Twój koszyk zakupów jest pusty!
Brunon Hołyst
211.50 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Przez stosunki kontroli w administracji publicznej autorka rozumie relacje zachodzące na podstawie prawa pomiędzy organami/instytucjami administracji publicznej w związku z kontrolą sprawowaną przez samą administrację wobec własnej działalności w sferze wewnętrznej i zewnętrznej. Celem pracy jest m.in. określenie roli i zasad, jakie powinna spełniać kontrola administracji publicznej przez administrację publiczną w demokratycznym państwie prawnym. Publikacja zaadresowana jest nie tylko do osób zajmujących się nauką prawa administracyjnego, dydaktyków i studentów, przedstawicieli zawodów prawniczych, polityków, ale jest skierowana w tym samym stopniu do praktyków zajmujących się kontrolą w administracji publicznej w swoim życiu zawodowym.
Spis treści:
Wykaz ważniejszych skrótów
Przedmowa
Summary
Rozdział 1. Kontrola w administracji publicznej z perspektywy doktrynalnej i normatywnej
1.1. Pojęcie i znaczenie kontroli w działalności administracji publicznej demokratycznego państwa prawnego 1.1.1. Przedmiot badań 1.1.2. Podmioty kontroli w administracji publicznej (kontrolujący i kontrolowany). Podmiotowość i samodzielność podmiotów 1.1.3. Pojęcie kontroli i stosunków kontroli, problemy kontroli w demokratycznym państwie prawnym 1.1.4. Kontrola w administracji publicznej o budowie dualistycznej: scentralizowanej i zdecentralizowanej 1.2. Kontrola jako immanentny etap procesu/przedmiotu administrowania (sterowania) sprawami publicznymi 1.3. Interdyscyplinarny charakter pojęcia kontroli jako elementu normatywnego i elementu rzeczywistego 1.4. Kontrola jako czynnik samoregulacji i delegowanej regulacji realizowanej przez dobrą, inteligentną, uczącą się administrację publiczną 1.5. Kontrola jako funkcja samodzielna oraz jako etap nadzoru w administracji publicznej 1.6. Prawnicze i prawne definicje kontroli 1.6.1. Aparatura pojęciowa związana z pojęciem kontroli 1.6.2. Nowe określenia kontroli i funkcji zawierających kontrolę 1.6.3. Kryteria kontroli i ich wzajemne relacje 1.6.3.1. Kryterium legalności 1.6.3.2. Pozostałe kryteria kontroli 1.6.4. Nowa prawna i prawnicza terminologia w przedmiocie kontroli jako przejaw nadążania prawnego pojęcia kontroli za rozwojem cywilizacyjnym – kryteria wyodrębniania nowych postaci kontroli 1.7. Miejsce stosunków kontroli w administracji publicznej demokratycznego państwa prawnego w systemie kontroli administracji publicznej 1.7.1. Pojęcie systemu kontroli administracji publicznej i kryteria jego wyodrębniania 1.7.2. Perspektywy ujęcia pojęcia kontroli (w) administracji publicznej 1.7.3. „Kontrola w administracji” w świetle klasyfikacji systemu kontroli administracji publicznej
Rozdział 2. Pojęcie i rodzaje stosunków kontroli w administracji publicznej demokratycznego państwa prawnego
2.1. Prawne i faktyczne stosunki kontroli wobec zasad ustroju administracji publicznej demokratycznego państwa prawnego 2.1.1. Prawne i faktyczne stosunki kontroli w administracji publicznej 2.1.2. Sprzężenie konstytucyjnych zasad ustroju i organizacji administracji publicznej ze stosunkami kontroli w administracji publicznej 2.2. Normy prawa ustrojowego jako punkt wyjścia dla wyodrębniania ustrojowo-organizacyjnych stosunków prawnych 2.3. Ustrojowo-organizacyjne stosunki prawne i ich nawiązywanie 2.4. Kryteria i metoda wyodrębniania obok ustrojowo-organizacyjnych: materialnych i proceduralnych stosunków kontroli w administracji publicznej 2.5. Ustrojowo-organizacyjne stosunki kontroli w administracji publicznej – rozwinięcie 2.6. Materialnoprawne stosunki kontroli w administracji publicznej – rozwinięcie 2.7. Proceduralne stosunki kontroli w administracji publicznej – rozwinięcie
Rozdział 3. Wybrane stosunki kontroli w administracji publicznej w ujęciu podmiotowym, przedmiotowym i proceduralnym
3.1. Stosunki kontroli ogólnoadministracyjnej działalności organów w administracji rządowej w świetle ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej 3.1.1. Aspekty przedmiotowe 3.1.2. Aspekty podmiotowe 3.1.2.1. Podmioty kontrolujące i kontrolowane 3.1.2.2. Prezes Rady Ministrów jako organ właściwy w sprawach koordynowania kontroli. Znaczenie Standardów kontroli w administracji dla podmiotowości administracyjnoprawnej jednostek instytucjonalnej kontroli i kontrolerów 3.1.2.3. Podmioty kontroli wspólnej 3.1.3. Aspekty organizacyjne prowadzenia kontroli w ujęciu statycznym (instytucjonalnym) i dynamicznym (funkcjonalnym) 3.1.4. Kontrola, stosunki kontroli a postępowanie kontrolne. Prawa i obowiązki stron i uczestników tych stosunków 3.1.5. Stosunki postępowania kontrolnego (procedury) z perspektywy pojęcia „stadiów” kontroli 3.1.5.1. Planowanie kontroli i koordynacja kontroli 3.1.5.2. Przygotowanie kontroli, kryteria kontroli w świetle Standardów kontroli 3.1.5.3. Podjęcie kontroli i ustalenie stanu faktycznego spraw w kontrolowanej jednostce, zasady dostępu do akt kontroli, jawność akt kontroli 3.1.5.4. Ocena osiągniętych rezultatów z punktu widzenia przyjętych kryteriów 3.1.5.5. Odwołanie się do prawem przewidzianych środków leżących w zakresie organu kontroli i podmiotu kontrolowanego 3.1.5.6. Obserwacja rezultatów kontroli 3.1.6. Kontrola i zasady postępowania kontrolnego
Bibliografia
prof. zw. dr hab. Józef Filipek: Recenzowana monografia podejmuje trafnie i nowatorsko wybraną problematykę badawczą. W obrębie polskiej nauki prawa administracyjnego nie było dotąd tak szczegółowo ujętej problematyki kontroli w administracji publicznej jako sfery stosunków kontroli pomiędzy administracyjnym organem kontrolującym a organem kontrolowanym w obszarze działalności wewnętrznej i zewnętrznej tego organu, z rozróżnieniem tych stosunków na stosunki faktyczne i prawne (potencjalne i realne), konkretyzowane z zasady w ustawą określonym postępowaniu kontrolnym. W ten sposób wyłania się dodatkowo pojęcie proceduralnych stosunków kontroli. (...) Praktyczny wymiar wyodrębnionych stosunków kontroli polega na zestawieniu w relacji wzajemnych uzależnień podmiotowości administracyjnoprawnych dwóch organów administracyjnych, które mogą normatywnie i realnie istnieć w układzie administracji scentralizowanej i zdecentralizowanej, mogą być w zależności organizacyjnej lub funkcjonalnej, mogą znajdować się w różnych podsystemach administracji publicznej. A zatem temat pomaga wyjaśnić ustrój i funkcjonowanie administracji publicznej demokratycznego państwa prawnego i wykazać fundamentalne znaczenie stosunków kontroli dla realizacji zasady praworządności działania administracji publicznej. Temat jednocześnie wykazuje stopień gwarantowania i zabezpieczania praw jednostki, człowieka i obywatela przez system prawnych stosunków kontroli w administracji publicznej. (...) Monografia z uwagi na zawarty w niej wkład, dorobek teoretyczny, przekładający się zarazem na praktyczne zastosowanie w rozwiązywaniu konkretnych problemów pojawiających się podczas wykonywania kontroli – zaadresowana jest nie tylko do osób zajmujących się nauką prawa administracyjnego, dydaktyków i studentów, przedstawicieli zawodów prawniczych, polityków, ale jest skierowana w tym samym stopniu do praktyków zajmujących się kontrolą w administracji publicznej w swoim życiu zawodowym.
Iwona Niżnik-Dobosz prof. nzw. dr hab., specjalizuje się w zagadnieniach ustrojowego i materialnego prawa administracyjnego. Jej zainteresowania obejmują m.in. teorię prawa administracyjnego, prawo samorządu terytorialnego, zagospodarowanie przestrzenne i prawo budowlane, kontrolę administracji publicznej. Jest autorką i współautorką monografii oraz ponad stu artykułów z tego zakresu. W latach 2008–2013 była kierownikiem Katedry Prawa Administracyjnego w WSIiZ w Rzeszowie oraz profesorem nadzwyczajnym tej uczelni. Od 1983 roku zatrudniona w Katedrze Prawa Administracyjnego Uniwersytetu Jagiellońskiego, od 2014 roku na stanowisku profesora nadzwyczajnego. Przez wiele lat członek etatowy Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie. Obecnie jest sędzią Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie.
Książka poświęcona jest analizie zastosowania interwencji poznawczo-behawioralnych jako strategii wspomagających proces redukcji masy ciała. Terapia poznawczo-behawioralna jest uznawana za jedno z najbardziej skutecznych podejść w leczeniu otyłości oraz innych zaburzeń psychicznych jej towarzyszących.W części teoretycznej monografii zostały przybliżone kwestie złożonych przyczyn oraz konsekwencji nadmiaru kilogramów. Poszczególne rozdziały książki koncentrują się zarówno na uwarunkowaniach psych..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
Dzięki tej książce ci, dla których prawidłowy rozwój dziecka jest priorytetem, będą mogli właściwie ten proces kształtować i wspierać. Autorka, opierając się na swoim długoletnim doświadczeniu terapeutycznym, proponuje scenariusze zabaw z dziećmi, zogniskowane wokół zasadniczych obszarów rozwojowych. Omawia i prezentuje zabawy, które rozwijają i kształtują różnego rodzaju kompetencje u dzieci, stymulują sprawność fizyczną, rozwijają kompetencje społeczne, kreatywność i samoświadomość...
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać nowym wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu wzorcową dokumentację spełniającą wymagania nowych regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomiędzy organizacjami związkowymi a pracodaw..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Psychoedukacja jest jedną z kluczowych metod terapeutycznych na początkowym etapie terapii. Jej znaczenie w leczeniu osób uzależnionych od alkoholu jest ogromne. Dzięki niej pacjent staje się współodpowiedzialny za własne leczenie, a zdobywana wiedza ułatwia identyfikację z własną chorobą oraz buduje motywację do dalszego leczenia. Tylko jak tego dokonać? Każdy terapeuta doskonale zdaje sobie sprawę, jak ogromnego wysiłku wymaga jego praca.Książka będąca efektem wieloletniej ..
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: - wzrokową, - słuchowo-językową, - koordynację wzrokowo-ruchową oraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zes..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Publikacja uwzględnia zakres wiedzy w ramach programów dydaktycznych wydziałów prawa, administracji i nauk o bezpieczeństwie. Autorami poszczególnych tekstów są doświadczeni praktycy i naukowcy z danej dziedziny naukowej. Struktura książki różni się nieco od powszechnie przyjętych układów w innych publikacjach. Obszernie bowiem uwzględniono statystykę kryminalną w Polsce, przestępstwa z nienawiści, podkultury przestępcze, profil sprawców i ofiar przestępstw rozbójniczych, przestępczość nieletnic..
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł