Twój koszyk zakupów jest pusty!
Brunon Hołyst
211.50 zł
/
Cena detaliczna
75% taniej
Publikacja zawiera holistyczne, całościowe spojrzenie na aktualny stan wiedzy dotyczący roli studenckiej informacji zwrotnej w zarządzaniu jakością studiów w szkole wyższej. Wielorakość podejść i metod badawczych oraz źródeł informacji w badaniach nad studencką ewaluacją zajęć dydaktycznych jest gwarancją większej rzetelności i trafności wyników tej ewaluacji. Tematyka pracy wykracza poza schemat opisu i analizy zagadnień sumującej i kształtującej oceny skuteczności nauczania wykładowców szkoły wyższej za pomocą "klasycznych" kwestionariuszy studenckiej oceny dydaktyki, prezentując szeroką gamę nieformalnych technik i metod oceniania formatywnego studentów stosowanych na potrzeby ewaluacji zajęć dydaktycznych. Dwie części książki, składające się na spójną całość treściową, zostały wyodrębnione na podstawie kryterium stopnia sformalizowania działań projakościowych w dydaktyce szkoły wyższej i zarządzaniu jakością studiów. Część pierwsza książki, przedstawiając dość liczne odmiany formalnej informacji zwrotnej promowanej przez dokumenty polityki edukacyjnej na szczeblu krajowym (rozstrzygnięcia ustawowe) oraz uczelnianym (uchwały senatów szkół wyższych), omawia nie tylko najbardziej znane kwestionariusze studenckiej oceny dydaktyki (poszczególnych przedmiotów i/lub nauczycieli akademickich), ale także kwestionariusze badania zadowolenia studentów oraz kwestionariusze badania opinii studentów o jakości programów studiów. W centrum uwagi autora znajduje się najczęściej stosowany instrument oceny skuteczności (jakości) nauczania akademickiego, a mianowicie kwestionariusze studenckiej oceny dydaktyki (przedmiotu i/lub wykładowcy). Część druga traktuje o licznych typach, odmianach i sposobach nieformalnej informacji zwrotnej, których wybór leży w gestii poszczególnych wykładowców oraz uzależniony jest od ich potrzeb, inwencji i kreatywności. Ich reprezentatywnym przykładem, można rzec – kwintesencją doświadczeń dydaktyki akademickiej – są wielce zróżnicowane techniki oceniania formatywnego (określane w literaturze anglojęzycznej mianem classroom assessment techniques – CAT). Egzemplifikację i konkretyzację rozważań, zarówno w części I, jak i w części II, stanowią obszerne aneksy, ujęte w formie tabelarycznej, zapoznające czytelnika z przykładami dobrej praktyki i projektami kwestionariuszy służących gromadzeniu formalnej studenckiej informacji zwrotnej, a także przykładami dobrej praktyki i projektami nieformalnej informacji zwrotnej ukierunkowanej na formatywną ocenę jakości zajęć i skuteczności wykładowców.
Spis treści: Wstęp Część I. Formalna informacja zwrotna na potrzeby podsumowującej i formatywnej oceny zajęć dydaktycznych Rozdział I. Wprowadzenie: studencka informacja zwrotna w kontekście zmian w szkolnictwie wyższym Rozdział II. Dyskusja na temat celów informacji zwrotnej od studentów Rozdział III. Decyzje dotyczące wyboru mechanizmu informacji zwrotnej od studentów Rozdział IV. Gromadzenie i analiza danych w badaniach wykorzystujących kwestionariusze ankietowe Rozdział V. Internetowy system oceny zajęć dydaktycznych Rozdział VI. Upublicznienie i upowszechnienie rezultatów ocen studenckich i działań poewaluacyjnych Rozdział VII. Konkluzje Aneks I. Przykłady dobrej praktyki i projekty: kwestionariusze służące gromadzeniu studenckiej informacji zwrotnej Część II. Nieformalna informacja zwrotna na potrzeby formatywnej oceny zajęć dydaktycznych Rozdział VIII. Wprowadzenie: nieformalna informacja zwrotna kluczem do sukcesu dydaktycznego wykładowcy i sukcesu akademickiego studentów Rozdział IX. Charakterystyka wybranych technik i metod nieformalnej studenckiej informacji zwrotnej 9.1. Techniki oceniania formatywnego jako przedmiot badań nad oceną zajęć dydaktycznych (classroom research) 9.2. Techniki służące ocenianiu wiedzy i umiejętności związanych z danym przedmiotem 9.2.1. Sonda uprzednio nabytej wiedzy (Background Knowledge Probe) 9.2.2. Jednominutowa wypowiedź (One-Minute Paper) 9.2.3. Schemat figur geometrycznych (Shape Frameworks) 9.2.4. Lista słów kluczowych (Focused Listing) 9.2.5. Niekompletne konspekty (Empty Outlines) 9.2.6. Macierz pamięci (Memory Matrix) 9.2.7. Najbardziej niejasny punkt zajęć (The Muddiest Point) 9.2.8. Streszczanie (Summarizing) 9.2.9. Karta KWL/KWHL (KWL/KWHL Chart) 9.2.10. Macierz kategoryzacji (Categorizing Grid) 9.2.11. Macierz cech wyróżniających (Defining Features Matrix) 9.2.12. Macierz argumentów „za i przeciw” (Pro and Con Grid) 9.2.13. Jednozdaniowe podsumowanie (One-Sentence Summary) 9.2.14. Przybliżone analogie (Approximate Analogies) 9.2.15. Mapy myśli/umysłu (Concept Maps/Mind Maps) 9.2.16. Jaka jest zasada? (What’s the Principle) 9.2.17. Udokumentowane rozwiązania problemu (Documented Problem Solutions) 9.2.18. Ukierunkowane parafrazowanie (Directed Paraphrasing) 9.2.19. Karty zastosowań praktycznych (Application Cards) 9.3. Techniki służące ocenianiu postaw, wartości i samoświadomości studenta 9.3.1. Reguła podwójnego zapisu (Double-Entry Journals) 9.3.2. Kwestionariusz pewności swoich umiejętności związanych z przedmiotem (Course-Related Self-Confidence Surveys) 9.3.3. Listy kontrolne (Checklists) 9.3.3.1. Zapis pewności swojej wiedzy (Confidence Logs) 9.3.3.2. Treść poszczególnych zajęć (Content in a Single Sessions) 9.3.3.3. Macierz nauczania i uczenia się (Teaching and Learning Matrix) 9.3.4. Gradacja i zgodność celów kształcenia (Goal Ranking and Matching) 9.3.5. Samoocena stylów uczenia się (Self-assessment of Ways of Learning) 9.3.6. Wykłady przerywane (Punctuated Lectures) 9.4. Techniki służące ocenianiu reakcji studenta na oddziaływania dydaktyczne 9.4.1. Łańcuch uwag (Chain Notes) 9.4.2. Kwestionariusze informacji zwrotnej zaprojektowane przez wykładowcę (Teacher Designed Feedback Forms) 9.4.3. Grupowa nieformalna informacja zwrotna o nauczaniu (Group Informal Feedback on Teaching – GIFT; Small Group Instructional Diagnosis – SGID) 9.4.4. RSQC2 – Zapamiętywanie, streszczanie, stawianie pytań, komentowanie, formułowanie skojarzeń (RSQC2 – Recall, Summarize, Question, Comment, Connect) 9.4.5. Ocena pracy w grupie (Group Work Evaluations) 9.4.6. Arkusze oceny lektur (Reading Rating Sheets) 9.4.7. Kwestionariusz zdarzenia krytycznego (Critical Incident Questionnaire) 9.4.8. Ocena sprawdzianów i egzaminów (Exam Evaluations) 9.5. Inne metody nieformalnej informacji zwrotnej 9.5.1. Nieformalne rozmowy ze studentami (Informal Chats) 9.5.2. Zobrazowanie doświadczeń studiowania (Pictures of Student Experience) 9.5.3. Skrzynka/tablica wniosków i zapytań (Suggestion Box/Board) 9.5.4. Przedstawiciele studentów/Studenckie grupy współpracy z wykładowcą (Subject Representative/Student Liaison Group) 9.5.5. Ogólnodostępne internetowe serwisy ankietowe i czatowe oraz oprogramowanie otwarte typu backchannel (Internet Polls and Chats Services, Backchannel Software) 9.5.6. Portale internetowe oceniające wykładowców: przykład RateMyProfessor.com (Faculty Rating Websites) Rozdział X. Ocena skuteczności stosowania technik oceniania formatywnego jako instrumentu nieformalnej informacji zwrotnej Rozdział XI. Konkluzje Aneks II. Przykłady dobrej praktyki i projekty nieformalnej informacji zwrotnej i formatywnej oceny zajęć Bibliografia
» forumakademickie.pl »
Piotr Bielecki dr habilitowany nauk ekonomicznych, od momentu ukończenia studiów na SGPiS związał swoje losy zawodowe z pracą w Ośrodku Rozwoju Studiów Ekonomicznych Szkoły Głównej Handlowej. Jest autorem wielu prac i projektów badawczych poświęconych relacjom między państwem a szkolnictwem wyższym, polityce edukacyjnej, zmianom systemowym w polskim wyższym szkolnictwie ekonomicznym, zarządzaniu jakością studiów wyższych, analizie porównawczej systemów kształcenia kadr gospodarczych, relacjom między szkolnictwem wyższym a zatrudnieniem, rynkowi pracy absolwentów studiów wyższych, edukacyjnym kontom osobistym i bonom edukacyjnym. Jest członkiem Europejskiego Stowarzyszenia Szkolnictwa Wyższego ? EAIR. Autor lub współautor wielu publikacji.
Książka poświęcona jest analizie zastosowania interwencji poznawczo-behawioralnych jako strategii wspomagających proces redukcji masy ciała. Terapia poznawczo-behawioralna jest uznawana za jedno z najbardziej skutecznych podejść w leczeniu otyłości oraz innych zaburzeń psychicznych jej towarzyszących.W części teoretycznej monografii zostały przybliżone kwestie złożonych przyczyn oraz konsekwencji nadmiaru kilogramów. Poszczególne rozdziały książki koncentrują się zarówno na uwarunkowaniach psych..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
Dzięki tej książce ci, dla których prawidłowy rozwój dziecka jest priorytetem, będą mogli właściwie ten proces kształtować i wspierać. Autorka, opierając się na swoim długoletnim doświadczeniu terapeutycznym, proponuje scenariusze zabaw z dziećmi, zogniskowane wokół zasadniczych obszarów rozwojowych. Omawia i prezentuje zabawy, które rozwijają i kształtują różnego rodzaju kompetencje u dzieci, stymulują sprawność fizyczną, rozwijają kompetencje społeczne, kreatywność i samoświadomość...
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać nowym wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu wzorcową dokumentację spełniającą wymagania nowych regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomiędzy organizacjami związkowymi a pracodaw..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Psychoedukacja jest jedną z kluczowych metod terapeutycznych na początkowym etapie terapii. Jej znaczenie w leczeniu osób uzależnionych od alkoholu jest ogromne. Dzięki niej pacjent staje się współodpowiedzialny za własne leczenie, a zdobywana wiedza ułatwia identyfikację z własną chorobą oraz buduje motywację do dalszego leczenia. Tylko jak tego dokonać? Każdy terapeuta doskonale zdaje sobie sprawę, jak ogromnego wysiłku wymaga jego praca.Książka będąca efektem wieloletniej ..
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: - wzrokową, - słuchowo-językową, - koordynację wzrokowo-ruchową oraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zes..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Publikacja uwzględnia zakres wiedzy w ramach programów dydaktycznych wydziałów prawa, administracji i nauk o bezpieczeństwie. Autorami poszczególnych tekstów są doświadczeni praktycy i naukowcy z danej dziedziny naukowej. Struktura książki różni się nieco od powszechnie przyjętych układów w innych publikacjach. Obszernie bowiem uwzględniono statystykę kryminalną w Polsce, przestępstwa z nienawiści, podkultury przestępcze, profil sprawców i ofiar przestępstw rozbójniczych, przestępczość nieletnic..
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł