Spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1. Umiejscowienie outsourcingu w banku
1.1. Pojęcie i klasyfikacja outsourcingu
1.1.1. Pojęcie outsourcingu
1.1.2. Rodzaje outsourcingu
1.1.3. Obszary stosowania outsourcingu
1.2. Miejsce outsourcingu w strategiach banków
1.2.1. Geneza outsourcingu w sektorze bankowym
1.2.2. Strategie outsourcingu stosowane przez banki
1.2.3. Cykl życia outsourcingu
1.3. Zalety i wady stosowania outsourcingu
1.3.1. Zalety outsourcingu dla przedsiębiorstwa bankowego
1.3.2. Wady związane ze stosowaniem outsourcingu
Rozdział 2. Czynniki wpływające na wykorzystanie outsourcingu przez banki
2.1. Regulacje dotyczące stosowania outsourcingu przez banki
2.1.1. Wytyczne instytucji międzynarodowych
2.1.2. Regulacje prawne dotyczące outsourcingu bankowego w Polsce
2.2. Proces wdrożenia outsourcingu w banku
2.2.1. Czynniki decydujące o sukcesie umowy outsourcingowej
2.2.2. Przyczyny niepowodzeń outsourcingu w bankach
2.3. Ryzyko towarzyszące wykorzystaniu outsourcingu przez banki
2.3.1. Rodzaje ryzyka związanego z outsourcingiem
2.3.2. Sposoby ograniczania ryzyka wynikającego z zastosowania outsourcingu
2.4. Bezpieczeństwo funkcjonowania banku stosującego outsourcing
2.4.1. Ograniczenia zakresu stosowania outsourcingu w bankach
2.4.2. Zapewnienie zachowania tajemnicy bankowej
2.4.3. Efektywny nadzór nad działalnością banku stosującego outsourcing
2.5. Technologia i organizacja pracy w banku jako czynniki określające stosowanie outsourcingu
Rozdział 3. Przesłanki i zakres stosowania outsourcingu przez banki komercyjne
w Polsce
3.1. Sytuacja polskiego sektora bankowego na początku XXI wieku
3.1.1. Miejsce banków w sektorze finansowym
3.1.2. Polski sektor bankowy po 2000 roku
3.2. Przyczyny korzystania z outsourcingu przez banki
3.3. Obszary działalności banku obejmowane outsourcingiem
3.4. Zakres stosowania outsourcingu czynności bankowych
3.4.1. Outsourcing czynności bankowych przed przystąpieniem Polski do UE
3.4.2. Zmiany w zakresie outsourcingu w bankach po przystąpieniu Polski do UE
Rozdział 4. Czynniki decydujące o rozwoju outsourcingu w sektorze bankowym
4.1. Determinanty rozwoju outsourcingu w bankach komercyjnych w Polsce
4.1.1. Stymulanty i destymulanty rozwoju outsourcingu
4.1.2. Rozwój technologii w polskim sektorze bankowym
4.1.3. Organizacja działalności banku a outsourcing
4.1.4. Ryzyko związane z outsourcingiem w bankach oraz jego ograniczanie
4.2. Czynniki decydujące o powodzeniu bądź niepowodzeniu kontraktu outsourcingowego
4.2.1. Czynniki sukcesu umowy outsourcingowej
4.2.2. Przyczyny niepowodzeń kontraktu outsourcingowego
4.3. Determinanty wyboru zewnętrznego dostawcy usług outsourcingowych
4.3.1. Kryteria wyboru dostawcy usług outsourcingowych
4.3.2. Rodzaje powiązań zleceniobiorcy z bankiem – zleceniodawcą
4.4. Korzyści ze stosowania outsourcingu przez banki komercyjne
4.5. Poziom rozwoju outsourcingu działalności bankowej na tle innych sektorów gospodarczych
4.5.1. Warunki rozwoju outsourcingu w Polsce
4.5.2. Poziom rozwoju outsourcingu w Polsce
4.5.3. Zastosowanie offshoringu w bankach
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Załącznik