Komunikacja społeczna a wyzwania współczesności
- Autor: Majka-Rostek Dorota
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7641-326-6
- Data wydania: 2010
- Liczba stron/format: 216/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
10,00 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 10,00 zł
75% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Książka jest zbiorem artykułów podejmujących problematykę komunikacji społecznej w różnorodnych kontekstach jej funkcjonowania. Ma ona charakter interdyscyplinarny, wśród autorów znajdują się socjologowie, psychologowie oraz specjaliści do spraw zarządzania.
Teksty dotyczą takich obszarów jak: komunikacja intrapersonalna – związana z kreowaniem znaczeń w jednostkowym umyśle i świadomości, komunikacja interpersonalna i grupowa, polegająca na bezpośrednich relacjach międzyludzkich, komunikacja internetowa – będąca konsekwencją postępu technologicznego, komunikacja organizacyjna – dotycząca przed wszystkim współczesnego rynku pracy oraz komunikacja międzykulturowa – podlegająca wpływom zarówno globalizacji, jak i pluralizacji społeczno-kulturowej. Wszystkie artykuły łączy dążenie do uchwycenia związków pomiędzy przedstawianym obszarem komunikacyjnym a specyfiką współczesności i płynącymi z niej wyzwaniami. Owe wyzwania mają różne źródła, lecz najczęściej wywodzą się z niespotykanej we wcześniejszych epokach dynamiki społeczno- kulturowej. Zmiany polityczne, ekonomiczne i kulturowe pociągają za sobą konieczność transformacji funkcjonujących w tych obszarach strategii komunikacyjnych.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Autor książki
Majka-Rostek DorotaSpis treści:
Wprowadzenie
I. Komunikacja intrapersonalna, interpersonalna i grupowa
1. Komunikacja nauczyciela z uczniami dla zachowania dyscypliny w klasie
Jakub Kołodziejczyk
2. Komunikacja w więzieniu jako proces zmiany społecznej
Barbara Pabjan
3. Kompartmentalizacja. O byciu i komunikowaniu w „pokawałkowanym” świecie
Ewa Banaszak, Robert Florkowski
II. Komunikacja internetowa
1. Komunikacja internetowa na początku XXI wieku. Kultura indywidualizmu i narcyzm w mediach społecznych
Marta Klimowicz
2. Blogi i blogosfera w systemie komunikacji politycznej
Irena Wolska-Zogata
3. Społeczne zaplecze „e-programów” dla administracji publicznej
Paweł Trojanowski
III. Komunikacja organizacyjna
1. Internetowe fora pracowników jako zagrożenie dla wizerunku firm
Roman Rostek
2. Employer branding jako nowa forma komunikowania organizacyjnego rozwinięta w odpowiedzi na wyzwania współczesnego rynku pracy
Monika Kantowicz-Gdańska
3. Współczesne wyzwania organizacji w obszarze public relations
Anna Adamus-Matuszyńska
IV. Komunikacja międzykulturowa
1. Kompetencje międzykulturowe jako wymóg współczesnej komunikacji
Dorota Majka-Rostek
2. Komunikacja wewnątrzkulturowa a procesy społecznej pluralizacji
Dorota Majka-Rostek
Noty o autorach