• Edukacja w zakresie przedsiębiorczości. Doświadczenia Polski i Hiszpanii

Edukacja w zakresie przedsiębiorczości. Doświadczenia Polski i Hiszpanii

  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7930-417-2
  • Data wydania: 2014
  • Liczba stron/format: 188/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 45.00 zł

    40.50 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość na magazynie

Głównym przesłaniem książki jest konieczność wzmocnienia roli edukacji w zakresie przedsiębiorczości w programach nauczania akademickiego. Opracowanie ma stanowić wkład do dyskusji nad rolą edukacji w zakresie kształcenia umiejętności przedsiębiorczych w polskich warunkach społeczno-gospodarczych. Ponadto, książka ma na celu ukazanie związku pomiędzy szeroko rozumianym otoczeniem edukacyjnym, obejmującym kontekst społeczno-kulturowy, a tworzeniem i rozwojem przedsiębiorstw. Nakreślono główne elementy podejścia edukacyjnego w zakresie przedsiębiorczości w Polsce na poziomie akademickim, zestawiając polskie doświadczenia z inicjatywami edukacyjnymi oraz podłożem kulturowym dla przedsiębiorczości w Hiszpanii.

Książka zawiera prezentacje doświadczeń nabytych przez kadrę akademicką Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu w pracach nad rozwojem i wdrożeniem programu specjalności pt. Przedsiębiorczość w małej i średniej firmie, z uwzględnieniem rozwijanej współpracy z uniwersytetami w Hiszpanii.

Spis treści:

Wprowadzenie

CZĘŚĆ I. EDUKACJA A PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ W OTOCZENIU EKONOMICZNYM I SPOŁECZNO-KULTUROWYM POLSKI I HISZPANII

Rozdział 1. Kontekst ekonomiczno-społeczny Polski i Hiszpanii z perspektywy sektora małych i średnich przedsiębiorstw
Małgorzata Kokocińska

Pozostałe wskaźniki makroekonomiczne i różnice regionalne
Różnice strukturalne

Rozdział 2. Dyskusja nad rolą edukacji w rozwoju przedsiębiorczości
Hanna Nowak

Przedsiębiorczość jako zespół cech wrodzonych i nabytych
Dylematy edukacji w zakresie przedsiębiorczości w świetle badań międzynarodowych

Rozdział 3. Kultura przedsiębiorczości w Polsce i Hiszpanii
Hanna Nowak

Wybrane wskaźniki przedsiębiorczości w Polsce i Hiszpanii w badaniach GEM
Podłoże społeczno-kulturowe dla rozwoju przedsiębiorczości w Polsce
Podłoże społeczno-kulturowe dla rozwoju przedsiębiorczości w Hiszpanii

Rozdział 4. Potencjał badawczy i dydaktyczny ośrodków akademickich w Polsce i Hiszpanii w zakresie przedsiębiorczości
Hanna Nowak

Edukacja w zakresie przedsiębiorczości w krajach europejskich
Podejście edukacyjne oraz oferta kształcenia w zakresie przedsiębiorczości w Polsce
Podejście edukacyjne oraz oferta kształcenia w zakresie przedsiębiorczości w Hiszpanii
Ocena kształcenia i potrzeby edukacyjne studentów

Część II. Wybrane elementy kształcenia w zakresie przedsiębiorczości w Polsce

Rozdział 5. Źródła kreatywności jako przesłanki kształcenia przedsiębiorczości

Alicja Hadryś-Nowak

Osobowość
Rodzina
Metody kształtowania kreatywności
Myślenie projektowe w edukacji

Rozdział 6. Gra biznesowa jako narzędzie kształcenia – ujęcie retrospektywne
Jacek Jankiewicz

Definicje i terminologia
Rewolucja technologiczna i pomiar efektywności gier biznesowych
Typy gier i ich zastosowania

Rozdział 7. Przydatność symulacji biznesowych w kształtowaniu umiejętności przedsiębiorczych
Jacek Jankiewicz

Symulacje biznesowe – ocena przydatności w edukacji szkolnej
Praktyka prowadzenia symulacji biznesowych

Rozdział 8. Biznesplan jako narzędzie oceny pomysłów biznesowych
Jacek Jastrzębski

Istota biznesplanu
Funkcje biznesplanu w kontekście oceny pomysłów biznesowych
Ocena pomysłu biznesowego przez odmiennych adresatów biznesplanu

Rozdział 9. Rola biznesplanu w edukacji biznesowej
Jacek Jastrzębski

Struktura biznesplanu a jego funkcja edukacyjna
Zróżnicowane efekty dydaktyczne przedmiotu „Biznesplan” w edukacji biznesowej
Budowa planu finansowego

Rozdział 10. Rynkowe i pomocowe źródła finansowania działalności i wzrostu małych i średnich przedsiębiorstw
Lech Wojciechowski

Źródła finansowania dostępne na rynku bankowym
Finansowanie wzrostu przedsiębiorstwa w systemie pozabankowym
Fundusze Unii Europejskiej jako źródło finansowania małych i średnich
przedsiębiorstw

Podsumowanie

Bibliografia

Autorzy

dr hab. Tadeusz Kowalski, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu:

Recenzowana książka należy do grupy tych ciekawych publikacji, które mogą stanowić punkt odniesienia zarówno dla osób zajmujących się zawodowo studiami nad przedsiębiorczością od strony badawczej i dydaktycznej, jak i tych, którzy śledzą ten obszar w Polsce, pracując we władzach regionalnych i instytucjach wspierania aktywności gospodarczej na szczeblu regionalnym i lokalnym. Wielką zaletą recenzowanej książki jest jej podejście metodologiczne oparte na analizie porównawczej. Ta zaleta ma przynajmniej dwa wymiary. Pierwszy wynika z konsekwencji stosowania tego podejścia, drugi wynika ze starannego doboru literatury, obejmującego dorobek polski i zagraniczny, w tym hiszpański.

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane