Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 67.50 zł
10% taniej
Książka łączy w sobie międzykulturowe aspekty savoir-vivr'u, etykiety biznesu oraz wybrane zagadnienia protokołu dyplomatycznego, takie jak: sposoby tytułowania osób, posługiwanie się wizytówkami, właściwe kreowanie swojego wizerunku (dobór strojów i dodatków zależnie od okazji), precedencja (ustalanie hierarchii ważności osób w różnych wydarzeniach organizacyjnych), zasady korespondencji, skróty używane w zaproszeniach, organizacja wizyt, a także cała sfera etykiety stołu. Wprowadzono także część dotyczącą netykiety, omawiającą zachowania w Internecie na forach i czatach, a także pisanie listów elektronicznych i komentarzy w sieci.
Lista załączników do pobrania z zakładki materiały dodatkoweMateriały dodatkowe
Spis treści:
PRZEDMOWA WPROWADZENIE
Rozdział 1. BUDOWANIE OSOBISTYCH KOMPETENCII ETYKIETY
1.1. Co decyduje o budowaniu naszego osobistego wizerunku 1.1.1. Casual 1.1.2. Business casual 1.1.3. Business dress 1.1.4. Casual Friday 1.1.5. Overdress 1.2. Najczęstsze uchybienia dotyczące strojów w pracy 1.3. Dbanie o garderobę praktyczne porady 1.3.1. Garnitur, kostium, garsonka 1.3.2. Krawaty, muszki, apaszki 1.3.3. Koszule 1.3.4. Buty 1.3.5. Dodatki 1.4. Case study - stroje wg watykańskiego protokołu 1.5. Ciekawostka - moda powstańcza
Rozdział 2. CEREMONIAŁY
2.1. Ceremonie w różnych państwach 2.2. Ceremoniały w Polsce 2.3. Różnorodność ceremoniałów 2.4. Organizacja uroczystości 2.5. Przykładowy ceremoniał 2.5.1. Etap przygotowania do uroczystości 2.5.2. Etap przebiegu uroczystości 2.6. Uroczystości w salach 2.7. Ceremoniał w szkołach wyższych 2.8. Ceremonie a flaga państwowa 2.9. Case study - ceremoniał dworski
Rozdział 3. PRECENENCJA - CZYLI KTO PIERWSZY
3.1. Precedencja służbowa (organizacyjna) 3.2. Precedencja w szkołach wyższych 3.3. Precedencja rzeczowa 3.4. Precedencje państwowe 3.4.1. Precedencja stanowisk kierowniczych w Polsce 3.4.2. Republika Francji 3.4.3. Republika Federalna Niemiec 3.4.4. Federacja Rosyjska 3.4.5. Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej 3.4.6. Królestwo Hiszpanii 3.4.7. Stany Zjednoczone Ameryki 3.5. Precedencja w życiu Polonii 3.6. Precedencja w różnych organizacjach 3.7. Zachowanie pierwszeństwa w różnych sytuacjach 3.7.1. Winda, budynek, pomieszczenia 3.7.2. Środki komunikacji publicznej 3.7.3. Samolot 3.7.4. Pociąg 3.7.5. Samochód 3.8. Stoły 3.8.1. Rozsadzanie na bankiecie - przykład z historii 3.9. Case study - creative protocol 3.10. Precedencja w strukturach międzynarodowych 3.10.1. Precedencja w Unii Europejskiej 3.10.2. Precedencja w ONZ 3.10.3. Precedencja w NATO 3.11. Ciekawostka - konsulowie honorowi 3.12. Precedencja okazjonalna - klucz do trudnych sytuacji 3.13. Podpisywanie umów - zasada alternatu
Rozdział 4. POWITANIA I TYTUŁOWANIE
4.1. Powitania 4.1.1. Różnorodność powitań 4.1.2. Gafy przy powitaniach 4.1.3. Gafy „na wysokich szczeblach” 4.1.4. Ciekawostka - dziwne powitania 4.1.5. Uścisk dłoni 4.1.6. Podanie ręki w relacjach służbowych 4.2. Przedstawianie 4.3. Tytułowanie 4.3.1. Tytuły kurtuazyjne: ekscelencja, eminencja, magnifcencja 4.3.2. Jego Magnificencja 4.3.3. Pierwsza dama 4.3.4. Tytuły funkcjonariuszy publicznych w Polsce 4.3.5. Tytuły naukowe i funkcje w szkołach wyższych 4.3.6. Tytuły zawodowe 4.4. Witanie: odwrócona precedencja 4.5. Uchybienia w tytułowaniu 4.6. Żartobliwie branżowe pożegnania
Rozdział 5. BILETY WIZYTOWE
5.1. Kartonik wizytowy 5.2. Dane teleadresowe na wizytówce 5.3. Wersje dwujęzyczne wizytówek 5.4. Wymiana wizytówek 5.5. Wizytownik 5.5.1. Dopiski na wizytówkach 5.5.2. Skróty literowe na wizytówkach 5.6. Uchybienia związane z wizytówkami 5.7. Ciekawostka - różnorodność wizytówek
Rozdział 6. KOMUNIKACIA INTERPERSONALNA WYMAGAJĄCA ETYKIETY
6.1. Różnorodność komunikacji 6.2. Komunikacja niewerbalna w etykiecie 6.2.1. Gesty i ich różne znaczenie 6.2.2. Na co uważać w różnych krajach 6.2.3. Znaczenie operowania przestrzenią w komunikacji 6.3. Czynniki pomagające w nawiązywaniu relacji 6.4. Etykieta prowadzenia rozmowy 6.4.1. Przykłady nietaktownych zachowań podczas rozmowy 6.4.2. Komunikacja i ogłada językowa 6.4.3. Najczęstsze grzechy językowe 6.5. Używanie języka obcego 6.6. Ciekawostka - wielość języków
Rozdział 7. ETYKIETA W NEGOCJACJACH
7.1. Charakterystyka kultur 7.1.1. Kultury protransakcyjne i propartnerskie 7.1.2. Kultura ceremonialna 7.1.3. Kultura nieceremonialna 7.1.4. Kultura monochroniczna 7.1.5. Kultura polichroniczna 7.1.6. Kultura powściągliwa 7.1.7. Kultura ekspresyjna 7.2. Pułapki w rozmowach, czyli czego unikać w negocjacjach na świecie 7.3. Zasady etykiety w negocjacjach 7.4. Ciekawostka - negocjacje wielostronne
Rozdział 8. TELEFON
8.1. Telefon w instytucji/organizacji 8.2. Telefon osobisty 8.3. Kontakt telefoniczny 8.4. Alfabet telefoniczny (fonetyczny) 8.5. SMS - czyli krótkie informacje tekstowe 8.6. Uwaga na zakazy
Rozdział 9. KORESPONDENCJA
9.1. Sztuka epistolografi 9.2. Charakterystyka listów oficjalnych 9.3. Korespondencja urzędowa, służbowa 9.4. Zasady formułowania korespondencji urzędowej 9.5. Korespondencja dyplomatyczna 9.6. Listy prywatne 9.7. Adresowanie korespondencji 9.7.1. Używanie tytułów w adresowaniu korespondencji 9.7.2. Sposoby adresowania i zwracania się do adresatów 9.7.3. Przykłady ze sfery dyplomatycznej 9.8. Ciekawostka pełne tytuły monarchów 9.9. Kwestie techniczne związane z pisaniem listów 9.9.1. Wysyłanie listów 9.9.2. Przekazywanie listów p.g. 9.10. Korespondencja elektroniczna, czyli e-mailowa 9.11. Części składowe listu 9.11.1.Temat 9.11.2. Nagłówek 9.11.3. Treść listu 9.11.4. Zakończenie listu 9.12. Korespondencja w sferach akademickich 9.13. Uwaga na skróty
Rozdział 10. INTERNET I KOMUNIKATORY
10.1. Popularne narzędzia komunikacji społecznościowej 10.2. Charakterystyka mediów społecznościowych 10.3. Często popełniane błędy w pisowni w Internecie 10.3.1. Błędy ortograficzne 10.3.2. Błędy w pisowni wyrazów wielką i małą literą 10.3.3. Pisownia łączna lub rozdzielna 10.3.4. Popularne masło maślane 10.3.5. Błędy interpunkcyjne 10.4. Netykieta 10.4.1. Naruszenie prawa i obyczajów 10.4.2. E-mail historycznie 10.5. Listy elektroniczne, e-mail 10.6. Uwaga na edytory 10.7. Fora internetowe, czaty, strony internetowe 10.8. Profile społecznościowe 10.9. Gry internetowe 10.10. Anonimowość w sieci 10.11. Shoutbox - nowy wymiar czatowania 10.12. Spam
Rozdział 11. RECEPCJA I SEKRETARIAT
11.1. Koncepcje organizacji pracy sekretariatu 11.2. Pięć elementów w funkcjonowaniu sekretariatu 11.2.1. Wyposażenie wnętrza w kontekście przyjmowania gości 11.2.2. Sposób obsługi klientów zewnętrznych 11.2.3. Sposób obsługi klientów wewnętrznych 11.2.4. Obsługa korespondencji tradycyjnej i elektronicznej 11.2.5. Kontakt telefoniczny z klientami biura 11.3. Budowanie profesjonalizmu sekretarki, asystentki 11.3.1. Cenione cechy sekretarki, asystentki 11.3.2. Ubiór sekretarki, asystentki
Rozdział 12. KONFERENCJE, KONGRESY
12.1. Różne rodzaje konferencji 12.2. Perspektywy konferencji 12.2.1. Perspektywa organizatora konferencji 12.2.2. Perspektywa uczestnika konferencji 12.2.3. Perspektywa prezentera, gościa zabierającego głos 12.3. Ciekawostka - menu w Jałcie
Rozdział 13. DELEGACJE I WYJAZDY SŁUŻBOWE
13.1. Program wizyty 13.1.1. Program oficjalny a program roboczy 13.1.2. Uwaga - koordynator wizyty 13.1.3. Przygotowanie merytoryczne wizyty 13.2. Ciekawostka - wizyta incognito 13.3. Wyjazd delegacji za granicę 13.3.1. Kto za co odpowiada? 13.3.2. Wyjazd delegacji 13.3.3. Przyjazd delegacji zagranicznej 13.4. Dzień wizyty - posiłki 13.5. Gafy związane z wyjazdami i przyjmowaniem gości 13.6. Dobra rada - tłumacz 13.7. Arkusz wizyty
Rozdział 14. PREZENTY
14.1. Prezenty w tradycji 14.2. Uwaga na obostrzenia organizacyjne i korporacyjne 14.3. Zasada równości prezentów obu stron 14.4. Przekazywanie prezentu 14.5. Lista prezentów 14.6. Na co zwracać uwagę - dobre rady 14.7. Prezenty w różnych kręgach kulturowych 14.7.1. Co na prezent? 14.7.2. Kwiaty 14.7.3. Prezenty w różnych krajach i kulturach 14.7.4. Uchybienia związane z prezentami 14.8. Case study - prezentowa gafa 14.9. Różne formy prezentów uznawane za propozycje korupcyjne 14.10. Dziwne prezenty dyplomatyczne
Rozdział 15. ZAPROSZENIA
15.1. O istocie zaproszeń 15.2. Karty zaproszeniowe 15.3. Zawartość zaproszenia 15.4. Zaproszenie na okaziciela 15.5. Wysyłanie zaproszeń 15.6. Gdy na zaproszeniu zastosowano skróty literowe 15.6.1. Dobra praktyka 15.6.2. Pro memoriał 15.7. Ciekawostka - d.u.p.a. 15.8. Zaproszenia w sferze dyplomatycznej 15.9. Zaproszenia na uroczystości rodzinne 15.10. Różne wydarzenia 15.11. Zaproszenia na stronach internetowych 15.12. Uchybienia przy zaproszeniach
Rozdział 16. LOKALE I WYDARZENIA FIRMOWE
16.1. Różnorodność wydarzeń połączonych z poczęstunkiem 16.2. Kryteria wyboru miejsca spotkania 16.2.1. Czynniki brane pod uwagę przy organizacji wydarzenia 16.2.2. Dobór odpowiednich potraw dla gości 16.2.3. Praktyczne podpowiedzi przy wyborze lokalu 16.3. Serwisy kelnerskie - style obsługi gości 16.3.1. Serwis francuski 16.3.2. Serwis rosyjski 16.3.3. Serwis angielski 16.3.4. Serwis amerykański 16.4. Bankiety 16.5. Obsługa w stylu rodzinnym 16.6. Przyjęcia bufetowe 16.7. Ciekawostka - stół szwedzki 16.8. Wydarzenia w szkołach wyższych 16.9. Dziwne polskie potrawy dla obcokrajowców
Rozdział 17. ETYKIETA STOŁU
17.1. Etykieta stołu - nasuwające się pytania 17.2. Rodzaje przyjęć 17.2.1. Rodzaje przyjęć ze względu na porę dnia 17.2.2. Klasyfikacja przyjęć ze względu na stopień formalności 17.3. Krótka charakterystyka typów przyjęć 17.3.1. Lampka wina 17.3.2. Śniadanie 17.3.3. Koktajl 17.3.4. Kawa i herbata 17.3.5. Obiad 17.3.6. Obiad bufetowy, przyjęcie bufetowe 17.3.7. Aperitif 17.3.8. Garden party i grill party 17.4. Zaproszenie na przyjęcie 17.5. Menu 17.6. Przebieg śniadania i obiadu 17.7. Stoły oficjalne, bankietowe, biesiadne 17.8. Przy stole 17.9. Dłonie, pałeczki, sztućce 17.10. Ciekawostka pałeczkowa 17.11. Wyzwania i zagrożenia przy stole 17.11.1. Wybrane trudne potrawy i sposób ich jedzenia 17.11.2. Dobre praktyki zachowania przy stole 17.11.3. Najczęściej popełniane błędy 17.12. Rozliczenie posiłku – napiwki
Rozdział 18. NAPOJE - RODZAJE I PRZEZNACZENIE
18.1. Rodzaje serwowanych napojów 18.1.1. Zasady serwowania napojów alkoholowych 18.1.2. Temperatura serwowania piwa 18.1.3. Zróżnicowane temperatury serwowania win 18.1.4. Temperatura serwowania innych wybranych napojów 18.2. Case study dyplomatyczny problem z alkoholem 18.3. O degustacji wina - podstawowe zasady 18.4. Kawa i herbata 18.4.1. Kawa 18.4.2. Herbata 18.5. Herbaciane zwyczaje 18.6. Ciekawostka - najdroższe napoje świata
Rozdział 19. TOASTY
19.1. Rodowód i symbolika toastów 19.1.1. Toasty biesiadne 19.1.2. Toasty oficjalne 19.2. Wznoszenie toastu 19.2.1. Przygotowanie toastu 19.2.2. Osoba wznosząca toast 19.2.3. Kieliszek przy wznoszeniu toastu 19.2.4. Osoba uhonorowana toastem 19.2.5. Stuk kieliszków 19.2.6. Dobra praktyka - wydruk toastu 19.3. Ciekawostka - toast gruziński 19.4. Odmowa toastu 19.5. Uwaga na... czyli czego unikać przy toastach 19.6. Pułapka bruderszaftu 19.7. Case study - toast a hymn
Rozdział 20. GAFY - PRZESĄDY I KŁOPOTLIWE GESTY
20.1. Gafy w środowisku międzynarodowym 20.2. Gafy i zwyczaje made in Poland 20.3. Gafy dotyczące gestów w różnych kulturach 20.3.1. Kciuk do góry 20.3.2. Victoria 20.3.3. Vegeta 20.3.4. Gest przywołania 20.3.5. Moutza 20.3.6. Figa 20.3.7. Uderzanie otwartą dłonią (spodnią krawędzią) w szyję 20.3.8. Kiwanie głową, kręcenie 20.3.9. Tzw. rogi, czyli mały i wskazujący palec wyprostowane 20.3.10. Środkowy palec 20.4. Gesty W obrębie twarzy
POSŁOWIE ZAŁĄCZNIKI BIBLIOGRAFIA
Powitania i tytułowanie
Dr Grzegorz Myśliwiec, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie: Książka stanowi zaawansowany poradnik dla osób organizujących kontakty z obcymi kulturami, w tym władzami i dyplomatami, napisany lekko, na wysokim poziomie merytorycznym i nawiązujący do aktualnych trendów w zakresie komunikacji publicznej. Autorowi udało się znaleźć złoty środek między monotonnymi kwestiami protokolarnymi a żywą opowieścią o różnorodności kultur, zachowań i obyczajów, które napotykamy w erze globalizacji. Ale też między poważnym błędem protokolarnym, mogącym nieść przykre konsekwencje, a zabawną gafą, która przytrafia się każdemu z nas.
Wojciech F. Szymczak
politolog, wieloletni trener, doradca i coach etykiety biznesu. W latach 1990-1993 zdobył doświadczenie w Biurze Prasowym Rządu. Prowadzi zajęcia m. in. z etykiety w wymiarach międzykulturowych oraz zastosowania etykiety w pracy sekretariatów i organizacji. Był ekspertem radiowej agencji reklamowej z dziedziny etykiety, projektując kampanię reklamową opartą na znajomości savoir-vivre?u. Prowadzi blog etykietaorganizacji.pl, gdzie porusza kwestie wykorzystania etykiety w działalności różnych organizacji z elementami protokołu dyplomatycznego.
10 kluczowych kompetencji w zawodzie sekretarki, Work Service, http://www.workser-vice.pl/Centrum-prasowe/Informacje-prasowe/Ekspert-HR-komentuje/10-kluczowych-kompetencji-w-zawodzie-sekretarki [dostęp: 13.04.2018].Abramczyk-Radziejewska A., Normy moralne służące człowiekowi, Carolinum, http://carolinum.edu.pl/stara/html/pl/publikacje/aabramczyk/2.htm [dostęp: 13.04.2018].Anegdoty o Wieniawskim, http://www.wieniawski.pl/anegdoty_i_ciekawostki.html [do-stęp: 13.04.2018].Awkward moment in Obama's toast to the Queen, YouTube, https://www.youtube.com/watch?v=YG7VSt0_VcU [dostęp: 13.04.2018].Barack Obama bows to Japan's Emperor Akihito, https://www.youtube.com/watch?v=- c0mZfpOfQYc [dostęp: 13.04.2018]. Barcz J., Libera B., Urzędnik i biznesmen w środowisku międzynarodowym. Wybrane aspekty pragmatyki zawodowej, Wolters Kluwer, Warszawa 2007.Bienkowski M., Prawa autorskie i majątkowe w Internecie. Część 2, Benchmark 21.02.2013, http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/prawa-autorskie.html [dostęp: 13.04.2018].Bortnowski A.W., Współczesny protokół dyplomatyczny. Savoir-vivre i ceremoniał w praktyce, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2012.Ceremoniał policyjny, G. Jach (red.), Warszawa 2012, http://www.policja.pl/ftp/kgp/ceremonial_policyjny_www.pdf [dostęp: 13.04.2018].Ceremoniał, http://home.elka.pw.edu.pl/~tcedro/files/prod/prod-wyklad4-stacjonarne.pdf [dostęp: 13.04.2018].Chmiel N. i in., Psychologia pracy i organizacji, tłum. A. Kacmajor i in., Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2000.Corruption Perceptions Index 2015, Transparency International, http://www.transparency.org/cpi2015#downloads [dostęp: 13.04.2018].Czerwiński I.L., Skazówka listowa, czyli nauka o listach dla dzieci, Drukiem Jana Gołębiowskiego, Przemyśl 1812.Czubik A., Równouprawnienie języków dyplomatycznych na forum organizacji między-narodowych, http://www.europeistyka.uj.edu.pl/documents/3458728/95422804/160-179. A.Czubik [dostęp: 13.04.2018].Dahmer S.J., Kahl K.W., Podręcznik dla kelnerów, Wiedza i Życie, Warszawa 1999.Decyzja nr 392/MON z 30 września 2014 r. w sprawie wprowadzenia do użytku służbowego Ceremoniału Wojskowego Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej http://www.mon.gov.pl/d/pliki/dokumenty/rozne/2014/10/Zal._do_dec._Nr_392ccc.pdf [dostęp: 13.04.2018].Długosz J., Roczniki, czyli Kroniki Sławnego Królestwa Polskiego. Księga IX: 1300–1370, PWN, Warszawa 2009.Dziewulak D., Precedencja stanowisk publicznych w Polsce, „Analizy BAS” 2009, nr 2.Fed Cup fail – Nazi anthem Dutschland uber alles YouTube, https://www.youtube.com/watch?v=yS5NyEyHxoE [dostęp: 13.04.2018].First lady's surprising hug from the Queen of England, https://www.youtube.com/watch?- v=eU_0hyjXRaM&t=4s [dostęp: 13.04.2018]. Fuchsel H., Poradnik asystentki, czyli efektywne zarządzanie biurem, Poltext, Warszawa 2011.Füchsel H., Sekretariat, czyli centrum informacyjne firmy, Poltext, Warszawa 2011.Gafa, Wikipedia, https://pl.wikipedia.org/wiki/Gafa [dostęp: 13.04.2018].Gawłowicz I., Międzynarodowe prawo dyplomatyczne – wybrane zagadnienia, C.H. Beck, Warszawa 2011.Góralski Z., Encyklopedia urzędów i godności w dawnej Polsce, Książka i Wiedza, Warszawa 2000.Góralski Z., Urzędy i godności w dawnej Polsce, Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza, Warszawa 1983.Guiliano M., Kobiety, praca i sztuka savoir-vivre’u, tłum. D. Górska, Albatros, Warszawa 2014.Her Majesty the Queen meets President of Ghana, YouTube, https://www.youtube.-com/watch?v=kmar5S2IxDI [dostęp: 13.04.2018].Hillary Clinton presents misspelled gift to Russian foreign minister, YouTube, https://www.youtube.com/watch?v=9sudCmrAsF4 [dostęp: 13.04.2018].Historia szwedzkiego stołu, https://web.archive.org/web/20120322123942/http://www.-zamosc.pl/?get=page,439,88 [dostęp: 13.04.2018].http://encyklopedia.pwn.pl/haslo/muzulmanskie-prawo;3944804.html [dostęp: 13.04.2018]. http://instytutheraldyczny.pl/herb-czy-godlo/ [dostęp: 13.04.2018].http://praca.studentnews.pl/s/92/2763-Wskazowki-dotyczace-wysylania-maili-netykieta.htm [dostęp: 13.04.2018] http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU19920900452 [dostęp: 13.04.2018]. http://www.dzienniklodzki.pl/wiadomosci/piotrkow-trybunalski/a/ dni-przyjazni-polskowegierskiej-prezydent-wegier-w-piotrkowie-spotka-sie-z-andrzejem-duda,11916784/ [dostęp: 13.04.2018]. http://www.etykietaorganizacji.pl/bilety-wizytowe/funkcje-wizytowki/ [dostęp: 13.04. 2018]. http://www.etykietaorganizacji.pl/ceremonialy/flaga-i-jej-rozmiary/ [dostęp: 13.04.2018]. http://www.etykietaorganizacji.pl/ciekawostki/dopisek-na-wizytowce-d-u-p-a/, dostęp: 13.04.2018]. http://www.etykietaorganizacji.pl/cytaty/ [dostęp: 13.04.2018].http://www.etykietaorganizacji.pl/komunikacja/korespondencja-elektroniczna-czyli-zasady-e-mail/ [dostęp: 13.04.2018]. http://www.etykieta-organizacji.pl/napoje/kawa-sposoby-serwowania-w-stylu-wloskim-i-francuskim/ [dostęp: 13.04.2018]. http://www.etykietaorganizacji.pl/slowniketykiety/ [dostęp: 13.04.2018].http://www.etykietaorganizacji.pl/wizerunek/moda-w-powstaniu-warszawskim/ [dostęp: 13.04.2018].http://www.miedzyrzecz.pl/PL/1000/374/Burmistrz_Miedzyrzecza_zaprasza_obchody_Swieta_Konstytucji_3_Maja/k/ [dostąp: 13.04.2018] http://www.msz.gov.pl/pl/ministerstwo/protokol_dyplomatyczny/ [dostęp: 13.04.2018].http://www.msz.gov.pl/pl/ministerstwo/protokol_dyplomatyczny/informacja_o_protokole_dyplomatycznym [dostęp: 13.04.2018].http://www.smartage.pl/pierwszy-email/. oraz https://www.pw.edu.pl/Uczelnia/Aktualnosci/Pierwszy-e-mail-Tadeusza-Wegrzynowskiego-z-Politechniki-Warszawskiej-ma-juz-ponad-25-lat-BIT-PW [do-stęp: 13.04.2018]. https://www.facebook.com/PatriaeFidelis/photos/a.166771800101575.30738.15797879-4314209/853301321448616/?type=3&theater [dostęp: 13.04.2018].https://www.mswia.gov.pl/pl/aktualnosci/16702,quotBialo-Czerwonaquot-i-quotHymn-Polskiquot-sciagnij-poradniki-MSWiA.html?search=676 [dostęp:13.04.2018].https://www.uj.edu.pl/documents/10172/134341336/inauguracja_book_653.pdf/62e194- 70-32d8-4a83-b041-722b51ceda6b [dostęp: 13.04.2018]. https://www.youtube.com/watch?v=RAjbDtyGsI4 [dostęp: 13.04.2018].Ikanowicz C., Piekarski J.W. , Protokół dyplomatyczny i dobre obyczaje, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2009.Jak powinno się składać polską flagę, https://www.youtube.com/watch?v=c6e5m7X9O-Y0&noredirect=1 [dostęp: 13.04.2018].Kaliński D., Kawior, pluskwy i jedna wanna. Jak naprawdę wyglądała konferencja jałtańska, Ciekawostki Historyczne, http://ciekawostkihistoryczne.pl/2014/03/21/kawior-pluskwy-i-jedna-wanna-jak-naprawde-wygladala-konferencja-jaltanska/2/ [dostęp: 13.04.2018].Kędziora M., Rzeczowo o modzie męskiej. Poradnik, Sine Qua Non, Kraków 2013.Kongres wiedeński, Wikipedia, https://pl.wikipedia.org/wiki/Kongres_wiedeński [dostęp: 13.04.2018].Konwencja Wiedeńska o Prawie Traktatów http://www.grocjusz.edu.pl/Materials/mw_-kpt.pdf [dostęp: 13.04.2018].Korea, Wikipedia, https://pl.wikipedia.org/wiki/Korea#Zjednoczenie_Korei [dostęp: 13.04.2018].Król P., Protokół watykański, Diplomatic Imperfection, https://diplomaticimperfection.wordpress.com/protokolwatykanski/ [dostęp: 13.04.2018].Kubas G., Netykieta – Kodeks etyczny czy prawo internetu?, Kraków 2004 [niepubl. praca magisterska], http://vagla.pl/skrypts/mgr_g_kubas.pdf [dostęp: 13.04.2018].Kupiec i uczony, Oblicza Gruzji, http://obliczagruzji.monomit.pl/toasty-gruzinskie/kupiec-i-uczony [dostęp: 13.04.2018].Laermer R., Prichinello M., Wskazówki dotyczące wysyłania maili – netykieta, [w:] Public Relations, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004, http://praca.student-news.pl/s/92/2763-Wskazowki-dotyczace-wysylania-maili-netykieta.html [dostęp: 13.04.2018]. Łozińska M., Łoziński J., Bale i bankiety Drugiej Rzeczpospolitej, Prószyński i S-ka, Warszawa 1998.Marcjanik M., Jak się zwracać do doktora habilitowanego?, Poradnia Językowa PWN, http://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/Jak-sie-zwracac-do-doktora-habilitowanego;122-71.html [dostęp: 13.04.2018].Martinet B., Marti Y., Wywiad gospodarczy. Pozyskiwanie i ochrona informacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, tłum. K. Bolesta-Kukułka, Warszawa 1999. Memorandum w sprawie baterii Patriot, http://www.mon.gov.pl/aktualnosci/artykul/najnowsze/memorandum-ws-baterii-rakiet-patriot-f2017-07-06/ [dostęp: 13.04.2018].Mickiewicz A., Dzieła, t. IV, Pan Tadeusz, czyli ostatni zajazd na Litwie. Historia szlachecka z r. 1811 i 1812 we dwunastu księgach wierszem, Czytelnik, Warszawa 1949.Modrzyńska J., Protokół dyplomatyczny, etykieta i zasady savoir-vivre'u, Wolters Klu-wer, Warszawa 2016.Naumann F., Sztuka dyplomacji na co dzień. Dwadzieścia zasad udanego obcowania z ludźmi, Klub Dla Ciebie, Warszawa 2004.Nepal, Flags of the World, https://flagspot.net/flags/np.html [dostęp: 13.04.2018].NetografiaNetykieta w poczcie elektronicznej, Interkl@sa, http://www.interklasa.pl/portal/dokumenty/Netykieta/email.html [dostęp: 13.04.2018].Nowicki Z.T., Nowe vademecum barmana, Galion, Gdynia 2000.O KRASP, strona internetowa Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich, http://www.krasp.org.pl/pl/O_krasp/O_NAS [dostęp: 13.04.2018].Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z 21 kwietnia 2016 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o godle, barwach i hymnie Rzeczypo-spolitej Polskiej oraz o pieczęciach państwowych, Dz.U. z 2016 r., poz. 625 z 5 maja 2016 r., http://dziennikustaw.gov.pl/du/2016/625/1 [dostęp: 13.04.2018].Obwieszczenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w sprawie ogło-szenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Go-spodarki Morskiej w sprawie wyszkolenia i kwalifikacji członków załóg statków morskich z 21 grudnia 2017 roku, http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20170000167 [dostęp: 13.04.2018]. Okoliczności, DniWolne.pl, http://dniwolne.pl/okoliczności [dostęp: 13.04.2018].Orłowski T., Protokół dyplomatyczny. Między tradycją a nowoczesnością, Polski Instytut Spraw Międzynarodowych, Warszawa 2015.Pałeczki, Wikipedia, https://pl.wikipedia.org/wiki/Pałeczki [dostęp: 13.04.2018].Penrnal E., Savoir-vivre w podróży. Poradnik dla turystów i biznesmenów, Prószyński i S-ka, Warszawa 2001.Pietkiewicz E., Protokół dyplomatyczny, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Warszawa 1998.Piras C., Roetzel B., Lady. Kobieta elegancka, Rosner i Wspólnicy, Warszawa 2003.Pisarek W., Słownik języka niby-polskiego, czyli błędy językowe w prasie, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław–Warszawa–Kraków–Gdańsk 1978.Płuciennik P., Najdroższe herbaty na świecie. Najbardziej cenione herbaty świata, Czajnikowy.pl, http://www.czajnikowy.com.pl/najdrozsze-herbaty-na-swiecie-najbardziej-cenione-herbaty-swiata/ [dostęp: 13.04.2018].Podlejski Z., Wizyta biskupa incognito- anegdota, Kapucyni.pl, https://kapucyni.pl/czytelnia/duchowo/inne/1237-wizyta-biskupa-incognito-anegdota [dostęp: 13.04.2018].Pomoc: Powszechne błędy językowe, Wikipedia, https://pl.wikipedia.org/wiki/Pomoc:Powszechne_błędy_językowe [dostęp: 13.04.2018].Precedencja szefów misji dyplomatycznych, strona Ministerstwa Spraw Zagranicznych, http://www.msz.gov.pl/en/p/msz_en/ministry/diplomatic_protocol/order_of_precedence_of_heads_of_missions/order_of_precedence_of_heads_of_missions [dostęp: 13.04.2018].Przewodnik po redagowaniu pism urzędowych w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, strona Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, https://dsc.kprm.gov.pl/sites/default/files/przewodnik_po_redagowaniu_pism_urzedowych_w_kprm_cz_1.pdf [dostęp: 13.04.2018] Przy stole, http://www.nieznanahistoria.pl/przy-stole/ [dostęp: 13.04.2018].Rada Języka Polskiego, http://www.rjp.pan.pl/index.php [dostęp: 13.04.2018].Reynolds S., Valelntine D., Przewodnik – komunikacja międzykulturowa, Wolters Klu-wer, Warszawa 2009.Robbins S.P., Judge T.A., Zachowania w organizacji, tłum. A. Ehrlich, Polskie Wydaw-nictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011.Roetzel B., Gentelman. A timeless fashion, Könemann Verlagsgesellschaft mbH, Köln 1999.Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z 10 lutego 2017 r. w sprawie tytułów zawodowych nadawanych absolwentom studiów, warunków, wydawania oraz niezbędnych elementów dyplomów ukończenia studiów i świadectw ukończenia studiów podyplomowych oraz wzoru suplementu dyplomu, http://www.dn.uj.edu.pl/documents/1333504/4068027/10.02.2017_rozp.MNiSW_dyplomy.pdf/13d1a0d1-eea8-4118-9d43-b59223e0b94f [dostęp: 13.04.2018].Sampson E., Jak tworzyć własny wizerunek, PWE, Warszawa 1996.Sienkiewicz H., Krzyżacy, Wydawnictwo Dragon, Białystok 2016.Spencer J., Pruss A., Profesjonalna sekretarka. Funkcje menedżerskie, Polskie Wydaw-nictwo Ekonomiczne, Warszawa 1999.Spencer J., Pruss A., Profesjonalna sekretarka. Komunikacja interpersonalna, PWE, Warszawa 1999.Strefa wiedzy, strona: Polski Komitet Olimpijski, http://www.olimpijski.pl/pl/68,strefa-wiedzy.html [dostęp: 13.04.2018].Sutor J., Etykieta dyplomatyczna z elementami protokołu i ceremoniałów, Wolters Klu-wer, Warszawa 2016.Sutor J., Korespondencja dyplomatyczna, Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa 2004.Sykuna S., Zajadło J. (red.), Leksykon prawa i protokołu dyplomatycznego. 100 podsta-wowych pojęć, C.H. Beck, Warszawa 2011.Szczepańczyk, Innowacyjne sposoby wykorzystania mediów społecznościowych w komunikacji M. wewnętrznej i zewnętrznej organizacji, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach” 2014, nr 183, cz. 2, s. 186, http://www.ue.katowice.pl/fileadmin/_migrated/content_uploads/17_M.Szczepanczyk_Innowacyjne_sposoby_wykorzystania....pdf [dostęp: 13.04.2018].Szczepańska M., Polska królestwem zupy, Puls Biznesu, https://www.pb.pl/polska-krolestwem-zupy-705012 [dostęp: 13.04.2018].Szlakiem herbaty z mlekiem, strona Ex Oriente Lux, http://www.exorientelux.pl/szlakiem-herbaty-z-mlekiem [dostęp: 13.04.2018].Szymczak W., Dyplomatyka, savoir-vivre, [w:] B. Czechowska-Derkacz, M. Zimnak, Rzecznik prasowy. Oczekiwania i możliwości. Perspektywa teoretyczna i praktyczna, Difin, Warszawa 2015.Śliwerski B., Akademicki savoir-vivre, blog Bogusława Śliwerskiego, http://sliwerskipedagog.blogspot.com/2010/01/akademicki-savoir-vivre.html [dostęp: 13.04.2018].Tatarkiewicz Ł., Uroczystości Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 1976 (maszyno-pis – Biuro Rektoratu Uniwersytetu Warszawskiego).Top 10 Most Expensive Alcoholic Drinks In The World, YouTube, https://www.youtube.com/watch?v=5oVDC9QSqRY [dostęp: 13.04.2018].Turbasa J., ABC męskiej elegancji, Wydawnictwo AA, Kraków 2001.Uczelnie – wykazy, strona internetowa: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, http://www.nauka.gov.pl/uczelnie/ [dostęp: 13.04.2018].Urban J., Whisky. Vademecum, Wydawnictwo Olesiejuk, Warszawa 2016.Ustawa z 24 lipca 2015 r. – Prawo o zgromadzeniach (Dz.U. z 2015 r., poz. 1485), http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20150001485 [dostęp: 13.04.2018].Ustawa z 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny (Dz.U. z 1997 r. Nr 88, poz. 553), http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19970880553 [dostęp: 13.04.2018].Walecka-Jankowska K., Uczelniany savoir-vivre, Politechnika Wrocławska, http://www.ioz.pwr.wroc.pl/pracownicy/walecka/uczelniany_savoir_vivre.pdf [dostęp: 13.04.2018].Walewski Ł., Pośpiech M., Ambasadorowie. Czego nie powie Ci królowa, Wydawnictwo Sine Qua Non, Kraków 2016.Walewski Ł., Przywitaj się z królową. Gafy, wpadki, faux pas i inne historie, Sine Qua Non, Kraków 2015.Wizyta regenta Węgier Miklosa Horthyego w Polsce, Narodowe Archiwum Cyfrowe, https://audiovis.nac.gov.pl/obraz/47714/ [dostęp: 13.04.2018].Wójcik M., 99 najgłupszych praw świata, Interia, http://facet.interia.pl/styl-zycia/ciekawostki/news-99-najglupszych-praw-swiata,nId,449299 [dostęp: 13.04.2018].Wręczanie kwiatów, EIOBA, http://www.eioba.pl/a/2act/kwiatowy-savoir-vivre [dostęp: 13.04.2018].Wrona J., Znamierowski A., Flagi państwowe i narodowe. Kształt flag państw współcze-snego świata, „Flaga. Biuletyn Polskiego Towarzystwa Weksylologicznego” 2001, nr 16/17, s. 5–8.Zanim wyruszysz w nieznany świat, Travelbit. Centrala polskich globtroterów, http://www.travelbit.pl/zanim-wyruszysz-w-nieznany-swiat/ [dostęp: 13.04.2018].Zapis stenograficzny (1768) z 231. posiedzenia Komisji Spraw Zagranicznych w dniu 24 maja 2005 r., archiwalna strona Senatu RP, http://ww2.senat.pl/k5/kom/ksz/2005/231-sz.htm [dostęp: 13.04.2018]. Zaproszenie na Uroczystą Wydziałową Inaugurację Roku Akademickiego 2017/18 http://wns.sggw.pl/zaproszenie-na-wydzialowa-inauguracje-roku-akademickiego-20-172018/ [dostęp: 13.04.2018].Zemme H.V., Pułapki savoir-vivre’u. Jak w porę dostrzec niebezpieczeństwo i uniknąć przykrej wpadki, Bellona, Warszawa 2008.Zenderowski R., Koziński B., Różnice kulturowe w biznesie, CeDeWu, Warszawa 2016.Zgółka H., Zgółka T., Językowy savoir-vivre. Praktyczny poradnik posługiwania się polszczyzną w sytuacjach oficjalnych i towarzyskich, Książka i Wiedza, Warszawa 2001.Żuchowski H.R., Czarna księga gaf towarzyskich, Polichymnia, Lublin 2001.Literatura uzupełniająca – dokumenty„Polski Przegląd Dyplomatyczny” wydawany przez Polski Instytut Spraw Międzynarodowych.Gruszczyk M., Etykieta flagowa, www.marynistyka.plKonwencja wiedeńska o stosunkach dyplomatycznych z 18 kwietnia 1961 roku (Dz.U. z 1965 r. Nr 37, poz. 232).
Materiały dodatkowe
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł