• Źródła konkurencyjności przedsiębiorstw handlowych w gospodarce opartej na wiedzy

Źródła konkurencyjności przedsiębiorstw handlowych w gospodarce opartej na wiedzy

  • Autor: Grażyna Śmigielska redakcja naukowa
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-805-6
  • Data wydania: 2013
  • Liczba stron/format: 274/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 55.00 zł

    49.50 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h
  • Cena netto: 47.14 zł

Dostępność: Duża ilość na magazynie

Uwarunkowania gospodarki opartej na wiedzy stały się determinantą obecnej, silnej pozycji przedsiębiorstw handlowych. Osiągnięcie sukcesu przez poszczególne firmy, w sektorze tak konkurencyjnym, wymaga wykorzystywania tych czynników, które umożliwiają skuteczne konkurowanie w niej. Te źródła konkurencyjności, takie jak: uczestnictwo w powiązaniach sieciowych (franchising), wykorzystywanie najnowocześniejszych technologii informacyjnych (systemy CRM, e-commerce, portale społecznościowe, Performance Marketing), oraz posiadanie zasobów niematerialnych (wiedza, wizerunek) zostały omówione w tej książce. Ponad dwudziestoletni już rozwój handlu w warunkach gospodarki wolnorynkowej w Polsce stwarza możliwości dla analizy specyfiki jego rozwoju i pokazania czynników sukcesu polskich firm. Są one przedmiotem rozważań w case studies i przykładów praktycznych, zamieszczonych na końcach rozdziałów, które mogą być wykorzystywane na ćwiczeniach ze studentami, z przedmiotów omawiających problematykę handlu, konkurencyjności czy marketingu. Ambicją autorów było usystematyzowanie prezentowanych w pracy zagadnień, które często w literaturze są przedstawiane w sposób wyrywkowy, tak aby mogły służyć za źródło rzetelnej wiedzy akademickiej.

Spis treści:

Wstęp
 
Rozdział 1. Uwarunkowania roli przedsiębiorstw handlowych we współczesnej gospodarce
Grażyna Śmigielska
 
1.1. Pojęcie i funkcje handlu
1.2. Zwiększanie produktywności handlu jako rezultat wdrażania technologii informacyjno-komunikacyjnych
1.3. Innowacje w kształtowaniu struktury handlu
1.4. Przedsiębiorstwo handlowe jako uczestnik procesów sieciowych i globalizacyjnych
1.5. Kluczowe kompetencje przedsiębiorstw handlowych i ich znaczenie w gospodarce opartej na wiedzy
Literatura
 
Innowacje technologiczne jako podstawa tworzeniu firm handlowych nowego typu
Tomasz Bober
 
Rozdział 2. Technologie informacyjne w kształtowaniu relacji przedsiębiorstwa handlowego z klientem
Jacek Bazarnik
 
2.1. Systemy informatyczne klasy CRM
2.2. Systemy pozyskiwanie wiedzy z baz danych
2.3. CRM w procesach zaopatrzenia i sprzedaży
2.3.1. Zarządzanie relacjami z klientami
2.3.2. Zarządzanie łańcuchem dostaw i zaopatrzeniem
2.3.3. Obsługa sprzedaży detalicznej
2.3.4. Alternatywne formy sprzedaży
2.4. CRM w zarządzaniu firmą
2.4.1. Podejmowanie decyzji strategicznych
2.4.2. Zarządzanie zasobami ludzkimi (HR)
2.4.3. Zarządzanie finansami i środkami trwałymi
2.5. CRM komunikacyjny
2.6. Kształtowanie lojalności klientów w perspektywie możliwości technologicznych firm
 
Poprawa efektywności przekazu promocyjnego – przykład
Jacek Bazarnik
 
Rozdział 3. E-commerce w procesach wymiany
Sebastian Brańka
 
3.1. Istota e-commerce
3.2 Rodzaje transakcji realizowanych za pośrednictwem sieci Internet
3.3. Wady i zalety e-commerce
3.4 Wybrane aspekty funkcjonowania polskiego rynku e-commerce
 
Literatura
 
Identyfikacja kluczowych czynników konkurencyjności firmy e-commerce – przykład Primakomp
Ewa Kopeć
 
Rozdział 4. Internet w procesie komunikacji pomiędzy firmą handlową a współczesnym konsumentem
Anna Leszczyńska
 
4.1 Uwarunkowania kształtowania postaw współczesnego konsumenta
4.2. Internetowe narzędzia komunikacji pomiędzy firmą a konsumentem
4.3. Korzyści i zagrożenia dla firm handlowych związane z komunikacją poprzez sieć
 
Technologie informacyjne w konkurowaniu firmy handlowej działającej na rynku instytucjonalnym – Biuro Plus Kraków
Anna Leszczyńska
 
Rozdział 5. E-merchandising, jako narzędzie Performance Marketing
Jarosław Plichta
 
5.1 Istota i uwarunkowania rozwoju koncepcji Performance Marketing
5.2. Planowanie strategii Performance Marketing
5.3. Strona internetowa, jako podstawowe narzędzie Performance Marketing
5.4. Możliwości wykorzystania zasad tradycyjnego merchandisingu w e-merchandisingu
 
Literatura
 
Proces tworzenia strony www dla firmy handlowej na przykładzie strony Bokaro
Wojciech Sroka
 
Rozdział 6. Wiedza w rozwoju systemów franczyzowych
Karolina Orzeł
 
6.1. Systemy franczyzowe w handlu
6.2. Znaczenie wiedzy we franchisingu
6.3. Zarządzanie wiedzą w systemach franczyzowych
6.4. Korzyści i ograniczenia transferu wiedzy w systemach franczyzowych
 
Literatura
 
Zarządzanie wiedzą z wykorzystaniem IT w firmie ABM S.A. Wyposażenie Sklepów
Karolina Orzeł
 
Rozdział 7. Wizerunek w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa handlu detalicznego
Magdalena Stefańska
 
7.1. Ewolucja koncepcji wizerunku sklepu
7.2. Wizerunek w podstawowych teoriach tworzenia trwałej przewagi konkurencyjnej
7.3. Determinanty wizerunku sieci detalicznej
7.4. Proces tworzenia wizerunku sklepów
7.5. CSR jako nowy obszar kształtowania wizerunku detalisty
 
Literatura
 
Budowanie wizerunku odzwierciedlającego wyróżniające pozycjonowanie sieci delikatesów Alma
Małgorzata Karczewska
 
 

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane