• Konteksty aktywności artystycznej osób z niepełnosprawnością

Konteksty aktywności artystycznej osób z niepełnosprawnością

  • Autor: Ploch Leszek
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7930-371-7
  • Data wydania: 2014
  • Liczba stron/format: 388
  • Oprawa: PDF

Cena detaliczna

51,22 zł

Darmowa dostawa od 200 zł

Wysyłka w ciągu 24h


Dostępność: Duża ilość w magazynie

Przedmiotem publikacji jest wieloaspektowo ujęta działalność ukierunkowana na aktywność artystyczną osób z niepełnosprawnością. Warto wiedzieć, że udział w działaniach artystycznych jeszcze do niedawna nie był dany tej grupie osób; nie doceniano, lekceważono i marginalizowano wszelkie tego rodzaju próby. Okazuje się, że aktywność ta może stanowić specyficzną relację międzyludzką, w ramach której postawa prospołeczna, komunikacja, empatia oraz tolerancja znajdują swoje cenne, niepowtarzalne ujście.

Podstawowym założeniem autora stały się studia nad wspomnianą grupą osób, uwikłanych w nurtujące sprawy realiów działań artystycznych, oraz nad możliwymi perspektywami rozwoju i aktywności twórczej tych osób, zarówno w wyniku intencjonalnych procesów edukacyjnych, terapeutycznych, myślenia twórczego, kreatywnej postawy, jak i spontanicznie zróżnicowanych procesów oraz uwarunkowań w ich aktywizacji twórczej lub/i odtwórczej w kulturze.

Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61

Autor książki

Ploch Leszek

profesor nadzwyczajny, doktor habilitowany nauk społecznych, nauczyciel akademicki, muzyk, muzykoterapeuta. Autor samodzielnych publikacji naukowych oraz kilkudziesięciu artykułów o tematyce aktywizacji twórczej, arteterapii, socjalizacji osób z niepełnosprawnością. Od przeszło czterdziestu lat inicjuje różnorodne akcje, imprezy, wydarzenia artystyczne i kulturalne z udziałem i na rzecz włączania społecznego do kultury dzieci, młodzież oraz osoby dorosłe z niepełnosprawnością. Założyciel i Prezes Fundacji Krzewienia Kultury Artystycznej Osób Niepełnosprawnych. Twórca i Kierownik Integracyjnego Zespołu Pieśni i Tańca MAZOWIACY.Założyciel i Prowadzący Ogólnopolski Teatr Niepełnosprawnych w Warszawie TEATR N.Założyciel Integracyjnego Studia Pantomimy w Warszawie. Założyciel i Prowadzący Ogólnopolską Scenę Muzyka Niepełnosprawnego przy Filharmonii Narodowej w Warszawie.


Wstęp

Rozdział 1. Wyzwania i wyznaczniki rozwoju aktywności artystycznej osób z niepełnosprawnością

1.1. Wokół identyfikacji pojęcia aktywność artystyczna
1.2. Struktura form aktywności artystycznej
1.3. Koncepcja uczestnictwa artystycznego osób z niepełnosprawnością
1.4. Aktywność artystyczna z perspektywy pedagogiki specjalnej
1.5. Zagrożenia aktywności artystycznej osób z niepełnosprawnością
1.6. Determinanty aktywności artystycznej w życiu i edukacji

Rozdział 2. Kierunki biegu aktywności artystycznej osób z niepełnosprawnością

2.1. Podmiotowość biegu uczestnictwa artystycznego osób z niepełnosprawnością
2.2. Bieg rozwoju kompetencji zaangażowania twórczego osób z niepełnosprawnością
2.3. Uwarunkowania zewnętrzne uczestnictwa artystycznego osób z niepełnosprawnością
2.4. Osobowe uwarunkowania uczestnictwa artystycznego osób z niepełnosprawnością
2.5. Obiektywizacja działań twórczych uczestników aktywności artystycznej
2.6. Równowaga przeżyć osobistych uczestników aktywności artystycznej

Rozdział 3. Teoretyczno-praktyczne możliwości kreowania aktywności artystycznej osób z niepełnosprawnością

3.1. Wybrane aspekty uwarunkowań rozwoju aktywności artystycznej osób z niepełnosprawnością (na przykładzie pracy placówek specjalnych)
3.2. Niektóre inicjatywy wspierające rozwój aktywności artystycznej osób z niepełnosprawnością
3.2.1. Fenomen dźwięku jako cenne źródło rozwoju aktywności osób z niepełnosprawnością
3.2.2. Technika dialogu światła i muzyki w inspiracji muzycznej osób z niepełnosprawnością
3.2.3. Edukacja pozaszkolna w orkiestrze
3.2.4. Gościnne koncerty orkiestry Mazowiacy
3.2.5. Bajki muzyczne
3.2.6. Pantomimiczne układy choreograficzne

Rozdział 4. Pedagogiczno-etyczne aspekty włączania osób z niepełnosprawnością do kultury artystycznej

4.1. Aspekty pedagogiczne uwrażliwiania środowisk sztuką artystyczną osób z niepełnosprawnością
4.2. Wybrane uwarunkowania etyczne postępowania aktywizującego artystycznie osoby z niepełnosprawnością

Zakończenie

Bibliografia


Wstęp

Rozdział 1. Wyzwania i wyznaczniki rozwoju aktywności artystycznej osób z niepełnosprawnością

1.1. Wokół identyfikacji pojęcia aktywność artystyczna
1.2. Struktura form aktywności artystycznej
1.3. Koncepcja uczestnictwa artystycznego osób z niepełnosprawnością
1.4. Aktywność artystyczna z perspektywy pedagogiki specjalnej
1.5. Zagrożenia aktywności artystycznej osób z niepełnosprawnością
1.6. Determinanty aktywności artystycznej w życiu i edukacji

Rozdział 2. Kierunki biegu aktywności artystycznej osób z niepełnosprawnością

2.1. Podmiotowość biegu uczestnictwa artystycznego osób z niepełnosprawnością
2.2. Bieg rozwoju kompetencji zaangażowania twórczego osób z niepełnosprawnością
2.3. Uwarunkowania zewnętrzne uczestnictwa artystycznego osób z niepełnosprawnością
2.4. Osobowe uwarunkowania uczestnictwa artystycznego osób z niepełnosprawnością
2.5. Obiektywizacja działań twórczych uczestników aktywności artystycznej
2.6. Równowaga przeżyć osobistych uczestników aktywności artystycznej

Rozdział 3. Teoretyczno-praktyczne możliwości kreowania aktywności artystycznej osób z niepełnosprawnością

3.1. Wybrane aspekty uwarunkowań rozwoju aktywności artystycznej osób z niepełnosprawnością (na przykładzie pracy placówek specjalnych)
3.2. Niektóre inicjatywy wspierające rozwój aktywności artystycznej osób z niepełnosprawnością
3.2.1. Fenomen dźwięku jako cenne źródło rozwoju aktywności osób z niepełnosprawnością
3.2.2. Technika dialogu światła i muzyki w inspiracji muzycznej osób z niepełnosprawnością
3.2.3. Edukacja pozaszkolna w orkiestrze
3.2.4. Gościnne koncerty orkiestry Mazowiacy
3.2.5. Bajki muzyczne
3.2.6. Pantomimiczne układy choreograficzne

Rozdział 4. Pedagogiczno-etyczne aspekty włączania osób z niepełnosprawnością do kultury artystycznej

4.1. Aspekty pedagogiczne uwrażliwiania środowisk sztuką artystyczną osób z niepełnosprawnością
4.2. Wybrane uwarunkowania etyczne postępowania aktywizującego artystycznie osoby z niepełnosprawnością

Zakończenie

Bibliografia

Napisz opinię

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby wystawić ocenę

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł