• Przedstawiciele pokolenia Z jako uczestnicy ruchu turystycznego. Potrzeby, motywacje, zachowania

Przedstawiciele pokolenia Z jako uczestnicy ruchu turystycznego. Potrzeby, motywacje, zachowania

  • Autor: Agata Niemczyk Renata Seweryn Katarzyna Klimek
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-797-1
  • Data wydania: 2019
  • Liczba stron/format: 140/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 40.00 zł

    36.00 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Temat podjęty w monografii ma charakter pionierski. To pierwsza obszerna pozycja naukowa z zakresu pokolenia Z na rynku turystycznym. Książka przeznaczona jest dla studentów kierunków turystycznych, pracowników naukowo-dydaktycznych zajmujących się problematyką zachowań turystycznych, marketingiem, ale również rekreacją, socjologią.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział I. Różnorodność pokoleniowa społeczeństwa XXI wieku

1.1. Pokolenia w literaturze naukowej
1.2. Najstarsze żyjące obecnie generacje – Tradycjonaliści i Baby Boomers
1.3. Specyfika pokolenia X
1.4. Profil generacji Y-ów

Rozdział II. Cechy pokoleniowe współczesnej młodzieży

2.1. Wartości i potrzeby pokolenia Z
2.2. Motywacje i oczekiwania przedstawicieli Zetów
2.3. Sposób uczenia się i komunikacji e-generacji

Rozdział III. Zachowania turystyczne i ich determinanty

3.1. Pojęcie i zakres zachowań turystycznych
3.2. Internet źródłem nowych okoliczności zaspokajania potrzeb turystycznych
3.3. Etapy procesu decyzyjnego na rynku turystycznym
3.4. Klasyfikacje determinant zachowań turystycznych – zarys problemu
3.5. Determinanty endogeniczne zachowań turystycznych
3.6. Determinanty egzogeniczne kształtujące postępowanie konsumentów na rynku turystycznym

Rozdział IV. Metodyka badań postępowania reprezentantów pokolenia Z na rynku turystycznym

4.1. Założenia badawcze odnośnie do potrzeb, motywacji i zachowań turystycznych członków generacji Z
4.2. Źródła pozyskiwania informacji o postępowania przedstawicieli pokolenia Z na rynku turystycznym
4.3. Charakterystyka grupy badawczej reprezentantów e-generacji

Rozdział V. Potrzeby i motywacje reprezentantów generacji Z na rynku turystycznym

5.1. Pierwotne potrzeby wyjazdów turystycznych
5.2. Motywacje podróży turystycznych i ich konsekwencje w postaci potrzeb wtórnych
5.3. Determinanty wyboru miejsc docelowych w kraju i za granicą

Rozdział VI. Zachowania turystyczne przedstawicieli pokolenia Z w 2018 r. na tle badań z lat 2006, 2009 i 2015

6.1. Częstotliwość podróżowania
6.2. Organizacja turystycznych wyjazdów krajowych i zagranicznych
6.3. Preferowane miejsca noclegu i wyżywienia
6.4. Wydatki na podróże i sposoby ich finansowania

Rozdział VII. Wykorzystanie Internetu w zaspokajaniu potrzeb turystycznych członków pokolenia Z

7.1. Zasoby Internetu jako inspiracja do podejmowania aktywności turystycznej
7.2. Tradycyjne i nowoczesne źródła komunikacji w fazie planowania podróży turystycznej
7.3. Internetowe narzędzia pozyskiwania wiedzy na temat miejsca docelowego podróży

Podsumowanie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków

Agata Niemczyk
Dr hab., prof. UEK. Pracownik naukowy Katedry Turystyki w Instytucie Zarządzania Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Główne obszary zainteresowań naukowych i badawczych: zachowania konsumentów na rynku, rynek turystyczny, turystyka pokoleń, marketing w turystyce, marketing terytorialny, przemysły czasu wolnego. Autor i współautor ponad 200 publikacji poświęconych problemom turystyki, zachowań turystów na rynku oraz wybranych aspektów ekonomii i zarządzania. Kierownik i członek zespołów badawczych, w tym dotyczących rynku turystycznego.

Książki tego autora

Renata Seweryn
Dr hab., prof. UEK, pracownik naukowy Katedry Turystyki w Instytucie Zarządzania, Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Główne obszary zainteresowań naukowych i badawczych: wpływ turystyki na gospodarkę, zarządzanie turystyką, marketing w turystyce, potrzeby i zachowania różnych segmentów rynku turystycznego, satysfakcja i lojalność klientów, atrakcyjność turystyczna. Autorka i współautorka ponad 210 publikacji z dziedziny ekonomiki turystyki, marketingu turystycznego i hotelarstwa, wielokrotnie nagradzana za osiągnięcia w dziedzinie naukowej i dydaktycznej (w tym nagrodą Ministra Edukacji Narodowej). Udział w licznych konferencjach. Członek zespołów: Ekspertów przy MOT (badającego ruch turystyczny w Krakowie i Małopolsce), FUEK (badającego przemysł spotkań w Krakowie), Ekspertów Turystyki Krakowa (badającego wpływ turystyki i przemysłu spotkań na gospodarkę Krakowa). Ponad 30 lat doświadczenia w prowadzeniu zajęć dydaktycznych z 12 przedmiotów z zakresu turystyki (także za granicą w ramach programu Erasmus+).

Książki tego autora

Katarzyna Klimek
Dr, pracownik naukowy Katedry Turystyki w Instytucie Zarządzania Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Absolwentka psychologii UJ (1993) oraz studiów podyplomowych w Szwajcarskiej Szkole Turystycznej w Sierre (Szwajcaria) (1997). Specjalista w zakresie szwajcarskiego oraz polskiego rynku turystycznego. Długoletni pracownik szwajcarskich oraz polskich biur podróży. Od roku 2003 pracownik naukowy Katedry Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz wykładowca na kierunku turystyka i rekreacja. W latach 2010-2015 post-doc w Institute of Tourism, University of Applied Sciences of Western Switzerland, HES-SO Valais. Zainteresowania naukowe: holistyczne zarządzanie turystyką, Destination Managment Organisations, tworzenie zintegrowanych produktów turystycznych, turystyka biznesowa. Autor i współautor publikacji dotyczących roli organizacji turystycznych DMOs w zarządzaniu turystyką w europejskich i poza europejskich destynacjach, nowych segmentów ruchu turystycznego (pokolenia Z) oraz znaczenia turystyki biznesowej dla gospodarki. Koordynator wielu projektów naukowo-badawczych realizowanych m.in. w ramach programu Swiss-Contribution found, inicjator implementacji modelu the St. Gallen Model for Destination management w polskich Karpatach.

Książki tego autora


Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane