Twój koszyk zakupów jest pusty!
Brunon Hołyst
211.50 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Hotelarstwo stanowi istotną część gospodarki turystycznej, a usługi tej branży należą niewątpliwie do dóbr wyższego rzędu, które charakteryzują się wysoką elastycznością dochodową. Współczesne hotelarstwo jest dynamicznie rozwijającym się sektorem gospodarki, dlatego tak ważne jest śledzenie jego zmian, aktualizowanie informacji z nim związanych oraz dostarczanie wiedzy w tym zakresie osobom, które w danym momencie lub przyszłości będą związane z szeroko rozumianą branżą turystyczną. Celem niniejszej publikacji jest dostarczenie czytelnikowi podstawowej i aktualnej wiedzy dotyczącej hotelarstwa w kontekście szeroko rozumianej ekonomii oraz uświadomienie dynamiki, jaka towarzyszy tej wiedzy. Obszerny zakres zagadnień dotyczących podstaw hotelarstwa w perspektywie ekonomicznej spowodował decyzję Autorów o podziale treści opracowania na trzy następujące części: - Wprowadzenie do hotelarstwa; - Wybrane aspekty marketingu w hotelarstwie; - Wybrane obszary zarządzania w hotelarstwie.
Spis treści: Wprowadzenie Część I. Wprowadzenie do hotelarstwa Rozdział I. Specjalistyczna terminologia hotelarska Pytania otwarte i testowe Rozdział II. Historia hotelarstwa 2.1. Hotelarstwo w starożytności i średniowieczu 2.2. Hotelarstwo nowożytne do xix wieku 2.3. Hotelarstwo w xx wieku Pytania otwarte i testowe Rozdział III. Teoretyczno-praktyczne aspekty branży hotelarskiej 3.1. Oferta hotelarska i jej cechy 3.2. Elementy składowe obiektu hotelarskiego 3.3. Specyfika branży hotelarskiej Pytania otwarte i testowe Rozdział IV. Klasyfikacja i kategoryzacja obiektów hotelarskich 4.1. Funkcje klasyfikacji i kategoryzacji na rynku hotelarskim 4.2. Czynniki wpływające na wykorzystanie klas i kategorii na rynku hotelarskim 4.3. Instytucje odpowiedzialne za przyznawanie klas i kategorii obiektom noclegowym 4.4. Klasyfikacja i kategoryzacja usług noclegowych w Polsce Pytania otwarte i testowe Rozdział V. Hotelarstwo sieciowe Pytania otwarte i testowe Część II. Wybrane aspekty marketingu w hotelarstwie Rozdział I. Marketing przedsiębiorstwa hotelarskiego w ujęciu tradycyjnym 1.1. Podstawy marketingu w hotelarstwie 1.2. Produkt przedsiębiorstwa hotelarskiego w ujęciu marketingowym 1.3. Kanały dystrybucji usług hotelarskich 1.4. Cena usług hotelarskich 1.5. Promocja usług hotelarskich 1.6. Czynnik ludzki w przedsiębiorstwie hotelarskim 1.7. Proces świadczenia usług hotelarskich 1.8. Świadectwo materialne przedsiębiorstw hotelarskich Pytania otwarte i testowe Rozdział II. Marketing przedsiębiorstwa hotelarskiego w ujęciu nowoczesnym 2.1. Wykorzystanie mediów społecznościowych w hotelarstwie 2.2. Wykorzystanie narzędzia product placement w hotelarstwie 2.3. Stosowanie content marketingu w hotelarstwie 2.4. Wykorzystanie Corporate Social Responsibility w hotelarstwie 2.5. Stosowanie marketingu lojalnościowego w hotelarstwie 2.6. Sprzedaż i promocja usług hotelarskich przy wykorzystaniu platform zakupowych Pytania otwarte i testowe Część III. Wybrane obszary zarządzania w hotelarstwie Rozdział I. Struktury organizacyjne w hotelarstwie 1.1. Podstawowe zagadnienia z zakresu struktur organizacyjnych obiektów hotelarskich 1.2. Rodzaje struktur organizacyjnych obiektów hotelarskich Pytania otwarte i testowe Rozdział II. Organizacje hotelarskie w Polsce i na świecie 2.1. Miejsce organizacji non profit na rynku 2.2. Pojęcie i funkcje organizacji hotelarskiej 2.3. Międzynarodowe organizacje hotelarskie 2.3.1. IH&RA 2.3.2. Inne organizacje międzynarodowe 2.4. Organizacje hotelarskie na poziomie krajowym 2.4.1. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego 2.4.2. Polska Izba Hotelarstwa Pytania otwarte i testowe Rozdział III. Zarządzanie zasobami ludzkimi w hotelarstwie 3.1. Zatrudnienie w hotelarstwie 3.1.1. Cechy sektora hotelarskiego determinujące popyt na zasoby ludzkie 3.1.2. Charakterystyka zasobów ludzkich w hotelarstwie 3.1.3. Płace i pozapłacowe korzyści w hotelarstwie 3.2. Zarys zarządzania personelem w hotelarstwie Pytania otwarte i testowe Rozdział IV. Koncepcja zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu przedsiębiorstwem hotelarskim 4.1. Teoria zrównoważonego rozwoju a cel funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelarskiego 4.2. Korzyści aplikacji teorii zrównoważonego rozwoju 4.3. Problemy związane z asymetrią informacji Pytania otwarte i testowe Rozdział V. Zarządzanie gastronomią w hotelarstwie 5.1. Związek gastronomii z branżą hotelarską 5.2. Wybrane zagadnienia zarządzania w hotelowej gastronomii Pytania otwarte i testowe Spis tabel Spis rysunków Spis studiów przypadków Wykaz literatury Klucz odpowiedzi do pytań testowych
dr hab. Renata Seweryn, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie: Przedstawione do recenzji opracowanie jest kompleksową pomocą dydaktyczną w zakresie podstaw funkcjonowania i ekonomiki podmiotów branży hotelarskiej na współczesnym rynku turystycznym. Jest to źródło oryginalne, przygotowane zgodnie z zasadami opracowania naukowego, a nadto podejmujące aktualne zagadnienia, co czyni je jednoznacznie pomocnym w procesie edukacji. Podstawowymi walorami recenzowanej pracy są: nowoczesne, ekonomiczne podejście do branży hotelarskiej, szeroki zakres poruszanych kwestii, a także ich uporządkowana struktura. Ponadto, celem zobrazowania zmian zachodzących na współczesnym rynku turystycznym, Autorzy posłużyli się interesującymi przykładami zaczerpniętymi z praktyki gospodarczej.
Marta Sidorkiewicz doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Zarządzania Turystyką na Wydziale Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego. Posiada liczne osiągnięcia naukowe i dydaktyczne. Jest autorką monografii „Turystyka biznesowa”, autorką i współautorką kilkudziesięciu artykułów naukowych i kilku podręczników akademickich z zakresu problematyki ekonomiki turystyki i hotelarstwa oraz autorką publikacji w czasopismach branżowych (np. „Świat hoteli”). Jest redaktorem tematycznym Zeszytów Naukowych Uniwersytetu Szczecińskiego serii „Ekonomiczne Problemy Turystyki”. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół marketingu usług, hotelarstwa oraz turystyki biznesowej.
Adam Pawlicz doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Zarządzania Turystyką na Wydziale Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego, od 2014 roku wykłada gościnnie również na Uniwersytecie w Kłajpedzie (Litwa). Autor lub współautor ponad 100 publikacji naukowych z zakresu ekonomiki turystyki i hotelarstwa (w tym: Promocja produktu turystycznego, E-turystyka, Rynek turystyczny), publikacji w czasopismach branżowych (np. Hotelarz) oraz ekspertyz dotyczących branży turystycznej i hotelarskiej. Jest redaktorem tematycznym anglojęzycznych Zeszytów Naukowych Uniwersytetu Szczecińskiego serii Service Management, recenzentem w Journal of Hospitality Marketing & Management oraz licznych czasopism naukowych w Polsce. Jest członkiem rad naukowych w Academica Science Journal, Uniwersytetu Tîrgu Mureş (Rumunia) oraz Entrepreneurship wydawanego przez SWU Neofit Rilski(Bułgaria).
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać nowym wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu wzorcową dokumentację spełniającą wymagania nowych regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomiędzy organizacjami związkowymi a pracodaw..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Zarządzanie w kryzysie wizerunkowym to pierwsza publikacja na polskim rynku wydawniczym która zawiera wiele nowych (nigdzie niepublikowanych) modeli zarządzania w obszarze ochrony i budowania wizerunku z uwzględnieniem kryzysów wizerunkowych. W książce zaprezentowano autorskie, zweryfikowane empirycznie modele. W sposób kompleksowy przedstawiono cały proces począwszy od przygotowania na wypadek wystąpienia perturbacji wizerunkowych poprzez rozwiązywanie problemów, aż po działania koniecz..
Książka skierowana jest do nauczycieli języka polskiego, zawiera zbiór 30 scenariuszy z kartami pracy czy prezentacjami. Dodatkowo, przy każdej epoce, znajduje się sprawdzian (można go zastosować również jako ćwiczenie lub pracę domową) i podsumowanie do matury – z zaznaczonymi nawiązaniami z innych okresów literackich. W sprawdzianach dominują pytania otwarte i raczej problemowe – zawsze po to, by zmotywować ucznia do samodzielnego myślenia. Z drugiej strony wprowadzono także typowe egzami..
40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 38.57 zł
Książka przedstawia najnowszą wiedzę o mózgu, zanalizowaną w kontekście psychoterapii i odpowiada na pytania: czy psychoterapia zmienia mózg oraz które z metod i technik terapii najskuteczniej aktywizują mózg, mogąc być tym samym efektywnymi „leczniczo”. Jest to drugie, uzupełnione wydanie cieszącej się dużym zainteresowaniem czytelników książki z 2016 roku. Książka składa się z dziesięciu rozdziałów, dotyczących kolejno: neuroplastyczności mózgu i j..
70.20 zł 78.00 zł Cena netto: 66.86 zł
Układ podręcznika oparty został na obowiązującym programie nauczania przedmiotu Reklama dla szkoły średniej, rozszerzonym o zagadnienia występujące w programie szkół policealnych o profilu reklamowym, a także treści uzupełniające. Podręcznik składa się z jedenastu rozdziałów. Podręcznik dopuszczony do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania. Nr dopuszczenia 24/06..
24.30 zł 27.00 zł Cena netto: 23.14 zł