• Konsument na rynku e-usług w krajach Europy Środkowo-Wschodniej

Konsument na rynku e-usług w krajach Europy Środkowo-Wschodniej

  • Autor: Anna Dąbrowska, Mirosława Janoś-Kresło
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-299-3
  • Data wydania: 2010
  • Liczba stron/format: 204/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 40.00 zł

    36.00 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h
  • Cena netto: 34.29 zł

Dostępność: Duża ilość na magazynie

Dynamiczny rozwój nowoczesnych form komunikacji wywiera zasadniczy wpływ na zmiany procesów gospodarowania i spojrzenie na usługi. Jeszcze niedawno nikt nie przypuszczał, że usługi będzie można świadczyć na odległość, przy wykorzystaniu komputera, Internetu czy mobilnego aparatu telefonicznego. Zachodzące we współczesnym świecie dynamiczne zmiany technologiczne oddziałują na funkcjonowanie rynku usług i sposób ich świadczenia, a także na zaspokajanie potrzeb przez konsumentów i ich gospodarstwa domowe. Należy także podkreślić, że współcześnie konsumenci mogą korzystać nie tylko z e-usług świadczonych w kraju zamieszkania, ale także z e-usług transgranicznych.

Publikacja poświęcona jest analizie zachowań konsumentów na rynku e-usług w wybranych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, tj. w Estonii, na Litwie, Łotwie, w Polsce i na Ukrainie. Zaprezentowano e-usługi pogrupowane w trzy bloki – usługi publiczne (e-administracja, e-zdrowie, e-edukacja), usługi związane z czasem wolnym (e-handel, e-kultura, e-turystyka) i usługi finansowe (e-bankowość, e-ubezpieczenia). Są to sfery, które będą miały w bliższej i dalszej przyszłości znaczący wpływ na kształtowanie nowoczesnego społeczeństwa. Jest to także element tworzenia społeczeństwa bez granic. Wyniki badań pozwoliły stworzyć profil e-konsumentów korzystających z poszczególnych usług.

Spis treści:

Wprowadzenie
 
Rozdział 1. Internet we współczesnym świecie
 
1.1. Przemiany cywilizacyjne
1.2. Internet jako współczesne medium komunikacji rynkowej
1.3. Zmiany w dostępie i korzystaniu z internetu w krajach Unii Europejskiej
 
Rozdział 2. Konsument w wirtualnej przestrzeni
 
2.1. Charakterystyka e-konsumenta
2.2. Prosument w sieci
2.3. Konsument w dobie kryzysu
 
Rozdział 3. E-usługi publiczne (e-administracja, e-zdrowie, e-edukacja)
 
3.1. E-administracja jako przejaw budowania partnerskich relacji między urzędem a klientem
3.2. E-zdrowie szansą na poprawę opieki zdrowotnej i poziomu wiedzy o zdrowiu
3.3. E-edukacja szansą na upowszechnianie wiedzy
 
Rozdział 4. E-usługi a zagospodarowanie czasu wolnego (e-handel, e-turystyka, e-kultura)
 
4.1. Korzystanie z e-handlu jako element wyzwalania i zagospodarowania czasu wolnego
4.2. Korzystanie z e-kultury jako formy zagospodarowania czasu wolnego
4.3. E-turystyka jako forma ułatwiająca korzystanie z usług turystycznych
 
Rozdział 5. E-usługi związane z finansami gospodarstw domowych (e-bankowość i e-ubezpieczenia)
 
5.1. E-bankowość jako forma zarządzania finansami gospodarstwa domowego
5.2. E-ubezpieczenia jako forma ułatwiająca kontakt z ubezpieczycielem
 
Rozdział 6. Ochrona i edukacja e-konsumentów
 
6.1. Prawa dotyczące korzystania z e-usług
6.2. Usługi prokonsumenckie jako element budowania zaufania konsumentów do e-biznesu
6.3. Znaczenie e-edukacji konsumenckiej dla wzmacniania pozycji konsumentów na rynku
 
Zakończenie
 
Bibliografia

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane