• Zarządzanie rentownością. Budżetowanie i kontrola. Activity Based Costing/Management

Zarządzanie rentownością. Budżetowanie i kontrola. Activity Based Costing/Management

  • Autor: Tomasz Wnuk-Pel
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 83-7251-669-3
  • Data wydania: 2006
  • Liczba stron/format: 420/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 76.00 zł

    68.40 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h
  • Cena netto: 65.14 zł

Dostępność: Duża ilość na magazynie

Problemy projektowania i wdrażania kompleksowego systemu zarządzania kosztami i rentownością przez budżetowanie i kontrolę oraz wykorzystanie rachunku kosztów działań są przedmiotem niniejszego opracowania. Autor podjął w nim próbę szczegółowego przedstawienia procesu zarządzania kosztami przez budżetowanie i kontrolę, a więc między innymi: przygotowanie procesu budżetowania, procedury planowania przychodów, produkcji i zapasów, kosztów bezpośrednich i pośrednich wraz z ich rozliczaniem, procedury tworzenia planowanych kosztów produktów, budowę planowanego wyniku finansowego, proces kontroli działalności w ośrodkach odpowiedzialnych za koszty i zyski oraz organizację procesu budżetowania w firmie. Szczególne miejsce w systemie zarządzania rentownością w wielu firmach może przypadać systemowi rachunku kosztów działań i zarządzaniu kosztami działań.

Książka jest skierowana przede wszystkim do zaawansowanych praktyków. Jej odbiorcami są głównie: dyrektorzy finansowi, analitycy kosztów, pracownicy pionów ekonomicznych, kierownicy ośrodków odpowiedzialności w ramach działalności podstawowej, pomocniczej, kierownicy działów marketingu i sprzedaży. Drugą grupę odbiorców stanowią osoby biorące udział w różnego rodzaju szkoleniach i studiach z zakresu rachunkowości.

Spis treści:

Przedmowa
 
Część I. Budżetowanie i kontrola
 
Rozdział 1. Miejsce budżetowania w zarządzaniu przedsiębiorstwem
 
1.1. Cele i zadania budżetowania oraz jego związek ze strategią i długookresowymi celami przedsiębiorstwa
1.2. Metody budżetowania i struktura procesu budżetowania
 
Rozdział 2. Case study - rachunek kosztów jako fundament budżetowania i kontroli kosztów w CORMAX Sp. z o.o.
 
2.1. Wyodrębnianie procesów, podmiotów i stanowisk w CORMAX Sp. z o.o.  
2.2. Rachunek kosztów rodzajowych, rachunek  podmiotowy kosztów oraz ewidencja przychodów i kosztów sprzedaży w CORMAX Sp. z o.o.
 
Rozdział 3. Case study cd. - planowanie sprzedaży, produkcji i zapasów w CORMAX Sp. z o.o.
 
3.1. Planowanie sprzedaży w przekroju regionów, klientów i produktów w CORMAX Sp. z o.o.
3.2. Planowanie produkcji i zapasów  w CORMAX Sp. z o.o.
 
Rozdział 4. Case study cd. – budżetowanie kosztów bezpośrednich w CORMAX
Sp. z o.o.

 
4.1. Podstawowe zasady normowania kosztów w CORMAX Sp. z o.o.
4.2. Budżetowanie kosztów materiałów bezpośrednich w CORMAX Sp. z o.o.
4.3. Budżetowanie kosztów płac bezpośrednich w CORMAX Sp. z o.o.
 
Rozdział 5. Case study cd. - budżetowanie kosztów pośrednich  w CORMAX Sp. z o.o.
 
5.1. Ogólne zasady rozliczania kosztów pośrednich w przedsiębiorstwie
5.2. Budżetowanie kosztów prostych w ośrodkach odpowiedzialności wyodrębnionych
w CORMAX Sp. z o.o.
5.3. Rozliczanie budżetowanych kosztów pionu Dyrektora ds. produkcji, pionu Dyrektora
ds. Marketingu i Handlu, pionu Dyrektora ds. Finansowych i Prezesa Zarządu w CORMAX
Sp. z o.o.
 
Rozdział 6. Case study cd. - rozliczanie kosztów działalności pomocniczej w CORMAX Sp. z o.o.
 
6.1. Metody rozliczania kosztów działalności pomocniczej - możliwości i ograniczenia
6.2. Rozliczanie budżetowanych kosztów działalności pomocniczej i tworzenie całkowitych budżetów kosztów w CORMAX Sp. z o.o.
 
Rozdział 7. Case study cd. - scalanie budżetów cząstkowych i tworzenie planowanych kosztów produktów w CORMAX Sp. z o.o.
 
7.1. Hierarchiczna struktura budżetowania w podmiotach wewnętrznych i stanowiskach kosztów w CORMAX Sp. z o.o.
7.2. Tworzenie planowanych kosztów produktów w CORMAX Sp. z o.o.
 
Rozdział 8. Case study cd. - budowa planowanego wyniku finansowego i wykorzystanie wieloblokowych i wielostopniowych systemów rachunku kosztów i wyników w zarządzaniu w CORMAX Sp. z o.o.
 
8.1. Struktura i przydatność decyzyjna rachunku kosztów pełnych i zmiennych
8.2. Budowa planowanego wyniku finansowego w rachunku kosztów pełnych i zmiennych
w CORMAX Sp. z o.o.
8.3. Wykorzystanie wielostopniowych i wieloblokowych systemów rachunku kosztów w zarządzaniu  w CORMAX Sp. z o.o.
 
Rozdział 9. Case study cd. - koszty a poziom działalności - analiza zachowania się kosztów w CORMAX Sp. z o.o.
 
9.1. Koszty a poziom działalności
9.3. Wykorzystanie analizy zachowania się kosztów do podziału kosztów na stałe i zmienne
w CORMAX Sp. z o.o.
 
Rozdział 10. Case study cd. - konstruowanie raportów kontrolno-wynikowych dla wyróżnionych miejsc powstawania kosztów w CORMAX Sp. z o.o.
 
10.1. Sporządzanie i wykorzystanie budżetów elastycznych
10.2. Konstruowanie raportów kontrolno-wynikowych dla wyróżnionych ośrodków odpowiedzialności w CORMAX Sp. z o.o.
 
Rozdział 11. Case study cd. - kontrola i ocena wykonania budżetów dla ośrodków
odpowiedzialnych za koszty i zyski w CORMAX Sp. z o.o.
 
11.1. Analiza i ocena wykonania budżetów dla ośrodków odpowiedzialności za koszty
w CORMAX Sp. z o.o.
11.2. Analiza i ocena wykonania budżetów dla ośrodków odpowiedzialności za zyski w CORMAX Sp. z o.o.
 
Rozdział 12. Case study cd. - Organizacja systemu budżetowania i kontroli
w CORMAX Sp. z o.o.

 
12.1. Harmonogram prac związanych z budżetowaniem
12.2. Efekty wdrożenia kompleksowego systemu zarządzania kosztami i rentownościa
 
Część II. Activity based costing & management
 
Rozdział 13. Praktyczne podstawy rachunku kosztów działań
 
13.1. Problemy związane z rozliczaniem kosztów pośrednich w tradycyjnym systemie rachunku kosztów
13.2. Rozliczanie kosztów pośrednich w rachunku kosztów  działań - etapy rachunku kosztów działań
13.3. Przykład zastosowania rachunku kosztów działań w przedsiębiorstwie COMA SA
13.4. Różnice między tradycyjnym rachunkiem kosztów i rachunkiem kosztów działań
13.5. Problemy związane z wdrażaniem rachunku kosztów działań
 
Rozdział 14. Case study 1 - wykorzystanie rachunku kosztów działań do analizy
rentowności klientów w firmie logistycznej
 
14.1. Wprowadzenie
14.2. Charakterystyka sposobu funkcjonowania oraz klientów Master Logistics Sp. z o.o.
14.3. Analiza sposobu funkcjonowania dotychczasowego systemu rachunku kosztów oraz analiza rentowności klientów w oparciu o ten rachunek w Master Logistics sp. z o.o.
14.4. Budowa rachunku kosztów działań w Master Logistics Sp. z o.o.
14.5. Wykorzystanie rachunku kosztów działań do analizy rentowności klientów i zarządzania klientami w Master Logistics Sp. z o.o.
14.6. Wykorzystanie rachunku kosztów działań do analizy rentowności klientów w firmie logistycznej - podsumowanie
 
Rozdział 15. Case study 2 - wdrożenie i wykorzystanie rachunku kosztów działań
w firmie produkcyjno-handlowej
 
15.1. Wprowadzenie
15.2. Analiza otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego Perfect Trade sp. z o.o.
15.3. Budowa modelu rachunku kosztów działań w Perfect Trade sp. z o.o.
15.4. Narzędzia analizy rentowności na podstawie danych z rachunku kosztów działań w Perfect Trade sp. z o.o.
15.5. Aktualizacja i modyfikacja modelu rachunku kosztów  działań w Perfect Trade sp. z o.o.
15.6. Wdrażanie rachunku kosztów działań w firmie produkcyjno-handlowej - podsumowanie
 
Rozdział 16. Case study 3 - konsekwencje niespełnienia podstawowych założeń modelu w procesie wdrażania systemu rachunku kosztów działań w firmie produkcyjnej
 
16.1. Wprowadzenie
16.2. Wariant pierwszy rachunku kosztów działań w spółce Best Manufacturing sa
16.3. Wariant drugi rachunku kosztów działań w spółce Best Manufacturing sa
16.4. Wariant trzeci rachunku kosztów działań w spółce Best Manufacturing sa
16.5. Konsekwencje niespełnienia podstawowych założeń modelu w procesie wdrażania systemu rachunku kosztów działań w firmie produkcyjnej - podsumowanie i wnioski końcowe

Bibliografia

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane