• Etyka w zawodzie specjalistów public relations

Etyka w zawodzie specjalistów public relations

  • Autor: Ewa Hope
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-937-4
  • Data wydania: 2013
  • Liczba stron/format: 172/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 43.00 zł

    38.70 zł

  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38.70 zł
  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Jeszcze do niedawna naturalnym było używanie określenia „etosu zawodowego” – i nie był to ani slogan reklamowy, ani komunał. Etos zawodowy odnosił się do szczególnie rozumianej rzetelności zawodowej – rzetelności, która była nie tylko wysokiej jakości pracą, umiejętnością, szeroką wiedzą, lecz wyrażała się również w poszanowaniu i pielęgnowaniu pewnego, charakterystycznego dla danego zawodu systemu wartości. Czy dzisiaj mówienie o etosie zawodowym to anachronizm?

Autor:

Kiedy zaczynałam zgłębiać tajniki public relations, zadziwiła mnie duża ilość negatywnych opinii o specjalistach PR – a i pośrednio – o samej dziedzinie w mediach, wśród menedżerów i pracowników uczelni. Nie zniechęciło to mnie do dalszych eksploracji, ale dało do myślenia… Skąd taka fatalna opinia o PR-owcach, dlaczego tyle w świadomości społecznej niedobrych skojarzeń, błędnych opinii, fałszywych wyobrażeń o tym, czym zajmują się specjaliści public relations?

Czy w społeczeństwie jest aż tylu tych nieszczęsnych PR-owców, jest to tak rozpowszechniony zawód, że społeczeństwo mogło wyrobić sobie opinie na podstawie własnych doświadczeń zawodowych, ze współpracy z nimi, z bezpośrednich kontaktów? Chyba jednak nie, ale…

Patroni medialni:

       
 

Spis treści:

Wprowadzenie

Zawód PR-owca w świadomości społecznej, czyli jak jesteśmy postrzegani
Między medycyną a fryzjerstwem, czyli jak dziennikarze kreują rzeczywistość public relations
Mea culpa, czyli jak samo środowisko PR-owców przyczynia się do budowania negatywnych stereotypów
Pijarowanie kiełbas, czyli jak środowisku PR-owców przyprawia się gębę
Budowanie etosu zawodu PR-owca, czyli co zrobić, aby było lepiej

1. PR w służbie publicznej
Dlaczego public relations musi być etyczne? Założenia teoretyczne

1.1. Uwarunkowania zewnętrzne działań PR
1.2. Aspekt społeczny zawodu PR-owca
1.3. Definiowanie działań public relations
1.4. Etyka w public relations
1.5. Relacje miedzy PR a CSR
1.6. Beneficjenci działań PR
1.7. Odpowiedzialność
1.8. Zaufanie
1.9. Reputacja

2. Ekonomia a etyka
Czy homo oeconomicus kieruje się wartościami etycznymi?

2.1. Etyka a moralność. Czy współcześnie moralność odgrywa istotną rolę w pracy zawodowej? 2.2. Etyka w biznesie. Czy wartości i normy etyczne ułatwiają, czy przeszkadzają w biznesie?

3. Kultura a etyka
Czy kultura warunkuje nasze zachowania moralne?

3.1. Wpływ religii na podejmowanie decyzji w biznesie. Czy przekonania religijne ułatwiają, czy utrudniają życie zawodowe, prowadzenie działalności gospodarczej?
3.2. Normy społeczne – czy zasady są po to, aby je łamać?
3.3. Normy obyczajowe w pracy specjalisty PR, czy dobre maniery są potrzebne w działalności public relations?
3.3.1. Dobre maniery w public relations
3.3.2. Formy zwracania się
3.3.3. Punktualność
3.3.4. Uprzejmość
3.4. Kompetencje komunikacyjne – czy ułatwiają realizację zadań zawodowych PR?

4. Etyka w public relations
Czy przestrzeganie podstawowych wartości etycznych pomaga w efektywnych – efektownych działaniach public relations?

4.1. Brak odpowiedzialności. Czy zawód ? omnibus przyczyną grzechów praktyków PR?
4.2. Zasada odpowiedzialności – czy specjalista public relations to adwokat, ambasador, czy budowniczy porozumienia?
4.3. Przestrzeganie zasad etyki w zawodzie PR-owca – czy regulacje instytucjonalne mogą być gwarancją rzetelności zawodowej?

5. Zawód PR-owca w społeczeństwie
Czy więcej pokus i zagrożeń dla społeczeństwa, czy więcej szans na lepsze funkcjonowanie organizacji w społeczeństwie?

5.1. Trudności zawodu
5.2. Specjalista PR w agencji public relations
5.2.1. „Czarny PR”
5.2.2. Sprzeczność interesów
5.3. Specjalista public relations – dział w firmie
5.4. Dziennikarz jako specjalista public relations – czyli pies i kot w jednym

6. Zawód PR-owca dla społeczeństwa
Czy specjalista public relations to zawód w służbie społecznej?

6.1. Rola public relations w budowaniu społeczeństwa demokratycznego, czyli jak wspierać obywatelskość
6.2. Kampanie polityczne – czy muszą opierać się na deprecjonowaniu przeciwników politycznych?
6.3. Internet – agora XXI wieku czy globalny śmietnik?
6.3.1. „Wzbierająca fala”, która może zatopić
Listy dyskusyjne
Sklepy PR online
Portale społecznościowe
Blogi jako forma edukowania, promowania
6.3.2. „Wzbierająca fala”, która może wynieść na szczyty
6.3.3. Zagrożenia internetowe dla profesjonalizmu public relations

7. Budowanie standardów etycznych w działalności public relations. Konieczność czy możliwość?

7.1. Kodeksy etyczne – czy mogą być traktowane jako drogowskazy w pracy specjalisty PR?
7.1.1. Rodzaje kodeksów etyki zawodowej
7.1.2. Idea kodeksów zawodowych
7.1.3. Kodeksy public relations
7.1.4. Karać czy upowszechniać dobre zasady
7.2. Stowarzyszenia branżowe jako strażnicy profesjonalizmu i rzetelności zawodowej
7.3. Rada Etyki Public Relations jako propagator standardów etycznych
7.4. Uczelnie jako wychowawcy specjalistów public relations

8. Dylematy etyczne
Jak byście się Państwo zachowali, gdyby zdarzyło się Wam być w podanych sytuacjach i co sądzicie o takim postępowaniu?

9. Dekalog specjalisty public relations

Bibliografia

 

» www.ciszewskiblog.pl »

Ewa Hope

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane