
  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Z roku na rok obserwuje się dynamiczny wzrost znaczenia problematyki cyfryzacji i wirtualizacji gospodarki. Technologia stała się siłą napędową współczesnego świata i przejawem egalitaryzmu. W efekcie Internet Rzeczy (Internet of Things – IoT), przestaje być jedynie futurystyczną wizją świata, modnym trendem wśród marketingowców czy ustrukturalizowanym wymysłem przedstawicieli branży IT. To ekosystem, w którym kluczową rolę pełnią czujniki, sensory i urządzenia, które mogą się wzajemnie komunikować, często bez udziału człowieka. Zyskują dzięki temu pewien poziom swoistej inteligencji stojącej u podstaw ich autonomicznych decyzji. Ale to człowiek, posiada umiejętność projektowania i łączenia poszczególnych elementów tego ekosystemu, pozostając wciąż jego nadrzędnym ogniwem.

Książka jest pierwszą na rynku publikacją stanowiącą opracowanie najważniejszych aspektów związanych z koncepcją Internetu Rzeczy napisaną przez polskich autorów. Prezentuje ona istotę IoT w sposób interdyscyplinarny. Pokazuje w jaki sposób Internet Rzeczy modyfikuje zachowania konsumentów, przedsiębiorstw i marek w różnych obszarach rynku (np. biznes, edukacja czy medycyna). Wskazuje, przy tym, najważniejsze kierunki zmian z jakimi będziemy się mierzyć w najbliższych latach, sugerując jednocześnie sposób w jaki można je zaakceptować i wykorzystać.

Recenzja

prof. dr hab. Czesław Zając:

Problematyka sztucznej inteligencji rozpatrywana przez pryzmat Internetu Rzeczy zyskuje na znaczeniu w praktyce i teorii zarządzania. Internet Rzeczy wywiera bowiem coraz silniejszy wpływ na funkcjonowanie współczesnych organizacji oraz rynków. Monografia stanowi kompleksowe i wielowymiarowe ujęcie tego zagadnienia w perspektywie rynkowej, dzięki interdyscyplinarnemu doborowi autorów poszczególnych rozdziałów. To wartościowy poznawczo dla teoretyków i praktyków materiał, obejmujący rzetelne warsztatowo analizy i oceny badanej problematyki w wymiarze teoretycznym i empirycznym.

prof. dr hab. Andrzej Pomykalski:

Monografia stanowi kompleksowy zbiór wiedzy, który jest pod wieloma względami oryginalny, o istotnych walorach merytorycznych. Wskazuje w sposób kompetentny szerokie spektrum metod analizy i oceny relacji Internetu Rzeczy z nauką i praktyką. Wyjaśnia uwarunkowania stymulujące i ograniczające rozwój IoT i jego wpływ na otaczający nas świat. Zawiera nowe spojrzenie na rynek oparty na odmiennych strukturach i segmentach.

Autor książki

Łukasz Sułkowski

profesor zwyczajny nauk ekonomicznych i humanistycznych. Jego zainteresowania badawcze obejmują organizację i zarządzanie, a w szczególności: krytyczny nurt zarządzania, epistemologię i metodologię nauk społecznych oraz humanistycznych, kulturę organizacyjną i zarządzanie międzykulturowe oraz zarządzanie publiczne i zarządzanie w przedsiębiorstwach rodzinnych. Obecnie jest profesorem na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz kierownikiem Katedry Zarządzania Instytucjami Szkolnictwa Wyższego w Instytucie Spraw Publicznych Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od roku 2008 redaktor naczelny kwartalnika Journal of Intercultural Management. Członek międzynarodowych organizacji i stowarzyszeń: American Academy of Management (AAofM - USA), International Family Entreprises Research Assotiation (IFERA), Reseau Pays du Groupe de Vysegrad (PGV, Komitet Sterujący - Francja) oraz European Academy of Management (EURAM). Otrzymał liczne nagrody, w tym od rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Clark University w Worcester oraz Społecznej Akademii Nauk w Łodzi. Książki tego autora if(window.screen.width

Spis treści:

Wstęp
    
Rozdział 1. Internet Przedmiotów - konwersja naukowo-przemysłowa
Ryszard Romaniuk
    
Rozdział 2. Internet Rzeczy a cyfrowa transformacja - implikacje dla marketingu B2C
Grzegorz Mazurek
    
Rozdział 3. Internet of Things w funkcjonowaniu i rozwoju organizacji inteligentnych okresu transformacji cyfrowej
Piotr Adamczewski
    
Rozdział 4. Internet of Things - w poszukiwaniu przewagi konkurencyjnej
Łukasz Sułkowski, Dominika Kaczorowska-Spychalska
    
Rozdział 5. Wearable Technology w sferze Internet of Things - elektryfikacja XXI wieku  
Anna Tarabasz
    
Rozdział 6. Miasto w dobie Internet of Things
Jacek Szołtysek
    
Rozdział 7. Uniwersytet jako otwarty projekt w świecie Internet of Things
Grzegorz Baran
    
Rozdział 8. Internet of Things - wykorzystywanie nowych technologii w ochronie zdrowia
Ewa M. Kwiatkowska
    
Rozdział 9. Internet of Things w branży motoryzacyjnej - nowe oblicze samochodu
Bartłomiej Stopczyński
    
Rozdział 10. Postrzeganie i użytkowanie technologii Internetu Rzeczy przez młodych konsumentów - wyniki badań
Radosław Mącik
    
Załącznik

Napisz opinię

Uwaga: Proszę nie używać znaków HTML!
    Zły           Dobry

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł