Twój koszyk zakupów jest pusty!
Brunon Hołyst
211.50 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Książka pozwala zrozumieć miejsce i rolę marketingu energii i usług elektroenergetycznych w tradycyjnym sektorze elektroenergetycznym. Adresowana jest do menedżerów, członków najwyższego szczebla firm energetycznych, pracowników agencji państwowych oraz kadry naukowej.
Spis treści:
Od autorów Wstęp Rozdział 1. Ewolucja w sektorze elektroenergetycznym 1.1. Istota energii w rozwoju gospodarczym 1.1.1. Globalny wzrost popytu i podaży energii 1.1.2. Gwałtowny wzrost populacji świata 1.1.3. Nadzwyczajny rozwój średniej klasy dochodowej 1.1.4. Efekt cieplarniany 1.1.5. Rosnąca rola energii elektrycznej w rozwoju gospodarczym 1.2. Progresywna transformacja sektora elektroenergetycznego 1.2.1. Restrukturyzacja 1.2.2. Podstawowe aspekty pionowej integracji monopolu 1.2.3. Regulacja monopoli 1.2.4. Niezależni producenci 1.2.5. Punkt zwrotny 1.2.6. Dwa historyczne rozporządzenia 1.3. Dwie konfiguracje sektora elektroenergetycznego 1.4. Deregulacja 1.4.1. Konkurencja w fazie wytwarzania 1.4.2. Swobodny dostęp do sieci przemysłowych 1.4.3. Wheeling – przesył Rozdział 2. Warunki pomyślnego funkcjonowania konkurencji w elektroenergetyce 2.1. Koncepcja inteligentnej sieci 2.2. System dynamicznego ustalania cen 2.3. Korzyści technicznej transformacji systemu elektroenergetycznego i detalicznej deregulacji 2.4. Zdecentralizowane wytwarzanie 2.5. Nowe modele biznesowe 2.5.1. Zintegrowane przedsiębiorstwo elektroenergetyczne 2.5.1.1. Ustalanie lokalnych cen energii elektrycznej 2.5.1.2. Wymagane kompetencje 2.5.1.3. Formuła regulacji ceny energii elektrycznej 2.5.2. Przedsiębiorstwo usług elektroenergetycznych 2.5.2.1. Integrowanie lokalnych jednostek wytwórczych 2.5.2.2. Poprawa efektywności energetycznej jako źródło zysku 2.5.2.3. Alianse i specjalne relacje marketingowe Rozdział 3. Rynki energii i usług elektroenergetycznych 3.1. Rynki i miejsca rynku 3.2. Podstawowe kategorie rynku energii i usług elektroenergetycznych 3.2.1. Rynek konkurencyjny energii elektrycznej 3.2.2. Rynek energii elektrycznej w Polsce 3.2.2.1. Rynek hurtowy 3.2.2.2. Rynek detaliczny 3.2.2.3. Rynek bilansujący 3.2.3. Rynek usług elektroenergetycznych 3.2.4. Rynek jakości energii elektrycznej Rozdział 4. Marketing w firmie elektroenergetycznej 4.1. Koncepcja marketingu 4.2. Marketing energii elektrycznej i usług elektroenergetycznych 4.3. Proces zarządzania marketingiem 4.3.1. Ocena makrootoczenia i wewnętrznej sytuacji firmy 4.3.2. Selekcja rynków docelowych 4.3.3. Opracowywanie łańcuchów wartości dla odbiorców 4.3.4. Wyznaczanie pozycji firmy w docelowych segmentach rynku Rozdział 5. Strategia marketingu firmy elektroenergetycznej 5.1. Istota i miejsce strategii marketingu 5.2. Formułowanie strategii biznesowej na rynku usług elektroenergetycznych 5.3. Kształtowanie kompozycji instrumentów i działań marketingowych 5.3.1. Produkt 5.3.2. Cena 5.3.3. Miejsce 5.3.4. Promocja 5.4. Współzależności w procesie zarządzania marketingiem Rozdział 6. Planowanie strategiczne marketingu 6.1. Proces strategicznego planowania marketingu 6.2. Zintegrowane planowanie projektu 6.2.1. Koncepcja zagregowanego planowania projektu 6.2.2. Proces i zasady zintegrowanego planowania projektu 6.2.3. Dane wejściowe 6.2.4. Wybór strategicznych kierunków 6.2.5. Optymalizacja i zarządzanie portfelem projektów nowego produktu/usługi 6.2.6. Narzędzia analityczne stosowane w ZPP Rozdział 7. Przykłady zagregowanego planu projektu 7.1. Przykład A. Plan zintegrowanego zestawu produktu i usługi w zakresie kontroli, analizy i monitorowania 7.1.1. Pochodzenie koncepcji 7.1.2. Ocena makrootoczenia 7.1.3. Analiza rynku 7.1.4. Ocena konkurencji 7.1.5. Proponowane rozwiązania 7.1.6. Analiza techniczna 7.1.7. Analiza finansowa 7.1.8. Plan marketingu 7.2. Przykład B. Plan zintegrowanego zestawu produktu i usługi w zakresie wytwarzania awaryjnego 7.2.1. Uzasadnienie koncepcji 7.2.2. Niezaspokojone podstawowe potrzeby odbiorcy 7.2.3. Uzasadnienie wyboru produktu 7.2.4. Rynek 7.2.5. Analiza konkurencji 7.2.6. Analiza techniczna 7.2.7. Opcje produktu „kompleksowe rozwiązanie pod klucz” 7.2.8. Definicja docelowego segmentu rynku 7.2.9. Cechy wyróżniające koncepcje zintegrowanego zestawu produktu i usługi 7.2.10. Analiza finansowa 7.2.11. Plany komercjalizacji Załącznik A. Ewolucja rozwoju klasycznej koncepcji marketingu 1. Początek formułowania myśli marketingowej 2. Konwencjonalne myślenie marketingowe 3. Słabości konwencjonalnego myślenia marketingowego 4. Potrzeba zmiany tradycyjnej koncepcji marketingu 4.1. Marketing relacji 4.2. Marketing zintegrowany 4.3. Nowa koncepcja marketingu masowego Bibliografia
prof. dr hab. inż. Janusz Wojdalski: W literaturze jest niewiele pozycji dotyczących marketingu w elektroenergetyce. Monografia stanowi obszerne, a zarazem syntetyczne opracowanie o charakterze teoretyczno-dydaktycznym odniesione do realiów amerykańskiego i polskiego sektora elektroenergetycznego. Wypełnia istniejącą lukę w wiedzy na temat marketingu czy też zarządzania marketingiem w tym segmencie energetyki. Przedstawia w sposób przekorny, przekonywający i zrozumiały aspekty koncepcji inteligentnej sieci, nowych konfiguracji sektora i modeli biznesowych przedsiębiorstw elektroenergetycznych oraz zarządzania marketingiem energii i usług elektroenergetycznych. Jest to pierwsza w Polsce próba kompleksowego ujęcia tych zagadnień, oparta na solidnych studiach literaturowych i wieloletnich doświadczeniach wynikających z pracy z wieloma menedżerami generalnymi w USA. Autorzy mają duże doświadczenie w badaniu przedsiębiorstw, a w szczególności przedsiębiorstw energetycznych, w różnych systemach gospodarczych i różnych regionach świata. Dobrze więc się stało, że chcieli się tą wiedzą podzielić z polskimi czytelnikami. To ważna książka na niedostatecznie rozwiniętym polskim rynku wydawnictw menedżersko- -ekonomicznych w zakresie publikacji poświęconych planowaniu i zarządzaniu firmami elektroenergetycznymi. Ma ona nie tylko znaczne walory naukowe, ale również aplikacyjne. Stanowi ponadto wartościowe opracowanie przydatne w treningach, szkoleniach, konsultingu i dydaktyce na wyższych uczelniach ekonomiczno-menedżerskich oraz technicznych, gdyż autorzy przytaczają w niej wiele przykładów i przekonywających argumentów.
Franciszek Krawiec
prof. dr hab., przez wiele lat pracował w Katedrze Zarządzania Innowacjami w Szkole Głównej Handlowej. Obecnie pracuje w Katedrze Organizacji i Inżynierii Produkcji na Wydziale Inżynierii Produkcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, gdzie wykłada zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem i planowanie oraz zarządzanie energetyką lokalną.
Stella Krawiec
Książka poświęcona jest analizie zastosowania interwencji poznawczo-behawioralnych jako strategii wspomagających proces redukcji masy ciała. Terapia poznawczo-behawioralna jest uznawana za jedno z najbardziej skutecznych podejść w leczeniu otyłości oraz innych zaburzeń psychicznych jej towarzyszących.W części teoretycznej monografii zostały przybliżone kwestie złożonych przyczyn oraz konsekwencji nadmiaru kilogramów. Poszczególne rozdziały książki koncentrują się zarówno na uwarunkowaniach psych..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
Dzięki tej książce ci, dla których prawidłowy rozwój dziecka jest priorytetem, będą mogli właściwie ten proces kształtować i wspierać. Autorka, opierając się na swoim długoletnim doświadczeniu terapeutycznym, proponuje scenariusze zabaw z dziećmi, zogniskowane wokół zasadniczych obszarów rozwojowych. Omawia i prezentuje zabawy, które rozwijają i kształtują różnego rodzaju kompetencje u dzieci, stymulują sprawność fizyczną, rozwijają kompetencje społeczne, kreatywność i samoświadomość...
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać nowym wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu wzorcową dokumentację spełniającą wymagania nowych regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomiędzy organizacjami związkowymi a pracodaw..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Psychoedukacja jest jedną z kluczowych metod terapeutycznych na początkowym etapie terapii. Jej znaczenie w leczeniu osób uzależnionych od alkoholu jest ogromne. Dzięki niej pacjent staje się współodpowiedzialny za własne leczenie, a zdobywana wiedza ułatwia identyfikację z własną chorobą oraz buduje motywację do dalszego leczenia. Tylko jak tego dokonać? Każdy terapeuta doskonale zdaje sobie sprawę, jak ogromnego wysiłku wymaga jego praca.Książka będąca efektem wieloletniej ..
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: - wzrokową, - słuchowo-językową, - koordynację wzrokowo-ruchową oraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zes..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Publikacja uwzględnia zakres wiedzy w ramach programów dydaktycznych wydziałów prawa, administracji i nauk o bezpieczeństwie. Autorami poszczególnych tekstów są doświadczeni praktycy i naukowcy z danej dziedziny naukowej. Struktura książki różni się nieco od powszechnie przyjętych układów w innych publikacjach. Obszernie bowiem uwzględniono statystykę kryminalną w Polsce, przestępstwa z nienawiści, podkultury przestępcze, profil sprawców i ofiar przestępstw rozbójniczych, przestępczość nieletnic..
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł