Marketing w enklawach finansowych
- Autor: Piotr Masiukiewicz
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7251-775-3
- Data wydania: 2007
- Liczba stron/format: 190/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
38.00 zł
9.50 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 9.50 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
75% taniej
W książce przedstawiono działania marketingowe nastawione na pozyskiwanie klientów w obszarach dynamicznie rozwijających się funkcji finansowych (kredytowych) zarówno w instytucjach finansowych, jak i w podmiotach tradycyjnie nienależących do branży finansowej. Autor zdefiniował i przybliżył pojęcie enklaw finansowych, opisał strategie produktów i cen stosowanych przez te podmioty.
Punktem wyjścia do rozważań jest teza, że cena pieniądza oferowana klientom w enklawach finansowych jest znacznie niższa od średnich cen rynkowych, a nawet zerowa. Autor, analizując przypadki konkretnych enklaw, kas mieszkaniowych, oferty zintegrowanej SKOK, kredytu C2C na platformie internetowej itp., odpowiada na istotne pytania: jak możliwe jest funkcjonowanie tego typu enklaw, na czym polega istota stosowanego przez nie marketingu oraz kto je finansuje? Praca opiera się na solidnych podstawach analizy studiów przypadkó;w, danych statystycznych, kwerend literaturowych oraz badań własnych i obcych.
Spis treści:
Wstęp
Piotr Masiukiewicz
jest doktorem nauk o zarządzaniu, członkiem Towarzystwa Naukowego Prakseologii. Przez wiele lat pełnił funkcje prezesa i wiceprezesa w zarządach banków, m.in. Mazowieckiego Banku Regionalnego i Banku Przemysłowego, był członkiem rad nadzorczych spółek, w tym Staropolskiego Domu Maklerskiego i Biura Informacji Kredytowej. Przeprowadził sanację 8 banków. Obecnie jest pracownikiem naukowym Katedry Marketingu SGH.