• Determinanty rentowności firm działających w sektorze  nowoczesnych usług biznesowych

Determinanty rentowności firm działających w sektorze nowoczesnych usług biznesowych

  • Autor: Rafał Szmajser
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-627-1
  • Data wydania: 2018
  • Liczba stron/format: 179/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 48,00 zł

    24,00 zł

  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,00 zł
  • 50% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Branża nowoczesnych usług biznesowych obejmującą działalność centrów outsourcingu procesów biznesowych (BPO), centrów usług wspólnych (SSC), centrów IT oraz centrów badawczo-rozwojowych (R&D) jest jedną z czołowych gałęzi gospodarki kraju pod względem znaczenia dla rynku w Polsce zatrudniając około 244 000 wysoko kwalifikowanych pracowników w 2017 roku.

Skala oraz systematyczny wzrost zatrudnienia w tych firmach pozwalają na wyszczególnienie Polski w gronie najważniejszych miejsc na globalnej mapie usług dla biznesu. Lektura książki umożliwia zapoznanie się ze specyfiką działalności firm z branży nowoczesnych usług biznesowych a w szczególności pozwala zrozumieć mechanizmy pozwalające na efektywne jej działanie – kluczowe determinanty mające wpływ na kształtowanie ich rentowności.

Autor książki

Rafał Szmajser

­dr, Starszy Dyrektor w firmie ­Capgemini­ będącej­ liderem­ nowoczesnych ­usług­ biznesowych ­w Polsce. ­W swojej­ roli ­jest ­odpowiedzialny­ za­ zakładanie centrów­ nowoczesnych ­usług­ biznesowych­ dla­ klientów, ­prowadzenie projektów ­konsultingowych ­z zakresu­ wdrażania­ automatyzacji,­ robotyzacji, transformacji ­i usprawnień­ procesów­ finansowych.­ Posiada ­dwudziestoletnie­ doświadczenie­ w dziedzinie­ zarządzania­ i finansów ­zdobyte­ w firmach ­takich­ jak­ BP­ oraz ­Slovnaft-MOL,­ gdzie­ m.in.­pełnił­ rolę­ Dyrektora Finansowego i Wiceprezesa­ Zarządu.­ W swoim­ ostatnim­ projekcie,­ będąc­ Dyrektorem­ Centrum ­Usług­ Wspólnych ­dla­ Zurich­ Insurance­ Company, był­ odpowiedzialny­ za­ otwarcie ­oraz ­zarządzanie­ centrum­ zatrudniającym prawie­ 200­ specjalistów­ finansowych. Książki tego autora

Spis treści:
 
Wstęp

Rozdział 1. Teoretyczne aspekty rynków finansowych w ujęciu transakcyjnym
 
1.1. Rynki finansowe – podstawy teoretyczne i historia rozwoju usług finansowych
1.2. Ryzyko i niepewność gospodarcza w perspektywie rozwoju nowoczesnych usług biznesowych
1.3. Systemy pomiarów kosztów oraz metody ich alokacji w teorii nauki o finansach
1.4. Rentowność jako podstawowa przesłanka przenoszenia usług do centrów nowoczesnych usług biznesowych

Rozdział 2. Zarys i analiza sektora nowoczesnych usług biznesowych w Polsce oraz w Europie Środkowo-Wschodniej

2.1. Ewolucja rynku sektora usług finansowych w Europie Środkowo-Wschodniej i w Polsce z perspektywy rozwoju nowoczesnych usług biznesowych
2.1.1. Uwagi ogólne
2.1.2. Sektor bankowy
2.1.3. Sektor ubezpieczeniowy
2.1.4. Sektor kapitałowy – fundusze inwestycyjne
2.2. Modele działalnia centrów nowoczesnych usług biznesowych
2.3. Charakterystyka rynku nowoczesnych usług biznesowych świadczonych dla sektora usług finansowych w Polsce na tle Europy Środkowo-Wschodniej

Rozdział 3. Czynniki procesowe, technologiczne oraz czynniki wyceny świadczonych usług wpływające na efektywność działania centrów usług biznesowych – analiza i wybór

3.1. Analiza determinant rentowności wpływających na efektywność działania centrów outsourcingowych
3.2. Oddziaływanie modelowania procesów finansowo-księgowych na optymalizację, standaryzację i podnoszenie efektywności usług centrów usług biznesowych
3.3. Znaczenie zastosowania rozwiązań technologicznych i automatyzacji procesów finansowo-księgowych dla podnoszenia efektywności usług w sektorze nowoczesnych usług biznesowych
3.4. Wpływ zastosowania wybranych modeli wyceny transakcji finansowo-księgowych w sektorze nowoczesnych usług biznesowych na wysokość realizowanych przychodów

Rozdział 4. Analiza i wybór determinant ludzkich i zarządczych wpływających na efektywność działania centrów nowoczesnych usług biznesowych

4.1. Wpływ kompetencji pracowników i właściwej struktury zatrudnienia na optymalizację kosztów operacyjnych centrów nowoczesnych usług biznesowych
4.2. Znaczenie świadczenia usług z wielu lokalizacji na świecie dla konkurencyjności centrów nowoczesnych usług biznesowych
4.3. Wpływ zastosowania procesu ciągłego doskonalenia na podnoszenie efektywności procesów finansowo-księgowych centrów usług biznesowych

Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Załącznik 1. Zestawienie wybranych firm outsourcingowych z kapitałem zagranicznym w największych miastach w Polsce

Napisz opinię

Uwaga: Proszę nie używać znaków HTML!
    Zły           Dobry

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł