Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
W książce przedstawione zostały cele i zadania narodowych organizacji turystyki, jako nowoczesnego instrumentu polityki państwa, ich struktura wewnętrzna i źródła finansowania. Omówiony został również ich zakres działalności, w tym funkcje: analityczna i badawcza, promocyjna i marketingowa, informacyjna, koordynacyjna, konsultacyjno-doradcza, edukacyjno-szkoleniowa. Prezentacja narodowych organizacji turystyki 28 krajów Unii Europejskiej pozwala zapoznać się nie tylko z działalnością tych organizacji, ale także z kierunkami rozwoju turystyki w poszczególnych krajach. W drugim, rozszerzonym i zaktualizowanym wydaniu Czytelnicy będą mieli okazję zapoznać się również z innymi aspektami funkcjonowania turystyki europejskiej. Przedstawiona została jej historia, wielkość i struktura turystyki przyjazdowej, najważniejsze rynki i najnowsze trendy rozwojowe. Omówiono politykę turystyczną Unii Europejskiej, w tym rolę instytucji europejskich i dorobek prawny Wspólnoty (acquis communautaire) w tej dziedzinie, a punktem wyjścia dla całości rozważań jest nowa strategia UE na lata 2014–2020 „Europa 2020. Strategia na rzecz inteligentnego i zrównoważonego rozwoju sprzyjającego włączeniu społecznemu”. Prezentowany jest także europejski model turystyki na przykładzie ośrodków będących laureatami konkursu EDEN. W studium przypadków znajduje się krótka charakterystyka 52 najlepszych europejskich destynacji nagrodzonych w pierwszych trzech edycjach tego konkursu. Książka, która trafia do rąk Czytelników, pomyślana została jako opracowanie adresowane do szerokiego kręgu odbiorców. Szczególnie jednak może okazać się przydatna dla studentów kierunków i specjalności turystycznych, pracowników administracji państwowej i samorządowej, regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych, a także dla praktyków z branży turystycznej. Pozostaje mieć nadzieję, iż stanie się także przyczynkiem do dalszych badań nad niezwykle ważnym i wymagającym pogłębionej analizy zagadnieniem funkcjonowania turystyki w Unii Europejskiej.
Spis treści: Wprowadzenie 1. Europa i turystyka 1.1. Europa, czyli „podróż do źródeł” 1.2. Krótka historia turystyki w Europie 1.3. Europa na globalnym rynku turystycznym 1.3.1. Wielkość i struktura turystyki międzynarodowej w Europie 1.3.2. Najważniejsze rynki 1.3.3. Trendy rozwojowe turystyki europejskiej 2. Polityka turystyczna Unii Europejskiej 2.1. Znaczenie turystyki w krajach Unii Europejskiej 2.2. Instytucje Unii Europejskiej i ich rola w turystyce 2.2.1. Parlament Europejski 2.2.2. Rada Unii Europejskiej 2.2.3. Komisja Europejska 2.2.4. Komitet Ekonomiczny i Społeczny 2.2.5. Komitet Regionów 2.2.6. Europejski Bank Inwestycyjny 2.3. Turystyka jako acquis communautaire 2.3.1. Ogólne działania Unii Europejskiej mające wpływ na turystykę 2.3.1.1. Swobodny przepływ osób 2.3.1.2. Ochrona konsumenta 2.3.1.3. Polityka regionalna 2.3.1.4. Fundusze przedakcesyjne 2.3.1.5. Polityka transportowa 2.3.1.6. Ochrona środowiska 2.3.2. Bezpośrednie działania na rzecz turystyki 2.3.2.1. Wstępne wytyczne dotyczące turystyki 2.3.2.2. Europejski Rok Turystyki 2.3.2.3. Plan działania na rzecz turystyki 2.3.2.4. Zielona Księga 2.3.2.5. Philoxenia 2.3.2.6. Wspólnie pracując dla przyszłości 2.3.2.7. Kierunki zrównoważonego rozwoju 2.3.2.8. Odnowiona polityka turystyczna 2.3.2.9. Agenda dla zrównoważonej i konkurencyjnej turystyki 2.3.2.10. Traktat Lizboński 2.3.2.11. Europa – najpopularniejszy kierunek 3. Organizacja systemu zarządzania turystyką w Unii Europejskiej 3.1. Narodowa Administracja Turystyczna 3.2. Narodowa Organizacja Turystyki 3.2.1. Cele i zadania 3.2.2. Struktura wewnętrzna 3.2.3. Źródła finansowania 4. Zakres działalności Narodowej Organizacji Turystyki 4.1. Funkcja analityczna i badawcza 4.2. Funkcja promocyjna i marketingowa 4.2.1. Hasła i symbole promocyjne 4.2.2. Kampanie reklamowe 4.2.3. Targi, wystawy, warsztaty i seminaria 4.2.4. Wydawnictwa 4.2.5. Podróże studyjne 4.2.6. Public relations (PR) 4.3. Funkcja informacyjna 4.3.1. Systemy informacji turystycznej 4.3.2. Nowe technologie 4.4. Funkcja koordynacyjna 4.5. Funkcja konsultacyjno-doradcza 4.6. Funkcja edukacyjno-szkoleniowa 4.7. Inne funkcje 5. Europejska Komisja Turystyki 5.1. Cele i zadania 5.2. Struktura organizacyjna 6. Europejska Grupa Działania w Turystyce 7. Europejskie Forum Turystyki I. Europejskie Forum Turystyki, 10 grudnia 2002 r., Bruksela, Belgia II. Europejskie Forum Turystyki, 28–29 listopada 2003 r., Abano Terme, Włochy III. Europejskie Forum Turystyki, 15–16 października 2004 r., Budapeszt, Węgry IV. Europejskie Forum Turystyki, 20–21 października 2005 r., La Valletta, Malta V. Europejskie Forum Turystyki, 16–17 listopada 2006 r., Limassol, Cypr VI. Europejskie Forum Turystyki, 25–27 października 2007 r., Algarve, Portugalia VII. Europejskie Forum Turystyki, 18–19 września 2008, Bordeaux, Francja VIII. Europejskie Forum Turystyki, 9 października 2009 r., Bruksela, Belgia IX. Europejskie Forum Turystyki, 17–19 listopada 2010 r., Mellieha, Malta X. Europejskie Forum Turystyki, 5–7 października 2011 r., Kraków, Polska 8. Europejski model turystyki na przykładzie ośrodków EDEN 9. Studium przypadków 9.1. Najlepsze ośrodki turystyczne Europy 9.1.1. Na obszarach wiejskich (2007 r.) 1. Pielachtal (Austria) 2. Durbuy (Belgia) 3. Sveti Martin na Muri (Chorwacja) 4. Trodos (Cypr) 5. Florina (Grecja) 6. Őrseg (Węgry) 7. Clonakilty (Irlandia) 8. Specchia (Włochy) 9. Kuldiga (Łotwa) 10. Nadur (Malta) 9.1.2. Turystyka i lokalne dziedzictwo niematerialne (2008 r.) 1. Steirisches Vulkanland (Austria) 2. Ath (Belgia) 3. Bełogradczik (Bułgaria) 4. Durdevac (Chorwacja) 5. Agros (Cypr) 6. Viljandi (Estonia) 7. Wild Taiga (Finlandia) 8. Jurajski szlak wina (Francja) 9. Grevena (Grecja) 10. Hortobágy (Węgry) 11. Carlington i Półwysep Cooley (Irlandia) 12. Corinaldo (Włochy) 13. R?zekne (Łotwa) 14. Plateliai (Litwa) 15. Echternach (Luksemburg) 16. Kercem (Malta) 17. Dolina Horezu (Rumunia) 18. Dolina rzeki Soczy (Słowenia) 19. Sierra de las Nieves (Hiszpania) 20. Edirne (Turcja) 9.1.3. Turystyka i obszary chronione (2009 r.) 1. Rezerwat biosfery Grosses Walsertal (Austria) 2. Park Krajobrazowy Viroinval (Belgia) 3. Belitsa, obwód Błagojewgrad (Bułgaria) 4. Park Narodowy Welebitu Północnego (Chorwacja) 5. Vouni Panagias (Cypr) 6. Park Narodowy Czeska Szwajcaria (Czechy) 7. Park Narodowy Soomaa (Estonia) 8. Regionalny Park Narodowy Północnych Wogezów (Francja) 9. Wyspa Lesbos (Grecja) 10. Park Narodowy Irottkő (Węgry) 11. Owczy Cypel (Irlandia) 12. Półwysep Sinis – wyspa Mal di Ventre (Włochy) 13. Park krajobrazów leśnych Tervete (Łotwa) 14. Delta Niemna (Litwa) 15. Tereny rekreacyjne i rezerwat przyrody Haff Réimech (Luksemburg) 16. Mellieha i Manikata (Malta) 17. Park Gravenrode (Holandia) 18. Rzeczpospolita Ptasia w Ujściu Warty (Polska) 19. Park Narodowy Apuseni (Rumunia) 20. Solcava (Słowenia) 21. Delta Ebro (Hiszpania) 22. Kars – rezerwat jeziora Kuyucuk (Turcja) 9.2. Narodowe organizacje turystyki w krajach Unii Europejskiej Austria – Ősterreich Werbung Belgia – Toerisme Vlaanderen (Tourist Office for Flanders) Office de Promotion du Tourisme Wallonie – Bruxelles Bułgaria – Bulgarian Ministry of Economy, Energy and Tourism Chorwacja – Croatian National Tourist Board Cypr – Cyprus Tourism Organisation Czechy – CzechTourism Dania – VisitDenmark Estonia – Enterprise Estonia, Estonian Tourist Board Finlandia – Finnish Tourist Board Francja – Atout France Grecja – Greek National Tourist Organization Holandia – Netherlands Board of Tourism & Conventions Hiszpania – El Instituto de Turismo de Espa?a „Turespa?a” Irlandia – Fáilte Ireland Tourism Ireland Litwa – Lithuanian State Department of Tourism Luksemburg – Office National du Tourisme Łotwa – Latvian Tourism Development Agency Malta – Malta Tourism Authority Niemcy – Deutsche Zentrale fűr Tourismus Polska – Polska Organizacja Turystyczna Portugalia – Turismo de Portugal Rumunia – Ministry of Regional Development and Tourism Słowacja – Slovak Tourist Board (STB) Słowenia – Slovenian Tourist Board Szwecja – VisitSweden Węgry – Hungarian Tourism Plc. Wielka Brytania – VisitBritain Włochy – Ente Nazionale Italiano per il Turismo Bibliografia
Jerzy Walasek dr, wykładowca w Szkole Głównej Turystyki i Rekreacji w Warszawie, specjalista w dziedzinie prawa międzynarodowego i międzynarodowego rynku turystycznego. Autor wielu publikacji z tej dziedziny, stypendysta USIA, kierował Polską Agencją Promocji Turystyki. W ramach programu PHARE współpracował z ekspertami zagranicznymi przy tworzeniu Strategii Rozwoju Krajowego Produktu Turystycznego Polski i koncepcji Polskiej Organizacji Turystycznej.
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Psychologia kryminalistyczna. Diagnoza i praktyka stanowi nową dziedzinę psychologii stosowanej, mającą własny obszar badań i charakteryzującą się ścisłymi powiązaniami z tradycyjnie rozróżnianymi działami psychologii. Zakres psychologii kryminalistycznej obejmuje psychologiczne aspekty kryminalistyki, czyli nauki o metodach ustalania faktu przestępstwa, sposobu jego popełniania, wykrywania sprawców i zapobiegania przestępstwom oraz innym ujemnym zjawiskom społecznym. Specyfika psychologii krymi..
211.50 zł 235.00 zł Cena netto: 201.43 zł
Prezentowana książka to przystępny przewodnik po rozpoznawaniu i terapii depresji u młodych ludzi. Bazując na cieszącym się powodzeniem podręczniku, opracowanym na potrzeby badań naukowych, publikacja ta przedstawia przegląd modelu poznawczo-behawioralnego przeznaczonego do pracy z tą grupą wiekową. Poruszane tematy obejmują kwestie dotyczące sposobu rozpoczynania terapii, angażowania młodych ludzi, wyznaczania celów terapii, a także ocenę i formułowanie zachowań poznawczych,..
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu aktualną, zgodną ze stanem prawnym na rok 2022, wzorcową dokumentację spełniającą wymagania regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomi..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł