• Zarządzanie zasobami ludzkimi w sektorze turystycznym

Zarządzanie zasobami ludzkimi w sektorze turystycznym

  • Autor: Anna Tokarz
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7251-846-0
  • Data wydania: 2008
  • Liczba stron/format: 130/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 29.00 zł

    26.10 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h
  • Cena netto: 24.86 zł

Dostępność: Duża ilość na magazynie

Opracowanie jest pierwszą w Polsce próbą przedstawienia problematyki zarządzania zasobami ludzkimi w sektorze turystycznym. Jego celem jest dostarczenie podstawowej wiedzy na temat istoty procesu zarządzania zasobami ludzkimi i znaczenia poszczególnych jego instrumentów w działalności przedsiębiorstw turystycznych. Autorka charakteryzuje zatrudnienie w sektorze turystycznym oraz omawia problematykę rekrutacji i selekcji pracowników, szkoleń, motywowania i oceniania pracowników, a także identyfikowania i zaspokajania ich potrzeb zawodowych.

W pracy wskazano na możliwość wykorzystania omówionych metod i narzędzi w praktyce organizacyjnej. Dlatego, poza prezentacją podstawowych zagadnień teoretycznych, znaczne miejsce zajmują studia przypadków i przykłady praktycznego zastosowania poszczególnych instrumentów zarządzania zasobami ludzkimi.
 

Książka jest adresowana do studentów uczelni ekonomicznych kształcących się w specjalnościach związanych z szeroko rozumianą gospodarką turystyczną, a także do przedstawicieli branży turystycznej, kadry menedżerskiej i pracowników biur podróży, hoteli, placówek gastronomicznych.

Spis treści:

Wstęp  
             
ROZDZIAŁ I. TEORETYCZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI W SEKTORZE TURYSTYCZNYM 
 
1.1. Tendencje w zarządzaniu  ludźmi
1.2. Istota zarządzania zasobami ludzkimi
1.3. Cele zarządzania zasobami ludzkimi
1.4. Adresaci działań z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i ich potrzeby
 
ROZDZIAŁ II. SEKTOR TURYSTYCZNY JAKO OBSZAR ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI
 
2.1. Turystyka jako sektor gospodarki
2.2. Pracodawcy w sektorze turystycznym
2.3. Zatrudnienie w sektorze turystycznym
2.4. Praca  jako czynnik produkcji w sektorze turystycznym         
 
ROZDZIAŁ III. REKRUTACJA CZYLI POZYSKIWANIE KANDYDATÓW DO PRACY
W SEKTORZE TURYSTYCZNYM

 
3.1.Przygotowanie procesu rekrutacji w przedsiębiorstwach turystycznych 
3.1.1. Diagnoza potrzeb personalnych
3.1.2. Opis stanowiska pracy
3.1.3. Profil kandydata
3.2. Wybór strategii rekrutacyjnej- rekrutacja wewnętrzna lub zewnętrzna
3.3. Metody rekrutacji
3.3.1. Ogłoszenia prasowe
3.3.2. Rekrutacja internetowa
3.3.3. Poszukiwanie bezpośrednie
 
ROZDZIAŁ IV. TECHNIKI SELEKCJI KANDYDATÓW DO PRACY W SEKTORZE TURYSTYCZNYM
 
4.1. Selekcja na podstawie aplikacji
4.2. Rozmowa kwalifikacyjna
4.3. Testy psychologiczne
4.4. Assesment center
 
ROZDZIAŁ V. POZOSTAŁE INSTRUMENTY ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI
W SEKTORZE TURYSTYCZNYM

 
5.1. Motywowanie pracowników
5.2. Szkolenia jako narzędzie rozwoju pracowników i przedsiębiorstwa turystycznego
5.3. Ocenianie pracowników      
 
Zakończenie

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane