Twój koszyk zakupów jest pusty!
Brunon Hołyst
211.50 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Chcesz zaistnieć w Internecie? Pisać blog, kręcić vlog albo zostać instagramowiczem śledzonym przez tysiące followersów? Musisz wiedzieć kilka rzeczy, które pozwolą Ci uniknąć kolizji z prawem i spać spokojnie bez obaw o naruszenie cudzych praw. Poradnik, który trzymasz w ręce, przeprowadzi Cię przez problemy prawne, które możesz napotkać na swojej drodze. Dowiesz się: - co jest chronione w Internecie i czy możesz być twórcą, nawet jeśli nie masz wykształcenia artystycznego, - co możesz ściąga, a czego nie i dlaczego, - jakie prawa przysługują Tobie, a jakie innym osobom, - jak korzystać z cudzej twórczości, by nikt nie miał do Ciebie pretensji. Choć przepisy prawa wydają się trudne, pokażemy Ci, o co w nich chodzi i na przykładach wyjaśnimy, jak one działają. Nie musisz być prawnikiem, żeby ogarnąć rzeczywistość internetową.
Spis treści:
Rozdział I. Co jest chronione prawem autorskim? Karolina Rybak
1. Wprowadzenie 2. Czym jest utwór? 3. Ktoś ukradł mój pomysł! 4. Co dwie głowy to nie jedna? 5. Koniec teorii – czas na praktykę! 6. Fotografie 7. Stylizacje 8. Palce lizać – blogi aż do schrupania 9. Światła! Kamera! Akcja! 10. Wattpad, fanfiki i Superman 11. One does no simply talk about meme 12. Podsumowanie
Rozdział II. Nota copyright Alicja Przybyło
1. F4F, L4L 2. WT©?! 3. Error 404 4. 1 + 1 = ? 5. Brief 6. ©on©luzja
Rozdział III. Czy ja też jestem twórcą? Katarzyna Grzybczyk
1. Wprowadzenie 2. Kim jest twórca? 3. Ale przecież nie chodzę do szkoły artystycznej! 4. No dobra, a co jeśli jestem niepełnoletni? 5. A jeśli współpracuję z innymi? 6. Nie każdy wkład jest twórczy 7. A jak to jest z coverami? 8. Podsumowanie
Rozdział IV. Inspiracja w kulturze, modzie, designie i Internecie Maryla Bywalec, Weronika Bednarska
1. Wprowadzenie 2. Inspiracja? A co to właściwie jest? 3. Czy inspirowanie się jest dozwolone? 4. Czy tworząc dzieło inspirowane utworem innego artysty, muszę uzyskać zgodę twórcy utworu inspirującego? 5. Czym więc tak właściwie jest utwór inspirowany? 6. Skąd mam wiedzieć, czy mój utwór stanowi inspirację, czy dzieło zależne? 7. A co z parodią i pastiszem? Czy stanowią one dozwoloną inspirację? 8. Moda. Czy ubrania są w ogóle chronione prawem autorskim? 9. Zdjęcia, grafiki, printy na ubraniach 10. Meble i wyposażenie wnętrz a prawo autorskie 11. Inspiracja w internecie 12. Dozwolona inspiracja w prawie autorskim a inne dziedziny prawa 13. Podsumowanie
Rozdział V. Utwory zależne Paweł Jasiński
1. Historia o chłopcu, który tłumaczył 2. Co to jest utwór zależny? 3. Czy każda ingerencja tworzy utwór zależny? 4. Utwór zależny, utwór z zapożyczeniami, utwór inspirowany… sporo tych utworów… 5. Od czego zależy utwór zależny? 6. Twoje obowiązki jako twórcy opracowania 7. Jakie masz prawa jako twórca opracowania? 8. Na ile możesz sobie pozwolić, opracowując cudzy utwór? 9. Dość teorii, czas na praktykę! 10. Tłumaczenia fanowskie 11. Fanfiction i fanedit 12. Muzyczne dzieła zależne 13. Fotografia i grafika 14. Scenariusz filmów na YouTubie 15. Parodia, pastisz i karykatura 16. Podsumowanie
Rozdział VI. Autorskie prawa osobiste Kacper Obara
1. Czym są autorskie prawa osobiste? 2. Prawo do autorstwa utworu. Plagiat 3. Prawo do oznaczenia utworu własnym nazwiskiem lub udostępnienia go anonimowo 4. Prawo do integralności utworu 5. Prawo do rzetelnego wykorzystania utworu 6. Prawo do decydowania o pierwszym udostępnieniu utworu 7. Prawo do nadzoru (w tym prawo do modyfikacji utworu oraz wycofania go z obrotu) 8. Ochrona autorskich praw osobistych 9. Podsumowanie
Rozdział VII. Autorskie prawa majątkowe, czyli co mogę zrobić ze swoim utworem, a co z utworami stworzonymi przez innych twórców Bartosz Pudo
1. Wprowadzenie 2. Czym są autorskie prawa majątkowe i o czym decyduje „właściciel” utworu? 3. O czym trzeba pamiętać, sięgając po utwór stworzony przez kogoś innego? 4. Czym jest licencja i komu jest potrzebna? 5. Czym jest domena publiczna i co w niej znajdziesz? 6. Co mi zrobisz, jak mnie złapiesz? 7. Czym są licencje Creative Commons i co znaczą te wszystkie symbole? 8. Warunki licencji Creative Commons 9. Podsumowanie
Rozdział VIII. Ściąganie i udostępnianie plików w internecie Łukasz Maryniak
1. Korzystanie z utworu bez zgody jego autora 2. Sposoby korzystania z plików w internecie 3. Udostępnianie plików w internecie 4. Podsumowanie
Rozdział IX. Dozwolony użytek publiczny Paweł Jędrysiak
1. Wprowadzenie 2. Dozwolony użytek publiczny 3. Prawo cytatu 4. Prawo przedruku 5. Biblioteki, muzea i archiwa 6. Dozwolony użytek szkolny 7. Dozwolony użytek w interesie osób niepełnosprawnych 8. Rozpowszechnianie utworów wystawionych na stałe w ogólnodostępnych miejscach 9. Podsumowanie
Rozdział X. Dozwolony użytek incydentalny Alicja Przybyło
1. All I want for Christmas is law? 2. What does the… law say? 3. How do you do? 4. I feel it coming
Rozdział XI. Prawo panoramy, czyli gdzie robić zdjęcia i kręcić filmy Alicja Przybyło
1. Wprowadzenie 2. Prawo panoramy 3. Co to oznacza w praktyce?
Rozdział XII. Jeśli jednak naruszysz cudze prawa Katarzyna Grzybczyk
1. Wprowadzenie 2. Kiedy naruszam cudze prawa? 3. Co powinienem zrobić? 4. Skazani na Shawshank 5. A jeśli to moje prawa zostały naruszone? 6. Podsumowanie
Rozdział XIII. Ochrona dóbr osobistych w internecie Natalia Święch-Czech
1. Słowem wstępu… 2. Ochrona wizerunku 3. Ochrona nazwiska i pseudonimu 4. Ochrona twórczości artystycznej 5. Swoboda wypowiedzi w internecie 6. Podsumowanie
Rozdział XIV. Znaki towarowe Żaneta Lerche
1. Wprowadzenie 2. Po co ci wiedza o znakach towarowych? 3. Czym jest znak towarowy? 4. Nie tylko słowo i grafika – czyli o rodzajach znaków towarowych 5. Jakie korzyści daje ci rejestracja znaku towarowego? 6. Tworzenie własnej marki – o co zadbać, by nie naruszyć praw innych podmiotów? 7. Kiedy używanie znaku towarowego nie narusza praw innych osób? 8. W takim razie kiedy używanie znaków jest dozwolone i na czym w ogóle polega? 9. Czy możesz umieścić znak towarowy na swojej stronie? 10. Kiedy zamieszczenie znaku towarowego w celach informacyjnych jest dozwolone? 11. Czy mogę użyć znaku towarowego w nazwie fanpage’a, strony lub bloga? 12. Znaki renomowane 13. Tzw. niewidzialne naruszenie prawa do znaku towarowego 14. Co jest naruszeniem? 15. Nie tylko znaki towarowe, ale także firma, pod którą działa przedsiębiorca… 16. Naruszenie znaków towarowych w reklamach Google AdWords 17. Domeny internetowe 18. Oznaczenia geograficzne i nazwa pochodzenia 19. Podsumowanie
Rozdział XV. Blogi a prawo prasowe Żaneta Lerche
1. Wprowadzenie 2. O jakie blogi chodzi? 3. Jakie elementy lub cechy pozwalają na wykluczenie obowiązku rejestracji? 4. Rejestrować – tak czy nie? 5. Wniosek o rejestrację czasopisma 6. Podsumowanie
Rozdział XVI. Prawo autorskie w mediach społecznościowych Maryla Bywalec, Weronika Bednarska
1. Wprowadzenie 2. Czy moja twórczość jest w ogóle chroniona w mediach społecznościowych? 3. Czy jeżeli wrzucę moją pracę na fanpage, to staje się ona własnością Facebooka? 4. Ktoś zamieścił na swoim fanpage’u na Facebooku moje zdjęcie bez mojej zgody. Co mogę zrobić? 5. Jak korzystać z cudzych prac na Facebooku, żeby nie naruszać niczyich praw? 6. Podsumowanie
Ściąganie i udostępnianie plików w internecie
» ksieganna.com » » pisze-co-widzialem.blog.pl » » ksiazkacafe.blog.onet.pl » » przekładaniec kulturalny, blog Katarzyny Kurowskiej » » kuradomowa.blogujaca.pl, oficjalny blog Anny Sakowicz »
dr hab. Marek Świerczyński, prof. UKSW:
Poradnik poświęcony praktycznym aspektom stosowania prawa autorskiego w twórczości internetowej jest skierowany do osób publikujących, które działają twórczo w Internecie. Został napisany prostym i bardzo przystępnym językiem, często także dowcipnie. W pełni rekomenduję Wydawcy jego publikację. Wypełnia lukę istniejącą na polskim rynku prawniczym. Dostępne publikacje dotyczące prawa autorskiego w Internecie zostały napisane, z nielicznymi wyjątkami, trudnym do zrozumienia językiem prawniczym. Tymczasem potrzebne jest przekazanie kluczowych informacji o prawie autorskim osobom, które niekoniecznie mają wykształcenie prawnicze. W pełni prawidłowa jest przyjęta przez Autorów metoda bezpośredniego zwracania się do czytelnika. Jest to rozwiązanie w pełni akceptowalne, a wręcz pożądane w przypadku tego rodzaju praktycznego opracowania.
Katarzyna Grzybczyk redakcja naukowa
dr hab. na WPiA Uniwersytetu Śląskiego, zajmuje się problematyką prawa cywilnego, prawa autorskiego i prawa reklamy. Prowadzi wykłady m.in. z prawa w przemyśle rozrywkowym (entertainment law). Autorka licznych publikacji.
Książka poświęcona jest analizie zastosowania interwencji poznawczo-behawioralnych jako strategii wspomagających proces redukcji masy ciała. Terapia poznawczo-behawioralna jest uznawana za jedno z najbardziej skutecznych podejść w leczeniu otyłości oraz innych zaburzeń psychicznych jej towarzyszących.W części teoretycznej monografii zostały przybliżone kwestie złożonych przyczyn oraz konsekwencji nadmiaru kilogramów. Poszczególne rozdziały książki koncentrują się zarówno na uwarunkowaniach psych..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
Dzięki tej książce ci, dla których prawidłowy rozwój dziecka jest priorytetem, będą mogli właściwie ten proces kształtować i wspierać. Autorka, opierając się na swoim długoletnim doświadczeniu terapeutycznym, proponuje scenariusze zabaw z dziećmi, zogniskowane wokół zasadniczych obszarów rozwojowych. Omawia i prezentuje zabawy, które rozwijają i kształtują różnego rodzaju kompetencje u dzieci, stymulują sprawność fizyczną, rozwijają kompetencje społeczne, kreatywność i samoświadomość...
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać nowym wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu wzorcową dokumentację spełniającą wymagania nowych regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomiędzy organizacjami związkowymi a pracodaw..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: - wzrokową, - słuchowo-językową, - koordynację wzrokowo-ruchową oraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zes..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Psychoedukacja jest jedną z kluczowych metod terapeutycznych na początkowym etapie terapii. Jej znaczenie w leczeniu osób uzależnionych od alkoholu jest ogromne. Dzięki niej pacjent staje się współodpowiedzialny za własne leczenie, a zdobywana wiedza ułatwia identyfikację z własną chorobą oraz buduje motywację do dalszego leczenia. Tylko jak tego dokonać? Każdy terapeuta doskonale zdaje sobie sprawę, jak ogromnego wysiłku wymaga jego praca.Książka będąca efektem wieloletniej ..
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
Publikacja uwzględnia zakres wiedzy w ramach programów dydaktycznych wydziałów prawa, administracji i nauk o bezpieczeństwie. Autorami poszczególnych tekstów są doświadczeni praktycy i naukowcy z danej dziedziny naukowej. Struktura książki różni się nieco od powszechnie przyjętych układów w innych publikacjach. Obszernie bowiem uwzględniono statystykę kryminalną w Polsce, przestępstwa z nienawiści, podkultury przestępcze, profil sprawców i ofiar przestępstw rozbójniczych, przestępczość nieletnic..
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł