Twój koszyk zakupów jest pusty!
Brunon Hołyst
211.50 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
W książce przedstawione zostały cele i zadania narodowych organizacji turystyki, jako nowoczesnego instrumentu polityki państwa, ich struktura wewnętrzna i źródła finansowania. Omówiony został również ich zakres działalności, w tym funkcje: analityczna i badawcza, promocyjna i marketingowa, informacyjna, koordynacyjna, konsultacyjno-doradcza, edukacyjno-szkoleniowa. Prezentacja narodowych organizacji turystyki 28 krajów Unii Europejskiej pozwala zapoznać się nie tylko z działalnością tych organizacji, ale także z kierunkami rozwoju turystyki w poszczególnych krajach. W drugim, rozszerzonym i zaktualizowanym wydaniu Czytelnicy będą mieli okazję zapoznać się również z innymi aspektami funkcjonowania turystyki europejskiej. Przedstawiona została jej historia, wielkość i struktura turystyki przyjazdowej, najważniejsze rynki i najnowsze trendy rozwojowe. Omówiono politykę turystyczną Unii Europejskiej, w tym rolę instytucji europejskich i dorobek prawny Wspólnoty (acquis communautaire) w tej dziedzinie, a punktem wyjścia dla całości rozważań jest nowa strategia UE na lata 2014–2020 „Europa 2020. Strategia na rzecz inteligentnego i zrównoważonego rozwoju sprzyjającego włączeniu społecznemu”. Prezentowany jest także europejski model turystyki na przykładzie ośrodków będących laureatami konkursu EDEN. W studium przypadków znajduje się krótka charakterystyka 52 najlepszych europejskich destynacji nagrodzonych w pierwszych trzech edycjach tego konkursu. Książka, która trafia do rąk Czytelników, pomyślana została jako opracowanie adresowane do szerokiego kręgu odbiorców. Szczególnie jednak może okazać się przydatna dla studentów kierunków i specjalności turystycznych, pracowników administracji państwowej i samorządowej, regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych, a także dla praktyków z branży turystycznej. Pozostaje mieć nadzieję, iż stanie się także przyczynkiem do dalszych badań nad niezwykle ważnym i wymagającym pogłębionej analizy zagadnieniem funkcjonowania turystyki w Unii Europejskiej.
Spis treści: Wprowadzenie 1. Europa i turystyka 1.1. Europa, czyli „podróż do źródeł” 1.2. Krótka historia turystyki w Europie 1.3. Europa na globalnym rynku turystycznym 1.3.1. Wielkość i struktura turystyki międzynarodowej w Europie 1.3.2. Najważniejsze rynki 1.3.3. Trendy rozwojowe turystyki europejskiej 2. Polityka turystyczna Unii Europejskiej 2.1. Znaczenie turystyki w krajach Unii Europejskiej 2.2. Instytucje Unii Europejskiej i ich rola w turystyce 2.2.1. Parlament Europejski 2.2.2. Rada Unii Europejskiej 2.2.3. Komisja Europejska 2.2.4. Komitet Ekonomiczny i Społeczny 2.2.5. Komitet Regionów 2.2.6. Europejski Bank Inwestycyjny 2.3. Turystyka jako acquis communautaire 2.3.1. Ogólne działania Unii Europejskiej mające wpływ na turystykę 2.3.1.1. Swobodny przepływ osób 2.3.1.2. Ochrona konsumenta 2.3.1.3. Polityka regionalna 2.3.1.4. Fundusze przedakcesyjne 2.3.1.5. Polityka transportowa 2.3.1.6. Ochrona środowiska 2.3.2. Bezpośrednie działania na rzecz turystyki 2.3.2.1. Wstępne wytyczne dotyczące turystyki 2.3.2.2. Europejski Rok Turystyki 2.3.2.3. Plan działania na rzecz turystyki 2.3.2.4. Zielona Księga 2.3.2.5. Philoxenia 2.3.2.6. Wspólnie pracując dla przyszłości 2.3.2.7. Kierunki zrównoważonego rozwoju 2.3.2.8. Odnowiona polityka turystyczna 2.3.2.9. Agenda dla zrównoważonej i konkurencyjnej turystyki 2.3.2.10. Traktat Lizboński 2.3.2.11. Europa – najpopularniejszy kierunek 3. Organizacja systemu zarządzania turystyką w Unii Europejskiej 3.1. Narodowa Administracja Turystyczna 3.2. Narodowa Organizacja Turystyki 3.2.1. Cele i zadania 3.2.2. Struktura wewnętrzna 3.2.3. Źródła finansowania 4. Zakres działalności Narodowej Organizacji Turystyki 4.1. Funkcja analityczna i badawcza 4.2. Funkcja promocyjna i marketingowa 4.2.1. Hasła i symbole promocyjne 4.2.2. Kampanie reklamowe 4.2.3. Targi, wystawy, warsztaty i seminaria 4.2.4. Wydawnictwa 4.2.5. Podróże studyjne 4.2.6. Public relations (PR) 4.3. Funkcja informacyjna 4.3.1. Systemy informacji turystycznej 4.3.2. Nowe technologie 4.4. Funkcja koordynacyjna 4.5. Funkcja konsultacyjno-doradcza 4.6. Funkcja edukacyjno-szkoleniowa 4.7. Inne funkcje 5. Europejska Komisja Turystyki 5.1. Cele i zadania 5.2. Struktura organizacyjna 6. Europejska Grupa Działania w Turystyce 7. Europejskie Forum Turystyki I. Europejskie Forum Turystyki, 10 grudnia 2002 r., Bruksela, Belgia II. Europejskie Forum Turystyki, 28–29 listopada 2003 r., Abano Terme, Włochy III. Europejskie Forum Turystyki, 15–16 października 2004 r., Budapeszt, Węgry IV. Europejskie Forum Turystyki, 20–21 października 2005 r., La Valletta, Malta V. Europejskie Forum Turystyki, 16–17 listopada 2006 r., Limassol, Cypr VI. Europejskie Forum Turystyki, 25–27 października 2007 r., Algarve, Portugalia VII. Europejskie Forum Turystyki, 18–19 września 2008, Bordeaux, Francja VIII. Europejskie Forum Turystyki, 9 października 2009 r., Bruksela, Belgia IX. Europejskie Forum Turystyki, 17–19 listopada 2010 r., Mellieha, Malta X. Europejskie Forum Turystyki, 5–7 października 2011 r., Kraków, Polska 8. Europejski model turystyki na przykładzie ośrodków EDEN 9. Studium przypadków 9.1. Najlepsze ośrodki turystyczne Europy 9.1.1. Na obszarach wiejskich (2007 r.) 1. Pielachtal (Austria) 2. Durbuy (Belgia) 3. Sveti Martin na Muri (Chorwacja) 4. Trodos (Cypr) 5. Florina (Grecja) 6. Őrseg (Węgry) 7. Clonakilty (Irlandia) 8. Specchia (Włochy) 9. Kuldiga (Łotwa) 10. Nadur (Malta) 9.1.2. Turystyka i lokalne dziedzictwo niematerialne (2008 r.) 1. Steirisches Vulkanland (Austria) 2. Ath (Belgia) 3. Bełogradczik (Bułgaria) 4. Durdevac (Chorwacja) 5. Agros (Cypr) 6. Viljandi (Estonia) 7. Wild Taiga (Finlandia) 8. Jurajski szlak wina (Francja) 9. Grevena (Grecja) 10. Hortobágy (Węgry) 11. Carlington i Półwysep Cooley (Irlandia) 12. Corinaldo (Włochy) 13. R?zekne (Łotwa) 14. Plateliai (Litwa) 15. Echternach (Luksemburg) 16. Kercem (Malta) 17. Dolina Horezu (Rumunia) 18. Dolina rzeki Soczy (Słowenia) 19. Sierra de las Nieves (Hiszpania) 20. Edirne (Turcja) 9.1.3. Turystyka i obszary chronione (2009 r.) 1. Rezerwat biosfery Grosses Walsertal (Austria) 2. Park Krajobrazowy Viroinval (Belgia) 3. Belitsa, obwód Błagojewgrad (Bułgaria) 4. Park Narodowy Welebitu Północnego (Chorwacja) 5. Vouni Panagias (Cypr) 6. Park Narodowy Czeska Szwajcaria (Czechy) 7. Park Narodowy Soomaa (Estonia) 8. Regionalny Park Narodowy Północnych Wogezów (Francja) 9. Wyspa Lesbos (Grecja) 10. Park Narodowy Irottkő (Węgry) 11. Owczy Cypel (Irlandia) 12. Półwysep Sinis – wyspa Mal di Ventre (Włochy) 13. Park krajobrazów leśnych Tervete (Łotwa) 14. Delta Niemna (Litwa) 15. Tereny rekreacyjne i rezerwat przyrody Haff Réimech (Luksemburg) 16. Mellieha i Manikata (Malta) 17. Park Gravenrode (Holandia) 18. Rzeczpospolita Ptasia w Ujściu Warty (Polska) 19. Park Narodowy Apuseni (Rumunia) 20. Solcava (Słowenia) 21. Delta Ebro (Hiszpania) 22. Kars – rezerwat jeziora Kuyucuk (Turcja) 9.2. Narodowe organizacje turystyki w krajach Unii Europejskiej Austria – Ősterreich Werbung Belgia – Toerisme Vlaanderen (Tourist Office for Flanders) Office de Promotion du Tourisme Wallonie – Bruxelles Bułgaria – Bulgarian Ministry of Economy, Energy and Tourism Chorwacja – Croatian National Tourist Board Cypr – Cyprus Tourism Organisation Czechy – CzechTourism Dania – VisitDenmark Estonia – Enterprise Estonia, Estonian Tourist Board Finlandia – Finnish Tourist Board Francja – Atout France Grecja – Greek National Tourist Organization Holandia – Netherlands Board of Tourism & Conventions Hiszpania – El Instituto de Turismo de Espa?a „Turespa?a” Irlandia – Fáilte Ireland Tourism Ireland Litwa – Lithuanian State Department of Tourism Luksemburg – Office National du Tourisme Łotwa – Latvian Tourism Development Agency Malta – Malta Tourism Authority Niemcy – Deutsche Zentrale fűr Tourismus Polska – Polska Organizacja Turystyczna Portugalia – Turismo de Portugal Rumunia – Ministry of Regional Development and Tourism Słowacja – Slovak Tourist Board (STB) Słowenia – Slovenian Tourist Board Szwecja – VisitSweden Węgry – Hungarian Tourism Plc. Wielka Brytania – VisitBritain Włochy – Ente Nazionale Italiano per il Turismo Bibliografia
Jerzy Walasek dr, wykładowca w Szkole Głównej Turystyki i Rekreacji w Warszawie, specjalista w dziedzinie prawa międzynarodowego i międzynarodowego rynku turystycznego. Autor wielu publikacji z tej dziedziny, stypendysta USIA, kierował Polską Agencją Promocji Turystyki. W ramach programu PHARE współpracował z ekspertami zagranicznymi przy tworzeniu Strategii Rozwoju Krajowego Produktu Turystycznego Polski i koncepcji Polskiej Organizacji Turystycznej.
Książka poświęcona jest analizie zastosowania interwencji poznawczo-behawioralnych jako strategii wspomagających proces redukcji masy ciała. Terapia poznawczo-behawioralna jest uznawana za jedno z najbardziej skutecznych podejść w leczeniu otyłości oraz innych zaburzeń psychicznych jej towarzyszących.W części teoretycznej monografii zostały przybliżone kwestie złożonych przyczyn oraz konsekwencji nadmiaru kilogramów. Poszczególne rozdziały książki koncentrują się zarówno na uwarunkowaniach psych..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
Dzięki tej książce ci, dla których prawidłowy rozwój dziecka jest priorytetem, będą mogli właściwie ten proces kształtować i wspierać. Autorka, opierając się na swoim długoletnim doświadczeniu terapeutycznym, proponuje scenariusze zabaw z dziećmi, zogniskowane wokół zasadniczych obszarów rozwojowych. Omawia i prezentuje zabawy, które rozwijają i kształtują różnego rodzaju kompetencje u dzieci, stymulują sprawność fizyczną, rozwijają kompetencje społeczne, kreatywność i samoświadomość...
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać nowym wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu wzorcową dokumentację spełniającą wymagania nowych regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomiędzy organizacjami związkowymi a pracodaw..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Psychoedukacja jest jedną z kluczowych metod terapeutycznych na początkowym etapie terapii. Jej znaczenie w leczeniu osób uzależnionych od alkoholu jest ogromne. Dzięki niej pacjent staje się współodpowiedzialny za własne leczenie, a zdobywana wiedza ułatwia identyfikację z własną chorobą oraz buduje motywację do dalszego leczenia. Tylko jak tego dokonać? Każdy terapeuta doskonale zdaje sobie sprawę, jak ogromnego wysiłku wymaga jego praca.Książka będąca efektem wieloletniej ..
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: - wzrokową, - słuchowo-językową, - koordynację wzrokowo-ruchową oraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zes..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Publikacja uwzględnia zakres wiedzy w ramach programów dydaktycznych wydziałów prawa, administracji i nauk o bezpieczeństwie. Autorami poszczególnych tekstów są doświadczeni praktycy i naukowcy z danej dziedziny naukowej. Struktura książki różni się nieco od powszechnie przyjętych układów w innych publikacjach. Obszernie bowiem uwzględniono statystykę kryminalną w Polsce, przestępstwa z nienawiści, podkultury przestępcze, profil sprawców i ofiar przestępstw rozbójniczych, przestępczość nieletnic..
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł