Kompetencje mediacyjne w profesji pracownika socjalnego
- Autor: Grudziewska Ewa Lewicka-Zelent Agnieszka
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7930-843-9
- Data wydania: 2015
- Liczba stron/format: 170/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
36,00 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,00 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Recenzja
Z recenzji dr hab. Izabeli Krasiejko, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie:
Monografia Ewy Grudziewskiej i Agnieszki Lewickiej-Zelent może stać się ważnym źródłem wiedzy dla szerokiego grona czytelników. Chodzi zarówno o badaczy pracy socjalnej, jak i praktyków: pracowników socjalnych, psychologów, mediatorów, zajmujących się pomocą ludziom znajdującym się w trudnej sytuacji, w ramach której niezbędne są umiejętności rozwiązywania konfliktów. W wielu uczelniach prowadzony jest przedmiot Mediacje i negocjacje, kursy doskonalące dla praktyków z tej tematyki realizowane są przez regionalne ośrodki polityki społecznej – książka ta może być więc materiałem dydaktycznym dla wykładowców i słuchaczy.
Autor książki
Grudziewska Ewa Lewicka-Zelent AgnieszkaWstęp
Rozdział 1. Wprowadzenie w zagadnienia dotyczące konfliktu
Agnieszka Lewicka-Zelent
1.1. Konflikt – próba zdefiniowania pojęcia
1.2. Walory i mankamenty konfliktów
1.3. Czynniki eskalujące i osłabiające konflikty
1.4. Konstruktywne i destruktywne rozwiązywanie konfliktów
Rozdział 2. Mediacja – podstawy teoretyczne
Agnieszka Lewicka-Zelent
2.1. Sprawiedliwość naprawcza fundamentem mediacji
2.2. Początki mediacji w Polsce i na świecie
2.3. Istota mediacji
2.4. Rodzaje mediacji
2.5. Pracownik socjalny kompetentnym mediatorem
Rozdział 3. Współczesny obraz pracownika socjalnego
Ewa Grudziewska
3.1. Profesja pracownika socjalnego
3.2. Formalne wymogi dotyczące wykonywania zawodu pracownika socjalnego
3.3. Zadania pracownika socjalnego
3.4. Kompetencje pracownika socjalnego
Rozdział 4. Etyka w zawodzie pracownika socjalnego, czyli wyznacznik profesjonalizmu?
Ewa Grudziewska
Rozdział 5. Podstawy metodologiczne badań własnych
Ewa Grudziewska
5.1. Problematyka badawcza
5.2. Teren i organizacja badań własnych
5.3. Charakterystyka badanych osób
Rozdział 6. Mediacja w pracy pracownika socjalnego
Ewa Grudziewska
6.1. Wiedza na temat mediacji badanych osób
6.2. Stosunek pracowników socjalnych do mediacji
6.3. Doświadczenie zawodowe badanych osób w zakresie mediacji
6.4. Rozwijanie kompetencji mediacyjnych przez pracowników socjalnych
Rozdział 7. Poczucie sprawiedliwości naprawczej pracowników socjalnych
Agnieszka Lewicka-Zelent
7.1. Wartościowanie wskaźników poczucia sprawiedliwości naprawczej przez pracowników socjalnych
7.2. Wartościowanie pojęcia sprawiedliwości przez pracowników socjalnych z wyższym wykształceniem zawodowym i magisterskim
Rozdział 8. Kompetencje mediacyjne w opinii pracowników socjalnych
Agnieszka Lewicka-Zelent
8.1. Kompetencje mediacyjne w samoocenie badanych pracowników socjalnych
8.2. Samoocena pracowników socjalnych w zakresie wybranych umiejętności i cech
8.3. Związki zależnościowe między wskaźnikami poczucia sprawiedliwości naprawczej a kompetencjami mediacyjnymi pracowników socjalnych
Podsumowanie i wnioski końcowe
Bibliografia
Spis tabel i wykresów
Aneks
Agnieszka Lewicka-Zelent