• Wschodnie DNA. Przewodnik biznesowy do skutecznego zarządzania pracownikami ze Wschodu

Wschodnie DNA. Przewodnik biznesowy do skutecznego zarządzania pracownikami ze Wschodu

  • Autor: Zbyszek Pawlak Tomasz Peterman
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-814-5
  • Data wydania: 2019
  • Liczba stron/format: 224/145 x 205 mm
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 40.00 zł

    36.00 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość na magazynie

„– Podpisaliśmy umowę, wszystko załatwione, jutro zaczynasz.
– Ale jutro nie mogę. Będę w przyszłym tygodniu – powiedział Murat.
– Podpisałeś, że od jutra zaczynasz pracę. Ciężarówka czeka.
– No tak, ale muszę jeszcze załatwić kilka spraw – uśmiechnął się.
– Przecież umawialiśmy się dwa tygodnie temu. Potwierdziłeś, że będziesz dziś.
– Jestem, ale muszę iść. Jak załatwię sprawy, to zadzwonię.
– A umowa, którą podpisałeś? (…)”.


Chcesz zatrudnić pracowników ze Wschodu, zapomnij o  zachodnich metodach zarządzania.

Dwóch autorów, korzystając z ponad 20 lat doświadczeń – jeden z życia w zawiłościach wschodniej kultury, drugi w zarządzaniu zachodnim biznesem – stworzyli śmiały projekt szkoleniowo-konsultingowy, mający na celu identyfikację i charakterystykę wschodniego DNA w zachodnim biznesie.

Poznaj prawdziwe historie pracowników z Azji Środkowej, zmagających się ze standardami i etyką pracy na Zachodzie oraz ich szefów, osaczonych przez wschodnią mentalność i niejednokrotnie „śmiejących się przez łzy”.
Ta książka dedykowana jest każdemu, kto jest gotowy zmierzyć się z nadchodzącą przyszłością i podjęciem ryzyka zatrudnienia pracowników ze Wschodu.
Uczy przez Wschodnie Opowieści.
Przeprowadza przez różnice między Wschodem i Zachodem.
Wyposaża w ponad 50 zastosowań biznesowych.

Spis treści:

Od Autorów
Prolog

1. Zarządzanie
Wygrana–Wygrana vs. Na Wschodzie nikt nie spotyka się w połowie drogi

2. Rekrutacja
Najważniejsze jest pierwsze 5 sekund vs. Ten kto nazywa siebie chanem, chanem nie jest

3. Finanse
Ludzie pracują nie tylko dla pieniędzy vs. Lepiej mieć mniej taktu, a więcej pieniędzy

4. Organizacja

Pracuj z ludźmi, a nie przez ludzi vs. Inicjatywa jest karalna

5. Religia
To biznes, nic osobistego vs. Inshallah – jak Bóg pozwoli

6. HR
Inwestuj w jednostkę vs. Najpierw jestem moim klanem

7. Motywacja
Rób swoje, nie patrz na innych vs. Ludzie nie mogą żyć bez twarzy, tak jak drzewa nie mogą żyć bez kory

8. Komunikacja
Bądź konkretny vs. Ptak śpiewa nie dlatego, że zna odpowiedź. Śpiewa, bo zna melodię

9. Administracja
Zajmij się robotą, a nie papierami vs. Słowa trzeba ważyć, nie liczyć

10. Rozwój
Porażka drogą do sukcesu vs. Gdy runie pałac,  jeszcze zwać go będą pałacem, ale gdy wzniesie się  stos śmieci, zawsze będzie stosem śmieci

Epilog

Zbyszek Pawlak
Wykładowca i praktyk z wieloletnim doświadczeniem w rozwoju zasobów ludzkich w kontekście wielokulturowości. Od 20 lat podróżuje po terenach Jedwabnego Szlaku zgłębiając wartości wschodniej kultury. Przez ponad 10 lat mieszkał i pracował w Środkowej Azji, biorąc udział w licznych projektach edukacyjnych i humanitarnych. Wiedzę na temat komunikacji międzykulturowej zdobywał w Anglii i Stanach Zjednoczonych. Następnie praktykował ją zajmując się programami wymiany kulturowej, strategiami rozwoju oraz coachingiem na wschodnich terenach, które przechodziły ogromne przemiany polityczne, ekonomiczne i społeczne. Fascynują go ludzie innych kultur. Swoje doświadczenia i historie usłyszane od przyjaciół stara się w przystępny sposób opowiedzieć słuchaczom Zachodniego Świata.

Tomasz Peterman
Wieloletni praktyk w zakresie projektów rekrutacyjnych, szkoleniowych, zarządzania i organizacji pracy. Członek zarządu, manager i doradca biznesowy, od ponad 20 lat pracuje z zarządami spółek oraz kadrą managerską w obszarach organizacji i standardów pracy, strategii długo- i krótkoterminowych oraz optymalizacji procesów produkcyjnych. W firmach, z którymi współpracuje, zawsze pozostawia po sobie zoptymalizowane i jasne procesy zarządcze, właściwą kulturę i etykę pracy, sprawną komunikację, dostosowaną do dojrzałości organizacji oraz managerów znających swoje kompetencje i odpowiedzialność. Główne jego branże działania to IT, Farmacja, FMCG oraz TSL.

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane