• Polityka turystyczna. Powstanie - rozwój - główne obszary

Polityka turystyczna. Powstanie - rozwój - główne obszary

  • Autor: Hanna Zawistowska Maciej Dębski Hanna Górska-Warsewicz
  • Wydawca: PWE
  • ISBN: 978-83-208-2159-8
  • Data wydania: 2014
  • Liczba stron/format: 198
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 54.90 zł

    49.41 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość na magazynie

Rozwój turystyki sprawił, że władze zarówno na szczeblu lokalnym, jak i centralnym dostrzegły szansę na ekspansję gospodarcza i promocję regionów oraz krajów. W książce autorzy omówili:

• istotę, powstanie i rozwój polityki turystycznej,

• obszary, narzędzia oraz podmioty uczestniczące w tworzeniu i realizacji polityki turystycznej państwa,

• podstawowe zasady, które muszą być respektowane w odniesieniu do polityki turystycznej państwa, w tym zasadę zrównoważonego rozwoju,

• wpływ Unii Europejskiej na politykę turystyczną państw członkowskich,

• oddziaływanie administracji rządowej i samorządowej na rozwój turystyki i funkcjonowanie przedsiębiorstw branży turystycznej,

• promocję jako ważny element polityki turystycznej.

Książka jest przeznaczona dla wykładowców i studentów na kierunkach o profilu turystyczno-hotelarskim, urzędników administracji rządowej i samorządowej zajmujących się turystyką, a także dla przedsiębiorców z branży turystycznej.

Hanna Zawistowska

dr hab., profesor  nadzwyczajny SGH
Kierownik Podyplomowych Studiów Menedżerów Turystyki w Szkole Głównej Handlowej.

W latach 1997-2011 pracownik resortu turystyki z ramienia którego uczestniczyła w pracach organizacji międzynarodowych, a w szczególności Komitetu Turystyki Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD)  oraz Komisji Europejskiej (Doradczego Komitetu Turystyki). Autorka licznych opracowań z zakresu prawa w turystyce, polityki turystycznej i organizacji turystyki w Polsce. Prowadzi badania naukowe z zakresu prawno-ekonomicznych aspektów turystyki krajowej i międzynarodowej. Zajmuje się w szczególności problematyką prawnych aspektów podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej w turystyce i hotelarstwie, ochrony konsumentów, polityki turystycznej i działań UE w obszarze turystyki.


Maciej Dębski

doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Autor lub współautor książek oraz kilkudziesięciu publikacji wydanych w Polsce i poza granicami kraju. W swoich zainteresowaniach naukowych oraz praktycznych koncentruje się na wykorzystaniu narzędzi marketingu w turystyce, w szczególności poprzez firmy rodzinne działające na rynku turystycznym.


Hanna Górska-Warsewicz

doktor habilitowany nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Pracuje w Katedrze Organizacji i Ekonomiki Konsumpcji SGGW. Wydała 12 książek jako autor, współautor lub redaktor naukowy. Obszarem szczególnych zainteresowań naukowych jest szeroko rozumiane zarządzanie marką.


Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane