• Innowacyjność w zarządzaniu a konkurencyjność przedsiębiorstwa

Innowacyjność w zarządzaniu a konkurencyjność przedsiębiorstwa

  • Autor:
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-302-0
  • Data wydania: 2010
  • Liczba stron/format: 207/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 45.00 zł

    11.25 zł

  • 75% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Publikacja stanowi aktualne kompendium wiedzy uwzględniające najnowsze badania z zakresu innowacyjności przedsiębiorstw, które wypełnia lukę poznawczą dotyczącą rozpoznania wzajemnych relacji, jakie zachodzą pomiędzy innowacyjnością a konkurencyjnością przedsiębiorstwa. Zespół autorów skoncentrował swoją uwagę na zagadnieniach związanych z innowacyjnością w czterech obszarach zarządzania przedsiębiorstwem: marketingiem, finansami, zasobami ludzkimi i wiedzą, jako czynnikach, które w sposób istotny determinują konkurencyjność organizacji.

Zawarte w publikacji rozważania obejmują zarówno zagadnienia teoretyczne poświęcone innowacjom, konkurencyjności, jak i praktyczne nawiązujące do szeroko zakrojonych badań empirycznych polskich przedsiębiorstw. Niezwykle ważnym walorem tej monografii jest przywołanie i analiza wyników badań empirycznych przeprowadzonych w 2009 roku na grupie ponad 600 przedsiębiorstw, a dotyczących ich zachowań innowacyjnych w zakresie zarządzania zasobami marketingowymi, finansowymi, ludzkimi i wiedzy.
 
Z recenzji dr hab. prof. SGH Anny Skowronek-Mielczarek:

Publikację można polecić jako monografię dającą użyteczną wiedzę z zakresu innowacyjności przedsiębiorstw, ich konkurencyjności, uwzględniającą współczesne wyzwania, jakie stoją dziś przed każdym podmiotem gospodarczym. Z pewnością jest to opracowanie, które może stać się monografią przydatną dla studentów kierunków ekonomicznych i menedżerskich. Mogą też z niej korzystać praktycy, menedżerowie, by uzupełnić swą wiedzę o najnowsze rozwiązania w zakresie zwiększania poziomu innowacyjności przedsiębiorstwa i kreowania jego przewagi konkurencyjnej.
 

Spis treści:

Wstęp
 
Rozdział 1. Zarządzanie – konkurencyjność – innowacyjność
Robert Nowacki
 
1.1. Zarządzanie przedsiębiorstwem i jego obszary
1.2. Konkurencyjność przedsiębiorstwa i jej wyznaczniki
1.3. Konkurencyjność w opinii przedsiębiorstw
1.4. Innowacyjność jako narzędzie kształtowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
1.5. Innowacyjność przedsiębiorstw w Polsce w świetle badań empirycznych
 
Rozdział 2. Innowacyjność w zarządzaniu marketingiem
Robert Nowacki
 
2.1. Zarządzanie marketingiem jako obszar innowacyjności
2.2. Uwarunkowania innowacyjności w zarządzaniu marketingiem
2.3. Rozwiązania innowacyjne w zarządzaniu marketingiem
2.4. Efekty wdrażania rozwiązań innowacyjnych w zarządzaniu marketingiem
2.5. Wnioski
 
Rozdział 3. Innowacyjność w zarządzaniu finansami
Grzegorz Gołębiowski
 
3.1. Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie
3.2. Obszary innowacyjności w zarządzaniu finansami
3.3. Uwarunkowania i rozwiązania innowacyjne w zarządzaniu finansami
3.4. Efekty wdrażania rozwiązań innowacyjnych w zarządzaniu finansami
3.5. Wnioski
 
Rozdział 4. Innowacyjność w zarządzaniu zasobami ludzkimi
Marcin Staniewski
 
4.1. Innowacyjne zarządzanie zasobami ludzkimi w ujęciu literaturowym
4.2. Uwarunkowania innowacyjności w zarządzaniu zasobami ludzkimi
4.3. Model zarządzania zasobami ludzkimi: tradycja czy innowacyjność
4.4. Efekty wdrażania rozwiązań innowacyjnych w zarządzaniu zasobami ludzkimi
4.5. Model zarządzania zasobami ludzkimi a konkurencyjność przedsiębiorstw – konkluzje
4.6. Wnioski
 
Rozdział 5. Innowacyjność w zarządzaniu wiedzą
Agnieszka Bitkowska
 
5.1. Innowacje i wiedza jako źródła przewagi konkurencyjnej
5.2. Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach
5.3. Uwarunkowania innowacyjności w zarządzaniu wiedzą
5.4. Rozwiązania innowacyjne w zarządzaniu wiedzą
5.5. Efekty wdrażania rozwiązań innowacyjnych w zarządzaniu wiedzą
5.6. Wnioski
 
Rozdział 6. Relacje między innowacyjnością a konkurencyjnością przedsiębiorstw
Robert Nowacki
 
6.1. Zależności pomiędzy ogólnym poziomem innowacyjności przedsiębiorstw a ich konkurencyjnością
6.2. Zależności pomiędzy aktywnością innowacyjną w wybranych obszarach zarządzania przedsiębiorstw a ich konkurencyjnością
6.3. Bariery i stymulatory zainteresowania innowacjami w wybranych obszarach zarządzania przedsiębiorstwem
 
Zakończenie
 
Bibliografia

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane