• Humanistyczne wartości zarządzania w poszukiwaniu sensu menedżerskich działań

Humanistyczne wartości zarządzania w poszukiwaniu sensu menedżerskich działań

  • Autor:
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-313-6
  • Data wydania: 2010
  • Liczba stron/format: 328/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 50.00 zł

    25.00 zł

  • 50% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

W książce Autor wskazuje na potrzebę zmiany paradygmatu zarządzania. Jego celem nie może być wyłącznie maksymalizacja korzyści akcjonariuszy i kadry zarządzającej, lecz kreowanie postępu społecznego i wyższej jakości życia. Racjonalność jest dzisiaj wielowymiarowa i przedsiębiorstwo musi szeroko respektować wymagania społecznej racjonalności gospodarowania, stawać się organizacją przyjazną ludziom, społeczeństwu i środowisku. Swoją przyszłość musi opierać na kapitale ludzkim, zmierzać w kierunku szerszej partycypacji i kreatywności, stawać się organizacją uczącą się, inteligentną, otwartą na wzbogacające ją wartości intelektualne. Musi też swoją egzystencję opierać na wiedzy i etyce, akceptować i realizować w praktyce wartości niezbędne dla integralnego rozwoju jednostek i społeczeństwa, utrwalania humanitarnych zasad współżycia społecznego i współpracy.

Dzisiaj przedsiębiorstwa działają w burzliwym otoczeniu, a w takim otoczeniu mogą się one utrzymać tylko przez kongruencyjną adaptację i kształtowanie swej przyszłości w powiązaniu z wyobraźnią i elastycznością. Szanse na sukces będą więc mieć te przedsiębiorstwa, które potrafią wsłuchać się w swoje otoczenie, postrzegać nieznane dotąd możliwości, rozwijać swój potencjał intelektualny i reagować aktywnie na wyzwania, jakie niesie niepewna, ale jakże fascynująca przyszłość.

Spis treści:

Wprowadzenie. Nowe wyzwania
 
Rozdział 1. Nowe warunki działania biznesu
 
1.1. Nowe wymagania stawiane przedsiębiorstwu
1.2. Zasady europejskiego stylu zarządzania
1.3. Budowa ładu opartego na władzy inteligencji
1.4. Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie
 
Rozdział 2. Programowanie przyszłości biznesu
 
2.1. Tworzenie wizji przedsiębiorstwa
2.2. Programowanie rozwoju firmy
2.3. Rozwijanie i doskonalenie marketingu
2.4. Pobudzanie i wdrażanie innowacji
2.5. Doskonalenie jakości
2.6. W kierunku nowoczesnego zarządzania
 
Rozdział 3. Pracownicy jako kapitał organizacji
 
3.1. Pracownicy w organizacji
3.2. Nowe zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
 
Rozdział 4. Strategiczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi
 
4.1. Zasoby ludzkie jako fundamentalny filar strategii firmy
4.2. Strategiczne planowanie zasobów ludzkich
4.3. Zasoby ludzkie jako czynnik kreowania kluczowych umiejętności firmy
 
Rozdział 5. Zachowania ludzi w organizacji
 
5.1. Osobowość człowieka i jej wpływ na zachowanie się w pracy
5.2. Sposoby zachowania się ludzi w organizacji
 
Rozdział 6. Nowe zasady współdziałania ludzi w organizacji
 
6.1. Nowe zadania stawiane kierowaniu
6.2. Nowy układ wzajemnych zależności
6.3. Tworzenie nowego stylu kierowania
6.4. Kreowanie motywacji sukcesu
6.5. Doskonalenie sytemu komunikacji
6.6. Kierowanie w przyszłości
 
Rozdział 7. Wprowadzanie zmian i doskonalenie kultury organizacji
 
7.1. Imperatyw wprowadzania zmian
7.2. Rodzaje zmian i metody ich dokonywania
7.3. Opory wobec zmian w przedsiębiorstwie
7.4. Taktyka wprowadzania zmian w organizacji
7.5. Kultura organizacyjna i jej elementy
7.6. Zmiana kultury organizacyjnej firmy
 
Rozdział 8. Nowe zasady prowadzenia biznesu
 
8.1. Stosowanie zasad etyki
8.2. Ochrona wartości środowiska
8.3. Troska o dobrą reputację
8.4. Zadania dla menedżerów jutra
 
Rozdział 9. Nowe zadania i kryteria oceny menedżerów
 
9.1. Imperatyw skutecznego i sprawnego zarządzania
9.2. Warunki i kryteria skutecznego zarządzania
9.3. Cechy i umiejętności skutecznego menedżera
9.4. W kierunku nowego zarządzania
 
Zakończenie
Bibliografia

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane