Reklama w procesach konkurencji
- Autor: Robert Nowacki Marian Strużycki redakcja naukowa
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7641-395-2
- Data wydania: 2011
- Liczba stron/format: 238/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
49.00 zł
44.10 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44.10 zł
10% taniej
Publikacja stanowi aktualne kompendium wiedzy uwzględniające najnowsze badania z zakresu zarządzania reklamą i jego wpływu na konkurencyjność przedsiębiorstwa, które wypełnia lukę poznawczą dotyczącą rozpoznania wzajemnych relacji, jakie zachodzą pomiędzy tymi zagadnieniami. Zespół autorów skoncentrował swoją uwagę na różnych aspektach tego procesu: zjawiskach konkurencji i konkurencyjności, międzynarodowym kontekście prowadzenia działań reklamowych, przebiegu procesów reklamowych w przedsiębiorstwie oraz zagadnieniach postrzegania reklamy wśród jej odbiorców, spinając je odniesieniami do tendencji rozwojowych rynku reklamowego.
Zawarte w publikacji rozważania obejmują zarówno zagadnienia teoretyczne poświęcone wskazanej problematyce, jak i praktycznie nawiązujące do szeroko zakrojonych badań empirycznych polskich przedsiębiorstw. Niezwykle ważnym walorem tej monografii jest przywołanie i analiza wyników badań empirycznych przeprowadzonych na grupie 608 przedsiębiorstw, a dotyczących realizowanych w nich procesów zarządzania działalnością reklamową.
Wprowadzenie
Rozdział 3. Procesy zarządzania działalnością reklamową w przedsiębiorstwach
» Anna Dąbrowska, Handel Wewnętrzny nr 2/2011 »
Prof. dr hab. Halina Szulce Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu:
Recenzowane opracowanie jest pracą oryginalną i bardzo cenną. Na podstawie budzących podziw, obszernych badań empirycznych zdiagnozowano znaczenie reklamy dla pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw, wskazując na istniejące w tym zakresie bariery o charakterze wewnętrznym i zewnętrznym. Badania przeprowadzono zarówno wśród konsumentów, jak i, niezmiernie rzadkie, także wśród dużej reprezentacji przedsiębiorstw. Wyniki opisywanych badań i jasny sposób ich prezentacji, a także wysoki merytoryczny poziom opracowania, gwarantują, że będzie to cenny materiał nie tylko dla pracowników nauki zajmujących się tą problematyką, lecz także, a może przede wszystkim, dla kadry menedżerskiej. Opracowanie to wypełnia bowiem z wielkim powodzeniem lukę występującą w obszarze badań znaczenia reklamy w procesach konkurencyjności przedsiębiorstw na rynku polskim.
Robert Nowacki doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu Szkoły Głównej Handlowej, adiunkt w Instytucie Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji oraz w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania, wykładowca przedmiotów marketingowych w szkołach wyższych. Współautor podręczników oraz autor szeregu artykułów i opracowań z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, reklamy i badań marketingowych.
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Marian Strużycki redakcja naukowa
Profesor Katedry Zarządzania poprzednio
wieloletni pracownik SGPiS ? SGH, a ostatnie 13 lat także Wyższej Szkoły
Ekonomii i Prawa w Kielcach. Były Dziekan Wydziału Handlu SGPiS, a
następnie prorektor ? pierwszy zastępca Rektora. Wieloletni kierownik
Katedry Ekonomiki Przedsiębiorstw Handlowych, a następnie dyrektor
Instytutu Ekonomiki i Obrotu Towarowego i w ostatnich latach kierownik
Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem Kolegium Zarządzania i Finansów
SGH ? Dziekan założyciel w/w Kolegium. Wieloletni kierownik Studiów
Doktoranckich kolejnych pięciu edycji.
Równolegle z pracą w Uczelni
pracownik naukowy Instytutu Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji i przez 20
lat dyrektor tego Instytutu. Przez 40 lat Redaktor Naczelny
dwumiesięcznika naukowego Handel Wewnętrzny.
Promotor 32
wypromowanych doktorów specjalizujący się w problematyce zarządzania
przedsiębiorstwem ze szczególnym uwzględnieniem problematyki zarządzania
zasobami. organizacją reklamy, teorią i praktyką konkurencji,
kreowaniem pozytywnych postaw menedżerskich itp.
Pełnił liczne
funkcje społeczne i zawodowe jako przewodniczący Rad Naukowych lub
Członek Zespołów Badawczych. W ostatnich latach przewodniczący Rady
Nadzorczej PHU Elmet, wiceprzewodniczący, a następnie przewodniczący
Rady Nadzorczej Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia,
członek Kapituły Godła Promocyjnego ?Teraz Polska", członek Rady Głównej
Nauki i Szkolnictwa Wyższego i przewodniczący Komisji Uprawnień
Akademickich i inne.
Jest członkiem honorowym Polskiego Naukowego
Towarzystwa Marketingu. Autor ponad 60 recenzji rozpraw doktorskich,
habilitacyjnych i w przewodach profesorskich. W ostatnim dziesięcioleciu
wydał zespołowych i współautorskich 6 monografii i 2 podręczniki z
podstaw zarządzania. ?Zarządzanie małymi i średnimi przedsiębiorstwami ?
uwarunkowania europejskie", ?Małe i średnie przedsiębiorstwa w
gospodarce regionu", ?Reklama w przedsiębiorstwie".
Za działalność
naukową i dydaktyczną otrzymał wielokrotnie nagrody Ministra Nauki i
Szkolnictwa Wyższego. Posiada liczne odznaczenia państwowe i resortowe
tj.: Złoty Krzyż Zasługi, Medal Komisji Edukacji Narodowej, Medal
Zasłużony Nauczyciel PRL, Krzyż Kawalerski, Krzyż Oficerski oraz Krzyż
Komandorski Orderu Odrodzenia Polski, a także wyróżnienia takie jak:
zasłużony dla Warszawy, zasłużony dla Białegostoku, zasłużony Pracownik
Handlu, zasłużony dla Spółdzielczości.