Twój koszyk zakupów jest pusty!
Brunon Hołyst
211.50 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Każdy z nas zarządza wiedzą, ale może robić to lepiej i czerpać z tego więcej profitów. Ten podręcznik uczy, jak zwiększać efektywność funkcjonowania organizacji poprzez wykorzystanie filozofii, technik i narzędzi zarządzania wiedzą. Publikacja jest podręcznikiem akademickim wspierającym proces uczenia i uczenia się dzięki blokowi dydaktycznemu, zawierającemu propozycje ćwiczeń do zastosowania na zajęciach oraz zadania samokształceniowe. Publikacja jest też poradnikiem dla menedżerów zainteresowanych rozwojem i zwiększaniem efektywności firm, ponieważ opisuje skuteczne metody zarządzania wiedzę i podaje bardzo wiele przykładów dobrych praktyk. Unikalne w publikacji jest połączenie teorii z praktyką. Odbiorcami publikacji są wykładowcy i studenci kierunków i przedmiotów związanych z zarządzaniem wiedzą, zarządzaniem innowacjami, informatyki oraz menedżerowie praktycy.
Spis treści: Wstęp Rozdział 1. O co chodzi w „zarządzaniu wiedzą”? 1.1. Dlaczego to jest ważne? 1.2. Kontekst 1.3. Jaka jest historia powstania zarządzania wiedzą? 1.4. Po co organizacjom „zarządzanie wiedzą”? 1.5. Wiedza to nie to samo, co działanie 1.6. Od teorii do praktyki zarządzania wiedzą 1.7. Podsumowanie Rozdział 2. Między informacją a wiedzą 2.1. Dlaczego to jest ważne? 2.2. Kontekst 2.3. Czym jest wiedza? 2.4. Od informacji do wiedzy 2.5. Mądrość 2.6. Umiejętności – kompetencje – kwalifikacje – nawyki 2.7. Nawyki – czyli wiedza i informacja to nie wszystko! 2.8. Jak powstają nawyki? 2.9. Podsumowanie Rozdział 3. Przeładowanie informacyjne 3.1. Dlaczego to jest ważne? 3.2. Kontekst 3.3. Istota przeładowania informacyjnego 3.4. Przyczyny przeładowania informacyjnego 3.5. Jak chronić się przed przeładowaniem informacyjnym? 3.6. Big data, czyli „duże dane” 3.7. Podsumowanie Rozdział 4. Cechy i struktura wiedzy w organizacji 4.1. Dlaczego to jest ważne? 4.2. Kontekst 4.3. Cechy wiedzy 4.4. Wiedza ukryta (tacit knowledge) 4.5. Kodyfikacja wiedzy 4.6. Rodzaje wiedzy (know-x) 4.7. Wiedza kolektywna 4.8. Wiedza organizacyjna i profesjonalna – czyli „opakowanie i wnętrze” 4.9. Podsumowanie Rozdział 5. Tworzenie wiedzy w firmie 5.1. Dlaczego to jest ważne? 5.2. Kontekst 5.3. Opis koncepcji 5.4. Czym jest innowacyjność? 5.5. Czym jest kreatywność? 5.6. Kierowanie i motywowanie kreatywnych pracowników 5.7. Podsumowanie Rozdział 6. Dzielenie się wiedzą 6.1. Dlaczego to jest ważne? 6.2. Kontekst 6.3. Opis koncepcji 6.4. Strategie kodyfikacji i personalizacji wiedzy 6.5. Bariery dla dzielenia się wiedzą 6.6. Model SECI 6.7. Strumienie przepływu wiedzy 6.8. Podsumowanie
Rozdział 7. Motywowanie do dzielenia się wiedzą
7.1. Dlaczego to jest ważne? 7.2. Kontekst 7.3. „Chomikowanie wiedzy” – jedna z najczęściej występujących barier dla dzielenia się wiedzą 7.4. Jak zwiększyć skuteczność procesów dzielenia się wiedzą? 7.5. Rola kultury organizacyjnej 7.6. Teorie motywacji a motywowanie do dzielenia się wiedzą 7.7. Podsumowanie Rozdział 8. Produktywność pracowników wiedzy 8.1. Dlaczego to jest ważne? 8.2. Kontekst 8.3. Kim są „pracownicy wiedzy”? 8.4. Dlaczego pracownicy wiedzy są ważnym elementem nowoczesnego rynku pracy? 8.5. Co może zrobić zarząd firmy, aby zwiększyć produktywność pracowników wiedzy? 8.6. Ile warta jest koncentracja w pracy? 8.7. Podsumowanie Rozdział 9. Zarządzanie kreatywnością w firmie 9.1. Dlaczego to jest ważne? 9.2. Kontekst 9.3. Kreatywny pracownik na wagę złota 9.4. Czy wielkie pomysły potrzebują dużo czasu? 9.5. Jak wykorzystać potencjał kreatywności tkwiący w pracownikach? 9.6. Szkolenia i rekrutacja pracowników w kreatywnych firmach 9.7. Twórczy klimat w miejscu pracy 9.8. Jak motywować kreatywnych pracowników? 9.9. Podsumowanie Rozdział 10. Uczenie się w firmie 10.1. Dlaczego to jest ważne? 10.2. Kontekst 10.3. Czym jest uczenie się? 10.4. Cykl uczenia się 10.5. Jak uczą się pracownicy w firmie? 10.6. Uczenie się od klientów 10.7. Uczenie się na porażkach 10.8. Otwartość na uczenie się 10.9. Szybkość uczenia się 10.10. Pojedyncza i podwójna pętla uczenia się 10.11. Pokonywanie przeszkód na drodze do uczenia się w organizacji 10.12. Jak zarządzać procesami uczenia się w firmie? 10.13. Oduczanie się w organizacjach 10.14. Nauka za pomocą rozwiązań e-learningowych 10.15. Podsumowanie Rozdział 11. Środowisko sprzyjające kreatywności i uczeniu się 11.1. Dlaczego to jest ważne? 11.2. Kontekst 11.3. Regulacje prawne związane z organizacją przestrzeni biurowej 11.4. Temperatura pomieszczeń a nasza produktywność 11.5. Biuro przyszłości – dylematy związane z projektowaniem i aranżacją 11.6. Jak stworzyć biuro przyszłości już dziś? 11.7. Co cechuje najlepszych pracodawców na świecie? 11.8. Podsumowanie Blok dydaktyczny. Ćwiczenia warsztatowe i zadania do samodzielnego wykonania Dodatek 1. Strategiczne zarządzanie wiedzą Dodatek 2. Wiedza z porażek Bibliografia Spis tabel Spis ramek Spis rysunków
Jan Fazlagić dr hab., profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, pełnomocnik Rektora ds. badań i rozwoju AFIB Vistula. Ekspert od zarządzania wiedzą, edukacji, innowacyjności oraz zarządzania kapitałem intelektualnym, marketingu i projektowania usług; jeden z prekursorów Knowledge Management w Polsce, Autor pierwszego w Polsce doktoratu (2001) i pierwszej w Polsce rozprawy habilitacyjnej dotyczących zarządzania wiedzą w sektorze usług. Dyrektor Instytutu Kreatywności w Krakowie. Autor dziesięciu książek i ponad 250 artykułów naukowych i popularnonaukowych.
Książka poświęcona jest analizie zastosowania interwencji poznawczo-behawioralnych jako strategii wspomagających proces redukcji masy ciała. Terapia poznawczo-behawioralna jest uznawana za jedno z najbardziej skutecznych podejść w leczeniu otyłości oraz innych zaburzeń psychicznych jej towarzyszących.W części teoretycznej monografii zostały przybliżone kwestie złożonych przyczyn oraz konsekwencji nadmiaru kilogramów. Poszczególne rozdziały książki koncentrują się zarówno na uwarunkowaniach psych..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
Dzięki tej książce ci, dla których prawidłowy rozwój dziecka jest priorytetem, będą mogli właściwie ten proces kształtować i wspierać. Autorka, opierając się na swoim długoletnim doświadczeniu terapeutycznym, proponuje scenariusze zabaw z dziećmi, zogniskowane wokół zasadniczych obszarów rozwojowych. Omawia i prezentuje zabawy, które rozwijają i kształtują różnego rodzaju kompetencje u dzieci, stymulują sprawność fizyczną, rozwijają kompetencje społeczne, kreatywność i samoświadomość...
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać nowym wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu wzorcową dokumentację spełniającą wymagania nowych regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomiędzy organizacjami związkowymi a pracodaw..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: - wzrokową, - słuchowo-językową, - koordynację wzrokowo-ruchową oraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zes..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Psychoedukacja jest jedną z kluczowych metod terapeutycznych na początkowym etapie terapii. Jej znaczenie w leczeniu osób uzależnionych od alkoholu jest ogromne. Dzięki niej pacjent staje się współodpowiedzialny za własne leczenie, a zdobywana wiedza ułatwia identyfikację z własną chorobą oraz buduje motywację do dalszego leczenia. Tylko jak tego dokonać? Każdy terapeuta doskonale zdaje sobie sprawę, jak ogromnego wysiłku wymaga jego praca.Książka będąca efektem wieloletniej ..
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
Publikacja uwzględnia zakres wiedzy w ramach programów dydaktycznych wydziałów prawa, administracji i nauk o bezpieczeństwie. Autorami poszczególnych tekstów są doświadczeni praktycy i naukowcy z danej dziedziny naukowej. Struktura książki różni się nieco od powszechnie przyjętych układów w innych publikacjach. Obszernie bowiem uwzględniono statystykę kryminalną w Polsce, przestępstwa z nienawiści, podkultury przestępcze, profil sprawców i ofiar przestępstw rozbójniczych, przestępczość nieletnic..
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł