Dziennikarstwo a public relations
- Autor: Michał Gajlewicz
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7930-659-6
- Data wydania: 2015
- Liczba stron/format: 154/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
40,00 zł
36,00 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,00 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
10% taniej
Między dziennikarstwem a public relations istnieją wielorakie związki. Na przykład część materiałów w kampaniach public relations jest umieszczana w mediach. Dla specjalistów z dziedziny PR bardzo ważne są wiedza i umiejętności dziennikarskie. Poza tym znajomość środowiska dziennikarskiego w public relations ma kluczowe znaczenie w media relations. Punktów stycznych obu dziedzin jest znacznie więcej, o czym świadczy również to, że w uczelniach kształcących dziennikarzy są wykładane przedmioty związane z public relations.
W XXI wieku obserwujemy rozwój mediów masowych: rosnącą liczbę kanałów i różnicowanie się form przekazu, przekształcenia instytucjonalne, zmiany rynkowe i dotyczące odbioru. Jeżeli chodzi o skutki społeczne, to jedne zmiany mogą oznaczać korzyści, inne zaś wzbudzają uzasadniony niepokój. Nie jest to obojętne ani dla dziennikarzy ani dla PR-owców jako dla grup zawodowych.
Książka zawiera artykuły specjalistów mających doświadczenie w jednej, jak i w drugiej dziedzinie, zarówno praktyków, jak i teoretyków. Zamiarem autorów jest ukazanie z jednej strony związków między dziennikarstwem a PR, a z drugiej strony różnorodnych form działalności w tych dziedzinach.
Dlatego tematyka jest bardzo zróżnicowana: od etycznych aspektów pracy w obydwu zawodach, poprzez możliwości dywersji w mediach przy użyciu środków z pogranicza propagandy i PR, oddziaływania public relations w warunkach kryzysowych oraz w pracy urzędników samorządowych, aż po prasę młodzieżową i ezoteryczną. Jest to zatem rodzaj panoramicznego ujęcia tej problematyki.
Autorzy są pracownikami kilku uczelni: Społecznej Akademii Nauk (filii w Warszawie), Uniwersytetu Warszawskiego oraz Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Pracują ponadto w rozmaitych instytucjach jako praktycy.
Autor książki
Michał GajlewiczSpis treści:
Wstęp
Między dziennikarstwem a PR. Prawne i etyczne aspekty zawodu dziennikarskiego w czasie kampanii wyborczych
Jacek A. Żurawski
Komentarze na portalach internetowych w czasie napięć jako narzędzie propagandy lub czarnego PR
Michał Gajlewicz
Zarządzanie komunikacją w sytuacjach kryzysowych na rynkach finansowych
Wiesław Ł. Macierzyński
Relacje: media – urzędnicy samorządowi w roli PR-owców (warsztat badacza)
Izabela Bogdanowicz
Segment prasy młodzieżowej w Polsce – próba diagnozy rynku
Olga Dąbrowska-Cendrowska
Prasa ezoteryczna: niedostrzegane bogactwo. Próba charakterystyki na przykładzie miesięcznika „Wróżka”
Judyta Ewa Perczak
Dziennikarstwo i public relations jako zawody otwarte
Michał Gajlewicz
Dziennikarstwo i public relations w portalu. Refleksje praktyka
Izabela Bogdanowicz