• Controlling. Koncepcje, narzędzia, modele

Controlling. Koncepcje, narzędzia, modele

  • Autor: Dagmara Chachuła
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-230-6
  • Data wydania: 2010
  • Liczba stron/format: 197/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 45.00 zł

    40.50 zł

  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40.50 zł

    10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

System controllingu będący przedmiotem rozważań w ramach niniejszej pracy, przedstawiony został w dwóch ujęciach: teoretycznym, opisującym w syntetyczny sposób zasadnicze założenia i rozwiązania koncepcji oraz empirycznym, zestawiającym podstawowe charakterystyki rzeczywistych zastosowań w warunkach praktyki gospodarczej.

W rozdziale pierwszym podjęto próbę uporządkowania definicji controllingu oraz przedstawienia jego celów, funkcji, zadań i rodzajów. W rozdziale drugim zaprezentowano instrumentarium controllingu, które umożliwia stworzenie w przedsiębiorstwie odpowiednio zorientowanego i elastycznego systemu zarządzania. Celem rozdziału trzeciego jest prezentacja rachunkowości zarządczej dostarczającej nie tylko informacji, ale także gotowych i sprawdzonych rozwiązań, które uzupełnione o nowe elementy mogą być zastosowane w controllingu. W rozdziale czwartym przedstawiono wyniki badań empirycznych przeprowadzonych na próbce przedsiębiorstw działających na terenie Polski. Badania te dotyczyły wybranych aspektów funkcjonowania controllingu. Celem badań była m.in. próba wprowadzenia pewnych uogólnień mogących tworzyć wieloaspektowy modelu controllingu.
Spis treści:

Wprowadzenie
 
Rozdział 1. Teoretyczne podstawy controllingu
 
1.1. Historia rozwoju controllingu i przegląd jego podstawowych definicji
1.2. Cele, funkcje, zadania i rodzaje controllingu
1.3. Organizacja controllingu
 
Rozdział 2. Instrumentarium controllingu
 
2.1. Potrzeby informacyjne współczesnego controllingu
2.2. Podstawowe narzędzia controllingu
2.3. Uzupełniające narzędzia controllingu
 
Rozdział 3. Podstawowe narzędzia rachunkowości zarządczej a instrumentarium controllingu
 
3.1. Geneza i rozwój rachunkowości zarządczej
3.2. Tradycyjne narzędzia rachunkowości zarządczej stosowane w controllingu
3.3. Nowoczesne narzędzia rachunkowości zarządczej stosowane w controllingu
 
Rozdział 4. Ocena controllingu w przedsiębiorstwach działających na terenie Polski i propozycje jego zastosowań
 
4.1. Fazy rozwoju controllingu w przedsiębiorstwie
4.2. Narzędzia controllingu zorientowanego na koszty i budżetowanie – propozycja modelu dla firmy Alfa Sp. z o.o.
4.3. Narzędzia controllingu zorientowanego na rynek i klienta – propozycja modelu dla firmy Beta Sp. z o.o.
 
Wnioski i podsumowanie pracy
Bibliografia

Dagmara Chachuła

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane