Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Przedmiotem rozważań Autora jest nowe zjawisko, jakim jest crowdfunding, czyli metoda finansowania różnorodnych projektów (charytatywnych, kreatywnych, inwestycyjnych itp.) poprzez grupę internetowej społeczności. Jest to perspektywiczna metoda pozyskiwania środków finansowych od rzeszy internautów, w tym inwestorów, i zarządzania nimi według różnych modeli.
Spis treści: Wprowadzenie 1. Przyczynek do ekonomiki crowdfundingu 1.1. Koncepcja crowdfundingu 1.2. Segment rynkowy crowdfundingu i jego specyfika 1.3. Crowdfunding – wielość zastosowań gospodarczych 1.4. Ekonomika crowdfundingu – potrzeba badań 1.5. Cele i obszary badawcze ekonomiki szczegółowej 2. Modele finansowania społecznościowego, strategie nagradzania i motywacje 2.1. Typologia modeli crowdfundingu 2.2. Strategie wynagradzania 2.3. Motywacje uczestników 3. Segment rynkowy crowdfundingu – wydzielanie i pomiar – wyniki badań 3.1. Metodyka badań 3.2. Wydzielenie segmentu rynkowego – struktura modelowa 3.3. Statystyki wdrożeń według kontynentów i krajów 3.4. Rozmiary i struktura globalnej wartości 3.5. Segment rynkowy w perspektywie ewolucyjnej 4. Modele donacyjne 4.1. Model donacyjny bez nagradzania – analiza struktury rynku 4.2. Model donacyjny z nagradzaniem niefinansowym 4.3. Analiza struktury rynku crowdfundingu sponsorskiego 4.4. Przedsprzedaż jako wariant modelu sponsorskiego 5. Modele pożyczek społecznych 5.1. Istota pożyczek bezpośrednich 5.2. Wydzielanie i analiza segmentu rynkowego 5.3. Crowdfunding jako model finansowania mikrokredytów 5.4. Segment rynkowy mikrokredytowania i jego specyfika 5.5. Mikrokredyty w rysie historycznym 6. Modele inwestycyjne i hybrydowe 6.1. Crowdfunding udziałowy i akcyjny 6.2. Equity-based crowdfunding. Etapy procesu inwestycyjnego 6.3. Community shares i crowdbonds 6.4. Crowdfunding jako metoda inwestowania w nieruchomości 6.5. Inne modele inwestycyjne 6.6. Segment rynkowy crowdinvestingu – struktura i rozmiary 6.7. Modele hybrydowe 7. Ekonomika crowdfundingu – efektywność kampanii 7.1. Ekonomika crowdfundingu – podstawowe relacje 7.2. Statystyki platformy Ulule.com 7.3. Badanie wskaźników sukcesu na zbiorze platform 7.4. Determinanty efektywnej kampanii crowdfundingowej 7.5. Sukces w kampanii a jej tematyka i lokalizacja, z uwzględnieniem kryterium czasu. Wspieram.to jako studium przypadku 7.6. Efekty owczego pędu, gapowicza i mediów społecznościowych 8. Crowdfunding – implikacje ekonomiczne 8.1. Crowdfunding w kreowaniu nowych miejsc pracy 8.2. Crowdfunding – implikacje dla firm 8.3. Crowdfunding – korzyści ekonomiczne i ryzyka Zakończenie Bibliografia Aneks 1. Identyfikacja aktywnych platform crowdfundingu Aneks 2. Statystyki platform modelu donacyjnego bez nagradzania Aneks 3. Statystyki platform modelu donacyjnego z nagradzaniem Aneks 4. Statystyki platform modelu pożyczek społecznych Aneks 5. Statystyki platform modelu mikrokredytów Aneks 6. Statystyki platform modelu inwestycyjnego
prof. dr hab. Józef Oleński: Monografia profesora Dariusza T. Dziuby (…) jest ważną pozycją na polskim rynku wydawniczym w dziedzinie nauk ekonomicznych. Jest to pierwsza w Polsce pozycja, w której autor w sposób usystematyzowany omawia nowe zjawisko, jakim jest crowdfunding. Opierając się na reprezentatywnym materiale empirycznym, formułuje podstawy teoretyczne i metodyczne crowdfundingu, hipotezy dotyczące kierunków jego rozwoju w warunkach globalizacji i postępu w dziedzinie technologii informacyjnych oraz wpływu na gospodarkę w skali mikro (podmioty społeczno-gospodarcze) i mezo-ekonomicznej (branże, regiony) (…). Wiedza z dziedziny crowdfundingu powinna zostać włączona do programów edukacyjnych szkół ekonomicznych jako ważny temat omawiany w ramach przedmiotów dotyczących rynków finansowych. Tematyka ta powinna też obowiązkowo się znaleźć w programach studiów podyplomowych na kierunkach ekonomia i zarządzanie, a w szczególności wszystkich studiów MBA z zakresu finansów oraz informatyki gospodarczej. Z książką tą powinni się także zapoznać menedżerowie instytucji i przedsiębiorstw, fundacji, instytucji prowadzących działalność z wykorzystaniem środków społecznych (charytatywne, kulturalne, oświatowe, organizacje non profit), dla których crowdfunding jest lub może być ważną formą pozyskiwania funduszy i zarządzania nimi, instytucji pośredniczących w takiej działalności oraz instytucji finansowych, zwłaszcza obsługujących osoby fizyczne, gospodarstwa domowe oraz małe i średnie przedsiębiorstwa. Dla projektantów i administratorów informatycznych platform crowdfundingu książka profesora Dziuby to literatura obowiązkowa (…). Powinna znaleźć się (…) we wszystkich dziedzinowych bibliotekach, katedrach i instytutach naukowych zajmujących się ekonomią i zarządzaniem, finansami, administracją i informatyką.
Dariusz Tadeusz Dziuba prof. dr hab. Pracownik naukowo-dydaktyczny Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, kierownik Katedry Informatyki Gospodarczej i Analiz Ekonomicznych. Absolwent WNE UW, doktorat z metod semiotyki ekonomicznej (1989), habilitacja z zakresu ekonomiki sektora informacyjnego w gospodarce (1999), tytuł profesora nauk ekonomicznych (2012). Poza UW m.in. Dyrektor Departamentu Szkoleń i Współpracy z Zagranicą Głównego Urzędu Statystycznego (1992/1993), profesor Wyższej Szkoły Handlu i Finansów Międzynarodowych w Warszawie (2005-2006). Autor ponad 250 publikacji naukowych i opracowań, w tym licznych książek oraz artykułów poświęconych ekonomice sektora informacyjnego w gospodarce, informacji ekonomicznej, elektronicznej bankowości i giełd elektronicznych, tworzenia giełd na ziemiach polskich, nowych technologii informacyjnych w zastosowaniach gospodarczych, ekonomiki crowdsourcingu i crowdfundingu.
Poradnik przedstawia optymalny klimat szkoły, który sprzyja efektywnemu uczeniu się. Szkoła ukazana za pomocą metafory drzewa skupia w sobie wiele komponentów, z których każdy odgrywa konkretną rolę w zapewnieniu uczniom dobrostanu – zarówno w perspektywie „tu i teraz”, jak i w odniesieniu do przyszłości (i dorosłości). Ustalenia teoretyczne wsparte są solidnie opracowaną obudową metodyczną w postaci scenariuszy i kart pracy. Dzięki temu poradnik jest materiałem, który nie tylko może z..
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Autorzy omówili podstawowe elementy niezbędne w ramach podstawowego szkolenia taktycznego żołnierza i pododdziału do szczebla sekcji ogniowej. W przygotowaniu publikacji oparto się na dostępnej literaturze przedmiotu, wykorzystując w tym zakresie doświadczenia sił zbrojnych NATO: USA, Kanady, Wielkiej Brytanii, Francji oraz Wojska Polskiego. Po raz pierwszy autorzy sięgnęli również po szeroko cytowaną w pracy literaturę w języku rosyjskim (byłe ZSRR, Federacja Rosyjska) oraz z Ukrainy i Białorus..
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
FBI jest prestiżową służbą specjalną o światowej renomie w zakresie pracy śledczej. Jako awangardowa agencja sięga po najnowsze osiągnięcia naukowe, rozwiązania taktyczne i technologiczne oraz zatrudnia profesjonalistów z wielu obszarów wiedzy naukowej. Prezentowana monografia odsłania kulisy pracy FBI i stanowi kompendium wiedzy na temat metodyki przesłuchiwania świadków i podejrzanych. Jest to pierwsza tego rodzaju publikacja na polskim rynku wydawniczym. W monografii zaprezentowano w sposób p..
72.00 zł 80.00 zł Cena netto: 68.57 zł