• Komputer w procesie kształtowania umiejętności kluczowych

Komputer w procesie kształtowania umiejętności kluczowych

  • Autor: Tomasz Huk
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7251-925-2
  • Data wydania: 2008
  • Liczba stron/format: 224/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 40,00 zł

    10,00 zł

  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 10,00 zł
  • 75% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Ideą przewodnią książki jest prezentacja, analiza i wskazanie znaczenia koncepcji edukacji skupionej na kształtowaniu umiejętności kluczowych. Wymaga to odmiennych podejść do procesu organizacji nauczania oraz nowych kompetencji nauczycieli. Podejście to umożliwia w konsekwencji osobom młodym przygotowanie się do dalszej nauki oraz dorosłego życia i podjęcia pracy zawodowej. Osobom dorosłym zapewnia możliwości rozwijania i aktualizowania ukształtowanych umiejętności poprzez korzystanie z oferty edukacji ustawicznej w tworzącym się społeczeństwie wiedzy.

Umiejętności kluczowe dotyczą:

− planowania, organizacji i oceny własnej nauki,
− komunikowania się i współdziałania w zespole,
− twórczego rozwiązywania problemów,
− wykorzystania informacji i posługiwania się technologią informacyjną,
− połączenia wiedzy z praktyką,
− rozwijania zainteresowań i sprawności umysłowych oraz rozwiązywania konfliktów.

Autor książki

Tomasz Huk

doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Katedrze Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Pedagogiki Mediów Uniwersytetu Śląskiego, prowadzi zajęcia dla studentów i nauczycieli z zakresu pedagogiki medialnej. Jest autorem licznych artykułów i opracowań prezentujących własne osiągnięcia badawcze.

Spis treści:

Słowo wstępne
 
Wstęp
 
Rozdział 1. Kompetencje kluczowe a umiejętności
 
1.1. Edukacyjny wymiar pojęcia „umiejętności”
1.2. Kompetencje kluczowe w systemach edukacyjnych krajów Unii Europejskiej
 
Rozdział 2. Miejsce komputera w teoriach kształtowania umiejętności
 
2.1. Kognitywne teorie nauczania
2.1.1. Teoria rozwoju poznawczego dziecka Jeana Piageta
2.1.2. Kognitywny model Lwa Wygotskiego
2.1.3. Koncepcja procesu nauczania – uczenia się Seymoura Paperta
2.2. Aspekty społeczne i kulturowe w teorii uczenia się Jerome S. Brunera
2.3. Teoria nauczania programowanego
2.4. Teoria równoległego i rozproszonego modelu przetwarzania informacji
2.5. Teoria wielostronnego kształcenia
2.7. Style uczenia się i nauczania
2.7.1. Style uczenia się
2.7.2. Style nauczania
 
Rozdział 3. Identyfikacja umiejętności kluczowych na drugim etapie kształcenia w szkole podstawowej
 
3.1. Planowanie, organizacja i ocena własnej nauki
3.2. Umiejętność komunikowania się
3.3. Współdziałanie w zespole i praca w grupie
3.4. Twórcze rozwiązywanie problemów
3.5. Wykorzystanie informacji i posługiwanie się technologią informacyjną
3.6. Połączenie wiedzy z praktyką
3.7. Rozwijanie zainteresowań i sprawności umysłowych
3.8. Rozwiązywanie konfliktów
 
Rozdział 4. Komputerowe wspomaganie kształtowania umiejętności kluczowych
w szkole podstawowej

 
4.1. Rodzaj sprzętu komputerowego
4.2. Cechy i funkcje oprogramowania edukacyjnego
 
Rozdział 5. Metodyczne aspekty nauczania informatyki w szkole podstawowej
 
5.1. Analiza podstawy programowej z informatyki w szkole podstawowej
5.2. Metody wykorzystywane w nauczaniu informatyki w klasach IV–VI
5.3. Ocena i pomiar umiejętności kluczowych uczniów
5.4. Charakterystyka uwarunkowań związanych z kształtowaniem umiejętności kluczowych
 
Rozdział 6. Planowanie i przygotowanie procesu kształtowania umiejętności kluczowych

Rozdział 7. Edukacyjne postulaty w procesie kształtowania umiejętności kluczowych

7.1 Wnioski praktyczne
 
Bibliografia
Wykaz tabel
Wykaz wykresów i rysunków
Wykaz aneksów
Aneks 1. Arkusz oceny prezentacji
Aneks 2. Scenariusze zajęć z informatyki w procesie kształtowania umiejętności kluczowych
 
Temat: Prawa i obowiązki użytkownika szkolnej pracowni komputerowej
Temat: Zasady przygotowania prezentacji multimedialnej
Temat: Przydatne strony w Internecie. Wykorzystanie elementów importowanych
Temat: Porządkowanie danych pozyskanych z Internetu
Temat: Pozyskiwanie informacji z wykorzystaniem urządzeń Technologii Informacyjnej
Temat: Zastosowanie poczty i komunikatorów internetowych do przekazu informacji w postaci tekstowej, graficznej, dźwiękowej i wideo
Temat: Wykorzystanie sieci lokalnej w pozyskiwaniu potrzebnych informacji
Temat: Projektowanie i przygotowanie prezentacji multimedialnej
Temat: Pokaz i ocena prezentacji multimedialnej

Napisz opinię

Uwaga: Proszę nie używać znaków HTML!
    Zły           Dobry

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł