• Rozwój polskich sieci detalicznych jako sposób ograniczania siły rynkowej międzynarodowych korporacji handlowych

Rozwój polskich sieci detalicznych jako sposób ograniczania siły rynkowej międzynarodowych korporacji handlowych

  • Autor: Katarzyna Kowalska
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-537-6
  • Data wydania: 2012
  • Liczba stron/format: 246/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 46.00 zł

    23.00 zł

  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23.00 zł
  • 50% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

W książce omówiono znaczenie sieci handlowych polskich sklepów detalicznych w warunkach ekspansji i silnej konkurencji w branży FMCG na polskim rynku. Wskazane zostały bariery rozwoju powiązań sieciowych w polskich przedsiębiorstwach i zaproponowano rozwiązania (również o charakterze prawnym), które w przekonaniu autorki, przyczynią się do poprawy konkurencyjności rodzimych przedsiębiorstw. Jako jeden z kluczowych elementów, istotnych z punktu rozwoju polskiego handlu jest rozwój tzw. twardej franszyzy, niestety nadal w niedostatecznym stopniu realizowany/wymagany w polskich sieciach.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Proces internacjonalizacji przedsiębiorstw handlu detalicznego w ujęciu teoretycznym

1.1. Pojęcie internacjonalizacji przedsiębiorstwa handlu detalicznego
1.2. Teorie internacjonalizacji objaśniające zjawisko ekspansji przedsiębiorstw handlu detalicznego na rynki zagraniczne
1.2.1. Teoria międzynarodowego cyklu życia produktu
1.2.2. Teoria oligopolistycznej reakcji przedsiębiorstw
1.2.3. Eklektyczna teoria produkcji międzynarodowej
1.2.4. Uppsalski model internacjonalizacji przedsiębiorstwa
1.2.5. Teorie sieci międzynarodowych korporacji
1.3. Formy wejścia międzynarodowych korporacji handlowych na zagraniczne rynki
1.4. Motywy rozwoju międzynarodowych sieci handlowych

Rozdział 2. Skala ekspansji międzynarodowych korporacji handlowych w Europie, Polsce i województwie śląskim

2.1. Międzynarodowe korporacje handlu detalicznego w Europie
2.2. Międzynarodowe korporacje handlu detalicznego w Polsce
2.2.1. Skala i dynamika zjawiska w latach 1996–2005
2.2.2. Struktura międzynarodowych korporacji handlowych w Polsce według kraju pochodzenia zagranicznego kapitału
2.2.3. Struktura międzynarodowych korporacji handlowych według formy dystrybucji
2.2.4. Struktura międzynarodowych korporacji handlowych według wielkości przychodów ze sprzedaży
2.2.5. Lokalizacja międzynarodowych korporacji handlu detalicznego w Polsce według województw
2.3. Międzynarodowe korporacje handlu detalicznego w województwie śląskim
2.4. Regulacje prawne funkcjonowania wielkopowierzchniowych obiektów handlowych w Unii Europejskiej
2.4.1. Regulacje prawne w wybranych krajach unijnych
2.4.2. Regulacje prawne w Polsce

Rozdział 3. Siła rynkowa międzynarodowych sieci sklepów wielkopowierzchniowych w sektorze handlu detalicznego

3.1. Dominacja a siła rynkowa sieci handlu detalicznego
3.2. Czynniki zwiększające siłę rynkową międzynarodowych sieci handlowych w Polsce
3.2.1. Polityka niskich cen
3.2.2. Tworzenie i rozwój własnych marek handlowych
3.2.3. Lokalizacja sklepów wielkopowierzchniowych w centrach handlowych najnowszej generacji
3.3. Przykłady nadużywania siły rynkowej przez zagraniczne sklepy wielkopowierzchniowe w Polsce
3.4. Metody przeciwdziałania sile rynkowej międzynarodowych korporacji handlowych przez polskie sklepy detaliczne

Rozdział 4. Konieczność integracji polskich sklepów handlu detalicznego, jako warunek sprostania konkurencji z międzynarodowymi korporacjami handlowymi, na przykładzie województwa śląskiego

4.1. Formy integracji polskich przedsiębiorstw handlu detalicznego
4.1.1. Własne jednostki handlowe
4.1.2. Zintegrowane sieci handlowe
4.1.2.1. Zrzeszenia (stowarzyszenia)
4.1.2.2. Grupy zakupowe
4.1.2.3. Sieci franchisingowe i quasi-franchisingowe
4.2. Ekonomiczne przesłanki rozwoju sieci polskich sklepów detalicznych
4.3. Charakterystyka sieci polskich sklepów detalicznych w województwie śląskim

Rozdział 5. Identyfikacja korzyści i barier funkcjonowania sklepów w polskich sieciach handlu detalicznego w województwie śląskim

5.1. Cel i metodologia badania
5.2. Analiza struktury odpowiedzi na pytania ankietowe

Zakończenie

Załączniki

Bibliografia

Spis tabel

Spis rysunków

Katarzyna Kowalska

doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Ekonomii i Polityki Gospodarczej Instytutu Politologicznego Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Ukończyła Akademię Ekonomiczną w Katowicach (obecnie Uniwer­sytet Ekonomiczny) - Wydział Ekonomii, a także Wydział Teologii w Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie (obecnie Uniwersytet Papieski Jana Pawła II).


Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane