Biznes - poradniki
Kategoria książek biznesowych i poradników obejmuje szeroki zakres tematów, które mogą pomóc w rozwijaniu umiejętności zarządzania, strategii biznesowych, marketingu, finansów oraz osobistego rozwoju.
Negocjacje
Książka odnosi się do jednego z najpopularniejszych działań, którego jesteśmy uczestnikami każdego dnia. We współczesnym świecie (nie tylko biznesu) skuteczne negocjacje nie są oparte na wykorzystaniu spektakularnego wachlarza wielu technik negocjacyjnych, ale na komunikacji i zarządzaniu emocjami. Zawodowi negocjatorzy nie skupiają się na atakowaniu drugiej strony poprzez wyrafinowane techniki perswazyjne, ale na poszukiwaniu i szybkim dochodzeniu do obustronnie korzystnych rozwiązań.Dlaczego w..
Mała książeczka o współpracy
Każdy czasem słyszy w zwykłych rozmowach, biznesie czy mediach, że trudno współpracować. Gdy robimy coś razem, to często nazywamy to współpracą. Powstaje pytanie, czy jest to po prostu robienie czegoś razem, czy też dużo bardziej skomplikowane zjawisko społeczne. Niestety, dla dobrej współpracy trzeba rozumieć współpracę w tym drugim znaczeniu. Skomplikowane, bo wystarczy zadać komuś pytanie: co to jest współpraca? No właśnie, czytelniku, proponujemy, abyś w tym momencie zadał tak..
Blockchain. Wartość w trzech wymiarach
Książka nominowana w konkursie ECONOMICUS 2020 w kategorii: najlepszy poradnik biznesowy.Czym jest technologia blockchain, na czym polega jej istota i jakie możliwości się z nią wiążą? Wielu autorów zwraca uwagę na problemy z zaufaniem do klasycznie funkcjonujących mechanizmów jak również odnosi się do nowych możliwości technologicznych i ekonomicznych. W niniejszej pracy decydowano się obrać inny kierunek rozważań, prezentujący znacznie bardziej abstrakcyjne podejście. Przesłanki te zostały bow..
Etykieta wartości
Książka nominowana w konkursie ECONOMICUS 2020 w kategorii: najlepszy poradnik biznesowy.Szanowny Czytelniku, jeżeli szukasz poradnika dobrych manier, nie bierz tej książki do ręki! Ona jest dla tych, którzy znają dobre maniery. Nierzadko znają je już od pokoleń. Nie ma tu porad, jak wiązać krawaty, dobierać spinki do mankietów, zegarki do garniturów, na ile guzików zapinać marynarkę, ani jak jeść bezy. O tym już pisuje liczne grono Autorów. Ekspertów dobrych manier mamy więcej, niż dobrych mani..
Zarządzanie w kryzysie wizerunkowym. Metody, procedury, reagowanie
Zarządzanie w kryzysie wizerunkowym to pierwsza publikacja na polskim rynku wydawniczym która zawiera wiele nowych (nigdzie niepublikowanych) modeli zarządzania w obszarze ochrony i budowania wizerunku z uwzględnieniem kryzysów wizerunkowych. W książce zaprezentowano autorskie, zweryfikowane empirycznie modele. W sposób kompleksowy przedstawiono cały proces począwszy od przygotowania na wypadek wystąpienia perturbacji wizerunkowych poprzez rozwiązywanie problemów, aż po działania koniecz..
Sztuka prezentacji. Teoria i praktyka. Wydanie poprawione
Książka powstała z myślą o tych, którzy na co dzień dokonują prezentacji i oczekują wiedzy związanej z mechanizmami komunikacji ze sfery psychologii społecznej oraz poszukują konkretnych wskazówek związanych z jej przygotowaniem oraz realizacją. Intencją autorów było przedstawienie praktycznych wskazań poprzez pryzmat koncepcji teoretycznych. Tego typu ujęcie pozwala na wykorzystanie treści książki w wielu sytuacjach, np. prezentacji projektu, oferty handlowej czy planu działań mar..
Wschodnie DNA. Przewodnik biznesowy do skutecznego zarządzania pracownikami ze Wschodu
„– Podpisaliśmy umowę, wszystko załatwione, jutro zaczynasz.– Ale jutro nie mogę. Będę w przyszłym tygodniu – powiedział Murat.– Podpisałeś, że od jutra zaczynasz pracę. Ciężarówka czeka.– No tak, ale muszę jeszcze załatwić kilka spraw – uśmiechnął się.– Przecież umawialiśmy się dwa tygodnie temu. Potwierdziłeś, że będziesz dziś.– Jestem, ale muszę iść. Jak załatwię sprawy, to zadzwonię.– A umowa, którą podpisałeś? (…)”.Chcesz zatrudnić pracowników ze Wschodu, zapomnij o zachodnich metodac..
Etykieta w biznesie i administracji publicznej z elementami protokołu dyplomatycznego
Książka łączy w sobie międzykulturowe aspekty savoir-vivr'u, etykiety biznesu oraz wybrane zagadnienia protokołu dyplomatycznego, takie jak: sposoby tytułowania osób, posługiwanie się wizytówkami, właściwe kreowanie swojego wizerunku (dobór strojów i dodatków zależnie od okazji), precedencja (ustalanie hierarchii ważności osób w różnych wydarzeniach organizacyjnych), zasady korespondencji, skróty używane w zaproszeniach, organizacja wizyt, a także cała sfera etykiety stołu. Wprowadzono także czę..
Lekcje o życiu. Człowiek sukcesu radzi i podpowiada
Tym razem w innej, niebiznesowej odsłonie. To zbiór prywatnych zasad i porad życiowych na różne tematy, zbiór zasad i „prawd”, dzięki którym osiągnął wiele sukcesów i miał mnóstwo wpadek. Miłe chwile nas cieszą, trudne uczą. Jak sobie z nimi radzić i wiele innych porad właśnie w tej książce. „Gdybym to wiedział w wieku 25 lat, a nie 50., osiągnąłbym zapewne znacznie więcej, przy mniejszej ilości pomyłek i z dużo mniejszym wykorzystaniem własnej energii”...
Poradnik dla blogerów, vlogerów, gamerów i instagramowiczów. Czego nie wolno robić w Internecie
Chcesz zaistnieć w Internecie? Pisać blog, kręcić vlog albo zostać instagramowiczem śledzonym przez tysiące followersów? Musisz wiedzieć kilka rzeczy, które pozwolą Ci uniknąć kolizji z prawem i spać spokojnie bez obaw o naruszenie cudzych praw. Poradnik, który trzymasz w ręce, przeprowadzi Cię przez problemy prawne, które możesz napotkać na swojej drodze. Dowiesz się: - co jest chronione w Internecie i czy możesz być twórcą, nawet jeśli nie masz wykształcenia artystycznego, - co możesz ści..
Key Account Manager
Książka prowadzi krok po kroku po wszystkich zagadnieniach merytorycznych związanych z wykonywaniem zawodu; zawiera treści dotyczące skutecznych narzędzi stosowanych w codziennej pracy. Prosta treść poparta opisem własnych doświadczeń autora w wykonywaniu zawodu KAM-a sprawia, iż czyta się ją bez konieczności sięgania po literaturę specjalistyczną, choćby z zakresu ekonomii. Dla osób, które podobnie jak autor są wieloletnimi praktykami, książka stanowić może formę przypomnienia podstawowych z..
Praktyczne sporządzenie biznesplanu
Połączenie książki z czynnym arkuszem kalkulacyjnym, na którym przygotowuje się plany finansowe, jest jedyną tego typu publikacją na rynku polskim, umożliwiającą samodzielne i profesjonalne wykonanie planu finansowego do biznesplanu. Plan finansowy został sporządzony w arkuszu kalkulacyjnym Excel z aktywnymi formułami. Wszystkie arkusze kalkulacyjne są ze sobą powiązane za pomocą określonych formuł, zmiany danych wejściowych powodują automatycznie zmiany obliczeń w tabelach analitycznych i pods..
Biznesplan. Pytania i odpowiedzi
W prezentowanej publikacji autor przedstawia od strony praktycznej proces tworzenia biznesplanu dla dowolnej organizacji gospodarczej. Nowatorską formułą książki jest jej układ składający się z pytań i odpowiedzi. Są to pytania, które najczęściej zadają sobie osoby po raz pierwszy przystępujące do samodzielnego tworzenia biznesplanu. Autor udziela na nie merytorycznych i wyczerpujących odpowiedzi, które w znacznym stopniu ułatwiają przygotowanie własnego dokumentu. Układ książki jest jasny, czyt..
Innowacyjne modele e-biznesu. Aspekty instytucjonalne
W przypadku innowacyjnych modeli e-biznesu internet jest czymś, co umożliwia firmom działalność (np. wyszukiwarki). W innym, szerszym sensie innowacyjne są te wszystkie modele, które wykorzystując postęp technologii ICT, odpowiadają na potrzeby klientów i dzięki temu zdobywają przewagę konkurencyjną. Innowacyjne modele e-biznesu kojarzą strategię biznesu, organizację oraz technologię, a także uwarunkowania instytucjonalne...
Konsument na rynku e-usług w krajach Europy Środkowo-Wschodniej
Dynamiczny rozwój nowoczesnych form komunikacji wywiera zasadniczy wpływ na zmiany procesów gospodarowania i spojrzenie na usługi. Jeszcze niedawno nikt nie przypuszczał, że usługi będzie można świadczyć na odległość, przy wykorzystaniu komputera, Internetu czy mobilnego aparatu telefonicznego. Zachodzące we współczesnym świecie dynamiczne zmiany technologiczne oddziałują na funkcjonowanie rynku usług i sposób ich świadczenia, a także na zaspokajanie potrzeb przez konsumentów i ich gospodarstwa ..
Dekada Wal-Marta. Jak następcy przekształcili dziedzictwo Sama Waltona w największą firmę świata
W książce autor ukazuje od wewnątrz metody działania wielkiej sieci handlowej Wal-Mart, źródła jej sukcesu, sposoby opanowywania zagranicznych rynków i walki z konkurencją. Dużo miejsca poświęca analizie mechanizmów zarządzania, promocji i marketingu, interesujących nie tylko dla specjalistów. Sam Walton nie lubił wydawać pieniędzy. Jego filozofią było przemyślane decydowanie o każdym cencie, ponieważ rozumiał, że dzięki temu zarządzanie dolarami będzie dużo łatwiejsze. W chwili śmierci był d..
E-usługi a społeczeństwo informacyjne
Opracowanie poświęcone jest zachowaniom konsumentów na rynku e-usług w Polsce. Rozwój e-usług przedstawiono na tle zmian, jakie dokonują się w obszarze budowania społeczeństwa informacyjnego i zachowań e-konsumentów. Zawiera problemy, które wydawały się najistotniejsze dla podejmowanej problematyki. Menedżerom powinna pomóc w coraz szerszym wykorzystaniu internetu w działalności marketingowej. Publikacja wnosi bardzo ważną i potrzebną wiedzę o nowych sferach i możliwościach działania – w pers..
Systemy biznesu elektronicznego
Książka przedstawia bogatą problematykę wykorzystania w gospodarce nowoczesnych systemów elektronicznego biznesu. Traktuje o genealogii, rozwoju i warunkach funkcjonowania usług elektronicznego biznesu - zarówno w relacjach pomiędzy firmami, jak i w stosunkach firm z indywidualnym klientem. Analizowane są też narzędzia marketingu internetowego i otoczenia elektronicznego biznesu w postaci systemów elektronicznej administracji publicznej. W książce analizowane są też narzędzia marketingu inter..
Trzy oznaki pracy, która nie daje szczęścia. Opowieść dla menedżerów Audiobook
W tej szóstej i najbardziej oczekiwanej opowieści autor bestsellerów z listy „New York Timesa”, Patrick Lencioni, podejmuje najbardziej uniwersalny temat: brak poczucia szczęścia w pracy i prezentuje rewolucyjny, a jednak niezwykle prosty model działania, który pozwala na uzyskanie satysfakcji z każdej pracy. Lencioni przedstawia niezwykle interesującą opowieść o Brianie Baileyu, przedwcześnie emerytowanym menedżerze, który poszukuje sensu w swojej karierze i życiu. Poprzez serię zaskakujących ..
Energia! Żyj pełnią życia. Audiobook
Żyj pełnią życia! OD TEJ CHWILI. Pewnej wyjątkowo ciemnej i parnej karaibskiej nocy Brendon Burchard stał okrwawiony na pokiereszowanej masce swojego rozbitego samochodu. Właśnie wtedy zrozumiał, że, jak każdy z nas, jest zwykłym śmiertelnikiem, i że pod koniec życia każdy człowiek będzie poszukiwał odpowiedzi na kilka podstawowych pytań: „Czy żyłem naprawdę? Czy kochałem i dawałem siebie innym? Czy dokonałem w życiu czegoś ważnego i istotnego?” Od tamtej pamiętnej nocy Brendon zaczął żyć ..