Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,30 zł
30% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Tematyka monografii koncentruje się na zagadnieniach związanych z satysfakcją klienta oraz jakością usług turystycznych. W pracy przedstawiono kwestie związane z kształtowaniem mechanizmu satysfakcji klienta, kładąc punkt nacisku na prezentację znaczenia satysfakcji klienta we współczesnych modelach biznesowych w kontekście tworzenia przewagi konkurencyjnej. Ważną część pracy stanowi analiza rynku turystycznego w Polsce z podkreśleniem znaczenia zorganizowanej turystyki przyjazdowej oraz jej możliwości rozwojowych. Przeprowadzone badania satysfakcji klienta umożliwiły sformułowanie istotnych wniosków dotyczących kształtowania produktów turystycznych, a zastosowanie różnych metod badawczych pozwoliło na lepszą interpretację wyników. Książka stanowi inspirację dla kierownictwa oraz pracowników biur podróży do tworzenia produktów turystycznych dostosowanych do potrzeb nabywców oraz uwzględnienia kwestii satysfakcji klienta w strategiach rozwojowych oraz w procesie zarządzania przedsiębiorstwem.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Wstęp
dr, absolwentka Wydziału Zarządzania i Amerykanistyki Uniwersytetu Warszawskiego, pracownik naukowy w Katedrze Zarządzania Strategicznego w Szkole Głównej Handlowej oraz Katedrze Marketingu i Przedsiębiorczości w Wyższej Szkole Menedżerskiej w Warszawie. Współpracownik Centrum Europejskiego Uniwersytetu Warszawskiego. Autorka publikacji z zakresu nauk ekonomicznych.
Spis treści: Spis akronimówWstępRozdział 1. Ewolucja rynku usług turystycznych1.1. Perspektywy rozwoju turystyki w Polsce i na świecie1.1.1. Znaczenie turystyki w gospodarce1.1.2. Kierunki polityki turystycznej 1.1.3. Konsekwencje rozwoju turystyki 1.2. Współczesne trendy na rynku turystycznym1.2.1. Rynek turystyczny w dobie globalizacji 1.2.2. Zmiany w popycie i podaży usług turystycznych1.2.3. Procesy innowacyjne na rynku turystycznym1.3. Rozwój biur podróży na rynku turystycznym 1.3.1. Rola biur podróży na rynku turystycznym 1.3.2. Tendencje rozwojowe oferty produktowej1.3.3. Budowanie relacji z klientami1.4. PodsumowanieRozdział 2. Pojęcie, modele i znaczenie satysfakcji klienta2.1. Potrzeby, motywacja i oczekiwania klienta 2.2. Pojęcie i istota satysfakcji klienta 2.3. Jakość, wartość dla klienta i satysfakcja klienta2.4. Czynniki kształtujące satysfakcję klienta2.5. Modele satysfakcji klienta2.5.1. Model oczekiwanej niezgodności 2.5.2. Model Fornella2.5.3. Model Kano 2.5.4. Inne modele behawioralne 2.6. Znaczenie satysfakcji klienta 2.7. PodsumowanieRozdział 3. Satysfakcja klienta w modelach biznesowych3.1. Model systemu zarządzania jakością 3.2. Modele doskonałości biznesowej 3.2.1. Model doskonałości biznesowej Nagrody Deminga3.2.2. Model doskonałości biznesowej MBNQA3.2.3. Model doskonałości biznesowej EFQM3.3. Modele jakości usług3.3.1. Model jakości usług według Grönroosa3.3.2. Zintegrowany model jakości – model 4Q3.3.3. Koncepcyjny model jakości usług3.3.4. Model wartości idealnej3.3.5. Model postrzeganej jakości usług i satysfakcji3.3.6. Model jakości usług, wartości dla klienta i satysfakcji3.3.7. Kompleksowy model jakości usług3.4. Podsumowanie Rozdział 4. Pomiar satysfakcji klienta4.1. Znaczenie pomiaru satysfakcji klienta4.2. Programy pomiaru satysfakcji klienta4.3. Proces pomiaru satysfakcji klienta4.4. Metody i narzędzia pomiaru satysfakcji klienta4.4.1. Badania klientów i innych podmiotów rynkowych4.4.2. Metody pomiaru satysfakcji klienta4.4.2.1. Indeksy satysfakcji klienta4.4.2.2. Analiza IPA4.4.2.3. Metoda SERVQUAL4.4.2.4. Metoda SERVPERF4.4.3. Metody pomiaru satysfakcji turystów4.5. PodsumowanieRozdział 5. Wpływ badań satysfakcji klienta na zarządzanie biurem podróży5.1. Satysfakcja klienta jako wyznacznik działalności biura podróży5.1.1. Czynniki kształtujące satysfakcję turysty5.1.2. Model satysfakcji klienta na rynku usług turystycznych5.1.3. Wpływ satysfakcji turystów na wyniki firmy5.2. Wartość dla klienta jako źródło satysfakcji nabywców usług turystycznych5.2.1. Specyfika wartości dla klienta na rynku usług turystycznych5.2.2. Proces kształtowania wartości dla klienta5.2.3. Znaczenie relacji sieciowych w tworzeniu wartości dla klienta5.2.4. Wartość dla klienta a satysfakcja turystów5.3. Pomiar satysfakcji klienta w biurze podróży5.3.1. Badania satysfakcji turystów5.3.2. Badania innych podmiotów rynkowych5.3.3. Znaczenie pomiaru satysfakcji turystów5.4. PodsumowanieRozdział 6. Badanie satysfakcji turystów z produktów oferowanych przez touroperatorów6.1. Modelowanie równań strukturalnych jako metoda analizy danych6.2. Założenia badania i zastosowane metody badawcze6.2.1. Problem badawczy6.2.2. Cele i hipotezy badawcze6.2.3. Zakres i sposób przeprowadzenia badania6.2.4. Zastosowane metody analizy danych6.2.5. Opis próby badawczej6.3. Badanie satysfakcji turystów przy zastosowaniu modelowania równań strukturalnych SEM6.3.1. Prezentacja uzyskanych wyników6.3.2. Wnioski6.4. Badanie satysfakcji turystów przy zastosowaniu analizy IPA6.4.1. Prezentacja uzyskanych wyników6.4.2. Wnioski 6.5. Ograniczenia i przyszłe obszary badawcze6.6. PodsumowanieZakończenieBibliografiaSpis rysunkówSpis tabelSpis wykresówAneks