Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 17.50 zł
75% taniej
Publikacja obrazuje całość rzeczywistości związanej z funkcjonowaniem turystyki, przedstawia zarówno turystykę w popularnym tego słowa znaczeniu, jak i specyfikę czterech kierunków zarządzania turystyką. Książka ukazuje aktualny stan wiedzy w tej dziedzinie, stwarza więc warunki dla formowania turystycznych banków danych oraz ułatwia i racjonalizuje dalsze badania problemów rzeczywistości turystycznej. Opracowanie może zainteresować następujące grupy osób: – badaczy zjawisk turystycznych i kadry dydaktycznej, – kadry kierowniczej instytucji związanych z funkcjonowaniem turystyki, – studentów wyższych szkół ze specjalizacją turystyczną, – pozostałych grup osób związanych z turystyką.
Spis treści:
Od autora
Rozdział 1. Zagadnienia wprowadzające
1.1. Uwagi wstępne 1.2. Określenie przedmiotu pracy 1.3. Potrzeba teorii systemu turystyki 1.4. Potrzeba zaistnienia metodologii badań turystyki 1.5. Literatura przedmiotów pracy 1.6. Założenia konstrukcyjne pracy
I. STRUKTURA WEWNĘTRZNA ZJAWISK TURYSTYCZNYCH
Rozdział 2. Formowanie podstawowego układu systemu turystyki
2.1. Kształtowanie modelu rzeczywistości turystycznej 2.2. Pojęcie obszaru turystycznego jako punkt wyjścia do formowania modelu funkcjonalnego rzeczywistości turystycznej 2.3. Formowanie jednoukładowego modelu rzeczywistości turystycznej
Rozdział 3. Rzeczywistość turystyczna jako zespół dwóch podukładów
3.1. Formowanie dwuukładowego modelu rzeczywistości turystycznej 3.2. Definicje układów systemu organizacyjno-funkcjonalnego turystyki 3.2.1. Definicje układów rzeczywistości turystycznej jako zespołu powiązań i stosunków 3.2.2. Definicje kultury uczestnictwa w funkcjonowaniu rzeczywistości turystycznej 3.2.3. Definicje aspektów społecznego i technicznego jako ogółu skutków
Rozdział 4. Wyodrębnienie rzeczywistości turystycznej podsystemów turystyki i zarządzania turystyką
4.1. Identyfikacja składników struktury turystyki i zarządzania turystyką 4.2. Formowanie modelu zarządzania turystyką 4.3. Formułowanie definicji społecznego układu zarządzania turystyką 4.4. Definicje aspektu technicznego zarządzania turystyką 4.5. Specyfika zarządzania turystyką 4.6. Przydatność różnych opcji w zarządzaniu turystyką 4.7. Formowanie modelu turystyki 4.7.1. Układ społeczny turystyki 4.7.2. Aspekt techniczny turystyki
Rozdział 5. Pierwszy stopień redukcji zjawisk turystyki
5.1. Wprowadzenie 5.2. Formowanie układów podsystemów turystyki 5.2.1. Formowanie układu społecznego ruchu turystycznego 5.2.2. Formowanie definicji aspektu technicznego ruchu turystycznego 5.3. Formowanie struktury podsystemu obsługi ruchu turystycznego 5.3.1. Formowanie układu społecznego obsługi ruchu turystycznego 5.3.2. Formowanie aspektu technicznego obsługi ruchu turystycznego
Rozdział 6. Drugi stopień redukcji zjawisk turystyki
6.1. Podstawy drugiego stopnia redukcji 6.1.1. Formowanie składników układów społecznych 6.1.2. Formowanie składników aspektów technicznych 6.2. Uprawianie turystyki 6.2.1. Aspekt biospołeczny uprawiania turystyki 6.2.2. Definicje aspektu technicznego uprawiania turystyki 6.3. Organizacja turystyki 6.3.1. Organizacja turystyki jako proces 6.3.2. Struktura funkcjonalna imprez turystycznych 6.3.3. Definicje aspektu technicznej organizacji turystyki 6.4. Bezpośrednia obsługa turystyki 6.4.1. Składniki strukturalne zjawiska zwanego bezpośrednią obsługą turystyki 6.4.2. Typologia usług 6.4.3. Definicje strony społecznej bezpośredniej obsługi turystyki 6.4.4. Definicje aspektu technicznego bezpośredniej obsługi turystyki 6.5. Pośrednia obsługa turystyki: tworzenie bazy materialnej turystyki 6.5.1. Czym jest pośrednia obsługa turystyki? 6.5.2. Definicje aspektu technicznego pośredniej obsługi turystyki
Rozdział 7. Wyodrębnienie w zarządzaniu turystyką kierowania i ukierunkowywania
7.1. Wyodrębnienie podstawowych rodzajów zarządzania turystyką 7.2. Formowanie układów zarządzania turystyką 7.2.1. Potrzeby i warunki leżące u podstaw funkcjonowania społecznych układów zarządzania turystyką 7.2.2. Charakter stosunków występujących między głównymi rodzajami zarządzania turystyką 7.2.3. Określenie środków aktywności kierowniczej 7.3. Definicje kierowania i ukierunkowywania turystyki
Rozdział 8. Wyodrębnienie czterech kierunków zarządzania turystyką
8.1. Bezpośrednie kierowanie turystyką 8.2. Pośrednie kierowanie turystyką 8.3. Strategiczne zarządzanie w turystyce 8.4. Pośrednie zarządzanie w turystyce 8.5. Charakterystyka specyfiki i walorów poznawczych wyodrębnionych grup definicji 8.5.1. Różnice w charakterze sformułowanych definicji 8.5.2. Struktury schematu definicji 8.5.3. Walory poznawcze sformułowanych definicji 8.5.4. Instytucje zarządzające turystyką 8.5.5. Cztery kierunki zarządzania turystyką jako jeden system
Rozdział 9. Rzeczywistość turystyczna w świetle ogólnej teorii systemu turystyki
9.1. Różne stopnie widzenia zjawisk rzeczywistości turystycznej 9.1.1. Rzeczywistość turystyczna jako system organizacyjno-funkcjonalny 9.1.2. Rzeczywistość turystyczna jako zespół dwóch podsystemów – turystyki i zarządzania turystyką 9.1.3. Turystyka i zarządzanie turystyki jako zespół składający się z dwóch systemów: ruchu turystycznego i obsługi ruchu turystycznego 9.1.4. Zarządzanie turystyką jako zespół dwu podsystemów: kierowania turystyką i ukierunkowywania turystyki 9.1.5. Rzeczywistość turystyczna jako zespół ośmiu podsystemów 9.1.6. Turystyka jako zespół czterech podsystemów 9.1.7. Zarządzanie turystyką jako zespół czterech podsystemów 9.2. Walory strukturalnego podejścia do rzeczywistości turystycznej 9.2.1. Funkcjonalne widzenie zjawisk rzeczywistości turystycznej 9.2.2. Różnorodność definicji rzeczywistości turystycznej i ich znaczenie 9.2.3. Nakreślenie zespołów definicji turystyki i zarządzania turystyką 9.2.4. Definicje skutków aktywności turystycznej 9.2.5. Definicje kultury aktywności turystyki i sztuki zarządzania 9.2.6. Specyfika funkcji różnych kierunków zarządzania 9.2.7. Typologia składników struktury rzeczywistości turystycznej
II. WARUNKI SPRAWNEGO I SKUTECZNEGO ZARZĄDZANIA TURYSTYKĄ W POLSCE
Rozdział 10. Doformowywanie struktury organizacyjnej dla polskiej turystyki 10.1. Struktura organów rządowo-samorządowych turystyki w Polsce i podstawy dla jej skorygowania 10.2. Podstawy specyfiki struktur organizacyjnych ROT 10.2.1. Przesłanki specyfiki struktur makroregionalnych POT, czyli ROT-ów 10.2.2. Problem mezoregionalnych struktur POT 10.2.3. Lokalne organizacje turystyczne
Rozdział 11. Cele i kierunki zarządzania turystyką
11.1. Miejsce idei formowania i funkcjonowania komplementarnego rynku turystycznego w identyfikacji celów społecznych zarządzania turystyką 11.2. Pojęcie komplementarnego rynku turystycznego 11.3. Względność pojęcia „komplementarny rynek turystyczny” 11.4. Cel czy zespół celów podstawowych zarządzania turystyką 11.5. Cele drugorzędne zarządzania turystyką 11.6. Warunki skutecznego przebiegu procesów kierowniczych
Rozdział 12. Pośrednie zarządzanie turystyką
12.1. Wprowadzenie 12.2. Inicjowanie i wspomaganie rozwoju turystyki przez organa najwyższych władz państwowych 12.3. Najistotniejsze kierunki wspomagania procesu formowania komplementarnego rynku turystycznego 12.3.1. Przesłanki strategii wspomagania rozwoju turystyki
Rozdział 13. Strategiczne zarządzanie turystyką
13.1. Podstawowe kierunki zarządzania strategicznego 13.2. Strategia formowania komplementarnego rynku turystycznego 13.3. Strategiczne zarządzanie związane z pozyskiwaniem kadry 13.3.1. Przesłanki racjonalnej polityki kadrowej i szkoleniowej 13.4. Strategiczne zarządzanie formowaniem rynku popytu na imprezy turystyczne 13.4.1. Strategia formowania rynku popytu na imprezy turystyczne 13.4.2. Założenia strategii organizacji kampanii marketingowej 13.5. Strategie tworzące warunki do funkcjonowania komplementarnego rynku turystycznego 13.6. Zarządzanie rynkiem usług
Rozdział 14. Kontrola strategiczna i strategie korekcyjne usprawniające funkcjonowanie lokalnych komplementarnych rynków turystycznych
14.1. Wprowadzenie 14.2. Przedmiot kontroli strategicznej 14.3. Podstawy metodologiczne określające przedmiot strategii usprawniających 14.4. Metoda przeprowadzenia kontroli sposobu funkcjonowania komplementarnego rynku turystycznego 14.5. Kontrole strategiczne i strategie nastawione na jakość
Rozdział 15. Koncepcja podziału zadań strategicznych między POT, ROT i LOT
15.1. Funkcje strategiczne centralnych władz POT 15.2. Strategie formowania autostrad i dróg szybkiego ruchu jako komplementarnych rynków turystycznych 15.3. Strategie doformowywania tras tematycznych jako komplementarnych rynków turystycznych 15.4. Funkcje strategiczne ROT-ów 15.4.1. Kontrola strategiczna i strategie naprawcze struktur ROT i LOT 15.5. Specyfika funkcji strategicznych mezoregionalnych organizacji turystycznych 15.5.1. Formowanie mezoregionów jako komplementarnych rynków turystycznych 15.5.2. Miejsce mezoregionalnych struktur POT w systemie dbałości o całokształt zasobów osobowych, rzeczowych, informacyjnych i finansowych 15.6. Specyfika funkcji strategicznych lokalnych organizacji turystycznych 15.6.1. Potrzeba rozpoznania potencjału turystycznego 15.6.2. Organizacja sposobu inwentaryzacji potencjału turystycznego gminy 15.6.3. Określenie przesłanek dla sformułowania planów strategicznych formowania komplementarnych rynków turystycznych 15.6.4. Plan budowy ośrodka wypoczynkowego „Połoniny” na Wierchu Wyżniańskim w Bieszczadach 15.6.5. Plan rekrutacji i doszkalania kadry dla ośrodka „Połoniny” 15.6.6. Formowanie czynnych sezonowo, lokalnych, komplementarnych rynków turystycznych
Rozdział 16. Pośrednie kierowanie turystyką
16.1. Specyfika funkcji pośredniego kierowania turystyką 16.1.1. Uruchamianie ośrodków czynnych cały rok 16.1.2. Problem zapewnienia kadry 16.2. Miejsce harmonizacji sposobu funkcjonowania komplementarnego rynku w całości działań kierowniczych, zwanych kierowaniem pośrednim 16.2.1. Harmonizacja podaży potencjału regionu i oczekiwania turystów
Rozdział 17. Bezpośrednie kierowanie turystyką
17.1. Specyfika bezpośredniego kierowania turystyką 17.2. Ranga jakości usług i jej wyznaczniki 17.3. Warunki zewnętrzne sprzyjajace obsłudze marketingowej zakładu 17.4. Kierowanie asortymentem i jakością usług oraz poziomem kultury obsługi 17.5. Obsługa turysty w sposób marketingowy 17.6. Marketingowa charakterystyka usług 17.7. Bezpośrednie kierowanie tworzeniem warunków wewnętrznych do organizacji imprez turystycznych
III. DZIAŁALNOŚĆ WSPOMAGAJĄCA ZARZĄDZANIE TURYSTYKĄ
Rozdział 18. Model wiedzy o rzeczywistości turystycznej jako podstawa budowy turystycznego tezaurusa banku danych
18.1. Wprowadzenie 18.2. Potrzeba wiedzy o rzeczywistości turystycznej 18.3. Pojęcie wiedzy o rzeczywistości turystycznej jako podstawa budowy słownika banku danych 18.4. Wiedza o uprawianiu turystyki 18.5. Wiedza o organizacji turystyki 18.6. Wiedza o bezpośredniej obsłudze turystyki 18.7. Wiedza o pośredniej obsłudze turystyki 18.8. Wiedza o zarządzaniu 18.9. Wiedza o bezpośrednim kierowaniu turystyką 18.10. Wiedza o pośrednim kierowaniu turystyką 18.11. Wiedza o strategicznym zarządzaniu turystyką 18.12. Wiedza o pośrednim zarządzaniu turystyką 18.13 Podsumowanie
Rozdział 19. Wykonane i proponowane badania turystyki
19.1. Badania pośredniej obsługi turystyki 19.1.1. Badanie problemów zagospodarowania turystycznego 19.1.2. Rozpoznawanie spraw towarzyszących 19.2. Badania bezpośredniej obsługi turystyki 19.3. Badanie problemów organizacji turystyki 19.3.1. Badanie potrzeb i motywów uczestnictwa w imprezach turystycznych 19.3.2. Badania rynku imprez turystycznych 19.3.3. Badania rynków popytu na imprezy turystyki przyjazdowej 19.3.4. Badania struktury i skali popytu na uczestnictwo w imprezach ze strony krajów „target market” 19.3.5. Czynniki społeczno-kulturalne 19.3.6. Analiza porównawcza docelowych obszarów konkurencyjnych 19.4. Badania związane z formowaniem rynku popytu do Polski 19.4.1. Krajowy rynek popytu 19.4.2. Badania kadry profesjonalnej organizacji turystyki 19.5. Kierunki badań nad uprawianiem turystyki 19.5.1. Badania osobowości turystów zagranicznych 19.6. Badanie poziomu kultury uprawiania turystyki
Rozdział 20. Problematyka badań zarządzania turystyką
20.1. Instytucje związane z zarządzaniem turystyką 20.1.1. Typologia instytucji związanych z funkcjonowaniem turystyki 20.2. Strategiczne zarządzanie turystyką 20.3. Pośrednie kierowanie turystyką 20.4. Bezpośrednie kierowanie turystyką
Rozdział 21. Wzorce kwalifikacji kadry zarządzania turystyką
21.1. Składniki struktury wzorca kwalifikacji kadry 21.1.1. Miejsce racjonalnej typologii kadry w badaniach poziomu kwalifikacji 21.1.2. Miejsce osobowości we wzorcu kwalifikacji kadry 21.2. Wzorzec kwalifikacji kadry kierowniczej ROT 21.2.1. Wiedza o rzeczywistości turystycznej kierownictwa ROT 21.2.2. Specjalistyczna wiedza sprawnościowa prezesa zarządu ROT 21.2.3. Zarys powtarzalnych czynności koordynacyjnych prezesa ROT 21.2.4. Specjalistyczna wiedza sprawnościowa wiceprezesa ds. zagospodarowania turystycznego, z zawodu planisty przestrzennego albo architekta 21.2.5. Specjalistyczna wiedza sprawnościowa wiceprezesa ds. usług 21.2.6. Specjalistyczna wiedza sprawnościowa wiceprezesa ds. marketingu 21.2.7. Specjalistyczna wiedza sprawnościowa kierownika sekcji pozyskiwania kadry 21.2.8. Specjalistyczna wiedza sprawnościowa kierownika banku danych i analiz 21.2.9. Specjalistyczna wiedza sprawnościowa wiceprezesa ds. finansowo-księgowych 21.3. Wzorzec kwalifikacji prezesa LOT 21.3.1. Osobowość 21.3.2. Wiedza o rzeczywistości turystycznej 21.3.3. Przesłanki dla identyfikacji składników wzorca 21.3.4. Składniki specjalistycznej wiedzy sprawnościowej prezesa LOT
Rozdział 22. Badania skutków aktywności turystycznej
Rozdział 23. Polityka badań rzeczywistości turystycznej
23.1. Polityka badań rzeczywistości turystycznej
Rozdział 24. Identyfikacja głównych dyscyplin nauk o rzeczywistości turystycznej
24.1. Model wiedzy o turystyce metodą identyfikacji pierwszoplanowych dyscyplin naukowych turyzmu 24.2. Identyfikacja dyscyplin badających turystykę 24.2.1. Identyfikacja dyscyplin zainteresowanych pośrednią obsługą turystyki 24.2.2. Identyfikacja dyscyplin badających zjawiska bezpośredniej obsługi turystyki 24.2.3. Identyfikacja dyscyplin związanych z organizacją turystyki 24.2.4. Identyfikacja dyscyplin zainteresowanych badaniem zjawisk uprawiania turystyki 24.3. Dyscypliny lub cykle wykładów z zarządzania turystyką 24.3.1. Dyscypliny zainteresowane zarządzaniem strategicznym turystyki 24.3.2. Wiedza o pośrednim kierowaniu turystyką 24.3.3. Bezpośrednie kierowanie turystyką 24.4. Podsumowanie rozważań
Rozdział 25. Przegląd modeli badań oraz metod badawczych
25.1. Metody badania uprawiania turystyki 25.1.1. Badania kultury uprawiania turystyki 25.2. Metody badań problemów związanych z tworzeniem bazy materialnej turystyki 25.2.1. Metody badań warunków dla zagospodarowania turystycznego 25.2.2. Badania warunkujące racjonalność decyzji inwestycyjnych 25.3. Metody badań świadczenia usług 25.3.1. Metody analizy warunków dla jakości usług 25.3.2. Metody badań kwalifikacji kadry 25.4. Metody badań organizacji turystyki 25.4.1. Metody badań kwalifikacji kadry organizatorów turystyki 25.5. Metody badań rzeczywistości kierowniczej w turystyce 25.5.1. Badanie zjawisk kierowniczych 25.5.2. Metody badania stopnia sprawności bezpośredniego kierowania zakładami usługowymi 25.5.3. Metody badania pośredniego kierowania obsługą turystyki 25.6. Przegląd metod badawczych kwalifikacji kadry kierowniczej
Rozdział 26. Czynności towarzyszące pisaniu prac magisterskich i licencjackich
26.1. Wprowadzenie 26.2. Określenie przedmiotu pracy 26.3. Literatura przedmiotu, biblioteki o profilu m.in. turystycznym 26.4. Materiały ogólnodostępne 26.5. Metody pozyskiwania materiałów stanowiących przedmiot badań 26.6. Techniczna strona opisu
Indeks rzeczowy Bibliografia
Tadeusz Chudoba
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł