Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
W podręczniku zostały omówione wybrane zagadnienia ukazujące współczesną turystykę. Zawarto w nim zagadnienia przedstawiające: czynniki rozwoju turystyki, jej rodzaje i formy, a także funkcje i dysfunkcje związane z rozwojem ruchu turystycznego. Zaprezentowano kwestie związane z rynkiem turystycznym, tj. popyt i podaż oraz ich przedmiot – produkt turystyczny. Przybliżono problematykę organizacji i zarządzania turystyką w Polsce. Bardzo rzadko poruszanym obszarem, nie tylko w podręcznikach, ale także w monografiach naukowych jest zagadnienie związane z doradztwem turystycznym. W prezentowanym podręczniku znalazło one miejsce.
Spis treści: Wprowadzenie 1. Czynniki rozwoju turystyki Agata Balińska 1.1. Czynniki ekonomiczne 1.2. Urbanizacja 1.3. Czas wolny 1.4. Motywy turystyczne 1.5. Walory turystyczne 1.6. Polityka turystyczna 1.7. Rozwój środków transportu 1.8. Rozwój systemów komunikacyjnych 1.9. Pozostałe czynniki rozwoju turystyki 1.10. Podsumowanie 2. Rodzaje turystyki Agata Balińska 2.1. Kryteria wyodrębniania rodzajów turystyki 2.2. Charakterystyka wybranych rodzajów turystyki 2.2.1. Turystyka aktywna 2.2.2. Turystyka krajoznawcza 2.2.3. Turystyka zdrowotna 2.2.4. Turystyka religijna 2.2.5. Turystyka etniczna 2.2.6. Turystyka biznesowa 2.2.7. Turystyka morska 2.2.8. Turystyka alternatywna 2.2.9. Turystyka przyrodnicza 2.2.10. Turystyka kulturowa 2.2.11. Turystyka wiejska i agroturystyka 2.2.12. Turystyka poprzemysłowa 2.2.13. Enoturystyka 2.2.14. Turystyka społeczna (socjalna) 2.2.15. Turystyka hobbystyczna 2.3. Podsumowanie 3. Funkcje turystyki Jan Zawadka 3.1. Społeczno-kulturowe funkcje turystyki 3.2. Gospodarcze funkcje turystyki 3.3. Przestrzenno-środowiskowe funkcje turystyki 3.4. Podsumowanie 4. Rynek turystyczny Jan Zawadka 4.1. Popyt turystyczny 4.2. Podaż turystyczna 4.3. Produkt turystyczny – istota, struktura i rodzaje 4.3.1. Walory turystyczne 4.3.2. Infrastruktura turystyczna 4.3.3. Pozostałe komponenty produktu turystycznego 4.3.4. Struktura produktu turystycznego 4.3.5. Rodzaje produktu turystycznego 4.4. Podsumowanie 5. Usługi turystyczne i ich cechy Jan Zawadka 5.1. Usługi noclegowe 5.2. Usługi gastronomiczne 5.3. Usługi transportowe 5.4. Usługi pośrednictwa i organizacji turystycznej 5.5. Usługi informacyjne 5.6. Usługi przewodnickie i pilotaż wycieczek 5.7. Cechy usług turystycznych 5.8. Podsumowanie 6. Organizacja i zarządzanie turystyką w Polsce Anna Sieczko 6.1. Przesłanki zarządzania turystyką 6.2. Organizacja turystyki na szczeblu krajowym 6.2.1. Ministerstwo Spotu i Turystyki 6.2.2. Polska Organizacja Turystyczna (POT) 6.2.3. Polska Agencja Rozwoju Turystyki (PART) 6.2.4. Polska Izba Turystyki (PIT) 6.2.5. Izba Turystyki Rzeczypospolitej Polskiej (ITRP) 6.2.6. Pozostałe izby branżowe 6.2.7. Instytut Turystyki 6.2.8. Wybrane specjalistyczne organizacje turystyczne 6.3. Organizacja turystyki na szczeblu regionalnym 6.3.1. Urzędy marszałkowskie 6.3.2. Regionalne organizacje turystyczne (ROT) 6.3.3. Oddziały Polskiej Izby Turystyki 6.3.4. Regionalne izby turystyczne 6.4. Organizacja turystyki na szczeblu lokalnym 6.4.1. Urzędy gmin 6.4.2. Związki gmin 6.4.3. Lokalne organizacje turystyczne (LOT) 6.4.4. Stowarzyszenia agroturystyczne 6.4.5. Lokalne Grupy Działania (LGD) 6.5. Podsumowanie 7. Doradztwo w turystyce Anna Sieczko 7.1. Przesłanki rozwoju działalności doradczej 7.2. Poradoznawstwo 7.3. Doradztwo turystyczne – próba definicji 7.4. Wyzwania stojące przed doradztwem turystycznym 7.5. Nowoczesne technologie informacyjne w doradztwie turystycznym 7.6. Zawód – doradca 7.7. Podsumowanie Zagadnienia do dyskusji Bibliografia Akty prawne Strony internetowe Aneks
dr hab. Izabella Sikorska-Wolak, profesor SGGW: Mocną stroną pracy jest wykorzystanie najnowszych pozycji literatury, odwoływanie się do aktów prawnych oraz niepublikowanych materiałów o charakterze strategicznym. Oryginalnym wkładem Autorów jest prezentacja wyników ich własnych badań. Wykorzystanie tak wielu źródeł materiału badawczego pozwoliło Autorom na ukazanie zmian dokonujących się w turystyce, które najpełniej ujawniły się w organizacji i zarządzaniu turystyką zarówno na szczeblu krajowym, jak też regionalnym i lokalnym. W ostatnich latach pojawiło się bowiem wiele nowych organizacji i podmiotów gospodarczych zajmujących się turystyką, nastąpiły również zmiany w funkcjonowaniu oraz stylach zarządzania już istniejących. Mocną stroną pracy jest też to, że Autorzy nie tylko odwołują się do sformułowań i prawidłowości ustalonych przez cytowanych w niej autorów, ale podejmują także – w większości udaną – krytykę dotychczasowego piśmiennictwa oraz przedstawiają własne przemyślenia.
Agata Balińska
Anna Sieczko
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie ekonomiki konsumpcji- Wydział Nauk Ekonomicznych, SGGW. Główna linia badawcza obejmuje rynek produktów tradycyjnych i regionalnych. W kręgu badawczym znajduje się także przedsiębiorczość w tym agroturystyka oraz doradztwo.
Jan Zawadka W 2010 r. na Wydziale Nauk Ekonomicznych uzyskał stopień doktora nauk ekonomicznych ze specjalnością ekonomika, organizacja turystyki. Tematem dysertacji były Ekonomiczno-społeczne determinanty rozwoju agroturystyki na Lubelszczyźnie (na przykładzie wybranych gmin wiejskich). W działalności naukowo-badawczej koncentruje się na turystyce, a w szczególności turystyce wiejskiej i agroturystyce. Jest autorem ponad 40 publikacji, w tym monografii pt. Ekonomiczno-społeczne determinanty rozwoju agroturystyki na Lubelszczyźnie.
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Psychologia kryminalistyczna. Diagnoza i praktyka stanowi nową dziedzinę psychologii stosowanej, mającą własny obszar badań i charakteryzującą się ścisłymi powiązaniami z tradycyjnie rozróżnianymi działami psychologii. Zakres psychologii kryminalistycznej obejmuje psychologiczne aspekty kryminalistyki, czyli nauki o metodach ustalania faktu przestępstwa, sposobu jego popełniania, wykrywania sprawców i zapobiegania przestępstwom oraz innym ujemnym zjawiskom społecznym. Specyfika psychologii krymi..
211.50 zł 235.00 zł Cena netto: 201.43 zł
Prezentowana książka to przystępny przewodnik po rozpoznawaniu i terapii depresji u młodych ludzi. Bazując na cieszącym się powodzeniem podręczniku, opracowanym na potrzeby badań naukowych, publikacja ta przedstawia przegląd modelu poznawczo-behawioralnego przeznaczonego do pracy z tą grupą wiekową. Poruszane tematy obejmują kwestie dotyczące sposobu rozpoczynania terapii, angażowania młodych ludzi, wyznaczania celów terapii, a także ocenę i formułowanie zachowań poznawczych,..
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu aktualną, zgodną ze stanem prawnym na rok 2022, wzorcową dokumentację spełniającą wymagania regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomi..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł