Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Książka jest efektem badań statutowych realizowanych przez pracowników Katedry Rachunkowości Finansowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Przedstawiono w niej teoretyczne i praktyczne aspekty społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility-CSR) oraz jej ujęci aw rachunkowości. Autorzy omówili zagadnienia dotyczące sprawozdawczości zintegrowanej,głównych standardów raportowania CSR oraz zewnętrznej weryfikacji informacji z tego zakresu.Poświęcili także uwagę problematyce społecznie odpowiedzialnego inwestowania (Socially Responsible Investing-SRI) oraz ujawniania informacji społecznych i środowiskowych przez jednostki gospodarcze reprezentujące różne branże. Przeprowadzili również przegląd zagranicznych i krajowych badań dotyczących CSR i rachunkowości. Autorzy proponują książkę pracownikom naukowym i wykładowcom wyższych uczelni, doktorantom i studentom oraz osobom zainteresowanym problematyką rachunkowości i CSR, mając nadzieję, że okaże się ona przydatna w ich pracy naukowej i praktyce zawodowej.
Spis treści: Wstęp Joanna Krasodomska ROZDZIAŁ 1. Od społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw do sprawozdawczości zintegrowanej Konrad Stępień Wprowadzenie 1.1. Idea społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw 1.2. Obszary społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw 1.3. Raportowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw 1.4. Istota sprawozdawczości zintegrowanej Podsumowanie
ROZDZIAŁ 2. Główne standardy raportowania społecznej odpowiedzialności Marta Łętek
Wprowadzenie 2.1. Standardy Global Reporting Initiative (GRI) 2.2. Zasady UN Global Compact 2.3. Wytyczne Międzynarodowej Rady ds. Zintegrowanego Raportowania 2.4. Dyrektywa ws. ujawniania informacji niefinansowych oraz białe i zielone księgi Unii Europejskiej 2.5. Social Accountability 8000 oraz Standard AA1000 2.6. Inne standardy raportowania społecznej odpowiedzialności Podsumowanie
ROZDZIAŁ 3. Audyt informacji z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu Anna Staszel, Paweł Zieniuk
Wprowadzenie 3.1. Potrzeba weryfikacji informacji niefinansowych przez niezależne podmioty zewnętrzne 3.2. Audyt społecznej odpowiedzialności biznesu jako usługa atestacyjna 3.3. Metodologia prowadzenia oraz raport z wykonania usług atestacyjnych 3.4. Wyzwania związane z weryfikacją informacji z zakresu społecznej odpowiedzialności 3.5. Regulacje szczegółowe usług atestacyjnych dotyczących sprawozdań na temat gazów cieplarnianych Podsumowanie
ROZDZIAŁ 4. Inwestowanie społecznie odpowiedzialne (Socially Responsible Investing) Bogusław Wacławik
Wprowadzenie 4.1. Istota oraz mierniki rynkowe SRI 4.2. RESPECT Index jako projekt grupujący spółki społecznie odpowiedzialne notowane na GPW 4.3. Metody pomiaru efektywności stosowania SRI 4.4. Wpływ SRI na decyzje inwestycyjne Podsumowanie
ROZDZIAŁ 5. Raportowanie informacji niefinansowych w zakładach ubezpieczeń Krzysztof Jonas
Wprowadzenie 5.1. Zasady publikowania informacji niefinansowych 5.2. Raport społeczny PZU SA jako źródło informacji na temat społecznej odpowiedzialności 5.3. Informacje z zakresu społecznej odpowiedzialności dostępne na stronach internetowych wybranych zakładów ubezpieczeń Podsumowanie
ROZDZIAŁ 6. Informacje niefinansowe w raportach społecznych i raportach rocznych wybranych spółek energetycznych Joanna Krasodomska, Kamila Sychta
Wprowadzenie 6.1. Branża energetyczna a społeczna odpowiedzialność biznesu 6.2. Analiza ujawnień na temat społecznej odpowiedzialności dokonywanych przez wybrane spółki Podsumowanie
ROZDZIAŁ 7. Społeczna odpowiedzialność biznesu w jednostkach służby zdrowia na przykładzie Grupy Skanmed Bartłomiej Wrona, Halina Rechul
Wprowadzenie 7.1. Zdrowie i jego znaczenie 7.2. Racjonalne gospodarowanie i zarządzanie w systemie opieki zdrowotnej 7.3. Istota i podstawowe obszary społecznej odpowiedzialności biznesu 7.4. Społeczna odpowiedzialność biznesu w Grupie Scanmed i jej raportowanie Podsumowanie
ROZDZIAŁ 8. Raportowanie społecznej odpowiedzialności biznesu a kształtowanie wyniku finansowego w świetle zagranicznych badań empirycznych Konrad Grabiński
Wprowadzenie 8.1. Pojęcie społecznej odpowiedzialności biznesu oraz jej pomiar w badaniach empirycznych 8.2. Relacje pomiędzy raportowaniem społecznej odpowiedzialności a zarządzaniem zyskami w teorii rachunkowości 8.3. Badania empiryczne w zakresie wpływu raportowania społecznej odpowiedzialności na zarządzanie zyskami Podsumowanie ROZDZIAŁ 9. Wyniki finansowe, ryzyko i koszt kapitału a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw – przegląd wyników badań Marcin Kędzior, Dorota Kędzior, Magdalena Wójcik-Jurkiewicz
Wprowadzenie 9.1. Wyniki finansowe a społeczna odpowiedzialność biznesu 9.2. Ryzyko i koszt kapitału w kontekście społecznej odpowedzialności 9.3. Teoria ujawnień księgowych i jej powiązanie z kosztem kapitału 9.4. Badania empiryczne dotyczące społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw i kosztu kapitału
Podsumowanie Bibliografia
prof. UEP dr hab. Marzena Remlein: Realizacja koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu to wyzwanie dla współczesnej rachunkowości. Z jednej strony rachunkowość jest narzędziem pomiaru społecznej odpowiedzialności biznesu, z drugiej zaś – to obszar zagadnień społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw i jej wpływu na zakres przedmiotowy rachunkowości. (…) Podjęte w recenzowanym opracowaniu zagadnienia dotyczące społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw uważam za interesujące i aktualne zarówno dla nauki, jak i praktyki gospodarczej, a fakt przeprowadzenia badań odnoszących się do rachunkowych aspektów społecznej odpowiedzialności – za godny uznania.
Joanna Krasodomska redakcja naukowa
24.00 zł 48.00 zł Cena netto: 22.86 zł
43.20 zł 48.00 zł Cena netto: 41.14 zł
13.75 zł 55.00 zł Cena netto: 13.10 zł
7.95 zł 53.00 zł Cena netto: 7.57 zł
35.10 zł 39.00 zł Cena netto: 33.43 zł
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Psychologia kryminalistyczna. Diagnoza i praktyka stanowi nową dziedzinę psychologii stosowanej, mającą własny obszar badań i charakteryzującą się ścisłymi powiązaniami z tradycyjnie rozróżnianymi działami psychologii. Zakres psychologii kryminalistycznej obejmuje psychologiczne aspekty kryminalistyki, czyli nauki o metodach ustalania faktu przestępstwa, sposobu jego popełniania, wykrywania sprawców i zapobiegania przestępstwom oraz innym ujemnym zjawiskom społecznym. Specyfika psychologii krymi..
211.50 zł 235.00 zł Cena netto: 201.43 zł
Prezentowana książka to przystępny przewodnik po rozpoznawaniu i terapii depresji u młodych ludzi. Bazując na cieszącym się powodzeniem podręczniku, opracowanym na potrzeby badań naukowych, publikacja ta przedstawia przegląd modelu poznawczo-behawioralnego przeznaczonego do pracy z tą grupą wiekową. Poruszane tematy obejmują kwestie dotyczące sposobu rozpoczynania terapii, angażowania młodych ludzi, wyznaczania celów terapii, a także ocenę i formułowanie zachowań poznawczych,..
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu aktualną, zgodną ze stanem prawnym na rok 2022, wzorcową dokumentację spełniającą wymagania regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomi..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł