• Big Data. Audiobook

Big Data. Audiobook

  • Autor: Viktor Mayer-Schonberger
  • Wydawca: MT Biznes
  • ISBN: 978-83-7746-905-7
  • Data wydania: 2015
  • Liczba stron/format: płyta CD
  • Oprawa: plastikowa

Cena detaliczna

  • 44.90 zł

    40.41 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h
  • Cena netto: 38.49 zł

Dostępność: Duża ilość na magazynie

Big Data – dane zmieniają się w złoto.

Otaczają nas o ogromne ilości danych, których analiza prowadzi do nowej wiedzy.
Dane są wszędzie, w niespotykanych ilościach. Pozornie, ale tylko pozornie, tworzą szum informacyjny, jeden wielki elektroniczny śmietnik. Wydaje się, że jest ich gigantyczny nadmiar.

Jak czytamy w książce:
- Google przetwarza codziennie niewyobrażalną liczbę ponad 24 petabajtów danych,
- Facebook co godzinę dostaje do przetworzenia ponad 10 milionów nowych fotografii, a jego użytkownicy każdego dnia klikają na przycisk „lubię to” lub komentują coś prawie trzy miliardy razy, informując mimowolnie świat o swoich preferencjach,
- 800 milionów użytkowników serwisu YouTube co sekundę dodaje godzinę nowych filmów,
- liczba wiadomości na Twitterze rośnie co roku o około 200 procent.

Autorzy Big Data pokazują, że wystarczy mieć wiedzę i odpowiednie narzędzia, by móc poddać dane analizie, zbadać korelacje między nimi i dowiedzieć się wszystkiego o wszystkim. Dane mogą wtedy pomóc zmieniać świat, a także – same zmienić się w złoto.

W dzisiejszych czasach zamiast z fusów można wróżyć z dostępnych wszędzie informacji. Różnica jest taka, że wróżby z danych się sprawdzają.

Viktor Mayer-Schönberger – profesor w działającym w ramach Uniwersytetu Oksfordzkiego Oxford Internet Institute, gdzie zajmuje się problematyką nadzoru i regulowania internetu. Powszechnie szanowany autorytet w dziedzinie big data, autor ponad stu artykułów i ośmiu książek – ostatnia z nich to Delete: The Virtue of Forgetting in the Digital Age. Doradza wielu korporacjom i organizacjom na całym świecie, między innymi firmie Microsoft i Światowemu Forum Ekonomicznemu.

Kenneth Cukier jest redaktorem „Economist” zajmującym się gospodarką i nowymi technologiami oraz cenionym komentatorem zjawiska big data. Jego artykuły dotyczące biznesu i gospodarki pojawiły się między innymi w dziennikach „New York Times” i „Financial Times”.

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane