• Komunikowanie w organizacjach gospodarczych

Komunikowanie w organizacjach gospodarczych

  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-413-3
  • Data wydania: 2011
  • Liczba stron/format: 264/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 55,00 zł

    13,75 zł

  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 13,75 zł
  • 75% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

W publikacji czytelnik może odnaleźć odpowiedź na pytania dotyczące istoty, metod, barier i warunków sprawnej komunikacji w obrębie organizacji, jak również w zakresie komunikacji organizacji z otoczeniem. Pozycja umożliwia zdobycie i pogłębienie wiedzy z zakresu tak aktualnych zagadnień związanych z komunikacją, jak: audyt komunikacyjny, komunikacja marketingowa, komunikacja interkulturowa, wykorzystanie komunikacji w zarządzaniu wiedzą oraz negocjacje. W książce omówiono również szereg metod i narzędzi służących usprawnianiu procesów komunikacji wewnętrznej w organizacji. Publikacja zawiera wiedzę niezbędną osobom zajmującym stanowiska kierownicze bez względu na szczebel zarządzania czy realizowane funkcje.

Recenzja

prof. dr hab. Kazimierz Perechuda, Katedra Zarządzania Informacją Wiedzą, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu:

Śmiało można stwierdzić, że efektywne procesy komunikacji i informowania stanowią w nowoczesnych organizacjach jedną z sił napędowych sukcesu rynkowego, finansowego i ekonomicznego. Stąd też tego typu publikacja jest wielce pożądana na polskim rynku wydawnictw menedżerskich. (…)

Autorzy uniknęli tutaj pułapki sterylnego, fachowego języka stosowanego w publikacjach poświęconych komunikowaniu, informowaniu oraz transferowi wiedzy, pisanych z perspektywy informatyki gospodarczej. Myślę, że niniejsza pozycja wydawnicza, wysoko przeze mnie oceniana, znajdzie wielu czytelników wśród menedżerów, organizatorów, wykładowców i studentów uczelni ekonomiczno-menedżerskich.(…)

Spis treści:

Wstęp
 
Rozdział 1. Potrzeby komunikacyjne w organizacji
 
1.1. Szkic o komunikowaniu się w organizacji
1.2. Kategoria potrzeby w relacji do systemów
1.3. Obszary potrzeb komunikacyjnych
 
Rozdział 2. Teoria komunikowania
 
2.1. Istota i składniki procesu komunikowania się
2.2. Wybrane modele komunikacji
 
Rozdział 3. Elementy komunikacji interpersonalnej w przedsiębiorstwie
 
3.1. Komunikacja interpersonalna: formalna pisemna i formalna ustna. Zasady mówienia i słuchania
3.2. Komunikacja nieformalna i sieć przepływu pogłosek
3.3. Języki niewerbalne, ich narzędzia i znaczenia
3.4. Typy zachowań uczestników komunikowania się
 
Rozdział 4. Komunikacja przedsiębiorstwa z otoczeniem
 
4.1. Komunikacja marketingowa organizacji gospodarczych
4.1.1. Promocja jako narzędzie wspierania sprzedaży
4.1.2. Rola public relations w kształtowaniu wizerunku przedsiębiorstwa
4.1.3. Badania marketingowe jako element komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem
4.2. Wykorzystanie internetu w komunikacji organizacji z otoczeniem
4.3. Negocjacje zewnętrzne
 
Rozdział 5. Komunikacja, wiedza organizacyjna a zmiany i innowacje zarządcze
 
5.1. Komunikacja jako proces zarządzania wiedzą
5.1.1. Model komunikacji jako narzędzia zarządzania wiedzą w organizacji
5.1.2. Komunikacja, wiedza organizacyjna a byt przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej
5.1.3. Komunikacyjne zachowania menedżerów i ich współpracowników a zmiany organizacyjne i cele komunikowania w organizacjach opartych na wiedzy
5.2. Grupy, zespoły zadaniowe, komitety
5.3. Obrady i ich formy
5.4. Wspólnoty praktyków (communities of practice)
5.5. Grupy wspólnych interesów
5.6. Grupy i zespoły wiedzy, tzw. Group-TeamWare
5.7. Technologia otwartej przestrzeni (Open Space – Technology)
5.8. Quality Audit Meeting
5.9. Zespoły twórczego kształtowania jakości D. Petersena
5.10. Koncepcja „fermentacji drożdży”
5.11. „Gorąca grupa”
 
Rozdział 6. Komunikacja interkulturowa w organizacji
 
6.1. Kultura a komunikacja
6.2. Zakres komunikacyjnych uwarunkowań kulturowych
6.2.1. Płaszczyzna werbalna
6.2.2. Płaszczyzna niewerbalna
6.2.3. Płaszczyzna kognitywna
6.3. Interkulturowa kompetencja komunikacyjna
6.3.1. Kompetencja komunikacyjna – zarys problematyki
6.3.2. Międzykulturowa kompetencja komunikacyjna
6.4. Kształtowanie procesu komunikowania się w zróżnicowanym kulturowo środowisku organizacji
 
Rozdział 7. Audyt komunikacji wewnętrznej
 
7.1. Audyt komunikacyjny – rys historyczny
7.2. Cele audytu komunikacyjnego
7.3. Metody wspomagania audytu systemu komunikowania w organizacji
7.4. Ramowe wytyczne dla przeprowadzania audytu systemu komunikowania w organizacji
 
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel

Napisz opinię

Uwaga: Proszę nie używać znaków HTML!
    Zły           Dobry

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł