• Determinanty aktywności innowacyjnej producentów artykułów spożywczych i napojów w zachodniej Polsce

Determinanty aktywności innowacyjnej producentów artykułów spożywczych i napojów w zachodniej Polsce

  • Autor: Piotr Dzikowski
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-579-3
  • Data wydania: 2017
  • Liczba stron/format: 160/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 45.00 zł

    40.50 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość na magazynie

Polskie przedsiębiorstwa stoją wobec olbrzymiego wyzwania, jakim jest proces unowocześniania, konsolidacji, a przede wszystkim podnoszenia wydajności tak, aby mogły sprostać zagranicznej konkurencji, gdy zmniejszy się nasza przewaga w dziedzinie kosztów pracy i surowców. Celem publikacji jest zidentyfikowanie i zbadanie czynników, które kształtują aktywność innowacyjną w grupie producentów artykułów spożywczych i napojów w zachodniej Polsce. Książka zainteresuje menedżerów przedsiębiorstw omawianej branży.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Aspekty teoretyczne innowacji i procesu innowacyjnego

1.1. Geneza i definicja innowacji
1.2. Typologia innowacji
1.3. Ewolucja modelu procesu innowacji
1.4. Koncepcja sektorowego systemu innowacji (SSI)

Rozdział 2. Uwarunkowania procesów innowacyjnych w przedsiębiorstwie

2.1. Identyfikacja i systematyka uwarunkowań procesów innowacyjnych
2.2. Uwarunkowania endogeniczne
2.3. Uwarunkowania egzogeniczne
2.4. Źródła, bariery i efekty innowacji

Rozdział 3. Metodyka badania procesów innowacyjnych w przedsiębiorstwach

3.1. Metodyka gromadzenia danych
3.2. Założenia badawcze do konstruowanego modelu badawczego

Rozdział 4. Działalność innowacyjna producentów artykułów spożywczych i napojów w zachodniej Polsce w latach 2009–2011

4.1. Rodzaje prowadzonej działalności innowacyjnej
4.2. Źródła informacji, efekty i bariery działalności innowacyjnej
4.3. Struktura partnerów biznesowych, ich lokalizacja i utrzymywane relacje

Rozdział 5. Uwarunkowania działalności innowacyjnej producentów artykułów spożywczych i napojów w zachodniej Polsce w latach 2009–2011

5.1. Wielkość przedsiębiorstwa
5.2. Charakter własności przedsiębiorstwa
5.3. Przychody przedsiębiorstwa
5.4. Aktualna koniunktura i kwalifikacje pracowników
5.5. Zasięg i kierunek sprzedaży
5.6. Odległość od konkurenta, dostawcy i odbiorcy
5.7. Relacje z konkurentem, dostawcą i odbiorcą
5.8. Typ odbiorcy
5.9. Rodzaj działalności dostawcy
5.10. Związki w łańcuchu dostaw
5.11. Bariery innowacji
5.12. Źródła informacji dla działalności innowacyjnej przedsiębiorstw
5.13. Efekty działalności innowacyjnej przedsiębiorstw

Rozdział 6. Ocena wpływu uwarunkowań aktywności innowacyjnej w przedsiębiorstwach reprezentujących producentów artykułów spożywczych i napojów w zachodniej Polsce

6.1. Czynniki stymulujące i ograniczające nakłady na badania i rozwój (B+R) oraz inwestycje finansowe w przemyśle spożywczym w latach 2009–2011
6.2. Czynniki stymulujące i ograniczające wprowadzanie nowych lub udoskonalonych wyrobów i procesów technologicznych w przemyśle spożywczym w latach 2009–2011
6.3. Czynniki stymulujące i ograniczające współpracę innowacyjną w przemyśle spożywczym w latach 2009–2011
6.4. Działania na rzecz intensyfikacji aktywności innowacyjnej

Zakończenie
Załącznik
Bibliografia
Spis tabel
Spis wykresów

prof. dr hab. Anna Dąbrowska:

Innowacje i aktywność innowacyjna budzą zainteresowanie zarówno badaczy, jak i Głównego Urzędu Statystycznego czy polityki gospodarczej. Postępująca globalizacja i konkurencja wymuszają działania innowacyjne, które mają na celu lepsze lokowanie przedsiębiorstwa na rynku i na tle konkurencji.

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane