Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,20 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
W publikacji autorka przedstawiła problematykę skuteczności oraz efektywności komunikacji marketingowej. Komunikacja marketingowa jest zagadnieniem niezwykle złożonym. Jest to szczególny przypadek komunikowania, który nakierowany jest na realizację celów marketingowych przedsiębiorstwa. Komunikacja marketingowa obejmuje wiele obszarów oraz działań, które mają przyczyniać się do realizacji filozofii marketingowej, w której w centrum zainteresowania jest klient i jego potrzeby. Wieloaspektowość oraz wielopodmiotowość komunikacji marketingowej powodują trudności z szacowaniem skuteczności, a przede wszystkim efektywności tego obszaru aktywności przedsiębiorstwa. W książce autorka zaprezentowała wyniki badań jakościowych oraz ilościowych dotyczące postrzegania skuteczności i efektywności komunikacji marketingowej, które zostały przeprowadzone wśród 640 menedżerów przedsiębiorstw w Polsce. Analiza zebranych materiałów pozwoliła na identyfikację celów, nakładów oraz efektów tej sfery działalności przedsiębiorstwa, a także umożliwiła rozpoznanie sposobów oceny i miar skuteczności oraz efektywności komunikacji marketingowej wykorzystywanych w praktyce gospodarczej.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
dr nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, gdzie prowadzi zajęcia dydaktyczne z zakresu marketingu, komunikacji marketingowej, promocji, reklamy, badań rynku oraz zajmuje się działalnością naukowo-badawczą. Kierownik studiów podyplomowych "Komunikacja w biznesie", "Public relations", "Marketing i public relations". Zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zagadnień związanych z komunikacją marketingową. Wielokrotna stypendystka programu Erasmus (Francja, Portugalia, Hiszpania, Turcja). Członek międzynarodowej sieci naukowo-badawczej PGV oraz komitetu naukowego tej sieci
Spis treści:
Wstęp
Rozdział I. Komunikacja marketingowa jako przedmiot badań
1.1. Komunikacja marketingowa – podejście procesowe i systemowe1.2. Skuteczność i efektywność komunikacji marketingowej – próba identy?kacji1.3. Środki realizacji celów komunikacji marketingowej
Rozdział II. Dylematy pomiaru skuteczności i efektywności komunikacji marketingowej
2.1. Podstawy źródłowe, metody i techniki badań skuteczności i efektywności komunikacji marketingowej2.2. Wskaźniki skuteczności i efektywności komunikacji marketingowej2.3. Założenia, przebieg badań i charakterystyka prób badawczych
Rozdział III. Skuteczność i efektywność komunikacji marketingowej w świetle badań jakościowych
3.1. Postrzeganie skuteczności i efektywności komunikacji marketingowej przez menedżerów3.2. Struktura funkcjonalno-instrumentalna komunikacji marketingowej w badanych przedsiębiorstwach3.3. Skuteczność i efektywność komunikacji marketingowej w badanych podmiotach – próba oceny
Rozdział IV. Cele, działania i efekty komunikacji marketingowej – na podstawie badań ilościowych
4.1. Cele i sposoby oceny efektów komunikacji marketingowej4.2. Skuteczne i efektywne działania z zakresu komunikacji marketingowej4.3. Budżetowanie i koszty komunikacji marketingowej4.4. Współpraca z agencjami reklamowymi i badawczymi w zakresie oceny efektów komunikacji marketingowej
Podsumowanie
Bibliogra?a
Spis rysunków i tabel