Sukces życiowy w warunkach dystansu społecznego
- Autor: Łączek Tomasz
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8270-025-1
- Data wydania: 2021
- Liczba stron/format: 292/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
60,30 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 60,30 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Bieżąca edycja z 2021 roku ma na celu udostępnienie wszystkim zainteresowanym tekstów przybliżających współczesną problematykę sukcesu życiowego. Autorzy reprezentują zróżnicowane konteksty tego zagadnienia, tak jak niejednorodne i subiektywne jest samo pojęcie „sukces życiowy”. W książce znajdują się teksty napisane przez autorów reprezentujących różne ośrodki akademickie, placówki czy instytucje. Poruszają one zagadnienia związane z sukcesem życiowym w kontekście trwającej pandemii COVID-19. To swoiste vademecum informacji z zakresu tematyki sukcesu życiowego uwzględniające specyfikę zagrożenia epidemicznego wirusem SARS-CoV-2 oraz stan rzeczywisty.
Lektura publikacji sprzyjać może przede wszystkim realizacji osobistych planów i życiowych zamierzeń zarówno uczniów, studentów czy aktywnych zawodowo osób pracujących. Może również stanowić ważny element w pracy nauczycieli, wychowawców, pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych, coachów czy edukatorów w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Recenzja
dr hab. Anna Dudak, prof. uczelni, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej:
[…] podjęta problematyka wpisuje się w ramy dyskursu społecznego na temat szeroko rozumianego
sukcesu życiowego, odnoszącego się do różnych aspektów funkcjonowania człowieka w warunkach
dystansu społecznego i związanych z nim trudności w realizowaniu przez jednostkę swoich celów
i zamierzeń życiowych. Zaprezentowana problematyka koncentruje się na wyżej wymienionych kwestiach w kontekście, jakże aktualnym, związanym z sytuacją pandemiczną. Pojęcie dystansu, ujęte
w tytule monografii, nawiązuje do popularnego i wszechobecnego hasła Dystans, Dezynfekcja, Maseczka, związanego z wirusem SARS-CoV-2. […]
Sukces życiowy traktować należy jako subiektywną własność, wartość jednostki, która go kreuje.
Recenzowana praca jest tego przykładem, bowiem zawarte w niej teksty odzwierciedlają różne
podejścia do rozumienia sukcesu życiowego oraz konteksty, w których poczucie sukcesu przyjmuje
wiele odsłon. […] Opracowanie podzielone na cztery komplementarne części prezentuje szerokie spektrum podjętej problematyki. Należy podkreślić dużą wartość poznawczą pracy, która wynika z faktu, iż czytelnik może
odnaleźć w niej zarówno uporządkowaną wiedzę teoretyczną, jak też cenne informacje zweryfikowane
empirycznie w badaniach przeprowadzonych przez autorów.
Fragment książki
Autor książki
Łączek TomaszSpis treści:
Tomasz Łączek
Wprowadzenie
CZĘŚĆ I. SUKCESY I PORAŻKI NASTOLATKÓW W PRZESTRZENI DYSTANSU SPOŁECZNEGO
Agata Popławska
Kompetencje miękkie jako klucz do sukcesu w dobie pandemii
Piotr Bauć
Sukcesy i porażki, gdy „Czarny Łabędź” nadleci. Niespodziewana nauka w zarazie
Grażyna Teusz
Pomiędzy przymusem szczęścia i sukcesu a pragnieniem godnego życia. Pozorny czy realny dylemat egzystencji?
Angelika Kleszczewska-Albińska
Rezyliencja nastolatków w czasie pandemii COVID-19
Katarzyna Ziębakowska-Cecot
Internet jako przestrzeń kompensacji relacji społecznych rodzin osób z niepełnosprawnością
CZĘŚĆ II. SPOŁECZNOŚĆ AKADEMICKA W DOBIE PANDEMII COVID-19
Agnieszka Franczyk
Satysfakcja z życia studentów w dobie pandemii COVID-19
Hanna Arciszewska
Promowanie tolerancji wśród studentów pedagogiki z wykorzystaniem action research w przestrzeni wirtualnej
Anna Brojek
Istota autorytetu nauczyciela akademickiego w kontekście sukcesu życiowego według studentów pierwszego roku studiów
Kamila Olga Stępień-Rejszel
Nauczanie zdalne w okresie pandemii COVID-19 z perspektywy nauczyciela oraz ucznia/studenta – „bilans zysków, bilans strat” w sukcesie edukacyjnym
Tomasz Łączek
Sukces życiowy młodzieży akademickiej w warunkach pandemii COVID-19
CZĘŚĆ III. SUKCES ŻYCIOWY W KONTEKŚCIE WYKONYWANEGO ZAWODU
Maria Kocór
Sukces zawodowy nauczyciela w świetle własnych rozważań i badań
Mateusz Penczek
Relacja między samooceną a definiowaniem i osiąganiem sukcesu życiowego
Łukasz Hajduk
Znaczenie pasji w odnoszeniu sukcesu zawodowego
Mariola Bartusek
Sukces życiowy pielęgniarki a zapisy Kodeksu Etyki Zawodowej
Katarzyna Gucwa-Porębska
Aktywność społeczna i zawodowa osadzonych odbywających karę w Systemie Dozoru Elektronicznego jako forma oddziaływania reintegracyjnego – odniesienie do wyników badań własnych
CZĘŚĆ IV. FUNKCJONOWANIE JEDNOSTKI W TRAKCIE NAUKI ZDALNEJ – ZMIENNOŚĆ INTERAKCJI SPOŁECZNYCH
Jolanta Machowska-Goc
Zdobywanie wiedzy i kontakty społeczne młodych ludzi w cyberprzestrzeni w dobie zarazy
Iwona Maciejewska
Młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w czasie pandemii COVID-19 – wyzwania dla nauczycieli wspomagających
Marian Piekarski
Rodzice a wybory edukacyjno-zawodowe dzieci – implikacje do osiągania sukcesu
Aneta Smolińska, Małgorzata Strzyż
Pojęcie sukcesu uwzględniające korelację międzyprzedmiotową w kształceniu języka angielskiego i ochrony środowiska w warunkach zdalnego nauczania
Anita Jagun
CALL (Computer Assisted Language Learning) – szanse i wyzwania
Noty o autorach