Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Jeszcze do niedawna naturalnym było używanie określenia „etosu zawodowego” – i nie był to ani slogan reklamowy, ani komunał. Etos zawodowy odnosił się do szczególnie rozumianej rzetelności zawodowej – rzetelności, która była nie tylko wysokiej jakości pracą, umiejętnością, szeroką wiedzą, lecz wyrażała się również w poszanowaniu i pielęgnowaniu pewnego, charakterystycznego dla danego zawodu systemu wartości. Czy dzisiaj mówienie o etosie zawodowym to anachronizm? Autor: Kiedy zaczynałam zgłębiać tajniki public relations, zadziwiła mnie duża ilość negatywnych opinii o specjalistach PR – a i pośrednio – o samej dziedzinie w mediach, wśród menedżerów i pracowników uczelni. Nie zniechęciło to mnie do dalszych eksploracji, ale dało do myślenia… Skąd taka fatalna opinia o PR-owcach, dlaczego tyle w świadomości społecznej niedobrych skojarzeń, błędnych opinii, fałszywych wyobrażeń o tym, czym zajmują się specjaliści public relations? Czy w społeczeństwie jest aż tylu tych nieszczęsnych PR-owców, jest to tak rozpowszechniony zawód, że społeczeństwo mogło wyrobić sobie opinie na podstawie własnych doświadczeń zawodowych, ze współpracy z nimi, z bezpośrednich kontaktów? Chyba jednak nie, ale…
Patroni medialni:
Spis treści:
Wprowadzenie Zawód PR-owca w świadomości społecznej, czyli jak jesteśmy postrzegani Między medycyną a fryzjerstwem, czyli jak dziennikarze kreują rzeczywistość public relations Mea culpa, czyli jak samo środowisko PR-owców przyczynia się do budowania negatywnych stereotypów Pijarowanie kiełbas, czyli jak środowisku PR-owców przyprawia się gębę Budowanie etosu zawodu PR-owca, czyli co zrobić, aby było lepiej 1. PR w służbie publicznej Dlaczego public relations musi być etyczne? Założenia teoretyczne 1.1. Uwarunkowania zewnętrzne działań PR 1.2. Aspekt społeczny zawodu PR-owca 1.3. Definiowanie działań public relations 1.4. Etyka w public relations 1.5. Relacje miedzy PR a CSR 1.6. Beneficjenci działań PR 1.7. Odpowiedzialność 1.8. Zaufanie 1.9. Reputacja 2. Ekonomia a etyka Czy homo oeconomicus kieruje się wartościami etycznymi? 2.1. Etyka a moralność. Czy współcześnie moralność odgrywa istotną rolę w pracy zawodowej? 2.2. Etyka w biznesie. Czy wartości i normy etyczne ułatwiają, czy przeszkadzają w biznesie? 3. Kultura a etyka Czy kultura warunkuje nasze zachowania moralne? 3.1. Wpływ religii na podejmowanie decyzji w biznesie. Czy przekonania religijne ułatwiają, czy utrudniają życie zawodowe, prowadzenie działalności gospodarczej? 3.2. Normy społeczne – czy zasady są po to, aby je łamać? 3.3. Normy obyczajowe w pracy specjalisty PR, czy dobre maniery są potrzebne w działalności public relations? 3.3.1. Dobre maniery w public relations 3.3.2. Formy zwracania się 3.3.3. Punktualność 3.3.4. Uprzejmość 3.4. Kompetencje komunikacyjne – czy ułatwiają realizację zadań zawodowych PR? 4. Etyka w public relations Czy przestrzeganie podstawowych wartości etycznych pomaga w efektywnych – efektownych działaniach public relations? 4.1. Brak odpowiedzialności. Czy zawód ? omnibus przyczyną grzechów praktyków PR? 4.2. Zasada odpowiedzialności – czy specjalista public relations to adwokat, ambasador, czy budowniczy porozumienia? 4.3. Przestrzeganie zasad etyki w zawodzie PR-owca – czy regulacje instytucjonalne mogą być gwarancją rzetelności zawodowej? 5. Zawód PR-owca w społeczeństwie Czy więcej pokus i zagrożeń dla społeczeństwa, czy więcej szans na lepsze funkcjonowanie organizacji w społeczeństwie? 5.1. Trudności zawodu 5.2. Specjalista PR w agencji public relations 5.2.1. „Czarny PR” 5.2.2. Sprzeczność interesów 5.3. Specjalista public relations – dział w firmie 5.4. Dziennikarz jako specjalista public relations – czyli pies i kot w jednym 6. Zawód PR-owca dla społeczeństwa Czy specjalista public relations to zawód w służbie społecznej? 6.1. Rola public relations w budowaniu społeczeństwa demokratycznego, czyli jak wspierać obywatelskość 6.2. Kampanie polityczne – czy muszą opierać się na deprecjonowaniu przeciwników politycznych? 6.3. Internet – agora XXI wieku czy globalny śmietnik? 6.3.1. „Wzbierająca fala”, która może zatopić Listy dyskusyjne Sklepy PR online Portale społecznościowe Blogi jako forma edukowania, promowania 6.3.2. „Wzbierająca fala”, która może wynieść na szczyty 6.3.3. Zagrożenia internetowe dla profesjonalizmu public relations 7. Budowanie standardów etycznych w działalności public relations. Konieczność czy możliwość? 7.1. Kodeksy etyczne – czy mogą być traktowane jako drogowskazy w pracy specjalisty PR? 7.1.1. Rodzaje kodeksów etyki zawodowej 7.1.2. Idea kodeksów zawodowych 7.1.3. Kodeksy public relations 7.1.4. Karać czy upowszechniać dobre zasady 7.2. Stowarzyszenia branżowe jako strażnicy profesjonalizmu i rzetelności zawodowej 7.3. Rada Etyki Public Relations jako propagator standardów etycznych 7.4. Uczelnie jako wychowawcy specjalistów public relations 8. Dylematy etyczne Jak byście się Państwo zachowali, gdyby zdarzyło się Wam być w podanych sytuacjach i co sądzicie o takim postępowaniu? 9. Dekalog specjalisty public relations Bibliografia
» www.ciszewskiblog.pl »
Ewa Hope
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Psychologia kryminalistyczna. Diagnoza i praktyka stanowi nową dziedzinę psychologii stosowanej, mającą własny obszar badań i charakteryzującą się ścisłymi powiązaniami z tradycyjnie rozróżnianymi działami psychologii. Zakres psychologii kryminalistycznej obejmuje psychologiczne aspekty kryminalistyki, czyli nauki o metodach ustalania faktu przestępstwa, sposobu jego popełniania, wykrywania sprawców i zapobiegania przestępstwom oraz innym ujemnym zjawiskom społecznym. Specyfika psychologii krymi..
211.50 zł 235.00 zł Cena netto: 201.43 zł
Prezentowana książka to przystępny przewodnik po rozpoznawaniu i terapii depresji u młodych ludzi. Bazując na cieszącym się powodzeniem podręczniku, opracowanym na potrzeby badań naukowych, publikacja ta przedstawia przegląd modelu poznawczo-behawioralnego przeznaczonego do pracy z tą grupą wiekową. Poruszane tematy obejmują kwestie dotyczące sposobu rozpoczynania terapii, angażowania młodych ludzi, wyznaczania celów terapii, a także ocenę i formułowanie zachowań poznawczych,..
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu aktualną, zgodną ze stanem prawnym na rok 2022, wzorcową dokumentację spełniającą wymagania regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomi..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł