• Komunikacja i negocjowanie w organizacji

Komunikacja i negocjowanie w organizacji

  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-190-3
  • Data wydania: 2010
  • Liczba stron/format: 176/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 38.00 zł

    34.20 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość na magazynie

Książka powinna pomóc menedżerom w znajdowaniu sposobów na to, jak złe nawyki i postawy związane z komunikowaniem się i negocjowaniem zastąpić dobrymi, korzystając z dostępnych środków i możliwości. Powinna ona zwłaszcza uświadomić menedżerom znaczenie i potrzebę umiejętnego komunikowania.

Spis treści:
 
Wprowadzenie
 
Rozdział 1. Pracownicy i ich zachowania w organizacji
 
1.1. Zasoby ludzkie i ich rola w kreowaniu sukcesu firmy
1.2. Czynniki kształtujące zachowanie się człowieka
1.3. Reguły zachowania ludzi w organizacji
 
Rozdział 2. Kierowanie ludźmi w organizacji
 
2.1. Istota i style kierowania
2.2. Tworzenie nowego stylu kierowania
 
Rozdział 3. Symulowanie kreatywnych zachowań w organizacji
 
3.1. Uwarunkowania sprawnego działania pracowników w organizacji
3.2. Motywowanie działania pracowników w organizacji
 
Rozdział 4. Informowanie i komunikowanie w organizacji
 
4.1. Informacje i ich przepływy w organizacji
4.2. Komunikacja wewnątrz organizacji
4.3. Bariery sprawnej komunikacji
4.4. Usprawnianie procesów komunikacji
 
Rozdział 5. Sztuka prowadzenia negocjacji
 
5.1. Istota negocjowania
5.2. Przygotowanie negocjacji
5.3. Prowadzenie negocjacji
5.4. Strategie i taktyki negocjacyjne
 
Uwagi końcowe

Bibliografia

dr hab. Elżbieta Jędrych, prof. PŁ:

We wszystkich dziedzinach biznesu sukces organizacji zależy od wiedzy i pomysłowości pracowników, ich motywacji i zaangażowania w efektywne działanie. Menedżerowie powinni umacniać te wartości i postawy pracowników, dzięki którym można kreować ich efektywne zachowania, lojalność i dążenie do sukcesu, a więc poszukiwać sposobów skutecznego kierowania. Ważnym sposobem takiego kierowania jest umiejętne komunikowanie się z ludźmi i prowadzenie negocjacji.

Komunikacja odgrywa kluczową rolę we wszystkich aspektach zarządzania, szczególnie w okresie przyspieszonych przemian. Ludzie komunikują się formalnie i nieformalnie (oficjalnie i nieoficjalnie), prezentując i uzgadniając swoje poglądy i racje. Menedżerowie, tworząc odpowiednie systemy komunikowania się w organizacji, powinni sprzyjać gotowości ludzi do prowadzenia dialogu, aby komunikacja formalna i nieformalna uzupełniały się, prowadząc do wzajemnego zrozumienia i chęci współpracy.

Na analogicznych zasadach opierają się negocjacje między kierownictwem a zespołem oraz wewnątrz zespołu. Skuteczność decyzji i uzgadniania stanowisk (kompromis, konsensus) zależą od stylów dyskusji – czy są one otwarte, rzeczowe i konstruktywne. O przebiegu negocjacji nie decydują umiejętności indywidualne uczestników, siła ich logiki i argumentacji, ale odpowiednia infrastruktura, psychologia i sztuka prowadzenia. W organizacji, gdzie konieczne jest poszukiwanie wzajemnych korzyści, otwartość, szczerość i partnerskie nastawienie nie oznaczają słabości i uległości, lecz mądrość, myślenie w kategoriach jutra, identyfikację z organizacją i jej zadaniami.

Takie ujęcie komunikowania się i negocjowania w organizacji zostało przedstawione w niniejszej książce. Powinna ona pomóc menedżerom i przyszłym kierownikom w pozyskiwaniu umiejętności w tym zakresie oraz doskonaleniu stylu współpracy z ludźmi.

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane