Etykieta wartości
- Autor: Nartowski Andrzej S.
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8085-973-9
- Data wydania: 2020
- Liczba stron/format: 182/122x194 mm
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
35,10 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,10 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Książka nominowana w konkursie ECONOMICUS 2020 w kategorii: najlepszy poradnik biznesowy.
Szanowny Czytelniku, jeżeli szukasz poradnika dobrych manier, nie bierz tej książki do ręki! Ona jest dla tych, którzy znają dobre maniery. Nierzadko znają je już od pokoleń. Nie ma tu porad, jak wiązać krawaty, dobierać spinki do mankietów, zegarki do garniturów, na ile guzików zapinać marynarkę, ani jak jeść bezy. O tym już pisuje liczne grono Autorów. Ekspertów dobrych manier mamy więcej, niż dobrych manier.
Po wojnie, kiedy Polska wkroczyła na trakt awansu społecznego, na łamach Przekroju dobre maniery krzewił z powodzeniem Demokratyczny Savoir-Vivre. Wtedy nie było biznesu, upaństwowiono przemysł i handel. Dzisiaj biznes jest, lecz za to Polskę ogarnia kryzys wartości. Za mało w niej zaufania, za dużo kłamstw, arogancji.
Książka adresowana jest do środowisk gospodarczych. Sednem biznesu jest transakcja, sednem transakcji porozumienie stron, sednem porozumienia – wzajemne zaufanie. Etykieta może wspomóc zaufanie, przysłużyć się porozumieniu. Na tym polega kreowana przez nią wartość. Autor wskazuje, na czym ta wartość polega i jak ją spożytkować.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Recenzja
Marlena Janota, Santander TFI:
Etykietę wartości przeczytałam zachłannie. Lektura doskonała, wciąga nawet niewyspanych rodziców małych dzieci. Bawi do łez i skłania do refleksji nad treścią i formą.
Andrzej Maciejewski, SpencerStuart:
Świetny przewodnik po korporacyjnym bezładzie oraz świecie biznesu, kultury i polityki. Ponadczasowe wartości, pożyteczne rady i ostrzeżenia, przezabawne anegdoty.
dr Ewa Maleszyk, radca prawny:
To książka dla pragnących doskonalić się, pracować nad stylem, budować osobistą markę. Lektura wiedzie ze swadą i humorem przez meandry wartości, zasad i dobrych praktyk.
Monika Nachyła, menedżer funduszy private equity:
Wspaniałe kompendium etykiety biznesu, piękna polszczyzna, humor. Wciąga jak powieść, bawi jak kabaret, zostaje w głowie jak tabliczka mnożenia. Szczerze polecam!
adw. Piotr Nowaczyk, międzynarodowy arbiter i mediator:
Autor to erudyta, wyrocznia elegancji. dowcipny, taktowny, wymagający. Potrafi uchwycić zanikające zjawiska: dobre wychowanie, dyskrecja, godność, honor, kultura, lojalność, sprawiedliwość, uczciwość, wdzięczność, zaufanie.
dr Jan Sadlak, b. wysoki funkcjonariusz Unesco, naukowiec o międzynarodowej pozycji:
To więcej niż opis i analiza systemu wartości biznesu. Rites & rituals korporacji pozwalają zrozumieć jej kulturę i mechanizm współdziałania z rynkiem. Ludziom biznesu zalecam, wszystkim innym – polecam!
Fragment książki
Autor książki
Nartowski Andrzej S.Spis treści:
Wstęp
Rozdział I. Zaufanie
Rozdział II. Na drodze do porozumienia
Rozdział III. Mały katalog etykiet
Rozdział IV. W drodze na jarmark (i z powrotem)
Rozdział V. Komunikacja
Rozdział VI. Obyczaje
Rozdział VII. Na przełaj przez świat
Rozdział VIII. Wydarzenia
Rozdział IX. Wieża Babel
Rozdział X. Despekt
Rozdział XI. Być kobietą
Rozdział XII. Strój zwierciadłem stylu
Autor