Determinanty aktywności innowacyjnej producentów artykułów spożywczych i napojów w zachodniej Polsce
- Autor: Piotr Dzikowski
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8085-579-3
- Data wydania: 2017
- Liczba stron/format: 160/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
45,00 zł
40,50 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,50 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
10% taniej
Polskie przedsiębiorstwa stoją wobec olbrzymiego wyzwania, jakim jest proces unowocześniania, konsolidacji, a przede wszystkim podnoszenia wydajności tak, aby mogły sprostać zagranicznej konkurencji, gdy zmniejszy się nasza przewaga w dziedzinie kosztów pracy i surowców. Celem publikacji jest zidentyfikowanie i zbadanie czynników, które kształtują aktywność innowacyjną w grupie producentów artykułów spożywczych i napojów w zachodniej Polsce. Książka zainteresuje menedżerów przedsiębiorstw omawianej branży.
Recenzja
prof. dr hab. Anna Dąbrowska:
Innowacje i aktywność innowacyjna budzą zainteresowanie zarówno badaczy, jak i Głównego Urzędu Statystycznego czy polityki gospodarczej. Postępująca globalizacja i konkurencja wymuszają działania innowacyjne, które mają na celu lepsze lokowanie przedsiębiorstwa na rynku i na tle konkurencji.
Autor książki
Piotr DzikowskiSpis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Aspekty teoretyczne innowacji i procesu innowacyjnego
1.1. Geneza i definicja innowacji
1.2. Typologia innowacji
1.3. Ewolucja modelu procesu innowacji
1.4. Koncepcja sektorowego systemu innowacji (SSI)
Rozdział 2. Uwarunkowania procesów innowacyjnych w przedsiębiorstwie
2.1. Identyfikacja i systematyka uwarunkowań procesów innowacyjnych
2.2. Uwarunkowania endogeniczne
2.3. Uwarunkowania egzogeniczne
2.4. Źródła, bariery i efekty innowacji
Rozdział 3. Metodyka badania procesów innowacyjnych w przedsiębiorstwach
3.1. Metodyka gromadzenia danych
3.2. Założenia badawcze do konstruowanego modelu badawczego
Rozdział 4. Działalność innowacyjna producentów artykułów spożywczych i napojów w zachodniej Polsce w latach 2009–2011
4.1. Rodzaje prowadzonej działalności innowacyjnej
4.2. Źródła informacji, efekty i bariery działalności innowacyjnej
4.3. Struktura partnerów biznesowych, ich lokalizacja i utrzymywane relacje
Rozdział 5. Uwarunkowania działalności innowacyjnej producentów artykułów spożywczych i napojów w zachodniej Polsce w latach 2009–2011
5.1. Wielkość przedsiębiorstwa
5.2. Charakter własności przedsiębiorstwa
5.3. Przychody przedsiębiorstwa
5.4. Aktualna koniunktura i kwalifikacje pracowników
5.5. Zasięg i kierunek sprzedaży
5.6. Odległość od konkurenta, dostawcy i odbiorcy
5.7. Relacje z konkurentem, dostawcą i odbiorcą
5.8. Typ odbiorcy
5.9. Rodzaj działalności dostawcy
5.10. Związki w łańcuchu dostaw
5.11. Bariery innowacji
5.12. Źródła informacji dla działalności innowacyjnej przedsiębiorstw
5.13. Efekty działalności innowacyjnej przedsiębiorstw
Rozdział 6. Ocena wpływu uwarunkowań aktywności innowacyjnej w przedsiębiorstwach reprezentujących producentów artykułów spożywczych i napojów w zachodniej Polsce
6.1. Czynniki stymulujące i ograniczające nakłady na badania i rozwój (B+R) oraz inwestycje finansowe w przemyśle spożywczym w latach 2009–2011
6.2. Czynniki stymulujące i ograniczające wprowadzanie nowych lub udoskonalonych wyrobów i procesów technologicznych w przemyśle spożywczym w latach 2009–2011
6.3. Czynniki stymulujące i ograniczające współpracę innowacyjną w przemyśle spożywczym w latach 2009–2011
6.4. Działania na rzecz intensyfikacji aktywności innowacyjnej
Zakończenie
Załącznik
Bibliografia
Spis tabel
Spis wykresów