Twój koszyk zakupów jest pusty!
Brunon Hołyst
211.50 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Jeszcze do niedawna naturalnym było używanie określenia „etosu zawodowego” – i nie był to ani slogan reklamowy, ani komunał. Etos zawodowy odnosił się do szczególnie rozumianej rzetelności zawodowej – rzetelności, która była nie tylko wysokiej jakości pracą, umiejętnością, szeroką wiedzą, lecz wyrażała się również w poszanowaniu i pielęgnowaniu pewnego, charakterystycznego dla danego zawodu systemu wartości. Czy dzisiaj mówienie o etosie zawodowym to anachronizm? Autor: Kiedy zaczynałam zgłębiać tajniki public relations, zadziwiła mnie duża ilość negatywnych opinii o specjalistach PR – a i pośrednio – o samej dziedzinie w mediach, wśród menedżerów i pracowników uczelni. Nie zniechęciło to mnie do dalszych eksploracji, ale dało do myślenia… Skąd taka fatalna opinia o PR-owcach, dlaczego tyle w świadomości społecznej niedobrych skojarzeń, błędnych opinii, fałszywych wyobrażeń o tym, czym zajmują się specjaliści public relations? Czy w społeczeństwie jest aż tylu tych nieszczęsnych PR-owców, jest to tak rozpowszechniony zawód, że społeczeństwo mogło wyrobić sobie opinie na podstawie własnych doświadczeń zawodowych, ze współpracy z nimi, z bezpośrednich kontaktów? Chyba jednak nie, ale…
Patroni medialni:
Spis treści:
Wprowadzenie Zawód PR-owca w świadomości społecznej, czyli jak jesteśmy postrzegani Między medycyną a fryzjerstwem, czyli jak dziennikarze kreują rzeczywistość public relations Mea culpa, czyli jak samo środowisko PR-owców przyczynia się do budowania negatywnych stereotypów Pijarowanie kiełbas, czyli jak środowisku PR-owców przyprawia się gębę Budowanie etosu zawodu PR-owca, czyli co zrobić, aby było lepiej 1. PR w służbie publicznej Dlaczego public relations musi być etyczne? Założenia teoretyczne 1.1. Uwarunkowania zewnętrzne działań PR 1.2. Aspekt społeczny zawodu PR-owca 1.3. Definiowanie działań public relations 1.4. Etyka w public relations 1.5. Relacje miedzy PR a CSR 1.6. Beneficjenci działań PR 1.7. Odpowiedzialność 1.8. Zaufanie 1.9. Reputacja 2. Ekonomia a etyka Czy homo oeconomicus kieruje się wartościami etycznymi? 2.1. Etyka a moralność. Czy współcześnie moralność odgrywa istotną rolę w pracy zawodowej? 2.2. Etyka w biznesie. Czy wartości i normy etyczne ułatwiają, czy przeszkadzają w biznesie? 3. Kultura a etyka Czy kultura warunkuje nasze zachowania moralne? 3.1. Wpływ religii na podejmowanie decyzji w biznesie. Czy przekonania religijne ułatwiają, czy utrudniają życie zawodowe, prowadzenie działalności gospodarczej? 3.2. Normy społeczne – czy zasady są po to, aby je łamać? 3.3. Normy obyczajowe w pracy specjalisty PR, czy dobre maniery są potrzebne w działalności public relations? 3.3.1. Dobre maniery w public relations 3.3.2. Formy zwracania się 3.3.3. Punktualność 3.3.4. Uprzejmość 3.4. Kompetencje komunikacyjne – czy ułatwiają realizację zadań zawodowych PR? 4. Etyka w public relations Czy przestrzeganie podstawowych wartości etycznych pomaga w efektywnych – efektownych działaniach public relations? 4.1. Brak odpowiedzialności. Czy zawód ? omnibus przyczyną grzechów praktyków PR? 4.2. Zasada odpowiedzialności – czy specjalista public relations to adwokat, ambasador, czy budowniczy porozumienia? 4.3. Przestrzeganie zasad etyki w zawodzie PR-owca – czy regulacje instytucjonalne mogą być gwarancją rzetelności zawodowej? 5. Zawód PR-owca w społeczeństwie Czy więcej pokus i zagrożeń dla społeczeństwa, czy więcej szans na lepsze funkcjonowanie organizacji w społeczeństwie? 5.1. Trudności zawodu 5.2. Specjalista PR w agencji public relations 5.2.1. „Czarny PR” 5.2.2. Sprzeczność interesów 5.3. Specjalista public relations – dział w firmie 5.4. Dziennikarz jako specjalista public relations – czyli pies i kot w jednym 6. Zawód PR-owca dla społeczeństwa Czy specjalista public relations to zawód w służbie społecznej? 6.1. Rola public relations w budowaniu społeczeństwa demokratycznego, czyli jak wspierać obywatelskość 6.2. Kampanie polityczne – czy muszą opierać się na deprecjonowaniu przeciwników politycznych? 6.3. Internet – agora XXI wieku czy globalny śmietnik? 6.3.1. „Wzbierająca fala”, która może zatopić Listy dyskusyjne Sklepy PR online Portale społecznościowe Blogi jako forma edukowania, promowania 6.3.2. „Wzbierająca fala”, która może wynieść na szczyty 6.3.3. Zagrożenia internetowe dla profesjonalizmu public relations 7. Budowanie standardów etycznych w działalności public relations. Konieczność czy możliwość? 7.1. Kodeksy etyczne – czy mogą być traktowane jako drogowskazy w pracy specjalisty PR? 7.1.1. Rodzaje kodeksów etyki zawodowej 7.1.2. Idea kodeksów zawodowych 7.1.3. Kodeksy public relations 7.1.4. Karać czy upowszechniać dobre zasady 7.2. Stowarzyszenia branżowe jako strażnicy profesjonalizmu i rzetelności zawodowej 7.3. Rada Etyki Public Relations jako propagator standardów etycznych 7.4. Uczelnie jako wychowawcy specjalistów public relations 8. Dylematy etyczne Jak byście się Państwo zachowali, gdyby zdarzyło się Wam być w podanych sytuacjach i co sądzicie o takim postępowaniu? 9. Dekalog specjalisty public relations Bibliografia
» www.ciszewskiblog.pl »
Ewa Hope
Książka poświęcona jest analizie zastosowania interwencji poznawczo-behawioralnych jako strategii wspomagających proces redukcji masy ciała. Terapia poznawczo-behawioralna jest uznawana za jedno z najbardziej skutecznych podejść w leczeniu otyłości oraz innych zaburzeń psychicznych jej towarzyszących.W części teoretycznej monografii zostały przybliżone kwestie złożonych przyczyn oraz konsekwencji nadmiaru kilogramów. Poszczególne rozdziały książki koncentrują się zarówno na uwarunkowaniach psych..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
Dzięki tej książce ci, dla których prawidłowy rozwój dziecka jest priorytetem, będą mogli właściwie ten proces kształtować i wspierać. Autorka, opierając się na swoim długoletnim doświadczeniu terapeutycznym, proponuje scenariusze zabaw z dziećmi, zogniskowane wokół zasadniczych obszarów rozwojowych. Omawia i prezentuje zabawy, które rozwijają i kształtują różnego rodzaju kompetencje u dzieci, stymulują sprawność fizyczną, rozwijają kompetencje społeczne, kreatywność i samoświadomość...
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać nowym wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu wzorcową dokumentację spełniającą wymagania nowych regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomiędzy organizacjami związkowymi a pracodaw..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: - wzrokową, - słuchowo-językową, - koordynację wzrokowo-ruchową oraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zes..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Psychoedukacja jest jedną z kluczowych metod terapeutycznych na początkowym etapie terapii. Jej znaczenie w leczeniu osób uzależnionych od alkoholu jest ogromne. Dzięki niej pacjent staje się współodpowiedzialny za własne leczenie, a zdobywana wiedza ułatwia identyfikację z własną chorobą oraz buduje motywację do dalszego leczenia. Tylko jak tego dokonać? Każdy terapeuta doskonale zdaje sobie sprawę, jak ogromnego wysiłku wymaga jego praca.Książka będąca efektem wieloletniej ..
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
Publikacja uwzględnia zakres wiedzy w ramach programów dydaktycznych wydziałów prawa, administracji i nauk o bezpieczeństwie. Autorami poszczególnych tekstów są doświadczeni praktycy i naukowcy z danej dziedziny naukowej. Struktura książki różni się nieco od powszechnie przyjętych układów w innych publikacjach. Obszernie bowiem uwzględniono statystykę kryminalną w Polsce, przestępstwa z nienawiści, podkultury przestępcze, profil sprawców i ofiar przestępstw rozbójniczych, przestępczość nieletnic..
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł