Komunikacja i negocjowanie w organizacji
- Autor: Józef Penc
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7641-190-3
- Data wydania: 2010
- Liczba stron/format: 176/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
38.00 zł
34.20 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34.20 zł
10% taniej
Książka powinna pomóc menedżerom w znajdowaniu sposobów na to, jak złe nawyki i postawy związane z komunikowaniem się i negocjowaniem zastąpić dobrymi, korzystając z dostępnych środków i możliwości. Powinna ona zwłaszcza uświadomić menedżerom znaczenie i potrzebę umiejętnego komunikowania.
Bibliografia
dr hab. Elżbieta Jędrych, prof. PŁ:
We wszystkich dziedzinach biznesu sukces organizacji zależy od wiedzy i pomysłowości pracowników, ich motywacji i zaangażowania w efektywne działanie. Menedżerowie powinni umacniać te wartości i postawy pracowników, dzięki którym można kreować ich efektywne zachowania, lojalność i dążenie do sukcesu, a więc poszukiwać sposobów skutecznego kierowania. Ważnym sposobem takiego kierowania jest umiejętne komunikowanie się z ludźmi i prowadzenie negocjacji.
Komunikacja odgrywa kluczową rolę we wszystkich aspektach zarządzania, szczególnie w okresie przyspieszonych przemian. Ludzie komunikują się formalnie i nieformalnie (oficjalnie i nieoficjalnie), prezentując i uzgadniając swoje poglądy i racje. Menedżerowie, tworząc odpowiednie systemy komunikowania się w organizacji, powinni sprzyjać gotowości ludzi do prowadzenia dialogu, aby komunikacja formalna i nieformalna uzupełniały się, prowadząc do wzajemnego zrozumienia i chęci współpracy.
Na analogicznych zasadach opierają się negocjacje między kierownictwem a zespołem oraz wewnątrz zespołu. Skuteczność decyzji i uzgadniania stanowisk (kompromis, konsensus) zależą od stylów dyskusji – czy są one otwarte, rzeczowe i konstruktywne. O przebiegu negocjacji nie decydują umiejętności indywidualne uczestników, siła ich logiki i argumentacji, ale odpowiednia infrastruktura, psychologia i sztuka prowadzenia. W organizacji, gdzie konieczne jest poszukiwanie wzajemnych korzyści, otwartość, szczerość i partnerskie nastawienie nie oznaczają słabości i uległości, lecz mądrość, myślenie w kategoriach jutra, identyfikację z organizacją i jej zadaniami.
Takie ujęcie komunikowania się i negocjowania w organizacji zostało przedstawione w niniejszej książce. Powinna ona pomóc menedżerom i przyszłym kierownikom w pozyskiwaniu umiejętności w tym zakresie oraz doskonaleniu stylu współpracy z ludźmi.
Józef Penc
profesor zwyczajny w Politechnice Łódzkiej i Wyższej Szkole Studiów Międzynarodowych w Łodzi. Jego zainteresowania naukowe i badawcze obejmują takie dziedziny jak: polityka społeczna, ekonomika pracy, zarządzanie, marketing, innowatyka, ekologia, ergonomia oraz sztuka podejmowania decyzji. Opublikował 45 książek i ponad 500 artykułów oraz referatów naukowych. Z tej problematyki też prowadzi zajęcia dla studentów i dyplomantów, a także dla kadry kierowniczej gospodarki, administracji, oświaty, wojska i policji. Jego publikacje i wykłady mają charakter interdyscyplinarny oraz stanowią cenną pomoc w studiowaniu sztuki zarządzania i jej stosowaniu w praktyce.