Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Monografia przedstawia charakterystykę funkcjonującego systemu zarządzania i kontroli środków z budżetu UE na poszczególnych etapach wdrażania tych środków, zgodność jego organizacji z przepisami prawa unijnego i krajowego, a także ocenę skuteczności jego funkcjonowania i wpływ na ograniczenie nieprawidłowości i nadużyć finansowych. Sprawnie funkcjonujący system zarządzania i kontroli ma na celu zapewnienie wykorzystania środków unijnych zgodnie z celami i procedurami określonymi w umowach oraz w prawie UE i krajowym. Wyniki przeprowadzonych badań zamieszczone w monografii mogą dostarczyć wiedzy niezbędnej dla przedstawicieli instytucji zarządzających i koordynujących środkami UE, a także dla beneficjentów tych środków biorących bezpośredni udział w procesie ich aplikacji i rozliczania.
Spis treści: Wprowadzenie Rozdział 1. Uwarunkowania prawne i organizacyjne zarządzania instrumentami finansowymi polityki spójności w perspektywie finansowej 2014–2020 1.1. Podstawy prawne i kierunki wsparcia polityki spójności UE 1.1.1. Podstawy programowania polityki spójności w perspektywie 2014–2020 1.1.2. Cele proinwestycyjnej i proinnowacyjnej polityki spójności 1.2. Nowy paradygmat europejskiej polityki spójności w latach 2014–2020 1.2.1. Model europejskiej polityki spójności w bieżącej perspektywie finansowej 1.2.2. Znaczenie dla Polski europejskiej polityki spójności perspektywy finansowej 2014–2020 1.3. Czynniki warunkujące wdrażanie polityki spójności UE w Polsce – wyniki badań ankietowych 1.3.1. Ograniczenia w procesie pozyskiwania środków z budżetu UE w perspektywie 2007–2013 1.3.2. Przygotowanie beneficjentów do pozyskiwania środków z budżetu UE 1.3.3. Wnioski i rekomendacje dotyczące zarządzania środkami UE w perspektywie finansowej 2014–2020 1.4. Zasady ewaluacji w polityce spójności UE 1.4.1. Wykaz instytucji i obowiązków w procesie ewaluacji 1.4.2. Wskaźniki ewaluacji Rozdział 2. Zadania instytucji UE i państw członkowskich w procesie zarządzania instrumentami finansowymi polityki spójności 2.1. Zasada podziału zarządzania w wykonaniu budżetu UE 2.1.1. Podstawy prawne podziału zarządzania 2.1.2. Istota zasady podziału zarządzania 2.1.3. Instytucje w procesie kontroli wykonania budżetu UE 2.2. Obowiązki państw członkowskich w zakresie zarządzania środkami europejskimi w perspektywie 2014–2020 2.2.1. System przepływu środków UE 2.2.2. Zasady zarządzania finansowego w perspektywie 2014–2020 2.2.3. Rozliczanie nieprawidłowości i korygowanie wydatków 2.3. Obowiązki Komisji Europejskiej w procesie zarządzania środkami UE 2.3.1. Działalność kontrolna Komisji Europejskiej w zakresie środków UE 2.3.2. Audyty prowadzone przez dyrekcje generalne Komisji Europejskiej 2.4. Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF) w procesie zwalczania korupcji środków UE 2.4.1. Organizacja i zadania OLAF 2.4.2. Dochodzenia administracyjne prowadzone przez OLAF 2.5. Rola Europejskiego Trybunału Obrachunkowego (ETO) w procesie kontroli budżetu UE 2.5.1. Struktura i zadania Europejskiego Trybunału Obrachunkowego 2.5.2. Tryb działań kontrolnych i podejmowania decyzji 2.5.3. Poświadczanie wiarygodności rachunków oraz prawidłowości i legalności transakcji Rozdział 3. Krajowe zasady kontroli środków UE stosowane przez instytucje uczestniczące w procesie ich wdrażania w perspektywie 2014–2020 3.1. System zarządzania i kontroli środków UE w Polsce 3.1.1. Podstawy prawne systemu zarządzania i kontroli środków UE 3.1.2. Organizacja systemu zarządzania i kontroli 3.2. Zadania instytucji w procesie zarządzania środkami UE i ich kontroli 3.2.1. Funkcje kontrolne instytucji zarządzających, wdrażających i pośredniczących 3.2.2. Instytucje certyfikujące wydatki 3.2.3. Instytucja audytowa 3.3. Schematy kontroli projektów współfinansowanych ze środków UE 3.3.1. Procedury kontroli projektów współfinansowanych ze środków UE 3.3.2. Funkcjonowanie systemu kontroli zarządczej środków UE 3.3.3. Poświadczanie deklaracji wydatków i wniosku o płatność 3.4. Zasady audytu desygnacyjnego środków UE 3.4.1. Istota audytu desygnacyjnego 3.4.2. Rola instytucji audytowej w procesie audytu desygnacyjnego 3.4.3. Procedura audytu desygnacyjnego Rozdział 4. Zakres kontroli organów państwa w procesie wykorzystania środków UE w Polsce 4.1. Zasady kontroli skarbowej środków UE 4.1.1. Zakres i procedury kontroli skarbowej 4.1.2. Procedura audytu projektów współfinansowanych z funduszy unijnych 4.1.3. Zadanie audytowe projektu współfinansowanego z funduszy unijnych 4.2. Instytucje kontrolne w procesie zamówień publicznych finansowanych ze środków UE 4.2.1. Działalność kontrolna prezesa Urzędu Zamówień Publicznych 4.2.2. Przeprowadzanie przez NIK kontroli udzielania zamówień publicznych 4.2.3. Ocena funkcjonowania systemu kontroli zamówień publicznych – wyniki badań ankietowych 4.2.4. Rekomendacje dotyczące systemu zamówień publicznych wynikające z przeprowadzonych badań 4.3. Kontrola środków UE wykonywana przez NIK 4.3.1. Zasady organizacji kontroli NIK 4.3.2. Procedury kontroli projektów współfinansowanych ze środków UE 4.4. Kontrola RIO w zakresie gospodarowania środkami UE przez samorząd terytorialny 4.4.1. Podstawy prawne kontroli RIO oraz jej kryteria 4.4.2. Formy nadzoru RIO nad wydatkowaniem środków UE 4.5. Zasady koordynacji działań kontrolnych 4.5.1. Procedury współpracy pomiędzy instytucjami kontrolnymi 4.5.2. Ocena współpracy instytucji kontrolnych – wyniki badań ankietowych Rozdział 5. Zasady współdziałania organów kontroli w procesie wykrywania nadużyć finansowych dotyczących środków UE w Polsce 5.1. Definicja i charakterystyka nadużyć finansowych w zarządzaniu środkami unijnymi 5.1.1. Identyfikowanie zmowy przetargowej 5.1.2. Konflikt interesów 5.1.3. Korupcja 5.1.4. Fałszowanie dokumentów 5.2. Przesłanki występowania nadużyć finansowych środków UE 5.2.1. Rodzaje występujących nadużyć finansowych 5.2.2. Zasady postępowania pracowników instytucji zarządzających środkami UE 5.3. Postępowanie w procesie wykrywania nadużyć finansowych środków UE 5.3.1. Analiza ryzyka nadużyć finansowych 5.3.2. Metody wykrywania nadużyć finansowych 5.3.3. Procedury udostępniania i wymiany informacji w zakresie nadużyć finansowych 5.3.4. Działania w zakresie raportowania, korygowania i odzyskiwania środków UE 5.4. Procedury współpracy organów kontroli w procesie postępowania z nadużyciami finansowymi dotyczącymi środków UE 5.4.1. Procedury współpracy z instytucją audytową i krajowymi organami śledczymi 5.4.2. Zasady współpracy z OLAF 5.4.3. Zasady współpracy z UOKiK 5.4.4. Zadania pełnomocnika rządu ds. zwalczania nieprawidłowości finansowych na szkodę RP lub UE w Ministerstwie Finansów Zakończenie Bibliografia
prof. dr hab. Elżbieta Chojna-Duch: Opracowanie książkowe Pani dr A. Waleni obejmuje bardzo ważne i aktualne problemy, dotyczące polityki spójności UE. Dotyczy problematyki tej polityki w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem wypełniania zadań w tym zakresie przez organy zarządzania środkami UE w regionach, zadań administracji publicznej, oceny procedur kontroli i audytu finansowego w jednostkach sektora finansów publicznych oraz uwarunkowań kontroli wykorzystania środków z budżetu UE. Książ ka zawiera również w pewnym zakresie ocenę porównawczą stanu prawnego i organizacyjnego procesu nadzoru i kontroli nad wydatkowaniem środków z budżetu UE ze strony organów unijnych w Polsce i w UE. (...) Publikacja ma ponadto, i przede wszystkim, także charakter naukowy, zawiera nie tylko opis instytucji i instrumentów, ale i pogłębione analizy prawnicze oraz cenne rozważania z zakresu nauk zarządzania. prof. dr hab. Witold Modzelewski: (...) publikacja omawia wszystkie istotne zagadnienia, będące treścią badanego przedmiotu. Kontrola wydatkowania środków UE i auditing tych procesów to istotny problem praktyczny i merytoryczny. Istniejące w tym zakresie systemy kontroli charakteryzują się wysoką pracochłonnością i niską skutecznością. (...) diagnozy będące wynikiem tej pracy należy uznać za trafne, podbudowane doświadczeniem zawodowym i rzetelnością badawczą. Szczególnie interesujące są rozważania Autorki dotyczące: modelu tworzenia prawa realizującego politykę spójności, implementacji prawa UE w Polsce w omawianym zakresie, skuteczności rozwiązań obowiązujących w naszym kraju.
Alina Walenia dr nauk ekonomicznych (Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie), nauczyciel akademicki Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Rzeszowskiego. Autorka kilkudziesięciu prac naukowych, rozdziałów w monografiach o tematyce organizacji i funkcjonowania instytucji publicznych w procesie zarządzania i kontroli środków UE.
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Psychologia kryminalistyczna. Diagnoza i praktyka stanowi nową dziedzinę psychologii stosowanej, mającą własny obszar badań i charakteryzującą się ścisłymi powiązaniami z tradycyjnie rozróżnianymi działami psychologii. Zakres psychologii kryminalistycznej obejmuje psychologiczne aspekty kryminalistyki, czyli nauki o metodach ustalania faktu przestępstwa, sposobu jego popełniania, wykrywania sprawców i zapobiegania przestępstwom oraz innym ujemnym zjawiskom społecznym. Specyfika psychologii krymi..
211.50 zł 235.00 zł Cena netto: 201.43 zł
Prezentowana książka to przystępny przewodnik po rozpoznawaniu i terapii depresji u młodych ludzi. Bazując na cieszącym się powodzeniem podręczniku, opracowanym na potrzeby badań naukowych, publikacja ta przedstawia przegląd modelu poznawczo-behawioralnego przeznaczonego do pracy z tą grupą wiekową. Poruszane tematy obejmują kwestie dotyczące sposobu rozpoczynania terapii, angażowania młodych ludzi, wyznaczania celów terapii, a także ocenę i formułowanie zachowań poznawczych,..
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu aktualną, zgodną ze stanem prawnym na rok 2022, wzorcową dokumentację spełniającą wymagania regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomi..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł