Turystyka i Hotelarstwo

Kategoria książek dotyczących turystyki i hotelarstwa obejmuje szeroki zakres tematów, które mogą być pomocne zarówno dla profesjonalistów w branży, jak i dla pasjonatów podróży.


Turystyka zakupowa w miastach

Turystyka zakupowa w miastach

Monografia przedstawia specyfikę segmentu turystyki zakupowej w miastach, identyfikację i charakterystykę determinant jej rozwoju. Wskazano w niej szczególną rolę marketingu terytorialnego jako narzędzia w kreowaniu rozwoju turystyki zakupowej w miastach. Omówiono zagadnienia odnoszące się do teorii miast i funkcje handlowe miasta. Zaprezentowano czynniki atrakcyjności miejsc zakupowych, destynacje i miejsca koncentracji turystów zakupowych oraz kupowane przez nich produkty, źródła informacji o ..

85,50 zł 95,00 zł Netto: 81,43 zł
Ogólne publicznoprawne uwarunkowania międzynarodowej turystyki lotniczej. Część 1

Ogólne publicznoprawne uwarunkowania międzynarodowej turystyki lotniczej. Część 1

Publikacja jako pierwsza na rynku omawia ogólne zagadnienia dotyczące turystyki lotniczej w międzynarodowym obrocie i prawie. Przedstawiona jest w niej ewolucja w zakresie traktowania „obcych przybyszów” oraz w coraz szerszym określaniu i normowaniu statusu prawnego turystów, podróżnych i odwiedzających. Pokazany jest również wzrost znaczenia ekonomicznego turystyki i jej rozwój, w szczególności międzynarodowej i lotniczej. Głównym jednak przedmiotem analizy jest ogólny publicznopr..

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł
Uwarunkowania współpracy obiektów świadczących usługi hotelarskie z serwisami zakupów grupowych

Uwarunkowania współpracy obiektów świadczących usługi hotelarskie z serwisami zakupów grupowych

Książka poświęcona jest identyfikacji uwarunkowań i charakterystyce kluczowych czynników współpracy obiektów świadczących usługi hotelarskie z serwisami umożliwiającymi dystrybucję usług w sieci, w tym zwłaszcza z serwisami zakupów grupowych. Praca zainteresuje pracowników naukowych i dydaktycznych szkół wyższych, studentów oraz nauczycieli uczących w technikach o profilu turystycznym. Będzie również wartościowym źródłem wiedzy dla pracowników branży turystycznej, w tym zwłaszcza menedżerów odpo..

67,50 zł 75,00 zł Netto: 64,29 zł
Turystyka wśród form czasu wolnego młodzieży szkolnej pokolenia Z

Turystyka wśród form czasu wolnego młodzieży szkolnej pokolenia Z

Integralną częścią życia każdego człowieka jest czas wolny. Jest on niezbędny do wypoczynku, relaksu, odreagowania stresów, aby organizm mógł wydajnie funkcjonować. W tym kontekście nie da się zaprzeczyć, że czas wolny pełni pozytywną rolę w życiu jednostki. Sposób wykorzystania czasu wolnego jest zjawiskiem podlegającym ciągłym zmianom m.in. pod wpływem zmian społecznych, rozwijającej się technologii czy większej dostępności do różnych form aktywności, w tym turystyki za sprawą wielu udogodnień..

44,10 zł 49,00 zł Netto: 42,00 zł
Rynek turystyczny. Struktura, procesy, tendencje. Wydanie 2

Rynek turystyczny. Struktura, procesy, tendencje. Wydanie 2

Publikacja przedstawia miejsce turystyki w gospodarce narodowej oraz podstawy teoretyczne funkcjonowania rynku turystycznego. Przeprowadzono w niej analizę struktury podmiotowej i przedmiotowej rynku turystycznego, omówiono działalność dostawców ofert turystycznych (przedsiębiorstw turystycznych i destynacji turystycznych) oraz popyt turystyczny i zachowania rynkowe konsumentów turystycznych. Szczególne miejsce zajmuje problematyka podaży turystycznej, w tym produkt..

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł
Przedstawiciele pokolenia Z jako uczestnicy ruchu turystycznego. Potrzeby, motywacje, zachowania

Przedstawiciele pokolenia Z jako uczestnicy ruchu turystycznego. Potrzeby, motywacje, zachowania

Temat podjęty w monografii ma charakter pionierski. To pierwsza obszerna pozycja naukowa z zakresu pokolenia Z na rynku turystycznym. Książka przeznaczona jest dla studentów kierunków turystycznych, pracowników naukowo-dydaktycznych zajmujących się problematyką zachowań turystycznych, marketingiem, ale również rekreacją, socjologią...

36,00 zł 40,00 zł Netto: 34,29 zł
Satysfakcja klienta na rynku usług turystycznych

Satysfakcja klienta na rynku usług turystycznych

Tematyka monografii koncentruje się na zagadnieniach związanych z satysfakcją klienta oraz jakością usług turystycznych. W pracy przedstawiono kwestie związane z kształtowaniem mechanizmu satysfakcji klienta, kładąc punkt nacisku na prezentację znaczenia satysfakcji klienta we współczesnych modelach biznesowych w kontekście tworzenia przewagi konkurencyjnej. Ważną część pracy stanowi analiza rynku turystycznego w Polsce z podkreśleniem znaczenia zorganizowanej turystyki przyjazdowej oraz jej moż..

34,30 zł 49,00 zł Netto: 32,67 zł
Organizacja imprez. Kreowanie zdrowego stylu życia

Organizacja imprez. Kreowanie zdrowego stylu życia

Książka stanowi zbiór zasad, którymi powinien kierować się organizator, pragnący w sposób wysoce skuteczny i atrakcyjny kreować aktywny, zdrowy styl życia, organizując imprezy sportowo-rekreacyjne, akcje profilaktyczno-zdrowotne. Podręcznik składa się z części teoretycznej, wprowadzającej do problematyki upowszechniania zdrowego stylu życia poprzez imprezy, akcje, eventy, a także praktycznej, opisującej w sposób szczegółowy praktyczne zasady organizacji i prowadzenia imprez z dziedziny rekrea..

35,10 zł 39,00 zł Netto: 33,43 zł
Jakość pracy w procesie konkurowania o kapitał ludzki w gospodarce turystycznej

Jakość pracy w procesie konkurowania o kapitał ludzki w gospodarce turystycznej

Publikacja poświęcona jest roli jakości pracy w procesie rywalizowania o kapitał ludzki przez podmioty gospodarki turystycznej. Jakość pracy, jako instrument konkurowania, za pośrednictwem którego dostarczana jest nosicielom kapitału ludzkiego wartość, jest ważnym narzędziem tworzenia przewagi konkurencyjnej na rynku turystycznym, gdyż oddziałuje na decyzje pracobiorców dotyczące nawiązywania i rozwiązywania relacji z pracodawcami oraz na ich gotowość do aktywnego angażowania swojego potencjału ..

43,20 zł 48,00 zł Netto: 41,14 zł
Marka jako źródło kształtowania konkurencyjności w branży turystycznej

Marka jako źródło kształtowania konkurencyjności w branży turystycznej

Głównym przesłaniem proponowanej publikacji jest wskazanie roli marki jako źródła budowania konkurencyjności oraz ukazanie powiązań między markami destynacji, produktów i przedsiębiorstw w kontekście marki pracodawcy. Wynika to z faktu, iż wciąż istnieje deficyt opracowań, które traktowałyby problematykę marki kompleksowo, tj. z perspektywy regionu i przedsiębiorstwa, pokazując przy tym występujące między nimi współzależności. Podjęcie tej tematyki, z tak różnych perspektyw, należy uznać za rozw..

25,00 zł 50,00 zł Netto: 23,81 zł
Krajoznawstwo tradycja i współczesność

Krajoznawstwo tradycja i współczesność

Podręcznik wpisuje się w ramy programowe obowiązującego przedmiotu „krajoznawstwo” na studiach I stopnia na kierunku „turystyka i rekreacja”. Książka prezentuje rozwój krajoznawstwa w perspektywie przemian historycznych. Przedstawia dziejowe uwarunkowania polskiego krajoznawstwa, tradycyjne formy uprawiania krajoznawstwa i przekazywania wiedzy krajoznawczej (np. opowieść, eksponaty muzealne), a także innowacje wykorzystywane w gromadzeniu i popularyzacji wiedzy krajoznawczej (multimedia, apli..

52,20 zł 58,00 zł Netto: 49,71 zł
Przedsiębiorstwo hotelowe. Aspekty ekonomiczne, finansowe i organizacyjne

Przedsiębiorstwo hotelowe. Aspekty ekonomiczne, finansowe i organizacyjne

Podręcznik zawiera współczesną wiedzę na temat przedsiębiorstwa hotelowego w aspekcie jego ekonomiki, finansów i rachunkowości oraz organizacji, zarządzania i marketingu. W książce omówiono m.in. tendencje występujące w strukturze instytucjonalnej rynku hotelowego, struktury i kulturę organizacyjną współczesnych hoteli, podstawowe formy prawno-organizacyjne tego rodzaju podmiotów gospodarczych, politykę cenową, metody sterowania ryzykiem, współczesne koncepcje zarządzania operacyjnego i strategi..

54,00 zł 60,00 zł Netto: 51,43 zł
Ekonomika turystyki kulturowej

Ekonomika turystyki kulturowej

Podstawowym celem opracowania jest ukazanie turystyki kulturowej w jej ekonomicznym wymiarze, począwszy od zagadnień megaekonomicznych, poprzez makroekonomiczne, a skończywszy na zagadnieniach mikroekonomicznych związanych z produktami turystyki kulturowej, które powstają w przedsiębiorstwach turystycznych. Autor omówił najistotniejsze czynniki, które wpływają na podaż, popyt i kształtowanie cen produktów na rynku turystyki kulturowej. Książka jest przeznaczona dla wykładowców i studentów zwi..

54,00 zł 60,00 zł Netto: 51,43 zł
Obsługa uczestników turystyki i rekreacji. Wybrane aspekty

Obsługa uczestników turystyki i rekreacji. Wybrane aspekty

Książka stanowi podręcznik akademicki (jako literatura podstawowa) przeznaczony do wykładów z przedmiotu "Obsługa ruchu turystycznego" i zbliżonych, prowadzonych na przykład na specjalności "Organizacja i obsługa rekreacji". Łączy zagadnienia teoretyczne i praktyczne z zakresu szeroko rozumianej obsługi ruchu w turystyce i rekreacji. Podręcznik ma charakter: - kompleksowy - prezentuje ogół zagadnień związanych z obsługą ruchu w turystyce i rekreacji, co jest rozszerzeniem podejścia prezent..

29,50 zł 59,00 zł Netto: 28,10 zł
Propedeutyka hotelarstwa. Ujęcie ekonomiczne

Propedeutyka hotelarstwa. Ujęcie ekonomiczne

Hotelarstwo stanowi istotną część gospodarki turystycznej, a usługi tej branży należą niewątpliwie do dóbr wyższego rzędu, które charakteryzują się wysoką elastycznością dochodową. Współczesne hotelarstwo jest dynamicznie rozwijającym się sektorem gospodarki, dlatego tak ważne jest śledzenie jego zmian, aktualizowanie informacji z nim związanych oraz dostarczanie wiedzy w tym zakresie osobom, które w danym momencie lub przyszłości będą związane z szeroko rozumianą branżą turystyczną. Celem ni..

11,25 zł 45,00 zł Netto: 10,71 zł
Zarządzanie hotelem. Wybrane zagadnienia

Zarządzanie hotelem. Wybrane zagadnienia

Książka stanowi kompendium wiedzy, z którą można się spotkać w postaci rozproszonej w wielu branżowych podręcznikach. W publikacji, będącej podręcznikiem akademickim, zebrano najistotniejsze informacje z zakresu omawianej tematyki. Innowacyjnym zabiegiem podczas tworzenia publikacji było zaproszenie do podzielenia się doświadczeniem hotelarzy praktyków z prestiżowych sieci hotelowych, którzy stali się współautorami podręcznika. Opracowanie jest adresowane do studentów kierunków mających w swy..

45,00 zł 50,00 zł Netto: 42,86 zł
Turystyka. Wybrane zagadnienia

Turystyka. Wybrane zagadnienia

W podręczniku zostały omówione wybrane zagadnienia ukazujące współczesną turystykę. Zawarto w nim zagadnienia przedstawiające: czynniki rozwoju turystyki, jej rodzaje i formy, a także funkcje i dysfunkcje związane z rozwojem ruchu turystycznego. Zaprezentowano kwestie związane z rynkiem turystycznym, tj. popyt i podaż oraz ich przedmiot – produkt turystyczny. Przybliżono problematykę organizacji i zarządzania turystyką w Polsce. Bardzo rzadko poruszanym obszarem, nie tylko w podręcznikach, ale t..

43,20 zł 48,00 zł Netto: 41,14 zł
Produkt turystyki medycznej

Produkt turystyki medycznej

W ciągu zaledwie kilkunastu lat turystyka medyczna stała się znaczącym ekonomicznie przedsięwzięciem, w które zaangażowane są firmy turystyczne, farmaceutyczne i przede wszystkim prywatne szpitale oraz kliniki medyczne w wielu regionach świata. Ekspansja medycznych destynacji, firm pośredniczących w turystyce medycznej, książek, stron, for internetowych, blogów, czasopism, miesięczników tylko w ostatniej dekadzie spowodowała, iż turystykę medyczną zaczęto określać fenomenem XXI wieku. Książka..

52,20 zł 58,00 zł Netto: 49,71 zł
Turystyka w Unii Europejskiej. Wydanie 2 rozszerzone i zaktualizowane

Turystyka w Unii Europejskiej. Wydanie 2 rozszerzone i zaktualizowane

W książce przedstawione zostały cele i zadania narodowych organizacji turystyki, jako nowoczesnego instrumentu polityki państwa, ich struktura wewnętrzna i źródła finansowania. Omówiony został również ich zakres działalności, w tym funkcje: analityczna i badawcza, promocyjna i marketingowa, informacyjna, koordynacyjna, konsultacyjno-doradcza, edukacyjno-szkoleniowa. Prezentacja narodowych organizacji turystyki 28 krajów Unii Europejskiej pozwala zapoznać się nie tylko z działalnością tych organi..

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł
Rynek turystyczny. Studium strukturalne

Rynek turystyczny. Studium strukturalne

W książce przedstawiano analizę struktury rynku turystycznego. W kolejnych rozdziałach omówiono zagadnienia: - turystyki jako elementu struktury gospodarki, - funkcjonowania rynku turystycznego, - struktury podmiotowej rynku turystycznego, z wyodrębnieniem oferentów rynku turystycznego, konsumentów oraz podmiotów polityki turystycznej, - struktury przedmiotowej rynku turystycznego (podaż turystyczna, popyt turystyczny, cena i jakość jakości produktu turystycznego), - procesów strukturalny..

15,00 zł 60,00 zł Netto: 14,29 zł
Przeglądasz 1 do 20 z 27 (2 stron)