• Sektor usług logistycznych w teorii i w praktyce. Wydanie 2

Sektor usług logistycznych w teorii i w praktyce. Wydanie 2

  • Autor: Anna Maria Jeszka
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-823-0
  • Data wydania: 2013
  • Liczba stron/format: 153/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 40.00 zł

    36.00 zł

  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36.00 zł

    10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Jest to drugie wydanie podręcznika – pełniejsza wersja książki. Autorka opisuje współczesne trendy i różne aspekty rozwoju sektora usług logistycznych i należących do niego przedsiębiorstw. Celem jest zaprezentowanie wiedzy i wzbudzenie zainteresowania czytelników omawianą problematyką w kontekście zróżnicowanych podejść teoretycznych i w odniesieniu do spopularyzowanej w literaturze logistycznej koncepcji łańcucha dostaw. W książce podjęto próbę uporządkowania wiedzy na temat przedsiębiorstw zajmujących się usługową działalnością logistyczną, mechanizmów ich funkcjonowania, strategii i modeli biznesu. Przedstawiono analizę kierunków rozwoju sektora oraz zachodzących w nim zjawisk od strony teoretycznej i praktycznej. Książka jest adresowana do studentów logistyki na studiach stacjonarnych, niestacjonarnych i podyplomowych, powinna także zainteresować pracowników branży logistycznej. Autorka jest pracownikiem Katedry Logistyki i Transportu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.

Spis treści:

Wprowadzenie

Część teoretyczna

ROZDZIAŁ 1. Wybrane zagadnienia teoretyczne

1.1. Branża jako przedmiot badań w naukach ekonomicznych
1.2. Teorie odnoszące się do struktury i organizacji branży
1.3. Podstawy teoretyczne ewolucji i rozwoju branży
1.4. Teorie odnoszące się do relacji wewnątrzbranżowych
1.5. Znaczenie koncepcji łańcucha dostaw dla rozwoju przedsiębiorstw sektora usług logistycznych

Część praktyczna

ROZDZIAŁ 2. Stan obecny i kierunki rozwoju sektora usług logistycznych

2.1. Usługi logistyczne
2.2. Modele biznesowe usługodawców logistycznych i model sektora
2.3. Generacja forth party logistics jako kolejny etap rozwoju sektora usług logistycznych

ROZDZIAŁ 3. Warunki rozwoju sektora usług logistycznych

3.1. Współczesne trendy w handlu, produkcji i dystrybucji
3.2. Praktyka outsourcingu jako determinanta rozwoju sektora
3.3. Tendencje w zakresie magazynowania i obsługi dostaw
3.4. Baza techniczna jako warunek rozwoju sektora

ROZDZIAŁ 4. Relacje i strategie

4.1. Operator logistyczny w łańcuchu dostaw
4.2. Rola usługodawcy logistycznego w integracji łańcucha dostaw
4.3. Formy rynków i ich regulacja
4.4. Strategie usługodawców logistycznych
4.5. Współpraca z poddostawcami
4.6. Relacje wewnątrzbranżowe

ROZDZIAŁ 5. Zarządzanie operacjami w sektorze usług logistycznych

5.1. Organizacja przewozów drobnicowych (architektura hub and spoke)
5.2. Przykład struktury operacyjnej z jednym magazynem sortowniczym
5.3. Systemy przeładunku, konsolidacji i dekonsolidacji
5.4. Jednostki logistyczne i opakowania stosowane w obsłudze logistycznej

Bibliografia

prof. dr hab. Marek Ciesielski:

Zainteresowanie problematyką sektora usług logistycznych nie ma długiej tradycji, temat jest nowy, aktualny i interesujący. Sektor usług logistycznych z punktu widzenia klienta i usługodawcy, sposób działania przedsiębiorstw logistycznych – te zagadnienia powinny być znane każdemu studentowi logistyki. Dużą wartość przedstawia część teoretyczna pracy. Jest to okazja dla czytelnika, aby skonfrontować ze swoją wiedzą prezentowany w podręczniku przegląd teorii i koncepcji, a być może po raz pierwszy się z nim zapoznać.

Anna Maria Jeszka

dr hab. prof. nadz. UEP, pracownik Katedry Logistyki i Transportu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.


Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane