Identyfikacja tożsamości organizacyjnej w zarządzaniu przedsiębiorstwem
- Autor: Anna Zarębska
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7641-007-4
- Data wydania: 2009
- Liczba stron/format: 348/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
55,00 zł
9,35 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 9,35 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
83% taniej
Dostępność:
Duża ilość w magazynie
Opracowanie jest pierwszym na polskim rynku kompendium wiedzy na temat tożsamości organizacyjnej. Prezentuje także wyniki badań nad tożsamością polskich spółek. Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi na pytania:
- Dlaczego przedsiębiorstwa (mimo posiadanej strategii) nie osiągają, bądź tylko częściowo osiągają zakładane cele?
- W jakim stopniu przedsiębiorstwa potrafią realizować spójne programy zarządzania tożsamością organizacyjną?
- Czy tożsamość organizacyjna jest zależna od stopnia rozwoju przedsiębiorstwa?
- Jak identyfikować i mierzyć tożsamość organizacyjną?
- Co zrobić, by przedsiębiorstwo było konkurencyjne na rynku?
Autor książki
Anna ZarębskaSpis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1. Teoretyczne ujęcie tożsamości organizacyjnej
1.1. Istota tożsamości organizacyjnej
1.2. Uporządkowanie pojęciowe obszaru badawczego
1.3. Czynniki kształtujące tożsamość organizacyjną
1.4. Obszary w zarządzaniu tożsamością organizacyjną
1.5. Rozwój organizacyjny jako proces kształtujący tożsamość
Rozdział 2. Praktyczne ujęcie tożsamości organizacyjnej – zarządzanie tożsamością organizacyjną
2.1. Istota zarządzania tożsamością organizacyjną
2.2. Modele zarządzania tożsamością organizacyjną
2.3. Proces budowania systemu tożsamości organizacji
2.4. Zarządzanie systemem tożsamości organizacyjnej ugrupowań kapitałowych
2.4. Zarządzanie systemem tożsamości organizacyjnej ugrupowań kapitałowych
2.5. Tożsamość organizacyjna a problemy zarządzania przedsiębiorstwem
2.6. Efekty zarządzania tożsamością organizacyjną
2.6.1. Ilościowe efekty zarządzania tożsamością organizacyjną
2.6.2. Jakościowe efekty zarządzania tożsamością organizacyjną
Rozdział 3. Identyfikacja i pomiar tożsamości organizacyjnej
3.1. Metody identyfikacji i pomiaru stopnia zarządzania tożsamością
3.2. Pomiar efektywności przedsiębiorstwa jako wyznacznik efektów w obszarze zarządzania tożsamością
3.2.1. Klasyczne metody pomiaru efektów zarządzania tożsamością
3.2.2. Systemy wczesnego ostrzegania
3.2.3. Współczesne mierniki efektywności przedsiębiorstwa
Rozdział 4. Koncepcja modelu badawczego
4.1. Model zarządzania tożsamością organizacyjną
4.1.1. Problemy metodologiczne związane z badaniem tożsamości organizacyjnej
4.1.2. Koncepcja tożsamości organizacyjnej i model zarządzania tożsamością organizacyjną w przedsiębiorstwie
4.1.3. Metody pomiaru efektów zarządzania tożsamością organizacyjną
4.1.4. Opis metody i próby badawczej
4.1.5. Narzędzia i techniki obróbki danych
4.2. Tożsamość organizacyjna wybranych polskich spółek giełdowych – wyniki badań
4.2.1. Teza i hipotezy badawcze 1
4.2.2. Wyniki badań w obszarze identyfikacji i zarządzania tożsamością organizacyjną wybranych polskich spółek giełdowych
4.2.3. Wnioski i podsumowanie wyników badań
Rozdział 5. Rozwijanie obszaru zarządzania tożsamością organizacyjną w przedsiębiorstwach – zalecenia
5.1. Tworzenie spójnych strategii działania, w tym działań z zakresu public relations
5.2. Wdrażanie programów związanych z zachowaniami organizacji
5.3. Rozwijanie kompetencji organizacyjnych i kompetencji osobistych pracowników
5.4. Realizowanie skutecznego przywództwa w organizacji
5.5. Kształtowanie spójnych programów zarządzania przez wartości
5.6. Tworzenie zintegrowanych systemów zarządzania tożsamością organizacyjną
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Spis wykresów
Spis załączników
Załączniki
Załącznik 1. Nazwy i skróty użyte w badaniach własnych
Załącznik 2. Kwestionariusz identyfikacji poziomów tożsamości
Załącznik 3. Kwestionariusz diagnostyczny rozwoju organizacyjnego
Załącznik 4. Algorytm liczenia EVA
Załącznik 5. Szczegółowe wyniki analiz statystycznych