Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,00 zł
50% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
W książce autorzy opisują zintegrowany model konkurencyjności przedsiębiorstwa, wykorzystywany w ich pracy naukowej i doradczej. Czytelnik może dowiedzieć się, jakie czynniki wpływają na konkurencyjność przedsiębiorstwa, poznać ponad 350 przykładów z praktyki biznesowej odnoszących się do tych czynników oraz wykorzystać metody diagnozy konkurencyjności przedsiębiorstwa. Książka została napisana w sposób poradnikowy z elementami teorii w oparciu o literaturę w zakresie nauk o zarządzaniu.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Adrian Robak, Dyrektor Generalny, Silesia Musica: Fascynująca książka. Dziesiątki przykładów biznesowych i praktyczne narzędzia dają inspirację do zarządzania firmą w trudnych czasach. Rafał Gierczak, Dyrektor Generalny, LIM Joint Venture Sp. z o.o.: Bardzo ciekawa pozycja. Umieszczone w niej kwestionariusze pozwalają na przeanalizowanie elementów decydujących o konkurencyjności firmy. Książka nie tylko dla studenta, ale również dla menedżera na co dzień borykającego się z rosnącą konkurencją. Władysław Perchaluk, Dyrektor, Prezes Zarządu, Szpital św. Józefa w Mikołowie: Świetne połączenie teorii zarządzania z przykładami biznesowymi. Bardzo praktyczną częścią książki są narzędzia do badania konkurencyjności firmy.
dr inż., absolwent Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Katowicach oraz Wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej. Zajmuje się badaniami dotyczącymi konkurencyjności przedsiębiorstw oraz specjalizuje się w technikach i narzędziach menedżerskich oraz w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Doświadczenie zawodowe zdobywał w Ford Motor Company w Kolonii oraz ING Bank Śląski. Przez 5 lat współtworzył portal rekrutacyjny pracuj.pl. Obecnie adiunkt w Katedrze Zarządzania Zasobami Ludzkimi Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach oraz trener biznesu.
doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Specjalizuje się w badaniach na temat przedsiębiorczości i zarządzania w sektorze publicznym oraz konkurencyjności przedsiębiorstw. Posiada doświadczenie praktyczne w doradztwie i zarządzaniu, szczególnie w jednostkach ochrony zdrowia i sektorze energetycznym. Obecnie adiunkt w Katedrze Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach oraz doradca biznesowy współpracujący z organizacjami sektora publicznego i prywatnego. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych z zakresu zarządzania. W kadencji 2012-2016 pełni funkcję Prodziekana Wydziału Ekonomii ds. Studiów Niestacjonarnych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Podstawy funkcjonowania rynku
1.1. Rynek w gospodarce rynkowej 1.2. Sektor rynku 1.3. Segment rynku
Rozdział 2. Istota konkurowania
2.1. Definicja konkurencji 2.2. Rodzaje konkurencji 2.3. Konsekwencje konkurowania przedsiębiorstw
Rozdział 3. Konkurencyjność przedsiębiorstwa
3.1. Pojęcie konkurencyjności przedsiębiorstwa 3.2. Determinanty konkurencyjności
Rozdział 4. Zintegrowany model konkurencyjności przedsiębiorstwa
4.1. Przedsiębiorstwo jako podmiot rynku 4.2. Składniki konkurencyjności przedsiębiorstwa w literaturze 4.3. Wizualizacja zintegrowanego modelu konkurencyjności przedsiębiorstwa 4.4. Definicje elementów konkurencyjności przedsiębiorstwa 4.4.1. Definicja potencjału konkurencyjnego 4.4.2. Definicja strategii konkurencji 4.4.3. Definicja przewagi konkurencyjnej 4.4.4. Definicja pozycji konkurencyjnej 4.4.5. Platforma konkurencji 4.5. Założenia modelu i relacje pomiędzy elementami
Rozdział 5. Potencjał konkurencyjny
5.1. Od zasobów do kluczowych kompetencji przedsiębiorstwa 5.2. Kryteria podziału zasobów przedsiębiorstwa 5.3. Grupy zasobów w metodzie diagnozowania konkurencyjności przedsiębiorstwa 5.3.1. Zasoby finansowe 5.3.2. Zasoby informacyjne 5.3.3. Zasoby innowacyjności 5.3.4. Zasoby ludzkie 5.3.5. Zasoby organizacyjne 5.3.6. Zasoby rzeczowe 5.3.7. Zasoby technologiczne
Rozdział 6. Strategia konkurencji
6.1. Klasyczne strategie konkurencji 6.2. Mapa grup strategicznych 6.3. Metoda SPACE
Rozdział 7. Przewaga konkurencyjna
7.1. Źródła przewagi konkurencyjnej 7.2. Cechy przewagi konkurencyjnej 7.3. Sposoby osiągania przewagi konkurencyjnej 7.4. Kryteria podziału przewagi konkurencyjnej 7.5. Rodzaje przewagi konkurencyjnej 7.5.1. Przewaga cenowa 7.5.2. Przewaga dystrybucyjna 7.5.3. Przewaga produktowa 7.5.4. Przewaga promocyjna
Rozdział 8. Pozycja konkurencyjna
8.1. Uwarunkowania pozycji konkurencyjnej 8.2. Koncepcje oceny pozycji konkurencyjnej 8.3. Pozycja rynkowa
Rozdział 9. Platforma konkurencji
9.1. Otoczenie przedsiębiorstwa 9.1.1. Otoczenie dalsze 9.1.2. Otoczenie bliższe 9.2. Obszary analizy otoczenia dalszego 9.2.1. Czynniki międzynarodowe 9.2.2. Czynniki kulturowe 9.2.3. Czynniki demograficzne 9.2.4. Czynniki ekonomiczne 9.2.5. Czynniki prawne 9.2.6. Czynniki technologiczne 9.3. Obszary otoczenia bliższego
Rozdział 10. Wykorzystanie zintegrowanego modelu konkurencyjności przedsiębiorstwa
10.1. O modelu w skrócie 10.2. Metoda ALL2USE 10.3. Metoda NEXT2USE 10.4. Barometr Konkurencyjności Przedsiębiorstw
Rozdział 11. Kwestionariusze diagnozy konkurencyjności przedsiębiorstwa
11.1. Potencjał A. Zasoby finansowe 11.2. Potencjał B. Zasoby informacyjne 11.3. Potencjał C. Zasoby innowacyjności 11.4. Potencjał D. Zasoby ludzkie 11.5. Potencjał E. Zasoby organizacyjne 11.6. Potencjał F. Zasoby rzeczowe 11.7. Potencjał G. Zasoby technologiczne 11.8. Strategia A. Klasyczne strategie konkurencji 11.9. Strategia B. Mapa grup strategicznych 11.10. Strategia C. SPACE 11.11. Przewaga A. Przewaga cenowa 11.12. Przewaga B. Przewaga dystrybucyjna 11.13. Przewaga C. Przewaga produktowa 11.14. Przewaga D. Przewaga promocyjna 11.15. Pozycja A. Wskaźniki finansowe 11.16. Pozycja B. Wskaźniki rynkowe 11.17. Platforma A. Czynniki międzynarodowe 11.18. Platforma B. Czynniki kulturowe 11.19. Platforma C. Czynniki demograficzne 11.20. Platforma D. Czynniki ekonomiczne 11.21. Platforma E. Czynniki prawne 11.22. Platforma F. Czynniki technologiczne 11.23. Platforma G. Dostawcy 11.24. Platforma H. Obecni konkurenci 11.25. Platforma I. Odbiorcy 11.26. Platforma J. Potencjalni konkurenci 11.27. Platforma K. Substytuty bliższe 11.28. Platforma L. Substytuty dalsze 11.29. Platforma M. Cykl życia sektora
Rozdział 12. Kwestionariusz Barometru Konkurencyjności Przedsiębiorstw
Rozdział 13. Zakończenie
Spis rysunków Spis tabel Literatura O Autorach