• Marka jako źródło kształtowania konkurencyjności w branży turystycznej

Marka jako źródło kształtowania konkurencyjności w branży turystycznej

  • Autor: Aleksandra Grobelna Maciej Dębski Hanna Górska-Warsewicz
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-345-4
  • Data wydania: 2017
  • Liczba stron/format: 242/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 50.00 zł

    25.00 zł

  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25.00 zł
  • 50% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Głównym przesłaniem proponowanej publikacji jest wskazanie roli marki jako źródła budowania konkurencyjności oraz ukazanie powiązań między markami destynacji, produktów i przedsiębiorstw w kontekście marki pracodawcy. Wynika to z faktu, iż wciąż istnieje deficyt opracowań, które traktowałyby problematykę marki kompleksowo, tj. z perspektywy regionu i przedsiębiorstwa, pokazując przy tym występujące między nimi współzależności. Podjęcie tej tematyki, z tak różnych perspektyw, należy uznać za rozwiązanie innowacyjne, skutkujące spojrzeniem wszechstronnym i kompleksowym na czynniki determinujące konkurencyjność na szeroko rozumianym rynku turystycznym. Potrzeba ta wydaje się tym bardziej pilna, że wciąż odczuwane są skutki kryzysu gospodarczego, a dynamika zmian rynkowych kreśli absolutnie nieprzewidywalne scenariusze dla otoczenia w którym funkcjonują obecnie podmioty branży turystycznej.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Konkurencyjność jako podstawa rozwoju

1.1. Zdefiniowanie pojęcia
1.2. Źródła i możliwości budowania konkurencyjności

Rozdział 2. Marka jako narzędzie konkurencyjności

2.1. Zdefiniowanie pojęcia marka
2.2. Architektura marek
2.3. Marka jako źródło przewagi konkurencyjnej
2.4. Tożsamość i wizerunek marek w kontekście konkurencyjności

Rozdział 3. Marka a region turystyczny

3.1. Produkt regionu
3.2. Konkurencyjność regionu turystycznego
3.3. Modele i czynniki konkurencyjności regionu
3.4. Marka jako źródło konkurencyjności regionu

Rozdział 4. Marka a produkt turystyczny

4.1. Produkt turystyczny – istota i rodzaje
4.2. Marketingowy produkt turystyczny
4.3. Marka produktu turystycznego

Rozdział 5. Marka a przedsiębiorstwo turystyczne

5.1. Przedsiębiorstwo turystyczne – istota i rodzaje
5.2. Mechanizmy rozwoju przedsiębiorstw turystycznych
5.3. Kształtowanie marek sieciowych przedsiębiorstw turystycznych w kontekście strategii – globalizacja a podejście lokalne

Rozdział 6. Marka a organizacje i stowarzyszenia turystyczne

6.1. Organizacje turystyczne – szczebel centralny
6.2. Klastry, stowarzyszenia i grupy markowe

Rozdział 7. Marka pracodawcy w turystyce – wybrane zagadnienia

7.1. Budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy – wybór czy konieczność rynkowa
7.2. Istota, cele i rodzje employer brandingu
7.3. Employer branding w ujęciu modelowym
7.4. Oferta pracodawcy
7.5. Siła marki pracodawcy – wybrane korzyści

Rozdział 8. Employer branding wewnętrzny w praktyce przedsiębiorstw turystycznych – charakterystyka wybranych narzędzi

8.1. Przywództwo i komunikacja wewnętrzna
8.2. Systemy motywacyjne
8.3. Empowerment w działaniach wizerunkowych pracodawcy
8.4. Szkolenia i programy rozwojowe
8.5. Integracja zespołu

Rozdział 9. Employer branding zewnętrzny w praktyce przedsiębiorstw turystycznych – charakterystyka wybranych narzędzi

9.1. Employer branding a rekrutacja zewnętrzna
9.2. Strona internetowa i blogi firmowe jako wirtualne narzędzia employer branding
9.3. Potencjał mediów społecznościowych
 
Zakończenie
Bibliografia

dr hab. inż. Magdalena Grębosz, prof. Politechniki Łódzkiej:

Niniejsza monografia stanowi kompleksowe opracowanie dotyczące zarządzania marką w branży turystycznej. (...) Książka jest oryginalnym i cennym wkładem zarówno do teorii zarządzania marką, jak i marketingu terytorialnego. (...) Jest to praca na dobrym poziomie naukowym, wsparta licznymi przykładami z praktyki gospodarczej. Autorzy interpretują wykorzystanie źródła w sposób rzetelny i przekrojowy, co pozwala na kompleksowe i interdyscyplinarne ujęcie omawianych zagadnień, zarówno z perspektywy regionu, jak i przedsiębiorstwa. (...) Zasadniczym celem monografii było wskazanie roli marki jako źródła budowania konkurencyjności oraz ukazanie powiązań występujących między markami destynacji, produktów i przedsiębiorstw w branży turystycznej. Cel ten został zrealizowany.

Aleksandra Grobelna

doktor nauk ekonomicznych w specjalności ekonomika usług i marketing w turystyce. Adiunkt na Wydziale Przedsiębiorczości i Towaroznawstwa Akademii Morskiej w Gdyni. Autorka lub współautorka kilkudziesięciu publikacji naukowych. Prowadzi liczne badania z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w hotelarstwie, których dotychczasowe wyniki prezentowała na wielu krajowych i międzynarodowych konferencjach naukowych.

Książki tego autora

Maciej Dębski

doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Autor lub współautor książek oraz kilkudziesięciu publikacji wydanych w Polsce i poza granicami kraju. W swoich zainteresowaniach naukowych oraz praktycznych koncentruje się na wykorzystaniu narzędzi marketingu w turystyce, w szczególności poprzez firmy rodzinne działające na rynku turystycznym.

Książki tego autora

Hanna Górska-Warsewicz

doktor habilitowany nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Pracuje w Katedrze Organizacji i Ekonomiki Konsumpcji SGGW. Wydała 12 książek jako autor, współautor lub redaktor naukowy. Obszarem szczególnych zainteresowań naukowych jest szeroko rozumiane zarządzanie marką.

Książki tego autora

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane